Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
    Minä vuonna 800 monsteri muutti nimensä S2ärräksi? Tapahtuiko tuolloin koneessa millaisia muutoksia, tai yleensäkin muuttuiko tekniikka millään muotoa? Kokemuksia ja vertailua noista kahdesta kaivataan.
    Monster 695 Termiksen kitillä
    Muutokset tais olla enempi kosmeettisia. Pakoputkistoon lisättiin inkontinenssisuojan näköinen rakko ja vedettiin vaimentimet toispuolisesti ylös. Takahaarukka vaihdettiin ykspuoliseen ja vanteiksi nätit marchesinit. Jarruja huononnettiin ja maalari maalas lisää viivoja vehkeeseen.

Itse olen sitä mieltä että vanha oli kaikin puolin parempi. Ulkonäöltään alkuperäinen. Ajossa tuskin uudessa s2rssä on mikään paremmin kuin vanhassa, en usko että noi marchesini-vanteet kauheasti maantieajossa tuntuu missään. Nii ja ne jarrut on kehnommat. Mikä mun mielestä on selkeä huononnus, meikäläisen mörkösessä ainakin tehokkaat jarrut on iso positiivinen seikka ajohauskuuden kannalta.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
    Tässä *lisää:

Vuosi oli 2005.
    - Jarruissa levyn koko laski 320mm -> 300mm
    - Jarru sylinterien määrä 4 -> 2
    - Vanteet kolmepuolaisesta viisipuolaiseen
    - Etupyöran profiili 60 -> 70
    - Takajousitus yksipuoliseksi
    - Takavanne leveämpi, kuten myös rengas (160 -> 180)
    - Tankki pieneni 15l -> 14l
    - Paino laski 179kg -> 173kg
    - Tehot nousivat ja vääntö nousivat paperilla 73hp -> 77hp (vanhassa tehot mitattiin takapyörästä). Todellisuudessa uusi putkisto vähän laski niitä, vaikka puristukset ovatkin vähän korkeammat s2r:ssä.

Hyviä mopoja molemmat.
    Lainaa kirjoitti
    Hyviä mopoja molemmat.
    Jep, vaikka niitä joskus väliinputoajiksi sanotaankin.

Tosin minusta se hinta / hauskuus -kertoimella mitaten paras monsteri on tuo S2R 1000DS. Vaikka Wekkuli noista wanhoista jaksaa jauhaakin (vaikkei edes kysytä ), niin minusta se on parhaimman näköinen mörkö etenkin punavalkoisena. Kone on laiska mutta riittävän reipas moiseen letkeään nakuun. Se tonninen ilmajäähykone myös sopii mörön habitukseen paremmin kuin nestejäähykone letkuineen ja syyläreineen.
    Jarrut ja etupääkin on parannettu 800cc versiosta. Kytkimen tyyppi on kait enempi makuasia. Molemmat toimii, mutta kuiva lienee ajan kanssa tyyriimpi vaihtoehto.
    Lainaa (d_a_mage @ Tammi. 15 2008,12:34) kirjoitti
    Tätä olen ihmetellyt. Jarrusatulassa (?) kun näyttäisi useasti olevan molemmin puolin levyä paikka kahdelle männälle ja sylinterille. Tällöin musta pitäisi olla neljä. Mutta teknisissä tiedoissa sitten lukeekin muuta. Ovatko nämä jotenkin vain toiselta puolelta puristavia vai onko toinen satulassa oleva sylinterin muoto vain hämäystä, osa myyvempää ulkonäköä?
    Lainaa (tsj @ Tammi. 15 2008,17:32) kirjoitti
    Lainaa (d_a_mage @ Tammi. 15 2008,12:34) kirjoitti
    Tätä olen ihmetellyt. Jarrusatulassa (?) kun näyttäisi useasti olevan molemmin puolin levyä paikka kahdelle männälle ja sylinterille. Tällöin musta pitäisi olla neljä. Mutta teknisissä tiedoissa sitten lukeekin muuta. Ovatko nämä jotenkin vain toiselta puolelta puristavia vai onko toinen satulassa oleva sylinterin muoto vain hämäystä, osa myyvempää ulkonäköä?
    Ei kai siellä oikeasti ole sellaista sylinterin muotoa tehty toiselle puolelle satulaa? Aika hyvin piilossa katseiltahan tuo toinen puoli on. Kyllähän se tietysti molemmin puolin puristaa, kun satulat on kelluvat => Pääsevät sen pari milliä liikkumaan sivusuunnassa pulttien varassa.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  7.  
    Yup.

M800 on kiinteät satulat kun taas s2r:ssä kelluvat.

Huomasin muuten että painokin on mitattu erilailla. M800 paino sisältää akun ja litkut, s2r:n paino ei. Jäljelle jäävä painon pudotus johtuu kai suurelta osalta s2r:n muovisesta tankista ja vaimentimista, eikä niinkään yksipuolisesta haarukasta.

Olen samaa mieltä että s2r väritys on parempi. M800:ssa on kaksipuolinen haarukka ja änkkärit kummallakin puolella, tämä sopii mielestäni mörököllin tyyliin paremmin. Tietysti tarroja saa vanhaankin, jos haluaa leimautua wannabe s2r:ksi