Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 116:sta
    Millä ajatte mieluimmin, kyykkyllä, kustomilla, nakulla, vai matkaendurolla. Tämä on ikävä tehtävä, mutta "pakollinen". Joku, tai jotku on näistä tiputettava omasta käyttövalinnasta pois. Mielellään jonkummoisen sepustuksen kera.

Itse en halua enää kustomia, koska kelit saneli liikaa koska oli ajokeli ja koska ei (kromin piti kiiltää). Kyykkyä en halua enää, koska ikäni on ylittänyt näyttämisen halut (aina yli 200km/h). Nakulla voisin hyvinkin kuvitella ajavani, mutta matkaenduro vie nykyään voiton, koska ajokausi venyy pitemmäksi ja Suomen kaikki tiestöt on käytettävissä metsäpolut mukaanlukien hyvällä ajoasennolla. Olen kuitenkin nauttinut kaikista näistä vaihtoehdoista, mutta ikä on tehenyt tehävänsä ja yli 25 vuotta maanteillä moottoripyörällä liikkuneena, niin tällähetkellä mieltymys on tämä. Crossi harrastusta ei ole laskettu mukaan, mutta aloitin sen 9 vuotiaana. 12:sta pyörä tällä hetkellä menossa.

Triumph Tiger 1050 SE (ABS) - 2010
    Customilla, ajo-asento lähinnä mulle luonnollista asentoa eli nojatuolissa oleskelua Ei minkään kyykyn asento voi olla kellekkään luonnollinen, vai istutko kotonakin polvet hirveessä koukussa/epänormaalissa kulmassa

Intruderclubfinland

Pappa Tunturi
    Tunturi Tiger Aqua
    Yamaha DT 125 *-87
    Yamaha XS 650 *-80
    Honda Shadow 600 *-90
    Suzuki Intruder 1400 *-91
    Varmaankin matkaenska vastaa parhaiten käyttötarkoitustasi.

Vaikka kaikkia ominaisuuksia ei saa kerralla, eli pitäisi olla monta pyörää jotta voi kattaa kaikki tarpeet. Ainut ongelma on turhan kalliit vakuutukset kun monesta pitää maksaa kerralla jos ei ole sitten kilvettömiä osa.

Tässä olis paikalla sellainen vakuutusmalli, että olisi yksi henkilökohtainen vakuutus ja vaikka olis esim. 4 pyörää vakuutuksissa, niin hinta olis vain vähän yhtä pyörää kalliimpi. Tietenkin sääntö pitäisi olla niin että vain sinulla voimassa se hinta ja jos joku toinen ajaisi jollain näistä kolarin niin maksuun pantaisiin koko vuoden normaali vakuutushinta. Tämä ei olis kovin hankala toteuttaa, koska et voi ajaa muuta kuin yhtä pyörää kerralla ja jos kaveri mällää jollain sun pyörällä, niin yleensä se lisäämaksaja löytyy mällin jättämistä ruhjeista.
    +100m/s club finland / 376,61km/h
    Customilla, sopii parhaiten jäykälle kropalle.
    **Matka jatkuu... kohti vanhainkotia, siis**
    Matkaenska on monipuolinen. Sillä pääsee kaikkia teitä, se sopii hyvin matkailuun ja ajaa sillä jotkut rataakin. Monipuolisuutta vielä lisää jos hommaa toiset vanteet SUMO-pyörillä.

Plingpling jäätelökioskin kulmilla on vähissä eikä ihailevia katseita taida enskalle juurikaan kertyä.
    KTM950SE
    Customi on tähän saakka ollut, mutta en ole allerginen muillekaan pyörätyypeille. Rento ja rauhallinen eteneminen sopii minulle. Customien ulkonäkö ja V2:n soundi myös miellyttävät.
    Kawasaki VN800 Classic -99
    Pisteet matkaenskalle, mutta myös nakulle. Harmi vaan, kun ei oo varaa pitää kahta pyörää.... tai itse asiassa niitä olisi varmaan toista kymmentä, jos se ei olisi rahasta kiinni
    naku, monikäyttöisyyden takia, eli osta triple
    Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin

Triumph Rocket
    Suzuki B-King
    Suzuki Hayabusa
    Agusta
    Kawasaki ZZR
    Kawasaki 800
    Honda Goldwing 1800
    Kawasaki ZZR
    MV Agusta
    Enskat on kivoja, mutta kun pitäs silti päästä radalla kahtasataa, niin enskoissa ei riitä tehot.

Kyykkykin on kiva, mutta ei se ajoasento oikein kadulla toimi, tulee ranteet kipeiksi ja tulee ajettua liian lujaa.

Customit on poissuljettu, koska ne on teknologisesti kivikautisia, ei voi ajaa rataa, eikä ne keuli millään, mutkateilläkin customi on kyseenalainen kanttausvarojen puutteen takia. lisäksi yleensä niissä ei ole kunnon jarruja ja ne painaa kuin synti.

speed triple täyttää tällä hetkellä pyörän virkaa, sillä menee rata-ajo, matka-ajo, yms, on tehoa riittävästi ja jarruja. mutta hiekkatielle tekis mieli.

Tarvis useamman pyörän, niin se vaan menee.
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    Lainaa (jaket @ Tammi. 13 2008,10:18) kirjoitti
    Enskat on kivoja, mutta kun pitäs silti päästä radalla kahtasataa, niin enskoissa ei riitä tehot.
    Markkinoilla on muutama enskamalli jolla 200 menee rikki. Eli 1000cc enskat joissa on noin 100hv.

KTM950SE
    Lainaa (Titaani @ Tammi. 13 2008,08:10) kirjoitti
    Vaikka kaikkia ominaisuuksia ei saa kerralla, eli pitäisi olla monta pyörää jotta voi kattaa kaikki tarpeet. Ainut ongelma on turhan kalliit vakuutukset kun monesta pitää maksaa kerralla jos ei ole sitten kilvettömiä osa.

Tässä olis paikalla sellainen vakuutusmalli, että olisi yksi henkilökohtainen vakuutus ja vaikka olis esim. 4 pyörää vakuutuksissa, niin hinta olis vain vähän yhtä pyörää kalliimpi. Tietenkin sääntö pitäisi olla niin että vain sinulla voimassa se hinta ja jos joku toinen ajaisi jollain näistä kolarin niin maksuun pantaisiin koko vuoden normaali vakuutushinta. Tämä ei olis kovin hankala toteuttaa, koska et voi ajaa muuta kuin yhtä pyörää kerralla ja jos kaveri mällää jollain sun pyörällä, niin yleensä se lisäämaksaja löytyy mällin jättämistä ruhjeista.
    Nimenomaan. Pyörien vakuuttaminen on suurin menoerä nykyään. Jos joku vakuutusyhtiö toteuttaa tuon niin siirrän heti kaikki vakuutukset sinne.

Lapissa olisi mahtava tehdä matkaa superendurolla tai BMW:n GS:llä. Venäjälle voisi tehdä safareita. Laittaisin vielä semmoisen jos tallissa olisi tilaa ja vakuutukset ei maksaisi maltaita. Pitäisiköhän laittaa Ducatin 999S vaihdossa semmoiseen joa ei muuten löydy ostajaa. Oliko se niin, että KTM:n superenduroa ei enää tehdä tai sitä ei saa kilpiin?
    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
    Kyykyn jälkeen tuumin, että alkaa tuo "hupi" riittää. Supermoto alle ja tavoitteena ajella sekä soraa että asfalttia. Myöhemmin hyvin todennäköisesti tulee hommattua isompi enduro. Sit, kun kasvan isoksi!
    Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
    Custom tietysti jo luonnollisimman ajoasennon, ulkonäon, asenteen ja yleisen miellyttävyyden takia, eikä tässä kiirettä, joten tehotkin riittää omaan käyttöön.

Toinen vaihtoehto voisi olla enduro ja jos rikastuu, miksei, vaikkapa talviajeluun?!?!?!

Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
    Lainaa (drzjar1 @ Tammi. 13 2008,10:20) kirjoitti
    Lainaa (jaket @ Tammi. 13 2008,10:18) kirjoitti
    Markkinoilla on muutama enskamalli jolla 200 menee rikki. Eli 1000cc enskat joissa on noin 100hv.
    Mitäs noita nyt on?

-Honda XL 1000 V Varadero
    - Suzuki DL 1000 V-strom
    - BMW R 1200 GS
    - BMW HP2?
    - KTM:n isoimmat vehkeet

Mulla on tuollainen Varre, ja se nostaa hymyn suupieleen joka kerta.
    En oikeastaan ole kaivannut lisää tehoa, ajoasento ratkaisee.

Ulkonäkö jakaa näissä mielipiteet, mutta minulla se ei kyllä vaikuta
    valintaan juuri lainkaan. Pätee sama kuin kuskiinkin:
    on rumaa, jos mies on kaunis. :-)

-- sjm
    Kyykyllä!!!
    En oo vielä kasvanu isoks...

Nii ja ajoasento on yks mikä siinä on...mmm....mukavaa!

Indian Scout

Annen Lasipuoti
    Kyykyllä. Ajoasento on hiukan fyysinen ja siksi pidänkin siitä
    "Kaikki söin hernekeitosta paitsi herneet"
    Matkakyykky Honda Cbr 1100XX, tykätään vaimon kanssa kuin hullut puurosta. Teho,ajoominaisuudet,ulkonäkö kohdillaan.
    ex Honda CBR 1100XX -99
    Honda CBR 600RR-05
    Aprilia RSV 1000R Mille -04
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    Yamaha R1 2009

Pessimisti ei pety.
    Kustomilla mennään, ja ajokelit ei todellakaan sanele silläkään ajelua. Kromit saa puhtaaksi jos niiden nyt pitää jatkuvasti häikäistä... Jotenkin vaan tykkään, leppoisa ajoasento pitempäänkin matkailuun, sopii mulle
    ...and music? Well, it's just entertainment folks.
    Ajankohtaista alkaa olla mullakin miettiä tätä otsikon kysymystä. Mieli on sinänsä avoin kaikelle, mutta kyllä sellainen normaali pysty, ei etu- eikä takakeno, ajoasento tuntuu periaatteessa parhaalta. Ja pyörän käyttö on kahdenlaista: toisaalta kotikulmilla pyöriminen ja lyhyehköt työmatkat, toisaalta pitkät ulkomaanturneet.

Jos oisin iso mies, ajaisin jo matkaenskaa. Mutta kun olen vaan keskikokoinen (ok, korkeintaan isoHKO ) nainen, niin mietin mikä olisi tarpeeksi matala mutta ajoasennoltaan "normaali" sekä mielellään tehokkaasti lastattava pyörä. Pitäis saada sivulaukut ja tankkilaukku, tai jokin systeemi jossa paino jakautuisi tasaisesti.

Euroopan kierros kevyellä nakulla oli vähän rasittava kun isoon perälaukkuun tuli niin hitosti painoa (ne _naisen_ matkatavarat?) että etunen hädin tuskin pysyi maassa...

Ihan varmasti on joitakin pyöriä, joita en ole edes tullut ajatelleeksi, joten minäkin olisin iloinen kaikenlaisista listauksista perusteluineen! Tehon suhteen mulla ei nyt ole mitään huippuvaatimuksia, keskiluokka sopii tällaiselle keskiluokkaiselle kukkikselle hyvin.

---- * ----

Ja muokkistalallaa. Nyt on sitten maaliskuu, ja olen jo hyvän aikaa ollut BMW F 650 GS:n omistaja - tosin ei ole vielä tullut ajeltua Mutta hauskana esimerkkinä vain - näin tämä orggi toimii: tämän raapustukseni huomasi eräs, jolla sattui olemaan tuo bemu myytävänä. Hänhän sen sitten mulle täsmämarkkinoi, kaupat tuli, ja ainakin toistaiseksi olen oikein kiitollinen ja iloinen siitä! Näin se keskustelu tuottaa konkreettistakin tulosta joskus. Ja niin - helppo elvistellä, kun entinen mopokin meni kaupaksi ihan alta odotetun ajan - olikohan viikkoakaan nettimotossa niin jo tärppäsi.

Ja nyt on tää perhanan talvi. Tahtoo

Entinen singeristi ja ompeluseuran kukkahattutäti,
    nykyinen Bee-Äm-Wee -ämmä (F650GS -04)
    Vanha, käytetty kotilo on selvästi viisain ratkaisu. Selvästi pisin käyttöaika. Yli kahta sataa et pääse , vanhat luut/ranteet eivät kärsi kylmästä Turvallisin soratiellä , Ei edes tee mieli radalle . Paras kuljetuskapasiteetti

Jos mopolla aiot ajaa niin ota hauskin Itsellä Customi ja ajokausi alkoi maaliskuussa, loppui marraskuussa ja oli kunnia-asia, ettei säät määrää istumaan kotiloon (paitsi, että liukkailla en aja).
    Lainaa (Volpe @ Tammi. 13 2008,13:34) kirjoitti
    Jos oisin iso mies, ajaisin jo matkaenskaa. Mutta kun olen vaan keskikokoinen (ok, korkeintaan isoHKO :p) nainen, niin mietin mikä olisi tarpeeksi matala mutta ajoasennoltaan "normaali" sekä mielellään tehokkaasti lastattava pyörä. Pitäis saada sivulaukut ja tankkilaukku, tai jokin systeemi jossa paino jakautuisi tasaisesti.

Euroopan kierros kevyellä nakulla oli vähän rasittava kun isoon perälaukkuun tuli niin hitosti painoa (ne _naisen_ matkatavarat?) että etunen hädin tuskin pysyi maassa... :kääk:

Ihan varmasti on joitakin pyöriä, joita en ole edes tullut ajatelleeksi, joten minäkin olisin iloinen kaikenlaisista listauksista perusteluineen! Tehon suhteen mulla ei nyt ole mitään huippuvaatimuksia, keskiluokka sopii tällaiselle keskiluokkaiselle kukkikselle hyvin. :cruising:
    Koeaja Kasawika Versys, kuulostaa ihan osuvalta.
    -- sjm
    Lainaa (Aarra @ Tammi. 13 2008,13:36) kirjoitti
    Vanha, käytetty kotilo on selvästi viisain ratkaisu.
    Mrrrhh
    Toivottavasti tää ei ollut vastaus juuri mulle...
    Lainaa (sjm @ Tammi. 13 2008,13:41) kirjoitti
    Jos oisin iso mies, ajaisin jo matkaenskaa. Mutta kun olen vaan keskikokoinen (ok, korkeintaan isoHKO ) nainen, niin mietin mikä olisi tarpeeksi matala mutta ajoasennoltaan "normaali" sekä mielellään tehokkaasti lastattava pyörä. Pitäis saada sivulaukut ja tankkilaukku, tai jokin systeemi jossa paino jakautuisi tasaisesti.

Euroopan kierros kevyellä nakulla oli vähän rasittava kun isoon perälaukkuun tuli niin hitosti painoa (ne _naisen_ matkatavarat?) että etunen hädin tuskin pysyi maassa...

Ihan varmasti on joitakin pyöriä, joita en ole edes tullut ajatelleeksi, joten minäkin olisin iloinen kaikenlaisista listauksista perusteluineen! Tehon suhteen mulla ei nyt ole mitään huippuvaatimuksia, keskiluokka sopii tällaiselle keskiluokkaiselle kukkikselle hyvin.
    Nii-in. Vois olla, Mutta aika korkea sekin on, eikö?
    Lainaa (Volpe @ Tammi. 13 2008,13:45) kirjoitti
    Lainaa (sjm @ Tammi. 13 2008,13:41) kirjoitti

Nii-in. Vois olla, Mutta aika korkea sekin on, eikö?
    Versyksen istumakorkeus on 840mm, mutta siihen saa matalampaa ja korkiampaa alkuperäis istuinta, eli +/- 20mm.

Uudessa Honda transalpissa istuinkorkeus 841mm. Suzuki v-stromissa 820mm. Tilaamassani Yamaha Teneressä onkin jo sitten 895mm.
    Triumph Tiger 1050 SE (ABS) - 2010
    Kysymyksen asettelu on väärä. Miehellä tulisi olla seitsemän moottoripyörää, kuudella pärjää, mutta seitsemän olisi hyvä...
    ... jotain piti muistaa
    Lainaa (intikka @ Tammi. 13 2008,05:21) kirjoitti
    Customilla, ajo-asento lähinnä mulle luonnollista asentoa eli nojatuolissa oleskelua Ei minkään kyykyn asento voi olla kellekkään luonnollinen, vai istutko kotonakin polvet hirveessä koukussa/epänormaalissa kulmassa
    Yleensä sillon kun pitää laittaa faksia viemärilaitokselle.
    ZX-6R 2007 ex
    ZX-10R 2007 ex
    Husqvarna wr 250 2001
    400cc supermotolla mennään. Viime kesä tuli ajeltua 600 gsx-r:llä ja suurin osa ajoista kumminkin kaupunkipyörimistä, niin vaihdoin nyt ensi kesälle tommosen pienikoneisen supermoton ja täytyy kyllä sanoa, että mitä kerkesin syksyllä sillä ajella tuolla kaupungin kaduilla, niin oli kyllä helvetin hyvä mopotin siihen hommaan. Halvat vakuutukset, osat ja hyvä pyörä omiin ajoihin. Mökillekkin(Virolahdelle) on matkaa joku 150km, joten eiköhän sinnekkin pääse tolla, kun ajelee vaan tosta pikkureittejä ja matkanhan kruunaa kun pääsee museotielle vetämään parit mutkat.
    Mulla on ollut kolme matkasporttia (ZZR, VFR ja GPZ500 menee tähän), pari nakua(Zephyr, ZRX, SRX) ja nyt siis custom(FXDBI ). Naku-Rex oli hyvä pyörä, joka oli pystyvä pyörä, niin matkalle, kaupunkiin, kuin radallekin, siis varsinainen all-round! Mutta siirtyessäni customiin olin jo asennoitunut siihen, että ihan jokapaikan höylä tuo HD ei ole. Väärässä olin. Customilla on oikein mukava taittaa matkaa, parempi kaupungissa, mutta radalle tuota ei oikeen voi viedä. Tai miksei, jos vaikka joku järkkäis rata-ajelut vain customeille. Meinaan, kyllä sillä pystyy ripeästikin etenemään. Sadekuuro tekee oman pyöräni vain rankemman näköiseksi, koska kromia siitä ei enää juuri löydy... Tuon Harrikan rinnalle ois kyllä kiva hankkia joku sportimpi pyörä, kuten Buell, Sportster(vaikka storzin palikoilla), Monster, V-Raptor tai joku vastaava.
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

H-D Road King Custom 2004
  30.  
    harrikalla, sillä mennään vaikka spoorissa jos siltä tuntuu. viides kesä samalla rakkineella, mutta silti täysin eri pyörä jälleen kerran. kaupasta ei samanlaista saa, ja toista vastaavaa ei maailmassa ole joten en ole sitä mihinkään vaihtamassa. jonain päivänä voi olla mahdollista että toinen, ainakin 50 vuotta vanhempi raato löytyy tallista tämän nykyisen lisäksi.

vaihdoin ducatin monsterin tähän nykyiseen, koska mielestäni tämä nykyinen antaa mulle paljon enemmän. ajomatkat ei ole tylsiä, välillä joutuu käyttämään päätään ja paria työkalua riippuen vian luonteesta ja pyörää tarvii ennenkaikkea ajaa.. rankkaa mutta helvetin hauskaa. tämä on lisäksi ympärivuotinen harrastus, syksyllä laite puretaan atomeiksi ja kevääksi siitä kasataan entistä parempi laite seuraavaksi kesäksi. tämä on sellainen fiilis, viha/rakkaus-suhde ja kaikkea muutakin.

ps. välillä määki käyn toki "vieraissa", jos siihen on tilaisuus.
    Tyyli ennen tarkoitusta.
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen