Tulokset 1:stä 28:een 28:sta
  1. #1
    Kumpikin malli kiinnostaa, pyörä tulis enimmäkseen matka-ajoon. Pituutta kuskilla 185cm. Kumpi kestävämpi.ajettavuus, kulutus, vakuutusmaksut, jälleenmyyntiarvo yms.
    muutama harkinnassa hinnat 7000-9000€
    Kertokaa mielipiteitä!
  2. #2
    ihan selkeesti VFR....
    itelläni VTR ja ei oikeen tunnu matka-ajossa mukavalta..
  3. #3
    Noista kahdesta minäkin valitsin VFR:n ja en ole katunut.
    Perustelujen lista on pitkä joten en edes aloita...



  4. #4
    Itse ottaisin vfr:n. Ajelin yhden kesän Vtr:llä ja se riitti.
    Ainakin viriputkistolla kauhea meteli matka-ajossa.
    Tehoton, janoinen ja etupumput mankista.
    Vaikea myydä eteenpäin.
    Oli paljon hyvääkin kyllä.Varma v2, mukava kaupungissa ja helppo ajaa,
    moottorijarrulla tulta putkista= katseet kääntyy,
    väännöllä mukava kevennellä keulaa..
    Ei matkapyöräksi kuitenkaan.
    Nykyään itsellä pappaböördi XX.
  5. #5
    Onhan Veturi "hauskempi" vaikka itsellä VFR onkin. Keulii herkästi ja twinin äänet on, jos mahdollista, vielä VFR:n V4-"turbiinia" muikeammat

    Matka-ajoon ehdottomasti VFR.

    Ja on se VFR:nkin keula Mankista ja parikymmentä pollea ei tekisi pahaa siihenkään
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  6. #6
    Vfr:n omistaneena ja veturilla ajaneena niin ei kumpaakaan, matka-ajoon kumpikin on huono. Vfr täristää vähän ja veturi ratalelu, veturi täristää niin paljon ettei peileistä nää mitään. Osta xx, voimaa enemmän ja rivinelonen ei täristä.
    Life is too short to drink cheap beer.
  7. #7
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Ymmärtääkseni XX:ssä makaavampi ajoasento kuin VFR:ssä eli käynee ranteitten päälle?

    Saahan noita toki raisereita, eipä silti.
    Dirty Nasty Furriner
  8. #8
    Jos matka-ajoon pääasiassa tulee, niin VFR voisi olla mukavampi.

    Itellä oli VTR, jolla vetelin mutkat ja suorat ilomielin. Tosin tuo V2 jyskytys saattaa toisia ärsyttää...minua ei. Mielestäni VTR on oikein leikkisä ja ketterä. Tankillisella ei nyt kauheita siivuja vedetä, mutta toisaalta taukoja voi pitää muutenkin vaan.
    Viisas pääsee vähemmällä!
  9. #9
    Lainaa (Compañero @ Tammi. 13 2008,11:18) kirjoitti
    Tankillisella ei nyt kauheita siivuja vedetä, mutta toisaalta taukoja voi pitää muutenkin vaan.
    Mitenkä pitkiä siivuja sillä sitten voi ajaa ? Ja minkälaisella ajotyylillä ?
    The Real Thing ?
  10. #10
    Lainaa (Unhola @ Tammi. 13 2008,11:48) kirjoitti
    Lainaa (Compañero @ Tammi. 13 2008,11:18) kirjoitti
    Tankillisella ei nyt kauheita siivuja vedetä, mutta toisaalta taukoja voi pitää muutenkin vaan.
    Mitenkä pitkiä siivuja sillä sitten voi ajaa ? Ja minkälaisella ajotyylillä ?
    Pari kesää moisella ajelin niin kyllä sellanen 250 kilsaa menee normaalissa ajossa. Rajummassa vedossa alle 200...VTR:llä varmaan tässä puhutaan Firestormista...
    <p>Suzuki SV650S &gt; Honda VTR 996F &gt; Honda VTR1000 SP-2 2002 &gt; Yamaha FZ1-n &gt; Honda VTR1000 SP-2 2004</p>
  11. #11
    Lainaa (Vito78 @ Tammi. 13 2008,12:53) kirjoitti
    Lainaa (Unhola @ Tammi. 13 2008,11:48) kirjoitti
    Lainaa (Compañero @ Tammi. 13 2008,11:18) kirjoitti
    Tankillisella ei nyt kauheita siivuja vedetä, mutta toisaalta taukoja voi pitää muutenkin vaan.
    Mitenkä pitkiä siivuja sillä sitten voi ajaa ? Ja minkälaisella ajotyylillä ?
    Pari kesää moisella ajelin niin kyllä sellanen 250 kilsaa menee normaalissa ajossa. Rajummassa vedossa alle 200...VTR:llä varmaan tässä puhutaan Firestormista...
    Kyllä se on tuo 250Km tankkausten väli VFR:lläkin...

    Jos ihan vaan yksin ajelisin niin VTR olisi valinta..kevyt , edullinen jne... ja pikku päivityksillä hyvinkin ajettava peli...

    1kesän VTR:llä ja muutama reissu 2 päällä, vaihto VFR:n ja enää ei ole juuri yksin saanut ajella kun työmatkat.
    <span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
    -Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
    -Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>

    <span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
  12. #12
    Lainaa (Vito78 @ Tammi. 13 2008,12:53) kirjoitti
    Lainaa (Unhola @ Tammi. 13 2008,11:48) kirjoitti
    Lainaa (Compañero @ Tammi. 13 2008,11:18) kirjoitti
    Tankillisella ei nyt kauheita siivuja vedetä, mutta toisaalta taukoja voi pitää muutenkin vaan.
    Mitenkä pitkiä siivuja sillä sitten voi ajaa ? Ja minkälaisella ajotyylillä ?
    Pari kesää moisella ajelin niin kyllä sellanen 250 kilsaa menee normaalissa ajossa. Rajummassa vedossa alle 200...VTR:llä varmaan tässä puhutaan Firestormista...
    Juuri niin, että alle 200km pääsee. Enempää meikäläinen ei kyllä päässyt, mutta enpä sitä pintakaasulla vienytkään. Ja näin ajattelin, että Firestormista nyt puhutaan.
    Viisas pääsee vähemmällä!
  13. #13
    Lainaa (Compañero @ Tammi. 13 2008,14:55) kirjoitti
    Lainaa (Vito78 @ Tammi. 13 2008,12:53) kirjoitti
    Lainaa (Unhola @ Tammi. 13 2008,11:48) kirjoitti
    Lainaa (Compañero @ Tammi. 13 2008,11:18) kirjoitti
    Tankillisella ei nyt kauheita siivuja vedetä, mutta toisaalta taukoja voi pitää muutenkin vaan.
    Mitenkä pitkiä siivuja sillä sitten voi ajaa ? Ja minkälaisella ajotyylillä ?
    Pari kesää moisella ajelin niin kyllä sellanen 250 kilsaa menee normaalissa ajossa. Rajummassa vedossa alle 200...VTR:llä varmaan tässä puhutaan Firestormista...
    Juuri niin, että alle 200km pääsee. Enempää meikäläinen ei kyllä päässyt, mutta enpä sitä pintakaasulla vienytkään. Ja näin ajattelin, että Firestormista nyt puhutaan.
    Taitaa olla sit aikamoinen syöppö kun eikös nuissa ole 19 litran tankki ? Vai onko nuo teidän ilmoittamat matkat siitä kun menee varatankille ?
    The Real Thing ?
  14. #14
    97-01 malleissa oli se 17l tankki ja siittä eteenpäin 19l ( muitakin muutoksia on tullut tuossa vaiheessa ). Omalla veturilla pääsee sen karvan yli 200km, aika janonen se on mutta sitäkin hauskempi
    "Dear Noah,
    We could have sworn you said the ark wasn't leaving till 5.
    Sincerely, Unicorns"

    EX Honda VTR 1000 -01 " Veturi "
    Yamaha Wild Star 1600 -01
  15. #15
    Itse ajelin kaksi kesää -05 vuoden Veturilla ja tuo pyörä oli kyllä loistava värkki paikkaan kun paikkaan. Pidempiä ulkomaanmatkojakin tuolla tehtiin ja radalla käytiin. Harmi, että kaasareineen yms. on hiukan vanhanaikainen, mutta jos tuollaiset pikku seikat eivät harmita, niin VTR on kyllä hyvä valinta. Lisäpalikoitakin tuohon on tarjolla vaikka kuinka.

    VFR:ää taas en ole päässyt kokeilemaan, mutta ulkoisesti se on aivan julmetun hieno pyörä mun mielestä. 800 kuutiota ja paino ovat ne syyt, miksi en koskaan ole siihen tutustunut sen paremmin.

    Oma valintani noista olisi kuitenkin VTR. Kuitenkin toimiva pyörä kaikenlaisessa ajossa ja kyydissäkin pystyy olemaan.
    CBR1000F -87/90 -> CBR1100XX -99-> VTR1000F -05-> CBR1000RR Repsol -05 -> CB 350 -72
  16. #16
    VFR noista kahdesta. VTRssä on kyllä ihan hyvä ajoasento, mutta täristää kovasti.
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  17. #17
    Meikäläinen on kyllä veturiin ollut enemmän kuin tyytyväinen. 2500km/vk ei ole tehnyt pahaa, vaikka olemmekin ajelleet suomen pieniä teitä ei niin kevyesti. Polttisvalo syttyy lähes säännöllisesti n 195km:n kohdalla ja sit vetelee vielä ainakin sen 40km (ei ole koskaan jättänyt tielle) parhaimmillaan päässyt yksin ilman kuormaa siten että valo syttyi 215km kohdalla. Eikä ne tärinät ole haitanneet myöskään. Eikä äänet. Pelkkiä kehuja on äänistä tullut. Mulla on hiukan laiteltu pyörää; siin on se 117hv/106nm ja hyvin olen "pärjännyt" vauhdissa. Eli siis ei pahaa sanaa veturista. Toimii kaupungissa, matkalla ja radalla. Kyydissäkin on kivempi olla kuin R-vehkeissä... olis viel myynnissäkin; Valmiiksi laitettu -99 punainen. 42tkm, uudet renkaat. Hinta siel snadisti reilu 7k€.
  18. #18
    Itsekin VTR kaysellut vm 2002-2003. Kiva kuulla juttua hyvistä ja huonoista puolista. Janoisuus ja tehottomuus sai kyllä karvat pystyyn...
    Honda VTR 1000 f

    All for one

    Tom *& Jerry team
  19. #19
    Lainaa (Timberline @ Tammi. 13 2008,20:18) kirjoitti
    Itsekin VTR kaysellut vm 2002-2003. Kiva kuulla juttua hyvistä ja huonoista puolista. Janoisuus ja tehottomuus sai kyllä karvat pystyyn...
    Kaikkihan ne bensaa vie. Onhan noita huoltsikoita aika hyvin, etkä varmaan yhdellä istumalla kuitenkaan vedä yli 300km???

    Ja tehottomuus...no, ei kyllä kilokyykylle pärjää, mutta "Keulimis Kunkku" tuo itellä ainakin oli. Vääntöä tulee tasaisesti, mutta jos oikein räyhäkkäästi aikoo ohitella, niin saa toki polkaista pienempää pykälää. Erittäin mukava ja leikkisä pyörä, siis VTR F.
    Viisas pääsee vähemmällä!
  20. #20
    Ittee just kiinnostais vaihtaa kilokyykky tehottomampaan ja Veturi ois aika hyvä vaihtoehto seuraavaks...
    The Real Thing ?
  21. #21
    Lainaa (Compañero @ Tammi. 13 2008,21:24) kirjoitti
    Lainaa (Timberline @ Tammi. 13 2008,20:18) kirjoitti
    Itsekin VTR kaysellut vm 2002-2003. Kiva kuulla juttua hyvistä ja huonoista puolista. Janoisuus ja tehottomuus sai kyllä karvat pystyyn...
    Kaikkihan ne bensaa vie. Onhan noita huoltsikoita aika hyvin, etkä varmaan yhdellä istumalla kuitenkaan vedä yli 300km???

    Ja tehottomuus...no, ei kyllä kilokyykylle pärjää, mutta "Keulimis Kunkku" tuo itellä ainakin oli. Vääntöä tulee tasaisesti, mutta jos oikein räyhäkkäästi aikoo ohitella, niin saa toki polkaista pienempää pykälää. Erittäin mukava ja leikkisä pyörä, siis VTR F.
    Joo ei olisi tarkoituskaan mitään ratakoneta hankkia. VTR f ssä muistaakseni oli jotain 110 hv eli kyllähän se mainiosti riittää ainakin minulle. Mutta mikäs on pyörän käsiteltävyys ja onkos raskas käytössä.
    Keulimisenkin jätän muiden tehtäväksi, oon siis tylsä motoristi
    Honda VTR 1000 f

    All for one

    Tom *& Jerry team
  22. #22
    Lainaa (Athene @ Tammi. 13 2008,16:36) kirjoitti
    VFR noista kahdesta. VTRssä on kyllä ihan hyvä ajoasento, mutta täristää kovasti.
    No aika vähän se tärisee. Siis V2:ksi. Ihan loistopeli mun mielestä. Itsellä oli se -99 malli jossa muistaakseni 16 l. tankki. Pari kertaa taisin päästä 200 kilsaa tankilla, ja lähes kuiva oli tankatessa.

    Eikä se vahingossa keuli. Satula vois olla parempi, koko ajan valuu tankkiin kiinni.

    Niin, ja VFR:stä ei kokemusta, muuta kuin että komeehan sekin on.
    Hornet 600 -99
    VTR 1000 -99
    ZRX1200R -06
    SpeedTriple -08
    Busa -09
    FXDCI -06
    FXS -11
  23. #23
    Lainaa (Compañero @ Tammi. 13 2008,21:24) kirjoitti
    Lainaa (Timberline @ Tammi. 13 2008,20:18) kirjoitti
    Itsekin VTR kaysellut vm 2002-2003. Kiva kuulla juttua hyvistä ja huonoista puolista. Janoisuus ja tehottomuus sai kyllä karvat pystyyn...
    Kaikkihan ne bensaa vie. Onhan noita huoltsikoita aika hyvin, etkä varmaan yhdellä istumalla kuitenkaan vedä yli 300km???

    Ja tehottomuus...no, ei kyllä kilokyykylle pärjää, mutta "Keulimis Kunkku" tuo itellä ainakin oli. Vääntöä tulee tasaisesti, mutta jos oikein räyhäkkäästi aikoo ohitella, niin saa toki polkaista pienempää pykälää. Erittäin mukava ja leikkisä pyörä, siis VTR F.
    No radalla se kyllä pärjää kilokyykyille, jos kuski osaa ajaa.....toki jos se kilokyykyn kuskikin osaa, niin sitten ei oikein pysy perässä....

    Mutta hyvä tolla on harrastajan radallakin ajella.

    Ei tuo janoisus nyt mikään ongelma ole. Parhaimmillaan pääsin matka-ajossa 5,5l/100km kulutukseen.

    Vetureista on aika hyvä ketjukin täällä olemassa, kunhan joku jaksaa vain hakea. Taitaapi olla pari vuota vanha.
    CBR1000F -87/90 -> CBR1100XX -99-> VTR1000F -05-> CBR1000RR Repsol -05 -> CB 350 -72
  24. #24
    Veturi noista kahdesta.

    + Kevyt ja kapea
    + Mukava vääntävä kone ja ei omasta mielestä pahemmin tärise (moni kyllä sanoo että zx-10r muka tärisee mutta kyllä se on tottumiskysmys)
    + Rähihä putkilla RÄHISEE

    - Kulutus ja pieni tankki. Kesällä loppu kaso korpeen kun merkkivalon sytyttyä pääsi vain 30km.
    - Löysä keula
    - XT 660 R
  25. #25
    Miulla on molemmat, eli VTR sekä VFR750. Kyllä veturi on selkeesti hauskempi pärrä ja luonteeltaan täysin erilainen kuin vfr vaikka teho onkin lähes sama. Yksi päällä veturikin käy hyvin matka-ajoon, joka muuta väittää on kermaperse. Kannattaa tällöin keskittyä vaan niihin wingeihin tai autoon *

    Emäntä ajaa tolla VFR:llä ja tykkää kovasti muuten paitsi että risteyksissä ja parkkipaikoilla naisimmeistä pelottaa paino ja suht korkee jakkara.

    Veturin (kuten VFR:nkin) keulasta saa ihan kelvollisen 100 egen hintasilla öhlinsin jousilla ja oikealla öljyllä sekä säädöillä.

    Loppukaneettina sanoisin, että valinta riippuu siitä aikooko matkata 2-päällä vai soolona ja onko kyytiläinen 150 cm/50 kg vai isompi. Jos soolo niin ehdottomasti VTR ja jos paritellen niin VFR.



    Ducati Monster S4R -04
    Ducati SS600 -95


  26. #26
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Jostain syystä tuo paritellen tuntuu paremmalta vaihtoehdolta?

    Mulla muuten verhooja pudotti hieman VFR750:n satulaa, pitäis vain käydä kaverin tallissa hinkkaamassa itseään siihen. Jonkinlaisen Kännykuvan se lähetti. Muotoiluineen ja uudella pinnalla 170e.
    Dirty Nasty Furriner
  27. #27
    Kuten moni jo todennut VTR on hauska ajaa, varsinkin kun yksin ajelee. Mulla kanssa samoissa eli 200km pääsi VTR:llä ennenku alkoi gasovalo palamaan. VTR:ssä ei ollut mitään vikoja koko aikana kun sitä pitelin, mutta halu vaihtaa vei voiton viimekesänä. Ja tosiaan etupää jämäköityy kivasti öhlinsin jousilla ja öljyillä, etupää modin jälkeen oli kiva viedä radallakin...
  28.  
  29. #28
    Komppaan Tomppa06:sta... Itellä veturi eikä ole kaduttanut ostos. Varmatoiminen ja kiva vehe ajella yksin tai kaksin. Myös mutkapätkällä ja radalla. Ja vääntää hyvin jo alhaalta. Ja putkilla saa ne V2:n parhaat puolet esiin...
    Radallakin saa tosiaan nuo tehokkaammat muoviluodit panna parastaan etteivät jää jalkoihin...