Mikä vaikuttaa mielestäsi eniten uuden kuskin pyöränhankintaan?
a)kuskin päänsisus/ikä
b)kuskin sukupuoli
c)kuskin paino/pituus vrt. pyörän paino/istuinkorkeus
d)pyörän hallittavuus hankalissa tilanteissa, esim. hidasajo/talutus
(vrt. matala mutta raskas kustomi/kevyt mutta korkea kyykkä)
e)moottorin kuutiot
f)moottorin luonne (vääntävä v-kone/räväkkä rivikone)
g)pyörän teho
h)jokin muu, mikä?
Näyttää aina olevan ajankohtaista ja hyviä pointteja esiintuovaa tämä keskustelu tuoreen motoristin speksit täyttävistä pyöristä.
Mielipiteet vaihtelevat ensin pienemmän ensipyörän hankkimisesta aina siihen että laitetaan kertalinttuulla se iso pyörä mistä on jo vuosikausia haaveiltu. Molempiin ääripäihin löytyy ihan järjellisiä perustelujakin.
Jospa siis otettais ihan äänestyksenä kerran vielä pojat ja tytöt ja tänne vaikka selvennystä miksi juuri se ja se on mielestänne tärkeä pointti!
Nimim. Buellista ensipyöränä haaveileva (se kun on kevyt ja pieni niin kuin itsekin )
edit: ääää..nestyskentässä häiriötä johtuen osaamattomasta tumpeloinnista *katsoo peiliin*
Näin on näppylähansikkaat.
Paha kysymys.
Tuli nyt vastattua, että kuskin kuula ja ikä. Jokaisella kuitenkin iän myötä varmasti pyörämaku muuttuu johonkin suuntaan, saattaapa jopa heitellä ääripäissä. Toisaalta, joillakin saattaa istuinkorkeus ja kuskin pituus olla ongelmana. Vaikean kysymyksen heitit.![]()
Ducati Monster 696 -08
ex: Cagiva mito -06
mielestäni ensimmäinen asia mopon hankinnassa on . mopon käyttötarkoitus. sen selkeä näkeminen on mielestäni tärkeää.
Kyykky , radalle ja vauhdikkaaseen siirtymiseen. Matkapyörä ,pitkiin siirtymiin matkailu mielessä
Rähinä pyörä, stadi kurvailuun
Custom, rauhalliseen cruisailuun
yms..
kun käyttötarkoitus selviää ostajalle niin muu tulee lahinnä ostajan mieltymyksistä. joku tykkää äidistä ja joku tyttärestä.
mielestäni valintasi ei kuulosta pahalta, sillä pelillä voipi tehdä monia asioita, voi vaikka käydä radallakin kokeilemassa
Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin
Triumph Rocket
Suzuki B-King
Suzuki Hayabusa
Agusta
Kawasaki ZZR
Kawasaki 800
Honda Goldwing 1800
Kawasaki ZZR
MV Agusta
ja joku molemmista(tr3 @ Tammi. 11 2008,17:44) kirjoitti
![]()
1000RR Fireblade HRC Repsol 2007
Left Hand Path
Muistan taalta lukeneeni etta mahdollisimman iso ettei jaa heti pieneksi.
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Fyysiset mitat antaa raamit ostopäätökseen, mutta mielestäni muuten ainoa rajoittava tekijä on kuskin pään sisällä.
Henki lähtee vaikka piikillä jos aivojen tilalla on tyhjä aukko.
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Mikä vaikuttaa mielestäsi eniten uuden kuskin pyöränhankintaan?
miunu lisäksi 9 laittanu rastin tähäneli ihan vaan muodonvuoksi tuo eka vaihtoehto
600rr
Eniten pärrän hankintaan vaikuttaa ikä.
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
Se mikä tuntuu hyvältä![]()
Moto Guzzi V65 Lario
Huono kuulo korvaa hyvän vaimennuksen.
Koulussa konepuolen pojat sano aina (välyksiä etsiessä) että tiukka o hyvä(Kumikameli @ Tammi. 12 2008,00:13) kirjoitti
![]()
![]()
Näin on näppylähansikkaat.
a, eli pään sisällys
Fiilispohjalta lähdetään, kuskin ja pyörän pitää olla tyyliltään samaa luokkaa. Itsehän ajan nakulla![]()
- no mopo -
Ei pidä välttämättä paikkaansa.Itsekin kirjoittelen vielä.Olisi toki kieltämättä voinut joskus napsahtaa(Juutana @ Tammi. 11 2008,18:23) kirjoitti
![]()
(pc25 @ Tammi. 12 2008,02:09) kirjoitti
![]()
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
d) aloittelijalle mielekkäin on aina pyörä, joka on kaikissa tilanteissa helppo hallita. Ei siihen aina päänsisuskaan riitä siihen hallitsemiseen, jos motoriikka pettää tai tulee muita yllätyksiä.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Mun mielestä on tärkeetä, ett pyörää on helppo käsitellä ja hallita. Enkä ainakaan henk.kohtaisesti suosittelis uudelle kuskille kyykkypyörää ellei sitten ole sellaisella jo treenaillu. Yx hyvä vaihtoehto ois hankkia samaa luokkaa oleva ensipyörä kuin millä on esim. koulussa ajotuntinsa suorittanut ja hankkii sitte isomman kun homma on kunnolla hanskassa.
Itte ajelen Kawan ER5:lla, eikä hävetä yhtään. Kertaakaan en oo jalkoihin jäänny ja ihan sopivasti kulkee. Nyt on eka ajokausi takana ja vielä ens kauden meinaan sillä mennä, mutta vähän oon harkinnu ER6n:ää, mutta kunhan katotaan....
Kuskin korvien väli. Itse kohelsin piikillä niin paljon että PC25:n sanoja mukaillen, ihme että tätä kirjoittelen. Hauskaa oli ei siinä mitään. Viime toukokuussa sitten, 12 vuoden tauon jälkeen, lompakko näytti vihreää valoa kaksipyöräisen ostolle ja vaikkei tuo allekirjoituksen härveli nyt mikään tykki ole niin kyllä silläkin todennäköisesti hengestään pääsee mikäli tuuli puhaltaa korvasta korvaan ilman kiertoteitä.
Triumph Daytona 675 tornado red '07 (2007 - 2009)
Triumph Thunderbird '10 (2010-2021)
- Turvaton karkulainen -