Sivu: 1 / 9:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 264:sta
  1. #1
    Moi

    En halua liekittää tai lietsoa. Halusin kuitenkin avata oman ketjun tuossa "öljynkulutus-keskustelussa" esille nousseista asioista, kuullakseni muidenkin mielipiteitä. Mielestäni merkkifoorumi ei ole mikään synonyymi hymistely- tai ylistys-sellaiselle. Siksipä meidän pitäisi pystyä pohtimaan asioita avoimesti ja kriittisesti.

    Eli - Monesti olen miettinyt miksi Günther on halunnut tehdä asiat niin omalla tavallaan? Toki nuo Bemarismit oppii. Joko sietämään, niiden kanssa elämään, joskus jopa tykkäämään. Asiat eivät välttämättä ole isoja mutta muista pyörämerkeistä siirtyville harmittavia. Eli miksi ihmeessä pyörän pitää olla niin erilainen, että sitä pitää opetella kuukausia, vuosia?

    Esimerkiksi tuo vilkku. Jokainen Bemarikuski oppii tuon viikossa parissa. Mutta miksi ihmeessä tehdä asia noin? Jos meillä on yleismaailmallinen "standardi", jossa melkein kaikkien muiden mopojen vilkkua käytetään yhdellä, vasemman käden peukalolla operoitavalla katkaisijalla, on minun kyllä pirun vaikea keksiä järkevää tai oikeaa syytä tehdä se noin kun BMW on tehnyt. No kysymys kuuluu, että mitä tuo sitten aiheuttaa tai haittaa? No ainakin sen, että jokainen uusi tai satunnainen kuski (esimerkiksi moista koeajava tai lainaava) on ainakin pieni turvariski räpeltäessään vilkkujen kanssa - ja kaikki aivan turhaan. Eli jos heittäydyn provokatiiviseksi, sanoisin, että tuo on vain ylimääräinen riski.

    Muistan kun aikoinaan koeajoin ensimmäisen K75:n. Ensimmäisessä risteyksessä meinasin osaamattomuuttani siirtää mopon ojaan kun etsin risteyksen jälkeen vilkun kuittia kaasun alta ja "käänsin nupit kaakkoon".

    Oikeasti en ymmärrä myöskään, miksi minun tarvitsee opetella sietämään - saati kehumaan - kolisevaa ja paukkuvaa vaihteistoa. Olen, kuten varmaan kaikki BMW-kuskit, tuota oppinut käyttämään, niin *että se käyttäytyy melkein kuin normaalipyörässä - silti ei tuo nautintoa tai iloa tuo.

    Sitten on tämä öljyn kulutus, josta keskustelu jo käytiinkin. Kun opiskelee mittaamaan öljyn "oikein" niin tuon kanssa pääsee sinuiksi. Sen jälkeen joutuu vain (mahdollisesti) sietämään sitä, että öljyä pitää lisäillä.

    No tuo vaihteisto ja öljynkulutus nyt tietty vaan tulevat tavasta tehdä/tekniikasta, mutta ymmärrän pirun hyvin niitä jotka eivät noista "ominaisuuksista" pidä tai niitä ihmettelevät.

    Eli kritisoidaanpa nyt oikein "luvan kanssa" Puimureita. Mitä ominaisuuksia et ymmärrä tai vierastat - saati olet kuullut muiden hylkivän.

    Ja vielä. Jottei tartte kuunnella kehoituksia siirtyä muille foorumeille: Minä olen BMW:llä ajellut viimeiset 9 vuotta ja tulen ajelemaan näillä näppäimillä vielä seuraavatkin. Kritiikkiä pitää kuitenkin uskaltaa ja voida esittää.



    <p>2002-2014</p>
  2. #2
    mitäpä muuta tähän voi tuumata...
    shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
  3. #3
    Et ole ainoa joka tuota vilkkuhommelia ihmettelee, vaikeimmin ei voisi mielestäni sitä suunnitella..edes viikossa en sitä jotenkin kunnolla pystynyt sisäistämään. Ensimmäisinä päivinä tuli tosiaan kiinnitettyä liikaa huomiota siihen, miten sen saa pois päältä.

    Vaihteisto oli myöskin kyllä omituinen. paikallaan seistessä kun laittoi ykkösen silmään - ei ollut mitään varmuutta menikö se silmään vaiko ei, mutta kun pääsi liikkeelle -> kakkosta tupaan -> PLATAM! Ja ei muuten ollut epäilystäkään menikö se vaihde piälle vai ei..

    Bokseri - tuo kummallisten "mausteiden" luoma..katastrofi..johon ihme kyllä tottuu. Kyllä muutama sata kilomeetteriä meni ennen kuin alkoi olemaan sujut koneen ja vaihdelootan yhteistyöstä. Monen monta kertaa oli jännitystä mutkaan mentäessä, itse kun olen tottunut aika paljon moottorilla jarruttamaan ja..noh, rivikoneen ja bokserin *moottorijarrutus on VÄHÄN kaukana toisistaan * *Vaan kyllä sekin lopulta alkoi sujua. Suurin ihmetys mikä koneessa oli, se selvästi "nylkytti" tasakaasulla ajaessa ja varsinkin tietyllä kierrosalueella. Siis todella ärsyttävää ajaa esim. matkaa kun koko ajan tuntee semmosen pienen nylkyttävän liikkeen. Asiaa tietysti tiedustelin parilta tuttavalta ja vastaukseksi sain että on moottorin "ominaisuus"! Kuitenkin lääke siihenkin olisi löytynyt, nimittäin ruiskutuksen säätöyksikkö mallia Bmw - jota myy ja suositteli Viaberin Harri. *Suurin miinus koneesta kuitenkin se, että jumaleissöns kun meinas jalat olla tulessa helteellä ruuhkassa mentäessä.

    Pyörä oli siis (muistaakseni) R1150r - 04, ja ko härveli oli reilun viikon mulla lainassa...
    04 Buell xb12s

  4. #4
    Joo! * Tuon "nylkytyksen" - viralliselta nimeltään "surging"in ihan unohdinkin. Tuohan on vaiva, joka koettelee jossain määrin 1100-sarjan moottoreita. Varsinaisesti kuitenkin 1150 (alkusarjan) moottoreita. Yhdessä kuivan kytkimen kanssa se tekee kaupunkiajosta oikein juhlaa! *



    <p>2002-2014</p>
  5. #5
    Toi vilkkuhomma on kyllä tosi kätsy. Ei tarvitse ihmetellä, onko vilkku pois päältä tai missä asennossa kytkimet on. Jos arveluttaa, niin senkun painelee nappia vaikka kymmenen kertaa, niin pahin neuroosi helpottaa. Nappeihin kun tottuu, niin eipä tarvitse mitään katsella tai etsiä.
    Dixi et animam levavi
  6. #6
    Lainaa (ek@ @ Tammi. 08 2008,19:28) kirjoitti
    Toi vilkkuhomma on kyllä tosi kätsy. Ei tarvitse ihmetellä, onko vilkku pois päältä tai missä asennossa kytkimet on. Jos arveluttaa, niin senkun painelee nappia vaikka kymmenen kertaa, niin pahin neuroosi helpottaa. Nappeihin kun tottuu, niin eipä tarvitse mitään katsella tai etsiä.
    Jatkan aloittamallani kapinallisella linjalla Joissain Jaappanilaisissakin on homma totutettu siten, että sitä (yhtä ainoaa) vilkun näppylää painamalla sen aina "kuittaa" itsensä eli varmistaa vilkun pois-päällä olon.

    ELi vieläkin meillä on kaksi ylimääräistä, tarpeetonta nappulaa
    <p>2002-2014</p>
  7. #7
    Niin -Günther on tehnyt erilaisia pyöriä.

    Minusta yleensäkin se, että tehdään asioita eri tavalla, on hyvä asia. Jos kaikki insinöörit valitsisivat jonkin toisen insinöörin aiemmin tekemän ratkaisun, ei me oikeasti saataisi koskaan mitään todella uutta. Jotkut uudet ratkaisut havaitaan käytännössä heti huonoiksi - insinööri oppikoon siitä. Jotkut havaitaan hyviksi, joskus nämä voivat olla vaikka vahingossa keksittyjä tai muuten yllättäviä yksityiskohtia, jotka toteutettuna eri tavalla kuin totutusti saavat aikaan parannuksia itsestäänselvyytenä pidettyihin asioihin.

    Se, että onko Bemarin vilkkukytkin parempi tai huonompi kuin "perinteinen" ratkaisu, voi jokainen olla omaa mieltään.

    Ainoa mikä minusta Bemussa on huonompi kuin monessa muussa pyörässä on vaihdelaatikko. Mulla on nyt toinen Bemu menossa, aiemmat kaksi pyörää olivat Ducateja. Ihmettelen suuresti, että italiaanokin osaa tehdä sellaisen vaihdelaatikon mistä ei löydy välivapaita, vaihde vaihtuu pienelläkin staagin siirrolla kuin ajatus, ja vieläpä aika äänettömästi. Japanilaisista nyt puhumattakaan.

    Antaa kaikkien vaihteiden tökkiä.. eikun kukkien kukkia...
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  8. #8
    Villkuhan oli kätsy, ku siin o "automaattipalautus", ei jää päälle...
  9. #9
    Lainaa (C-A-D @ Tammi. 08 2008,17:36) kirjoitti
    Moi

    En halua liekittää tai lietsoa.
    Sää teit nyt hyvämies poliittisenitsarin

    Muistuupa mieleen kans eka tuttavuus paijerilaiseen...

    Tais olla muuten kasn samanen k75..

    mutta liki 20 kilsaa ajoin vilkku päällä ku en sammumaan saanu, eikä sitä heti anna luonto perix pysähtyä tutkimaan ja oli muuten elävä esimerkki siitä kuinka tärkeä olisi opetella mopotin hallintalaitteet yms..paikallaan...ei meinannut tie piisata..

    no vieläkään en ole saanut selkoa siitä miksi mokoma asia on tehty noin vaikealla tavalla.


    "Vaihteisto oli myöskin kyllä omituinen. paikallaan seistessä kun laittoi ykkösen silmään - ei ollut mitään varmuutta menikö se silmään vaiko ei, mutta kun pääsi liikkeelle -> kakkosta tupaan -> PLATAM! Ja ei muuten ollut epäilystäkään menikö se vaihde piälle vai ei.."

    Siis keskimäärin hyvä laatikko.



    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  10. #10
    Mielenkiintoista olisi olla mukana BMW:n tuotekehityspalaverissa eli mistä nuo erilaiset ratkaisu pulppuaa. Sinällään voi kuvitella Bemarin haluavan olla teknisesti eri linjoilla kuin esim. japsit, jotta ei markkinoilla joudu suoraan kilpailuun. Toisaalta BMW:lle pitää nostaa hattua riskinotosta eli he on tuoneet ensimmäisenä monia asioita (ABS, ESA, yksiaisainen keppiveto jne.). Parhaiten BMW on kuitenkin onnistunut markkinointiosastolla imagon rakennuksessa. Vähän samaan tapaan kuin Mersu autoissa. Imago on niin vahva, että se kärsii hyvinkin suuria ongelmia. Ja lisäksi selkeästi suurempi osa omistajista kuin muilla merkeillä puolustaa omaa brändiään melko kiihkeästi.

    Henkilökohtaisesti ihmettelen että saksalainen insinööri ei esim. tuota peräongelmaa saa kunnolla ratkaistua. He pelaavat aikamoista upporikasta/rutiköyhää jenkkien markkinoilla. He itsepintaisesti kieltäytyvät ottamasta mitään kantaa asiaan. Jos jossain vaiheessa kuitenkin selviää heidän tienneen ongelmista, mutta ei tehneen recallia, palaute on ankaraa.

    Imago on niin vahva ja rakenteelliset ratkaisut niin mielenkiintoisia että kovasti tällaista 32 vuotta Hondalla ajanuttakin kiinnostaa edes kerran ostaa tällainen Puimuri ja kokea ihan omakätisesti laitteen hyvät ja huonot puolet.

    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  11. #11
    En omista Bemaria, mutta eikö toi bokserikoneen leveys oikeasti häiritse?

    Nimim. Sääriluu kipeänä kylmätyyppien jälkeen
    A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA
  12. #12
    Ja heti tähän haaraan kommentti..
    Vilkku on erittäin hyvä, siis oikeesti tykkään siitä! (Hondat on ajettu jne..)
    Vaihde on ihan OK, tähän ehkä vaikuttaa se, että aikanaan opettelin kaksipyöräistä ajamaan kalustona vanha Solifer, josssa oli kytkinvaijeri rispaantunut, linkut jumissa ja levyt lopussa. VFR:n jälkeisen K100:n kanssa oli hiukan asenneongelia, mtta sitä piti muutenkin käskeä vähän karummalla kädellä kuin Hondaa, joten laatikkoon sittemmin tottui. Sen jälkeen kaikki R-pyörät on olleet parempia.
    Minulla ei ole ollut ongelmia öljynkulutuksen kanssa, ikinä.
    Ikäviä juttuja on oikeat suunnitteluvirheet: K100:n katkeava keskijalka, K100:n reipas tärinä, R1100:n surging, R1200GS:n sähköjarrut, perä, jne..
    Merkkikohtaiset laukut, kaikki olleet paskoja, tosin eri tavoin. Yksikään omistamastani BMW:n laikusta ei ole ollut vedenpitävä. Kiinnitys pyörään aiheuttaa aina ähinää, lukot lonksaa ja sisätilan muotoilu kiukuttaa ainakin pakoputken puolella Paras laukkusarja mitä mulla on ollut oli VFR:ään laitetu vanha kulmikas GIVI-sarja, jossa em. ominaisuudet oli kunnossa.
    Äänet.

    FIN_GSer
  13. #13
    Lainaa (Jerry Cotton @ Tammi. 08 2008,21:56) kirjoitti
    En omista Bemaria, mutta eikö toi bokserikoneen leveys oikeasti häiritse?

    Nimim. Sääriluu kipeänä kylmätyyppien jälkeen
    Ei.
    Nimimerkki sääriluut ehjänä kivikkoon.
    (ei itse aiheutettu onnettomuus)



    K 1100 RS
    K 1200 GT
    http://www.moysa-mc.com
  14. #14
    Kyllä minä tykkään tuosta vilkkusysteemistä; on molemmille peukaloille tekemistä ja automaatti hoitaa vilkun pois päältä, ellei sitä halua itse tehdä. Ei tuo ainakaan mikään suuri älyllinen haaste ole käyttää BMW:n vilkkukytkimiä. Aikanaan Guzzissa oli tuo yleisempi vilkkukatkaisin, joka itseltäni vaati enemmän totuttelua alkuun kuin sitten myöhemmin bemarin vilkku.

    Bemarin perästä en sen enempää ymmärrä, mutta jos muutama prosentti niistä pettää, luulen, että vastaava prosenttiosuus saattaa löytyä muualtakin vikoja. Ja loppupelissä kai ikä tekee kaikille koneille tehtävänsä.
  15. #15
    Suurin osa noista c-a-d:n luettelemista yksityiskohdista on niitä, joista erityisesti pidän siinä rakkineessa. Surging on sellainen ominaisuius, joka ärsytti, kunnes laitoin syksyllä PCIII:n. Ei nylpytä enää. Menee kuin joku saamarin Honda. Melkein kaduttaa jo.

    Jos nyt jotain hakemalla hakee, niin 1150GSA:ssa on jalkatapit aivan väärässä paikassa ja vakiorautoihin teloo säärensä vähän väliä.
  16. #16
    Minua ei ole nuo bemarin "ominaisuudet" haitanneet tippaakaan. Tykkään, että pyörässä on sitä jotain mikä erottaa sen Singeristä. Ja on muuten sen verta huoltoystävällinen, että säilynee pitkään...

    Erilaisuus viehättää.
    Elämä oli loppua niin kuin se alkoikin-reikä kumissa.

    Naisten suusta sen totuuden kuulee!!!

    Kawasaki ZR-7 ----> BMW R1100S ----> Moto Guzzi V11 Le Mans ----> KTM 950 SE ----> BMW R1200GSA
  17. #17
    Ja BMW vastaisku on alkanut, vapiskaa japsistarat. *
    Joo, vitsi vitsi, mutta oikein odotin että koska se alkaa. Taisi kymmenen viestiä tulla ...
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  18. #18
    Tässä kun kuuluu tähän bemaristien vähemmistöön eli K-ukkoihin, niin ei noista boksereiden värinöistä, nylpytyksistä, säärien paahtamisesta tai edes öljynkulutuksesta tiedä mitään.

    Muutenkin on tässä olemattomalla muiden mopojen kokemuksella paha lähteä mesoamaan vilkuista tai (mahdollisesti) kolisevasta vaihdeaskista...Vilkkuvipstaakeihin olen tottunut kun en muita ole hypistellyt ja vissin se (LT:n) askiuudistus 04 sai aikaan sen, että en ole mitään sen kummempia kolinoita sieltä löytänyt. Joskus kyllä ykkösen ja kakkosen väliltä on löytynyt välivapaa, mutta sitäkään ei löydy jos unohtaa vaihdossa kytkimen käytön.

    Sen sijaan...unohdit sadatella tuota hölmöä kuivaa kytkintä, joka ei kaikin ajoin pysykään kuivana. Perän heikkoudet jo mainittiinkin.

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  19. #19
    Lainaa (Jerry Cotton @ Tammi. 08 2008,21:56) kirjoitti
    En omista Bemaria, mutta eikö toi bokserikoneen leveys oikeasti häiritse?

    Nimim. Sääriluu kipeänä kylmätyyppien jälkeen *
    Häiritsi..etenkin splitatessa, oli koko ajan fiilis et kohta tärähtää ja ollaan pyttyjen kanssa jumissa autojen välissä *
    04 Buell xb12s

  20. #20
    Vilkkujen kanssa meni hetki totutellessa, sitten alkoi ihmetyttää että miksei Hondassa ollut noin hyvää systeemiä. Oikeasti.

    Sen sijaan todella surkealle puolelle kuuluu alkuperäinen pleksi (pyörä on R1100RT). *Se tuli vaihdettua erinomaiseen CB:n tarvikelasiin viime keväänä. Seuraava meneillään oleva operaatio onkin sitten penkkien vaihto. Konsensus vallinnee siitä, että BMW ei ole halunnut laittaa pyöriin mukavia istuimia kun mukavat näyttäisivät sellaisilta, että eivät pyörät kävisi kaupaksi. Käsittämätöntä.

    Omituisuuksiin kuuluu myös nuo bmw:n käyttämät sähkötöpselit, joihin sopivia laitteita ei paljoa ole tarjolla, vaikka kuinka din-standardiliittimet ovatkin. Miksei ne ole voineet laittaa sitä "sytkäriliitinta" mitä kaikki 12v sähkölaitteiden valmistajat käyttävät?
  21. #21
    Lainaa (hondamania @ Tammi. 08 2008,21:31) kirjoitti
    Mielenkiintoista olisi olla mukana BMW:n tuotekehityspalaverissa eli mistä nuo erilaiset ratkaisu pulppuaa. Sinällään voi kuvitella Bemarin haluavan olla teknisesti eri linjoilla kuin esim. japsit, jotta ei markkinoilla joudu suoraan kilpailuun. Toisaalta BMW:lle pitää nostaa hattua riskinotosta eli he on tuoneet ensimmäisenä monia asioita (ABS, ESA, yksiaisainen keppiveto jne.). Parhaiten BMW on kuitenkin onnistunut markkinointiosastolla imagon rakennuksessa. Vähän samaan tapaan kuin Mersu autoissa. Imago on niin vahva, että se kärsii hyvinkin suuria ongelmia. Ja lisäksi selkeästi suurempi osa omistajista kuin muilla merkeillä puolustaa omaa brändiään melko kiihkeästi.

    Henkilökohtaisesti ihmettelen että saksalainen insinööri ei esim. tuota peräongelmaa saa kunnolla ratkaistua. He pelaavat aikamoista upporikasta/rutiköyhää jenkkien markkinoilla. He itsepintaisesti kieltäytyvät ottamasta mitään kantaa asiaan. Jos jossain vaiheessa kuitenkin selviää heidän tienneen ongelmista, mutta ei tehneen recallia, palaute on ankaraa.

    Imago on niin vahva ja rakenteelliset ratkaisut niin mielenkiintoisia että kovasti tällaista 32 vuotta Hondalla ajanuttakin kiinnostaa edes kerran ostaa tällainen Puimuri ja kokea ihan omakätisesti laitteen hyvät ja huonot puolet.

    Toi luotettavuushomma on kanssa yhtä skeidaa. Esimerkiksi uusissa gixxereissä vaihdetaan kampiakselit kaikissa etc, jos tätä samaa linjaa "tiedon" kanssa suhteutettaisiin bemareihinkin, vaikka kyse sattaa olla jostain vitun magneetista. Todellisuudessa niihin vaihdetaan kuitenkin koko vitun keikura. Pääsääntöisesti kuitenkin on kyse pyöristä, joissa laitetaan joka paikkaan vähän enemmän tavaraa, jolloin niistä tulee hitaita ja kömpelöitä paskoja, millaisiin ei kukaan järkevä japskikuski sotkeudu, koska haarojen välissä ei muutenkaan heilu mitään ylimääräistä painoa.
    Dixi et animam levavi
  22. #22
    Täytyy vain ihmetellä että mihin se tuon bemarin suosio oikein perustuu. Ei se Harley-Davidsonin imago ja status taida ihan puppua olla, vai oletko kuullut HD-kuskien puolustelevan joka nurkan takana pyöriensä omituisuuksista. Jo se mielestäni kertoo että ei se BMW ole Hondaa, Yamahaa tai mitä nyt muutakaan suosittua japsi pyörää kummempi.

    Josko tuo bemari tuota erikoisuutta pitää yllä siten että pyöriä annetaan myyntiin vain mitätön määrä ja luo siten harhakuvaa kaikkien silmissä haluttavasta ja harvinaisesta, ei jokapojan moottoripyörästä.
    shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
  23. #23
    Lainaa (ShadowC2 @ Tammi. 09 2008,06:01) kirjoitti
    Täytyy vain ihmetellä että mihin se tuon bemarin suosio oikein perustuu. Ei se Harley-Davidsonin imago ja status taida ihan puppua olla, vai oletko kuullut HD-kuskien puolustelevan joka nurkan takana pyöriensä omituisuuksista. Jo se mielestäni kertoo että ei se BMW ole Hondaa, Yamahaa tai mitä nyt muutakaan suosittua japsi pyörää kummempi.

    Josko tuo bemari tuota erikoisuutta pitää yllä siten että pyöriä annetaan myyntiin vain mitätön määrä ja luo siten harhakuvaa kaikkien silmissä haluttavasta ja harvinaisesta, ei jokapojan moottoripyörästä.
    Älä ihmettele, käy joskus koittamassa.
  24. #24
    Lainaa (hondamania @ Tammi. 08 2008,22:47) kirjoitti
    Ja BMW vastaisku on alkanut, vapiskaa japsistarat. *
    Joo, vitsi vitsi, mutta oikein odotin että koska se alkaa. Taisi kymmenen viestiä tulla ...
    Todellisuudessa se on jo alkanut.

    Nim. koeajanut HP 2 Sport-mallia.....
  25. #25
    Lainaa (FIN_GSer @ Tammi. 08 2008,22:01) kirjoitti
    ...Merkkikohtaiset laukut, kaikki olleet paskoja, tosin eri tavoin. Yksikään omistamastani BMW:n laikusta ei ole ollut vedenpitävä.
    Toi on muuten outoa, mulla oli sekä edellisen pyörän System-laukut että nykyiset Variot gessussa, ei ole tullut vesi sisään vaikka on ajettu päiväkaupalla sateessa.
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  26. #26
    Älä ihmettele, käy joskus koittamassa.[/QUOTE]
    Olen jo käynyt kokeilemassa uutta RT1200:sta ja kuten ketjun aloittanutkin totesi vaihteistosta, ei todellakaan ollut kehumista vaihteiden päällemenosta ja niin monesta muustakin, valitettavasti. Luulin ensialkuun että huono vaihteiden kytkeytyminen johtui ko. RT:ssä siitä kun se oli esittelypyörä mutta ei se sitten ollut siitäkään.

    En ole edes harkinnut vaihtoa bemariin, mielenkiinnosta vaan käyn koeajamassa kaikki uusimmat matkapyörät, ja matkapyöristä ainoastaan juuri bemari on ollut suurin pettymys johtuen juuri vaihteiston ja moottorin toiminnasta.

    Mutta kuten aiemmin mainitsin, jos bemaristit haluavat muiden pitävän BMW:tä ylivoimaisena ja merkkinä haluttuna, ottakaa harlikka-kuskeista mallia, ei olla itkemässä ja pitämässä BMW:tä ylivoimaisena merkkinä, paras esimerkki mielestäni ketju, BMW:hen päädytään, mutta miksi?
    shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
  27. #27
    No sitten Sinun varmaan pitää ajaa sillä Hondallasi, kun et osaa moottoripyörän vaihteita tai vilkkuja käyttää. Koita nyt kuitenkin toipua koeajon aiheuttamasta järkytyksestä.

    Mitä Harleyt tähän kuuluu? Syy sille, miksi HD-miestä ei itketä ilmenee ketjusta "HD-miehen seikkailut". Mikä paine tai ahistus panee Hondamiehen avautumaan? Kateus siitä, että japanilaista pääosin vanhentuneeseen teknologiaan perustuvaa tusinatuotetta ei pahemmin noteerata?



  28. #28
    Lainaa (ShadowC2 @ Tammi. 09 2008,08:32) kirjoitti
    Mutta kuten aiemmin mainitsin, jos bemaristit haluavat muiden pitävän BMW:tä ylivoimaisena ja merkkinä haluttuna, ottakaa harlikka-kuskeista mallia, ei olla itkemässä ja pitämässä BMW:tä ylivoimaisena merkkinä, paras esimerkki mielestäni ketju, BMW:hen päädytään, mutta miksi?
    ??

    Oma kokemukseni K100RS -mallista, erittäin hyvä ja toimiva pyörä. Nåistä "omituisuuksista" ei minulle ollut haittaa, mutta eipä ollut mitenkään muovipyörän tuntuinen vaan raudan ääressä tehty.
    Tosin rautainen keskituki katkesi minullakin. Hämmästyttävä kokemus kun pyörä makasi kyljellään vaikka just olin sen tuelle nostanut.

    Niin ja jäi mainitsematta, että öljyä ei kyllä kulunut, eikä tarvinnut kikkailla ikkunan kanssa.



    Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
    BMW R45 -79
    Yamaha rd 250 lc -81
  29. #29
    Lainaa (hra1150 @ Tammi. 08 2008,22:06) kirjoitti
    Suurin osa noista c-a-d:n luettelemista yksityiskohdista on niitä, joista erityisesti pidän siinä rakkineessa. Surging on sellainen ominaisuius, joka ärsytti, kunnes laitoin syksyllä PCIII:n. Ei nylpytä enää. Menee kuin joku saamarin Honda. Melkein kaduttaa jo.

    Jos nyt jotain hakemalla hakee, niin 1150GSA:ssa on jalkatapit aivan väärässä paikassa ja vakiorautoihin teloo säärensä vähän väliä.
    Eli säädöt päin persettä vakiona(liian laihalla). Huonosti menee muuten, jos Hondaa yrittää jostain tekemällä tehdä. Ne vasta paskoja ovatkin
    "Jos viistoistavuotiasta sais."

    990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
  30.  
  31. #30
    Iso + telelever keulalle, ei turhia nyöki.
    Vakio satulat taitavat olla kautta malliston ihan
    Din pistoke ihan älytön, kuten sen sijaintikin. K12RS
    Nauretta takalaukkuteline, kestävyys olematon. K12RS
    "Tavaratila" ilman laukkuja olematon. K12RS
    Laatikko kwaakkujen jälkeen äänetön.
    + tai -, miten ottaa, on kaasukahvan järjettömän pitkä liike.
    Jotain siinä täytyy olla kun muiden merkkien koeajojen jälkeen unohtuu aina nuo vaihto mietteet kuitenkin.
    Hups, eihän mulla mitään boxeria ole, mutta puimuri kuitenkin.



    Olen aina oikeassa, jos en, niin olen kuitenkin.
    BMW K 1200 RS
    Oikean käden pysyvä pronatio...V..tu, haitta-aste 4%
    http://www.bmwkltibmixof.com/
Sivu: 1 / 9:sta 123 ... ViimeinenViimeinen