Kohta alkaapi olla aika suunnitella uutta rengastusta Honsuuni. Kertokaapa kokeneemmat, mitä suosittelette taakse ja mitä eteen? Olen kuullut paljon puhetta, että etupainoisena pyöränä on kovin herkkä rengastukselle, ja esim. Battlax kuluu nappulalle edessä. Sataman parkissa eräs ZZR1100 -kuski kehui Mezellerin Z3 -takarenkaan taivaisiin. Onko kokemusta?
Tonnisessa CBR:ssä lienee standardikoko takana 170. Omassa on tällä hetkellä 180. Onko kokemusperäistä tietoa, miten leveysero vaikuttaa pyörän käyttäytymiseen ja renkaan kulutuskestävyyteen?
CBR 1000 F vm 1990
KTM EXC 250 Racing 2005 (myytävänä)
KTM EXC 530 vm 2008
Noi meillähän on Metzelerin MZ4 B malli Äffässä etusena. Ajo-ominaisuuksien puolesta se on hyvä (ei vipota keula), mutta kestävyydestä ei voi sanoa vielä mitään kun ei oo tullu vielä paljoa kilometreja sillä.
Taakse XX:ään laitoin kans MZ4:n mutta tuntuu että se on hieman urahakuinen takana. Mene ja tiedä.
Honda CBR1100XX
misukan pilot roadit, ei vaan oo paljoo kokemusta mut edessä tuntuis ainakin vakaalle, ei ylimääräisiä peliliikkeitä havaittu abaut 800km matkalla... Takanen on vielä seinällä roikkumassaNiin ja etuseen nostin paineet 2,9 baariin, liekkö sitte liikaa??
Mennään aamulla aikasempaan töihin niin voidaan olla sitten illalla pidempään....
Haynesin mukaan rengaspaineet eteen 2,5 ja taakse 2,9. Ja jos ajetaan raskaalla (muistaakseni yli 100kg) kuormalla, niin myös eteen 2,9. Eli ihan pitäisi olla oikeat paineet.
Mezeler MEZ4 toimii todella hyvin. Ja keulaan kun ottaa vielä jämäkämmän B mallin niin vielä parempi. Ei kulu "sahanselälle" ja kärsii irrottaa kädet tangosta kuudenkympin vauhdista. Tätä ei kestä tehdä jollain palakuvioisella renkaalla
Varmaan Z6 toimii myös. Ei ole vaan kokemusta kun tuosta nelosesta 50000kmn verran
TRE 1130K
Aiemmin ajelin BT020 Bridgestoneilla mut Metzelerin MZ04:t pyörii jatkossa mun pyörässä...
Tältä palstalta löytyi vinkki MZ04:sta ja päätin kokeilla...kannatti...
BT020:stä kokemusta 40tkm ja nyt olen ajellut 7tkm MZ04:llä ja hyvältä näyttää
Pyörä rauhottui huomattavasti ja etusen kuluminen "traktorikuviolle" ei ole odotettavissa. Tiekarhun urat ei kuljeta likikään niin pahoin kuin 020aa
Kannattaa kokeilla, ehdottamasti!
Noin pieni ero leveydessä ei tunnu eikä näy jos mahtuu pyörimään vaan. Itsellä macadamin renkaat toimineet parhaiten, lue: kestäneet pisimpään. pirellin sport demoneita en suosittele kenellekkään. Macadam kestää ~10tkm, pirelli 5tkm sekalaista ajoa.
Tosin jokainen ajaa erilailla.
edit. mopo siis honda cbr1000f -87
Nostetaas vanhaa aihetta, niin ei tarvii tehdä uutta.
Kertokaas Kiloceparin omistajat, että kumpi sopii paremmin, Metzeler Z6 vai Z4? Onko Z4:sta parempi ottaa B-malli vai riittääkö tavallinen? Mites Z6, onko siitä oma malli raskaille pyörille? Pitoa ja ominaisuuksia on ilmeisesti molemmissa, mutta onko kilometreissä eroa? Millaisia matkoja olette noilla päässeet?
Muitakin merkkiehdotuksia otetaan vastaan. Shopissa vaan Metzelerille niin edulliset hinnat, että polttelis laittaa tilaus menemään *![]()
MotoristinSuomijaEurooppa - Reittivinkkejä Nordkappin ja Malagan väliltä
vastaanpas vaikka hontasta mitään en tiedä. mutta tuosta Metzelerin Zkuutosesta on malli C joka on raskaisiin pyöriin
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
itse ajelin mz4 ja hyvin pelas
nykyään xx:ssä mz6 ja loistava rengas jota löytyy b mallina
z6 ajettu takasella n.10tkm ja etusella n.15tkm
ja ajo ei ole tasasta maantieajoa
ja rodamotossa on aika edukkaat hinnat kans jos kimppana tilaa eikä postikuluja tule
tallissa nyt
yamaha rd125 -80
Pitbro 125 -07 4t crossi
hondacbr 1100xx -05
yamaha fz1 -10
ex
cbr600 -99