Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
    Kertokaapa miten ruiskupyörästä voi ottaa tankin irti että bensat ei valu pois?
    Kokeillin tossa vain irrottaa letkut ja bensaahan se puski pihalle..
    Täytys saada tankki pois jotta saa ilmanputsarin pestyä.
    Tullut vain rassattua pyöriä joissa bensahana.

Pyöränä nykyään 929 blade eli mallia sc44
    Vaikka mä elän kuin viimeistä päivää, kiellän sen olevan viimeinen. Kaikki me kuolemme pian. *"Jarkko Martikainen"
    Tiukempi pyykkipoika tai vastaava letkuihin, näin mulla toimii.
    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
    Lainaa (Jäbä @ Tammi. 06 2008,21:22) kirjoitti
    Kertokaapa miten ruiskupyörästä voi ottaa tankin irti että bensat ei valu pois?
    Tyhjennä se tankki ennen irrotusta? Irrota nopeasti ja pistä ylösalaisin pöydälle?

Yleensä noissa on siinä tankin letkussa pikalukko joka pitäisi mennä tukkoon heti kun letkun irrottaa. Bladesta en tiedä mitään, mutta ei toi ihan normaalilta kuulosta jos oikeasta välistä vaan oot liittimen irrottanut.

Jopas on sitten tosiaan typerä systeemi kun bensat siellä valuu kun letkut irroittaa..
    Olisin odottanut jotain alipainesulkua, tai pikaliittimet joissa venttiili joka sulkee bensatulon. Tai edes BENSAHANA, oli se vain niin kätevää sillon.

No täytyy kai tyhjentää tankki, tai kuristaa letkut tukkoon.
    Vaikka mä elän kuin viimeistä päivää, kiellän sen olevan viimeinen. Kaikki me kuolemme pian. *"Jarkko Martikainen"
    Lainaa (Jäbä @ Tammi. 09 2008,11:51) kirjoitti
    Jopas on sitten tosiaan typerä systeemi kun bensat siellä valuu kun letkut irroittaa..
    Olisin odottanut jotain alipainesulkua, tai pikaliittimet joissa venttiili joka sulkee bensatulon. Tai edes BENSAHANA, oli se vain niin kätevää sillon.

No täytyy kai tyhjentää tankki, tai kuristaa letkut tukkoon.
    Esim biltemassa:
    POLTTOAINELETKUN PIHDIT
    Tuotenro 19000
    4,20 e

Tee-se-itse-versio; kaks lyhyttä pyöreetä sileetä puukapulaa, teipaa toiset päät yhteen, letku väliin, teippaa toisetkin päät yhteen. Pitäis pysyy aika 100-varmasti.
    Jos haluu hifistellä, nii tekee saman kahesta metalliputkenpätkästä, lattaraudalla saranointi toiseen päähän, ja siipimutterilla kiristys toiseen päähän.

"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
    itse mopoa rassatessa käyttäny sopivankokoista pulttia jonka pukannu letkuun...yleensä käy joku pultti minkä on jo irrottanu moposta tuohon tarkoitukseen.
    No on tämäkin hommaa...juu
    - Suzuki gsx1300r K10
    - ex: KTM 690 enduro R 2010
    - ex: Suzuki gsx1300r K4
    - ex: Kawasaki zx-6r 2005
    Lainaa (Nopottaja @ Tammi. 09 2008,13:38) kirjoitti
    itse mopoa rassatessa käyttäny sopivankokoista pulttia jonka pukannu letkuun...yleensä käy joku pultti minkä on jo irrottanu moposta tuohon tarkoitukseen.
    Esim mun -05 pikkuninjassa toi ei onnistu koska letku on kiinni liittimessä/llä.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
    hondan banjosysteemi on täysin hanurista!

esim trumpassa, ducatissa ja kawasakissa on pikaliittimet tankissa. eikä vuoda.!
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    Lainaa (Nopottaja @ Tammi. 09 2008,13:38) kirjoitti
    Pultissa on ikävä kyllä kierteet, mutta otapa poranterä ja tuuppaa sen sileä pää letkuun. Löytyy yleisesti 0,5mm välein joten sopiva löytyy helposti.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  10.  
    Eipä tarvii 929:stä tankkia tai letkuja irroitella pelkän ilmanputsarin pesun vuoksi. Etupäästä pultit irti ja tankki pystyyn vaikka halon avulla. Letkut riittävät muistaakseni hyvin ainakin ilmanputsarin purkamiseen. *Hyviä vinkkejä kyllä yllä, jos jonkin muun syy vuoksi näin pitää kuitenkin tehdä.

edit: ai niin, pitää sitä tankin takapään pulttiakin löysätä, jotta saa nostettua pystyyn.

Harrikka