Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 32:sta
  1. #1
    Pitkäaikainen matkapyörä (1100RT) lähti talosta, ja haaveilujeni kohde 1150GS ADV odottaa löytymistään. Aiemmin reissuilla suht tyytyväisenä takapenkillä istunut parempi puolisko ei sen sijaan ole kovin hyvillään GS:stä - epäilee matkustusmukavuuden heikkenevän selvästi.

    Kaikenlaisia kokemuksia siis kaivataan erityisesti repsikan matkustusmukavuutta silmälläpitäen (pitkillä reissuilla).

    Ennakkoon kommenteista kiittää hän.
  2. #2
    Meillä ainakin repsikka on ollut tyytyväinen kyytiin (normi-1150 GS, jossa taitaa olla vähän erilainen satula) useammankin viikon reissulla. Vähään tyytyväinen eikä tiedä paremmasta?
    Hyvin siellä tuntuu välillä esim. nukuttavan...
    "Minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos tiellä välillä vauhti nouseekin, vaikka sitä enemmän mitä mukavampi tie, ja yhtä hyvin silloinkin, jos tie on yksitoikkoinen, ja jos on mukavia näkymiä, ajetaan hiljalleen." (Keijo Virtanen: Tielle tuuleen)
  3. #3
    No ainakin maisemat muuttuu paremmiksi ja antoisemmiksi. Eläimiä, luontoa, maisemia ja luonnon tuoksuja näkee ja kokee ihan eri lailla tuolla hiekkateillä mihin GSA:si varmaan viet.

    Kyllä se kyytiläinen sitten uskoo, että vaihto kannatti.
    Ja on se GSA ihan mukava kanssa kyytiläiselle.
    Ja jos penkki ei miellytä, niin mukavampia penkkejä löytyy kyllä lisävarusteina. Tuolta löytyy erilaisia malleja satuloiksi:
    http://www.matkaendurot.net/forum/viewtopic.php?t=5736

    Pekka


    PS. Käy muuten lukemassa Kurapyöräilijöiden palstaa. Siellä on paljon juttua myös R1150 GSA:sta.
    http://www.matkaendurot.net/forum/index.php
    Pekka
  4. #4
    Meillä ei hirveesti kaksi päällä ajella, mutta pyöränvaihdon jälkeen oli niin hirvee ennakkoluulo päällä, ettei moisen kamelin kyydissä voisi kukaan olla.

    Mutta Vantaa-Jkylä väli riitti toteamaan oletuksen vääräksi. Penkki OK, tuuli ei vienyt päätä mennessään, jalat ei liian koukussa ja takalaukun selkätuki luonnollisessa paikassa.

    Plexiä joutuu nostamaan yhden naksun, ettei ilmavirta osu omaan otsaan.
    Senior Team:
    R1200GS
    999S
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Z1 1075 Turbo
    Honda CR250 ice, CRF250R
    Honda CRF150R SM

    Junior Team:
    Yamaha R6R
    Honda RS125R, the real beast.
    Derbi GPR80Cup
  5. #5
    Adv:ssa on erilainen penkki. Ei mikään kivikova lankunpätkä, mutta suosittelen kokeilemaan itse. Adv:n vakiopleksi ei ole säädettävissä.

    edit: paljonko ajattelit maksaa tuollaisesta?



  6. #6
    Lainaa (hra1150 @ Tammi. 04 2008,08:48) kirjoitti
    edit: paljonko ajattelit maksaa tuollaisesta?
    Noin kympin verran olen ajatellut sijoittaa. Saksalaisia lähinnä katsellut, kun Suomessa ei noita juuri näy myynnissä.
    Oisko oma kaupan? *
  7. #7
    Ihtellä ei ole kokemuksia kun kyydissä en ole istunut vaan ajanut soolona.

    Sanovat kuitenkin jotkut, että GS heittää lokaa niskaan märällä kelillä. Takapyrä pyörii sen verran avoimessa tilassa, että kura lentää. Auttaa kuulemma jos tekee runkoputkien sisään vaikka kumilevystä "sisälokasuojan". Näin täällä sivuilla joskus linkin sellaiseen hienoon kuvaan josta saa "kaavat" jolla voi leikellä sopivat kappaleet.

    Ehkä KUVA kertoo enemmän.



    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  8. #8
    Tossa PekkaVeen kommentissa on itua. Koska tässä tapauksessa tuntuu ilmeiseltä, että kysymys on vakuuttavien myyntiargumenttien keräämisestä, jotta myös repsikka saatais GS myönteiseksi, on mukaan otettava myös nuo luonnonläheiset arvot; Mukava on takapenkillä(kin) istuskella, kun maisemat vaan paranee. Yhdyn tähän.

    Omakohtaisena kokemuksena siirtyminen K1200RS pyörästä GeSsuun oli positiivisin juuri maisemien ja teiden muuttumisen vuoksi. Sen lisäksi kuulin takapenkiltä positiivisia kommentteja penkin mukavuudesta (sopivan leveä), pystymmästä istuma-asennosta ja sopivasta selkätuesta perälaukun reunaan.

    Terveiset tyytyväiseltä takapenkkiläiseltäni.
    Pertsa, *F.A.R.T. & Kunkku MC Club Senior Representative,

  9. #9
    Omakohtaista kokemusta ei ole mutta kaverin vaimon kommentteja tuossa syksyllä kuuntelin. Heillä vaihto oli Pannari ==> GS1200 ADV.
    Plussaa:
    - jousitus on pehmeämpi *==> paljon mukavammin ottaa montut (tosin tässä kohtaa vertailu oli siis Pannariin, ei RT)
    - ei pyörteilyä vaan ilmavirta juuri kypärän kohdalla on vakaa (tosin kuulemma tuo vakaa "tunneli" on kapea eli jos hiemankin siirtää sivulle niin on kova ilmavirta)
    Miinusta
    - yleisesti käy kovempi "tuuli" eli lämmintä pitää olla enemmän päällä
    - sadekelillä vesi tulee joka puolelta sisään ja jalkojen kohdalla kura myllää ==> ajopuku menee sateen jälkeen pesuun !
    (tähän hekin olivat hankkimassa noita huggereita yms. suojia)

    Meidän emäntää en saanut houkuteltua edes koeajolle. Kommentit oli samaa luokkaa kuin tuossa edellä Mikan kertoi: tuollaisen karmean hevosen päälle en ikinä tule ("ja meille ei tuollaista osteta" *). Jotain tässä nyt pitäisi keksiä että saisi kojikselle. Jos puoletkaan kommenteista on totta, hänen pitäisi ihastua ikihyviksi Gessun pehmeään menoon !
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  10. #10
    Kai sielä takapenkillä on mukavat olot, kun tuo munkii armaani on sinne parikertaa nukahtanu.....jösse
    Pitäsköhä lisätä vauhtia ja vaarallisia tilanteita??

    Ainoa mikä meillä on pienenä pulmana on se että, kun ei olla kovin isokokoisia kumpikaan, sitä tilaa on vähän liikaakin.
    Ja nyt sitten rouva ikäänkuin liukuu istumaan minulle varatulle satulalle.

    Tuo takalaukku voisi olla muuten hyvä hankinta....
    Saako siihe erilisesti selkänojaa, vai ihanko siihe päkiin nojataan?
    Mene siitä ali,mistä aita on korkein.
  11. #11
    Lainaa (Kessu @ Tammi. 04 2008,16:26) kirjoitti
    Kai sielä takapenkillä on mukavat olot, kun tuo munkii armaani on sinne parikertaa nukahtanu.....jösse
    Pitäsköhä lisätä vauhtia ja vaarallisia tilanteita??

    Ainoa mikä meillä on pienenä pulmana on se että, kun ei olla kovin isokokoisia kumpikaan, sitä tilaa on vähän liikaakin.
    Ja nyt sitten rouva ikäänkuin liukuu istumaan minulle varatulle satulalle.

    Tuo takalaukku voisi olla muuten hyvä hankinta....
    Saako siihe erilisesti selkänojaa, vai ihanko siihe päkiin nojataan?
    Olen nähny erillisiä selkänojia tarjotun useampaankin laukkumalliin.

    Itselläni on bemarin alkuperäiset sivulaukut ja perälaukku Hepko Beckeriltä. En ottanu siihen selkänojaa, vaik sen saiskin. Toimii hyvin ilmankin.
    Pertsa, *F.A.R.T. & Kunkku MC Club Senior Representative,

  12. #12
    Tältä foorumilta pitäs kieltää KAIKKI Gessuun liittyvä keskustelu... PRKL... Ne sotkee mun päätäni liikaa... Aina ennen NIIN varma kyykyn ostaja alkaa empiin, notta olisko kuitennii GS

    HD Electra Glide Ultra Limited
    Tempore Nihil Sanat
  13. #13
    Toi vedenlento matkustajan varusteille on tietty riesa.

    Pyörässä on karkeet kumit normikatupyörään verrattuna ja takahäkin väli renkaaseen on melko suuri ja avoin.

    Mä laitoin Touratech:in huggerin ja kylkipalat liki uutena, eikä ongelmaa ole vesisuihkun kanssa ja parantavat mielestäni ulkonäköä. Takahaarukassa ollut kourumainen lokari lähti ullakolle heti, kun ekaa kertaa omaan pihaan kaarroin, yllättäen ulkonäkönsä takia. Mutta erään viikonlopun kestäneen "sorarallin" jäljiltä huggeri oli melkein poikki, liekö mennyt jotain väliin, tuskin se tärinästäkään hajoo, onneksi korjaus on kestänyt.
    Senior Team:
    R1200GS
    999S
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Z1 1075 Turbo
    Honda CR250 ice, CRF250R
    Honda CRF150R SM

    Junior Team:
    Yamaha R6R
    Honda RS125R, the real beast.
    Derbi GPR80Cup
  14. #14
    Lainaa (TeeVee @ Tammi. 04 2008,17:31) kirjoitti
    Tältä foorumilta pitäs kieltää KAIKKI Gessuun liittyvä keskustelu... PRKL... Ne sotkee mun päätäni liikaa... Aina ennen NIIN varma kyykyn ostaja alkaa empiin, notta olisko kuitennii GS *

    Siitä se lähtee. Niin mullakin.

    Taitaa mennä välirahasta neuvotteluks jo kohta MP08 jälkeen, mutta menköön. On se sen väärtti
    Pertsa, *F.A.R.T. & Kunkku MC Club Senior Representative,

  15. #15
    Hän on aina kadehtinut sohva-LT:n takapenkkiläisiä, mutta tullut vielä kyytiini:

    Ensimmäisellä GS-ajokerralla, joka sattui olemaan sateinen, tuli vihaista palautta alapään kastuessa (takapyörältä roiskuvasta vedestä). Tilanteen parantamiseksi hommasin Wunderlich huggerin ja isomman lätkän rekisterilaatan alle.
    Näillä ei täysin ratkaistu ongelmaa, mutta sivulaukut ja takalaukku paikallaan meno on onneksi kuivaa.

    Erityistä kiitosta sain takajalkatappien laskusarjasta (Wunderlich), jolloin polvikulmasta tuli todella leppoisa 173 cm pitkälle kaunottarelle.

    Takajousitusta paranneltiin vielä Öhlinsin vaimentimella, tästäkin tuli ylimääräiset pusut takamatkustajalta.

    Kaiken kaikkiaan hän viihtyi viime kesänä yli 10 000 km takapenkillä (R1200GS). Nyt suunnitellaan jo ensi kesän 2 viikon retkeä Italiaan, eikä pyörää saa vaihtaa.
    R1200GS
  16. #16
    Tuo kura-asia lienee vasta näiden uusien GS:ien suurempi harmi. Vanha 1150, jota aiheen aloittaja oli ostattelemassa ei ole takaosistaan ihan yhtä avonainen (toki RT:hen on eroa).
    "Minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos tiellä välillä vauhti nouseekin, vaikka sitä enemmän mitä mukavampi tie, ja yhtä hyvin silloinkin, jos tie on yksitoikkoinen, ja jos on mukavia näkymiä, ajetaan hiljalleen." (Keijo Virtanen: Tielle tuuleen)
  17. #17
    Lainaa (Nomad @ Tammi. 03 2008,21:54) kirjoitti
    Kaikenlaisia kokemuksia siis kaivataan erityisesti repsikan matkustusmukavuutta silmälläpitäen (pitkillä reissuilla).
    Ja tulkaa sitten yhdessä BMW GS Meetingiin ensi kesäkuussa.
    http://www.finnbike.com/matkaendurot...ng/meeting.htm

    Tietoa vuoden 2008 Meetingistä tulee Kurapyöräilijöiden sivuille lähiaikoina.


    Pekka
    Pekka
  18. #18
    Repsikka tykkää, jos pysähdytään 1-2 tunnin välein huilaamaan ja huilipaikassa on saatavilla teetä ja kakkuja, leivonnaisia, makkaraa, piirakkaa, ym. virvokkeita. Repsikka ei tykkää, jos ajetaan 6 tuntia ilman em. virvokkeita. 2-6t välillä asia on harkinnanvarainen ja harkintan vaikuttaa tyypillisesti maisema. Selkeä korpimettä on paha, urbaani betoniviidakko on paha, peltoamaisema + jokilaaksoja on hyvä, vuoristomaisema + serpentiini on hyvä.
    GS:llä päästään mukavasti sellaisia teitä, joissa maisemat on kiehtovan poikkeuksellisia. Pannarilla päsee pikkuvaivalla samaan paikkaan kuin a*utolla, mutta GS:llä pääsee mukavasti samaan paikkaan kuin kävelyreissulla. IsoEro! Valitettavasti GS:llä joutuu tinkimään 2% mukavuudesta niissä olosuhteissa, joissa Pannari on parhaimmillaan.
    Keskityin tähän 2% tilanteeseen tässä syksyllä...... Ratkaisu oli Givin visiiri ja Adven sivuspoilerit. Näillä vahvoilla aseilla toivon selättäväni "high speed cruising" -ongelman. Syksyn kokemusten perusteella näyttää lupaavalta. Länsiranskassa nähdään ensi kesänä.

    Tarjosin Rouvalle muita mahdollisia pyöriä, mutta sain jyrkän vastalauseen! Parin vuoden GS-kauden jälkeen joku kankea matkalehmä ei kutsu kyytiläistä.

    FIN_GSer
  19. #19
    Lainaa (FIN_GSer @ Tammi. 04 2008,23:50) kirjoitti
    Tarjosin Rouvalle muita mahdollisia pyöriä, mutta sain jyrkän vastalauseen! Parin vuoden GS-kauden jälkeen joku kankea matkalehmä ei kutsu kyytiläistä.
    FIN_GSer
    Alkavat noi Rouvatkin näköjään ymmärtää hyvän päälle, kunhan pääsevät ennakkoluuloistaan.
    Täytyy vain pitää noista tauoista, teestä ja kakuista huolta, että pinna ei kiristy.

    Pekka




    Pekka
  20. #20
    Lainaa (Pekkavee @ Tammi. 04 2008,21:26) kirjoitti
    Lainaa (Nomad @ Tammi. 03 2008,21:54) kirjoitti
    Kaikenlaisia kokemuksia siis kaivataan erityisesti repsikan matkustusmukavuutta silmälläpitäen (pitkillä reissuilla).
    *
    Ja tulkaa sitten yhdessä BMW GS Meetingiin ensi kesäkuussa.
    http://www.finnbike.com/matkaendurot...ng/meeting.htm

    Tietoa vuoden 2008 Meetingistä tulee Kurapyöräilijöiden sivuille lähiaikoina.


    Pekka
    Tuo GS meetting näyttäs mielenkiintoselta sessiolta .

    Minkäslaisia Teillä nämä ajolenkit on?
    Siis pärjääkö....noh, on tää nyt hankala saada ulos....
    siis pärjääkö hiukan heikommalla maastoajo kokemuksella ?

    Kyytiläinen kieltäytyki jo heti alkukäsittelyssä.
    Ei ehkä olisi pitäny näitä kurapyöräiliöiden sivuja esitellä
    Mene siitä ali,mistä aita on korkein.
  21. #21
    Lainaa (Kessu @ Tammi. 05 2008,10:05) kirjoitti
    Tuo GS meetting näyttäs mielenkiintoselta sessiolta .

    Minkäslaisia Teillä nämä ajolenkit on?
    Siis pärjääkö....noh, on tää nyt hankala saada ulos....
    siis pärjääkö hiukan heikommalla maastoajo kokemuksella ?
    Reitit ovat isoja tai pieniä hiekkateitä. Ei mitään suolenkkejä tms.

    Kaikille löytyy sopiva ajopartio ja vasta-alkajatkin pysyvät kyllä matkassa.

    Pekka
    Pekka
  22. #22
    Lainaa (Pekkavee @ Tammi. 04 2008,21:26) kirjoitti
    Lainaa (Nomad @ Tammi. 03 2008,21:54) kirjoitti
    Kaikenlaisia kokemuksia siis kaivataan erityisesti repsikan matkustusmukavuutta silmälläpitäen (pitkillä reissuilla).
    Ja tulkaa sitten yhdessä BMW GS Meetingiin ensi kesäkuussa.
    http://www.finnbike.com/matkaendurot...ng/meeting.htm

    Tietoa vuoden 2008 Meetingistä tulee Kurapyöräilijöiden sivuille lähiaikoina.


    Pekka
    Kiitos kutsusta. Jos vain pyörä löytyy, niin ainakin soolona yritän ilmestyä paikalle.
  23. #23
    Lainaa (FIN_GSer @ Tammi. 04 2008,23:50) kirjoitti
    Repsikka tykkää, jos pysähdytään 1-2 tunnin välein huilaamaan ja huilipaikassa on saatavilla teetä ja kakkuja, leivonnaisia, makkaraa, piirakkaa, ym. virvokkeita. Repsikka ei tykkää, jos ajetaan 6 tuntia ilman em. virvokkeita. 2-6t välillä asia on harkinnanvarainen ja harkintan vaikuttaa tyypillisesti maisema. Selkeä korpimettä on paha, urbaani betoniviidakko on paha, peltoamaisema + jokilaaksoja on hyvä, vuoristomaisema + serpentiini on hyvä.
    GS:llä päästään mukavasti sellaisia teitä, joissa maisemat on kiehtovan poikkeuksellisia. Pannarilla päsee pikkuvaivalla samaan paikkaan kuin a*utolla, mutta GS:llä pääsee mukavasti samaan paikkaan kuin kävelyreissulla. IsoEro! Valitettavasti GS:llä joutuu tinkimään 2% mukavuudesta niissä olosuhteissa, joissa Pannari on parhaimmillaan.
    Keskityin tähän 2% tilanteeseen tässä syksyllä...... Ratkaisu oli Givin visiiri ja Adven sivuspoilerit. Näillä vahvoilla aseilla toivon selättäväni "high speed cruising" -ongelman. Syksyn kokemusten perusteella näyttää lupaavalta. Länsiranskassa nähdään ensi kesänä.

    Tarjosin Rouvalle muita mahdollisia pyöriä, mutta sain jyrkän vastalauseen! Parin vuoden GS-kauden jälkeen joku kankea matkalehmä ei kutsu kyytiläistä.

    FIN_GSer
    Alkulauseissa on totuutta enemmän kuin 100%:a. Rt:n ritsillä on kyllä tykätty istua ja kaikenkaikkiaan muutkin fasiliteetit oon koittanu hommata semmoiset, että siellä viihtyy.
    Useimmiten kuitenkin ongelmaksi muodostuu se, että itse tykkää ajella vähän pidempiä matkoja yhdellä istumalla..
  24. #24
    Uudella GS:llä takana jo hirmuiset 900 km. Rouva ei ole vielä ehtinyt testata takajakkaraa, mutta meeting 2008 kiinnostaa.

    Ari
    Sää on aina hyvä, varusteet on väärät.
  25. #25
    Lainaa (GTBemAri @ Tammi. 08 2008,18:14) kirjoitti
    Uudella GS:llä takana jo hirmuiset 900 km. Rouva ei ole vielä ehtinyt testata takajakkaraa, mutta meeting 2008 kiinnostaa.

    Ari
    Onnittelut uudesta pyörästä.

    Huomenna tulee BMW GS Meetingistä tietoa ja ilmoittautumisohjeet tuonne Pohjolan Kurapyöräilijöiden Foorumiin.
    http://www.matkaendurot.net/forum/index.php

    Pekka
    Pekka
  26. #26
    Tuolla tietoa vuoden 2008 BMW GS Meetingistä

    http://www.matkaendurot.net/forum/viewtopic.php?t=8426

    Pekka
    Pekka
  27. #27
    Yritetään tehdä niistä lenkeistä ainakin yksi vasta-alkajallekin sopivaksi.Eikä kait siellä muutenkaan nyt mitään kilvanajoa ole tarkoitus harrastaa
    5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
  28. #28
    Lainaa (Nomad @ Tammi. 04 2008,08:58) kirjoitti
    Lainaa (hra1150 @ Tammi. 04 2008,08:48) kirjoitti
    edit: paljonko ajattelit maksaa tuollaisesta?
    Noin kympin verran olen ajatellut sijoittaa. Saksalaisia lähinnä katsellut, kun Suomessa ei noita juuri näy myynnissä.
    Oisko oma kaupan? *
    Olen parannellut takamatkustajan olosuhteita laskemalla jalkatappeja alaspäin noin 7 cm. Lisäksi pidemmillä matkoilla vaimolla on ollut irtotyyny, jotta näkee paremmin olkapään yli.
    Vakiona lähes tasainen penkki orggislaukkujen ja tappien kanssa on tehty aika lyhyelle kyytiläiselle.

    Meillä on kesämökkiprojetki täydessä vauhdissa, joten oma 1150 GSA on myynnissä. Hopea, vm 03, ajettu n. 52.000, Suomi-pyörä, 2. omistaja, varusteina 3 kpl orggis alulaukkuja + 2 sisälaukkua, lyhyt ykkönen.
    Perä korjattu n. 1000 km sitten.
    En nyt ihan 10.000 €:lla myy, mutta laita privaviestiä, jos kiinnostaa.
    2. pyöränä K100LT vm 90, joten näitä riittää vielä...
  29. #29
    Lainaa (tapjar @ Tammi. 04 2008,09:05) kirjoitti
    Näin täällä sivuilla joskus linkin sellaiseen hienoon kuvaan josta saa "kaavat" jolla voi leikellä sopivat kappaleet.

    Ehkä KUVA kertoo enemmän.
    Apuja löytyy nettisivuilta: R1200GSinfo
    Omilla sivuillani (tarttis jo nopiaa päivittää) on kuvia myös ja kokemuksen mukaan 90prosenttia vähenee kuran heitto persukseen ja kintuille. Kun vielä pidentää läpän helman lähemmäksi äänenvaimenninta niin ei sieltä rakosestakaan roisku.

    Matkustajan selän voisi suojata kääntämällä rekkarin alusen "mopotyyliin" pystyyn, tai mieluummin viidensentin lisälippa kanisterimuovista jonka lämmitämällä taivuttaa taaksepäin. Takarenkaasta nouseva kura törmää siihen ja selkä pelastuu.
    Vanha äijä, mutta aina yhtä lapsellinen.
  30.  
  31. #30
    Lainaa (Länskäri @ Tammi. 18 2008,11:53) kirjoitti
    Apuja löytyy nettisivuilta: R1200GSinfo
    [URL=http://personal.inet.fi/koti/lanskari/gossialb/thumb.html]
    Tismalleen!

    Tuo pitää askarrella ennen ens kevvään rientoja.
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen