Tulipa viikonloppuna haettua speed triple -05 uuteen kotiin ja pyörää tutkiessa heräsi pari kysymystä.
-Satulan alla akun vieressä on liitin johon tulee 12 (muistaakseni kaikki mustia) johtoa. Liitin ei mene kiinni mihinkään ja siinä on kaksi hyppyjohtoa. Mikähän tämä on ja mihin kuuluisi?
-Mihin takajarrun jarruvalon katkaisijan johto menee? Tässä on säädettävät jalkatapit ja se valokatkaisija jätetty pois.
-Löytyykö jostain käyttäjän käsikirjaa, huolto-ohjelmaa ja korjausopasta?
Kiitokset jo etukäteen vastanneille!
speed triple 1050 -05
Liitin jossa on hyppylankaplugi on hälytinta varten (ei kannata asentaa - syö akun ja vituttaa), toisen ison irtonaisen liittimen kautta saat TuneECU:lla vaihdeltua sähköaivon tunea ja tsekattua vikakoodit.(pope @ Huhti. 05 2011,15:49) kirjoitti
http://www.triumph.co.uk/media/Speedtriple_051.pdf
http://www.triumph.co.uk/media/T595NJ-2_OHB_UK.pdf
http://rs690.rapidshare.com/files/16...ice_Manual.pdf
http://71.59.176.163/~douglas/WebSto...manual.pdf.zip
http://rapidshare.com/files....ues.pdf
jos ei ole just huollettu, niin kannattaa vaihtaa tulpat ja voidella takanapa.
jos on huonot tulpat, niin ongelmia tulee käyntiin ja takanapa on kallis jos laakeri on kuiva.
ne tulpat kannattaa vaihtaa muutenkin, kun meinaa tulppakaivot ruostua ja jumahtaa tulpat paikalleen, jos liian kauan pitää samoja.
keväinen käynnistely helposti myös kastelee tulpat trumpassa, ei kannata turhaan käynnistellä(lyhyisiin äänitesteihin) ja jos käynnistää, niin anna käydä kunnes flekti lähtee käyntiin, että on melko täyslämpöinen.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Noniin kiitoksia hyvistä vinkeistä ja linkeistä!
Vielä tuosta takanavan rasvauksesta. Onko siihen hyviä vinkkejä vai meneekö se niin että rengas pois ja rasvaamaan? Sitä meinasin että saako sinne sitä rasvaa ilman renkaan poistoa?
speed triple 1050 -05
Joutuu ottamaan renkaan ja koko akselin pois että pääset käsiksi siihen neulalaakeriin.
Availet ne isot mutterit molemmilta puolilta niin siitä se lähtee purkautumaan, muista ketjun puolelta vääntää lukituslipare ylös siitä mutterista. Ja jarrusatula kans irti.
K750 -61
Olikohan se 46mm mutteri?!
Jakoavainta en suosittele tohon hommaan jos meinaa säilyttää mutterinkanta ehjänä. Putsaa ne akselin kierteet hiekasta ja tosiaan väännä vaikka meisselin kanssa mutterilukitus auki.
Sen verran täytyy ottaa, ettei pelota aijaa.
Noniin nyt on sitten takanapakin putsattu ja voideltu huolella.
Sen verran täytyy kyllä hehkuttaa, että on se mahtava pyörä ajella![]()
speed triple 1050 -05
Mulla olisi sellasta kyssäriä että minkä kokoisella takarenkaalla ajatte ?
Ulkomaan sivuilla oli osa laittanut 190/55 17 kun vakiona on 190/50 17 ?
SUZUKI B-KING
eikös 180/55-17 ole vakio?
Olitko soittanut muuten joku ilta sitten?![]()
K750 -61
Soitin kun kiinnosti kaikki muovihärpäkkeet mitä sulla oli myynnissä.
SUZUKI B-KING
Mun korimallissa on vakiona 190/50 zr 17(wille- @ Huhti. 22 2011,11:30) kirjoitti
Sun omassa on 180/55zr 17
SUZUKI B-KING
Nyt on alla 190/55 takana eikä ole triple kääntynyt vielä koskaan ennen tätä rengasta näin hyvin.
SUZUKI B-KING
Itsestänikin tuli sitten britti pyörän omistajaeli otsikonmukainen pyörä tuli ostettua juhannuksen kunniaksi
Muutama kysymys tässä nyt heräili kun muutama sata kilometriä on takana.
Ensiksi kun pyörään on asennettu slipari mutta ohjelmaa ei ole päivitetty niin vähän moottorijarrutuksissa ampuu putkeen. Ja koska tämä on ensimmäinen tälläinen pyörä missä on "hienompaa tekniikkaa" niin mitenkäs sen ohjelman päivitys käytännössä näissä menee? Onko se että ostetaan powercommander ja sillä saadaan se säätöihin?
Ja tuo on näissä vissiin normaalia että joutuu jonku pari sekuntia starttaamaan ennenkuin hörähtää käyntiin?
Täytyy kyllä kehua että on juuri sellanen pyörä mitä hainTodella mukava moottori ja tehoakin tuntuu jonkin verran olevan. Vaikka vähän erilaiselta tuntuu kun edellinen pyörä oli suzuki 650 missä oli V-kone
Uuden ohjelman saat vaihdettua ECU:n valtuutetussa liikkeessä muutaman kympin korvausta vastaan. Tai vaihtoehtona B imuroit netistä ilmaisen TuneECU-ohjelman ja ostat noilla parilla kympillä sopivan välipiuhan tietokoneeseesi. Sen jälkeen voit vaihdella ohjelmaa ilmaiseksi kotona niin monta kertaa kuin mieli tekee (tai käydä dynopajalla teettämässä kartat juuri sinun pyörällesi).(sarkain @ Kesä. 26 2011,17:00) kirjoitti
Kumpikaan vaihtoehto ei tarvitse mitää lisäpalikoiden asentelua pyörään. Sun pyörän Keihin ECU on jo täysin säädettävä itsessään.
Ja joo, on normaalia että 05-07 Tripleä joutuu pari kierrosta pyöräyttämään startilla ennenkuin lähtee käyntiin.
Alkaa mopoilukesä olla vissiin loppumaisillaan. Triumphin mittariin kerkesin ajelemaan sellasen reilut 3500km ja kyllä pyörä on ollut mieleinen. Kuiteskin vähän joutuu pyörää talven aikana pajoittamaan nii ajattelin tietomiehiltä vähän kysellä
Nyt sitten syksy kuitenkin teki omat temppunsa pyörään, eli mittari alkoi sekoilemaan. Nopeusmittarissa/Trippimittarissa palaa koko ajan muutamia "pikseleitä", ja ajattelin että kosteutta sinne on päässyt ku välillä joutunut vain peitteen alla pitämään. Joten purkasin mittarin ja pidin päivän "uunissa", jonka jälkeen laitoin paikalleen ja testasin nii pelasi normaalisti. Nyt kuitenkin taas muutama päivä sen jälkeen pikselit ilmestyivät. Otan sen taas irti ja annan muutaman päivän kuivua, mutta jos tämä ei auta olisiko jollain neuvoja? Voi olla aika tyyrin hommata uusi. (Hauska ajella mittarin näyttäessä 498 kmh)
Toinen etupumppu on vähän alkanut vuotamaan öljyä joten stefat pitäis vaihtaa. Löytyyköhän mistään räjäytyskuvia siitä vai onko keula vastaava kuin esim rossipyörissä? Saako stefoja jostain tarvikkeina kun motoseinäjoesta kyselin nii siellä oli alkuperäisenä stefat+pölysuojat jtn melkee 80e :/
Pumppujen huoltoon olen luntannut tästä Nicenen ohjeesta, jos on joku vaihe päässyt unohtumaan:
http://www.thespeedtriple.com/Forums...c,13231.0.html
Samanmoiset perusmallin USD-pumput kuin muissakin vehkeissä eli eivät vaadi mitään mystistä jumppailua.
Kannattaa kokeilla filminpätkällä rassata nuo vuotavat stefat ennen jumppaa jos sattuu vaikka roska olemaan välissä. Itse ainakin yhdeltä turhalta stefajumpalta vältyin tuolla kikalla...
Tosin jos on öljynvaihdon aika muutenkin niin sit... Talttiksen linkissä kyllä hyvät ohjeet.
Miulta pitäisi löytä myös yksi uusi OEM-stefa, vaikkapa vitosella jos pientä säästöä haluaa...
K750 -61
kun on syksy, niin kannattaa stefat vaihtaa, kesällä voi kikkailla.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Kiitoksia talttapäälle tosta linkistä. Kuinka jäykkiä öljyjä te ootte mahtanu käyttää. Pikaisella vilkasulla motonetissä ainaki oli joka lähtööJa paljonkos sitä tulee per pumppu?
Sit vielä tohon mittaristoon. Oli nyt "kuivausuunissa" reilut 3 päivää mut ei vieläkää pelaa. Nyt kylläkin erilailla ku viimekerralla ku ei palanu ylimääräsiä pikseleitä mut trippimittari välkkyi ja nopeudesta puuttui jotai merkkejä :/ Onkohan tuo menetetty peli ja pitää alkaa metästää jostai uutta?
Kannattaa näyttää jollekkin pienelektroniikan kanssa puljaavalle, jos vaikka saisi taiottua henkeä siihen. Eiköhän siellä ole vain joku kylmäjuotos tms
Öljynpinta 120mm pumpun yläpäästä mitattuna, muistaakseni n. 470ml per punppu
K750 -61
Taas joutuu foorumiin turvautumaan :/ Eli nyt katoaa jäähytysnestettä johonki. Tai ei kaikkea mut aina niin että on justii alta minimin. Maximii ku lisäät nii ei tarvi ajaa montaa sataa kilsaa nii taas on minimissäKevään ekassa käynnistyksessä kävi nii et moottorin vikavalo jäi palamaan. Luin ohjekirjasta et ei oo vaarallista nii käytin normaali lämpöseks ja sit sammutin, Hetken päästä kuulu et termostaatti napsahti ja sen jälkee pelas normaalisti. Sit tässä reilu kuukaus takaperin ku oli pyörä oli seisonu muutaman päivän nii kävi samote. Nyt ku en oo lisänny sitä sit vaikka onki minimissä nii lämmöt vähä nousee nopeemmi ja flexti pyörii enemmän. Ei tosin vieläkää liikaa lämpene. Nyt tarvis neuvoa mitä kannattais tehä
![]()
Siis paisuntasäiliössä on alle minimin?
Musta tuntuu, että mulla on ollut näin aina T-birdissä(9vuotta)...
Huollossa olen kysynyt asiasta ja kuulemma on aina ollut tarpeeksi.
Kuulemma, jos laittaa merkkien väliin koneen ollessa kylmä, niin koneen lämmetessä "ylimääräiset" tulee yli...
Kurkkaa paisariin koneen ollessa kuuma??![]()
<p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
Olen kanssa antanut itseni ymmärtää että kyseessä on ihan persoonallisuushäiriö triumphissa.
Omassa ainakin heittää kaiken ylimääräisen aina pois, ja pysyy tuossa minimin lähimaastossa.
Triumph T-bird 900 Sport -03
Jos se flekti ei pyöri ajon aikana, nii kyllä siellä tarpeeksi nestettä on. Anna sen nesteen vaan laskeutua ihan paisuntasäiliön minimiin.
Sen verran täytyy ottaa, ettei pelota aijaa.
Niinku CJ tossa yllä toteskin niin vanhemmissa 885cc koneisissa ei munkaan kokemukseen pysy nestettä paisarissa kuin hädin tuskin min-merkkiin, ennemminkin asettuu siihen 1-2 cm alle min-merkin.
Lopetin kans aikanaan sen lisäilyn kun huomasin että aina tulee jossain vaiheessa enemmät ulos, pysyy kyllä lopulta sitten tuossa hiukan alle minimissä.
Triplestä (955cc ?) en tiedä mutta voishan se hyvin olla periytyvää, tuollainen "ominaisuus".. ..?
Niin joo, "mitä pitäs tehdä?", jos tosiaan pysyy minimissä tai menis vähän allekin mutta jos vaan asettuu eikä siitä muutu niin ei kannata tehdä mitään. Merkityksellistä on lopulta kuitenkin se että kylmänäkin nestettä on yli imuputken pään joka useimmiten ulottuu lähes paisarin pohjaan.
Viimeksi muokannut: mikakoo; 11.06.2012 klo 23:57.
.....
Tuo paisuntasäiliöhomma on todellakin ominaisuus, eikä siitä toinna stressata sen enempää. Kaikki alarajan yli oleva tulee hukkaletkusta ulos. Se vaan on niin.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Kiitoksia vastauksistaEli kyseessä on 1050 triple ja lämpösenä on siinä maksimin tuntumassa nesteet. Eikä flekti pyöri normaalissa ajossa, vaa jos joutuu kylillä pyörimää. Eli ei muutaku kovaa ajoa ku alkaa olla kelitki kohdillaan
![]()
Tuohon paisuntasäiliöhommaan vielä sen verran, että tosiaan on ominaisuus että sieltä ylimääräiset tulee pois. Mutta mulla rupesi viime kesänä puskemaan nestettä pihalle tavallista runsaammin. Alkuun pistin sen normaalin 'pulauttelun' piikkiin, mutta pian epäilys rupesi kalvamaan mieltä, kun nestettä joutui lisäämään syylariinkin.
Pienen tutkailun jälkeen huomasinkin että vuoto ei tulekaan letkun kautta vaan satulan alta kotelosta. Selvisi että paisarille menevän letkun liitin oli napsahtanut poikki ja nesteet tuli suoraan jäähdyttimestä pihalle käymättä lainkaan 'välivarastossa'.
Mites yleistä on 1050 triplellä tuo nykiminen 3000-4000rpm kohalla. Itellä ainakin vaivaa pieni tehottomuus keskialueella. Kuuluuko tuo ominaisuuksiin vai onko modausta vailla?
Kyseessä on -06 triple.
Sen verran täytyy ottaa, ettei pelota aijaa.
mikä kartta / putki? kokeile eri karttaa
tulpatkin kannattaa vaihtaa aina välillä.
JT
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050