Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Lyhensin tuon 10R:n sliparin (trs) ite, ja nyt tuumin et jäiköhä lyhennyspään liitos tiiviiks ja puristuko popparit sisäpuolelle kunnolla. Villoja jätin sissää. Mitähä ongelmia voi seurata? Murehdinko ja kyselenkö tyhmiä?
  2. #2
    Näinhän se ihmisen mieli aina tekee asennuksen jälkeen 101 konetta tehneenä.
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
  3. #3
    Kerran kesällä -06 olin alastarolla ratapäivillä, kun EI lyhennetystä kawan akrasta pamahti putki osiin.Meteli oli aikas mahtava.Ensix lensi ulko garbon huilu radalle pää suoralla ja heti perään villat.Sen jälkeen pyörä liputettiin pihalle.Oman sarjan kohdalla se kumminkin pääsi radalle takas.Näytti et pönttö olis ollut perus akra eikä ees modattu mitenkään eli popparit saattaa laueta ilman lyhennyksiäkin.
    Kaverilla giksussa lyhennytty akran slipari ja se ainakin palvellut hyvin ilman mitään ongelmia...Ulkonäkö nyky muodin mukainen...
    BMW S1000rr 2010
  4. #4
    Miten hitossa noita änkkäreitä lyhennetään? Kuka osaisi tehdä toimenpiteen?
    990 SM-T -11
    FZ1-N -07
    ZX-9R F2P -04
    CBR 600 F4 -00
    NSR 125R -94
  5. #5
    Lainaa (Seeber @ Joulu. 30 2007,21:52) kirjoitti
    Miten hitossa noita änkkäreitä lyhennetään? Kuka osaisi tehdä toimenpiteen?
    Avaat päädyt, vedät putkesta siivun pois ja laitat päädyn takasin paikalleen. Helppoa.
    Nothing beats cubic inches. Except turbo.
  6. #6
    Lainaa (gold @ Joulu. 30 2007,22:57) kirjoitti
    Lainaa (Seeber @ Joulu. 30 2007,21:52) kirjoitti
    Miten hitossa noita änkkäreitä lyhennetään? Kuka osaisi tehdä toimenpiteen?
    Avaat päädyt, vedät putkesta siivun pois ja laitat päädyn takasin paikalleen. Helppoa.
    Noin vain? ! Totahan vois kokeilla. Mites vaikuttaa mahdollisiin lisätehoihin, jne.?
    <p>...</p>
  7. #7
    Lainaa (hannu11 @ Joulu. 30 2007,23:11) kirjoitti
    Lainaa (gold @ Joulu. 30 2007,22:57) kirjoitti
    Lainaa (Seeber @ Joulu. 30 2007,21:52) kirjoitti
    Miten hitossa noita änkkäreitä lyhennetään? Kuka osaisi tehdä toimenpiteen?
    Avaat päädyt, vedät putkesta siivun pois ja laitat päädyn takasin paikalleen. Helppoa.
    Noin vain? ! Totahan vois kokeilla. Mites vaikuttaa mahdollisiin lisätehoihin, jne.?
    Ei vaikuta tehoihin mutta ääniin kyllä.
    Kawasaki zx-10r
  8. #8
    Lainaa (gold @ Joulu. 30 2007,22:57) kirjoitti
    Lainaa (Seeber @ Joulu. 30 2007,21:52) kirjoitti
    Miten hitossa noita änkkäreitä lyhennetään? Kuka osaisi tehdä toimenpiteen?
    Avaat päädyt, vedät putkesta siivun pois ja laitat päädyn takasin paikalleen. Helppoa.
    Onko omaa kokemusta vaiko pelkästään mutua? Tosta kun alkaa pokasahalla vetämään, niin varmasti hiilikuitu rispaantuu.

    Kellään firmoja / kokenutta rasvanäppiä tiedossa, jolta homma lutviutuu?
    990 SM-T -11
    FZ1-N -07
    ZX-9R F2P -04
    CBR 600 F4 -00
    NSR 125R -94
  9. #9
    Lainaa (Seeber @ Joulu. 30 2007,23:42) kirjoitti
    Onko omaa kokemusta vaiko pelkästään mutua? Tosta kun alkaa pokasahalla vetämään, niin varmasti hiilikuitu rispaantuu.

    Kellään firmoja / kokenutta rasvanäppiä tiedossa, jolta homma lutviutuu?
    Laikalla katkaset niin tulee siisti ?
    The Real Thing ?
  10. #10
    eikös hiilikuitua saa katkaistua suht. siististi sillai, että teippaa katkaisukohdan paksusti ja vetäsee siitä teipin keskeltä poikki vaikka rautasahalla, ei rispaannu päädyt ja kaikki on iloisia.
    Happy with what you have to be happy with.
  11. #11
    Lainaa (Petri @ Joulu. 31 2007,01:50) kirjoitti
    eikös hiilikuitua saa katkaistua suht. siististi sillai, että teippaa katkaisukohdan paksusti ja vetäsee siitä teipin keskeltä poikki vaikka rautasahalla, ei rispaannu päädyt ja kaikki on iloisia.
    Itse katkaisin devilin yksinkertaisesti sahaamalla terässahalla. Ensin porasin niitit pois, sitten erittäin hienohampaisella terässahalla hiilikuidut poikki, sen jälkeen sisäputken sopivaksi.
    Ainakin Devilin sisäputken läpimitta oli "vaihtuva", eli välillä isompi, välillä pienempi, ja tietysti, kun olin sahannut sen poikki, ja piti asentaa pääty takaisin, niin ei enää sopinut, vaan jouduin lyhentämään sisäputken vielä vähän että päätykappale meni paikalleen. Sitten laitoin vaan komponenttiliimaa hiilikuidun reunalle, ettei vaan lähde särömään tai "avautumaan", päätykappale niiteillä kiinni, ja veekakkonen hengitti taas vähän paremmin
    Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

    " Been there, wrecked that... "

    En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!

    The more I learn about women, the more I love my motorcycle
  12. #12
    Pari Akran hiilikuitupönttöä olen rautasahalla ja rälläkällä *lyhentänyt. Terävällä rautasahalla kuori suht. varovasti pönttöä pyöritellen poikki ja leikkauskohtaan teippaus varmuudeksi. Sisäputki rälläkällä. Päätylaipan irroitin loppupäästä, poraamalla popparit irti. Villat pysyy nätisti kuoren sisällä, kun vetää reikäputken varovasti pyöritellen pois. Sitten vaan uusilla poppareilla takaisin kokoon. Ja sitä hiilikuitupölyä kannattaa olla hengittämättä ja levittämättä iholle... Muut, kuin hiilaripöntöt varmaan rälläkällä/sahalla samaan tapaan, joskaan ei tarvitse olla niin varovainen kuoren suhteen.

    Niin ja alkuperäiseen viestiin, että tokihan se saattaa jäädä vuotamaan, jos ei tiiviisti tullut koottua. Mutta jos et huomaa mitään erikoista ja kaikinpuolin pönttö vaikuttaa tiiviiltä ja tukevalta, niin anna olla...pääasia, että äänet on miellyttävämmät!



    Viisas pääsee vähemmällä!
  13. #13
    Niin tuli tuossa mieleen, että oiskohan mahdollista lyhentää noita pönttöjän ilman että äänet kovenisivat merkittävästä kun ovat jo nyt niin pirun kovat. Lyhyemmät pöntöt vaan sopisivat paremmin ulkonäköön Vai pitääkö alkaa värkkäämään jotain väliseinä -heebeleitä? suora reikäputkihan noissa nyt on sisällä, joten pelkkä villaan lisääminen tuskin ääntä vaimentaa?
    Happy with what you have to be happy with.
  14. #14
    Lainaa (Petri @ Tammi. 02 2008,14:13) kirjoitti
    Niin tuli tuossa mieleen, että oiskohan mahdollista lyhentää noita pönttöjän ilman että äänet kovenisivat merkittävästä kun ovat jo nyt niin pirun kovat. Lyhyemmät pöntöt vaan sopisivat paremmin ulkonäköön Vai pitääkö alkaa värkkäämään jotain väliseinä -heebeleitä? suora reikäputkihan noissa nyt on sisällä, joten pelkkä villaan lisääminen tuskin ääntä vaimentaa?
    Db-killeri.

    Tai sitten hitsaat laipan, jossa alkuperäistä pienempi reikä, suuaukkoon.
    Viisas pääsee vähemmällä!
  15. #15
    Lainaa (Compañero @ Tammi. 02 2008,20:50) kirjoitti
    Lainaa (Petri @ Tammi. 02 2008,14:13) kirjoitti
    Niin tuli tuossa mieleen, että oiskohan mahdollista lyhentää noita pönttöjän ilman että äänet kovenisivat merkittävästä kun ovat jo nyt niin pirun kovat. Lyhyemmät pöntöt vaan sopisivat paremmin ulkonäköön * *Vai pitääkö alkaa värkkäämään jotain väliseinä -heebeleitä? suora reikäputkihan noissa nyt on sisällä, joten pelkkä villaan lisääminen tuskin ääntä vaimentaa?
    Db-killeri.

    Tai sitten hitsaat laipan, jossa alkuperäistä pienempi reikä, suuaukkoon.
    Veikkaisin että db-killerillä saa aikaan paremman tuloksen, eikä oo edes vaikee tehdä itse jos osaa hitsata, tai vaihtoehtoisesti tuntee jonkun joka osaa. Velipojan kanssa värkkäiltiin sellanen yhdessä illassa ja hyvin pelitti, pudotti desibelejä aika reilusti. Niin, ja tässähän oli kyseessä edellisen omistajan lyhentämä slipari joka piti saada "motopark lailliseksi".
    -08 Kawasaki ZX-6R
    -07 Honda Hornet 600 (ex)
    -99 Suzuki GS 500 (ex)
  16.  
  17. #16
    myöskin asian voisi hoitaa sopivan kokoinen prikka esim jostakin kuorma-auto liikkeestä semmoinen voisi löytyä.. ja ei se viila paljoa maksa. prikan sijoitus väliputken ja äänenvaimentimen väliin, viilalla juuri sopivaksi. änkkärin oma jousi tahi pulttikiinnitys varmasti pitää sen pienen prikan sisällään hyvin + helppo muokata ääniä jälkeenkin päin. tekee samantien parit prikat missä eri kokoa sisäreikä. eikä näy ulospäin kuten jotkut valmis äänenvaimentimien db-killerit.

    Honda cbr 929 rr -01
    Suzuki gsx-r 1000 -01 turbo
    Suzuki sv 1000 -03
    Suzuki gsx-r 1000 -03
    Suzuki gsx-r 1000 -01 turbo
    Yamaha yzf-R1 -99 turbo
    Yamaha yzf-R6R -06
    Yamaha yzf 750sp -94
    Yamaha yzf 750r -95
    Cagiva Mito -96
    Aprilia af-1 futura -91