Mroo,
Pitäis kevättalvella löytää pyörä ja ajattelin kysyä käyttäjien mielipiteitä kyseisestä pyörästä. Onko jotain "tyyppivikaa" mitä kannattaisi ostaessa huomioida? Kuinka kyseinen pyörä sopii pidempien matkojen taittamiseen? Minun tulee luultavasti ajettua aika paljon pitkiä matkoja ja pyörähdettyä aika ajoin radalla. Toinen vaihtoehto on sitten R1:nen, mutta itseäni miellyttää suzuki enemmän ja minulla on erittäin hyviä kokemuksia 750 gikseristä.
...
Tyyppivikoja ei ainakaan minun kohdallani tullut vastaan (GSX-R1000 K6). Jos haluat sitä mitä tonnisella yleensä haetaan (vääntöä ja tehoa) niin ostat GSX-R:n. Jos taas haluat "viritetyn kusiaisen", niin ostat R1:en.
Ei ole mitään tyyppivikoja.Oma K5 toiminut kuin kello ja kilometrejäkin siunaantunut alle jo kohtuullisesti. Matkan ajaminen sujuu itellä kyseisellä pelillä kivuttomasti, mut oonkin tällanen pätkä. Tiedä sitten kuinka pidemmiltä miehiltä sujuu. Tavarankuskaaminen on tietty vähä hankalaa, mutta eiköhän se sama ongelma ole missä tahansa kyykyssä.
Joillain voi olla kytkimien kanssa hiukan ongelmia. Yleensä ongelmat tosin ilmaantuu hiukan kovemmassa käytössä, esim kiihdyttelyssä..
Muuten ei ole tyyppivikoja, ja pidempääkin matkaa taittaa ongelmitta. Ajoasento on aika leppoisa, penkki matalalla ja stonga lähellä penkkiä.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
juu, niin mä vähän tosta R1:stä oon aatellutkin että se ei oo ees sen vertaa matkapyörä mitä gikseri on. Haen nimenomaan vääntöä ja leppoisaa ajelua sillon ku sellanen huvittaa(ehkä joskus...). ja senkin takia toi gikseri kiinnostaa kun itellä pituutta 188 ni ei viiti ruveta aina vääntämään ihmis-origamia kun haluaa lähtee ajeleen. Onkohan toi kytkimen luisto sitten öljystä kiinni vai onko se vaan alimitotettu?
...
Oon noista "kytkinongelmista" kyllä lukenut, mutta eipä ole tuttavapiiriin yhtään kytkinongelmaista osunut. Luulenpa vaan, että melkoo kovaa rääkkiä pitää pelille antaa, jotta ongelmia ilmenee? Ite en pitäisi tuota kytkinasiaa kovin merkittävänä pyörää valitessa.(Tylyttäjä @ Tammi. 03 2008,12:09) kirjoitti
Yritin tossa ettiä millanen toimintasäde vekottimella on mut en löytäny tietoo. Vähän triviaali kysymys muuten mut jos meinaa matkaa ajaa ni kyllähän se kyrsii pysähtyä tankkaamaan tunnin välein. Ootteko saanu PC:in asennuksella saanu muitten etujen lisäksi kulutuksen tippumaan?
...
Mun kaveripiirissä ongelmia on ollut neljällä, itseni mukaanlukien. Omat ongelmat tosin alkoi lähtöharjoittelun jälkeen, levyt taisi kärähtää. Se ei taida olla kytkimen vika vaan käyttäjän(vahvajussi @ Tammi. 03 2008,12:28) kirjoitti
Kahdella kytkin ei varmasti ollut kärähtänyt, mutta ongelmia oli silti
Ei se tosiaan kovin merkittävä ongelma ole, suurimmalla osalla ongelmia ei varmaan ole. Lähinnä drag racingissa tulee ilmi.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
Ei se ny kauheesti kuluta, joku 6-8 litraa, vaikka ajaa reippaamminkin.(MachinaAnimata @ Tammi. 03 2008,12:43) kirjoitti
Saa ajaa _todella_ kovaa keskinopeutta kadulla, jos meinaa saada yli 10 litraa menemään. Siis reippaasti yli 200km/h keskinopeutta. Saksan baanoillakin nousi harvoin kulutus sinne, vai menikö kertaakaan. Monta kertaa todellinen keskinopeus oli kuitenkin yli 200, ja kaasu pohjassakin tuli ajeltua paljon.
Riippuu aika paljon nopeudestasi, että pitääkö mennä tankille tunnin välein. Jos ajat 200km/h keskinopeutta niin kyllä pitää pysähtyä viimeistään tunnin jälkeen, mutta toisaalta matkaakin on mennyt se 200km*
Tulee varmasti baanoilla ajeltua kun Saksassa asun. Täällä tunnissa ehtii jo yllättävän pitkälle.Silloin tuo tunnin välein tankkaaminen ei kyrsi niin paljoo. Luin vain jostain että SP1:llä pääsis tankillisella vaan noin 170-180 kilsaa eikä tartteis ees vetää luisti katossa. Mut sehän onkin twini...
...
Kyllä tuolla helposti vetää yli 200km yli 200km/h keskinopeudella.(MachinaAnimata @ Tammi. 03 2008,13:38) kirjoitti
Näin mäkin sen oon aatellut, mutta vähän varmistusta piti hakee.(Tylyttäjä @ Tammi. 03 2008,12:59) kirjoitti
![]()
Kytkinongelmat johtuvat kuulemma korin niittien löystymisestä. Kori ei pysy enää paikallaan, vaan alkaa täristä ja haukkailla. En tiedä ottaako se kiinni levyihin vai mihin, mutta jostain voima välittyy läpi. Täytyy kysyä herra ammattilaiselta uudelleen.
RR-puolella monella on ongelmia tuon kanssa. Kytkintä ei saa edes vaihtaa, vaan schaiba kytkin täytyy korvata uudella samanlaisella.
- JAM Racing Team -
Ilmeisesti ongelmia voi sitten ilmaantua kaikenlaisessa rajummassa käytössä.. Joissain tapauksissa jopa normaalissa katukäytössä.(johtaja @ Tammi. 03 2008,18:42) kirjoitti
Rykkönen ja uusi gixeri ovat molemmat sieltä "parhaimmasta" päästä ajoasennon suhteen mitä matkantekoon tulee. Ja molemmat kulkee radalla kovaa. Eli aika pitkälti mielestäni makuasia kumman valitsisi
!
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Mulla rupes kytkin ravistamaan ja haukkailemaan jo sisäänajon aikana, ja silloin ei todellakaan oltu vielä ihmeemmin kytkimellä leikitty. Takuuseen sitten vaihdettiin ne välilevyt joista yksi oli kiero. Sen jälkeen ongelmatonta menoa jo useampi tonni(Tylyttäjä @ Tammi. 03 2008,19:02) kirjoitti
edit: K6 siis kyseessä
KTM 1290 SAS. Suits You, Sir!
Saan näköjään sitten koputtaa puuta, sillä omalla ajettu liki 40tkm eikä tosiaan mitään ongelmaa kytkimen kans. Sellasta sekalaista katuajoo ja mummoilua ratapäivillä.
Onko tuo ravistaminen nyt epätasaisuutta liikkeelle lähdettäessä - eli jos luistattaa hiukan niin silloin tuntuu nykimisenä ?
Omassa K6:ssa tuota ilmiötä alkoi tulla 16 tkm kohdalla - toistaiseksi vielä asia jonka kanssa voi elää.
-- PV50 ... GSX-R : 1983... 2006 --
Baanoilla ajanneena sekä SP-2 hondalla sekä rivikoneisilla tonnareilla,voi sanoa että 130km ja seuraava huoltis on hyvä ettiä.Bensikset kun 50-70km välein.Jos ajat nopeuksilla 250km/h-täydet,kulutus sen 10l/100km kummallakin eli bensavalo syttyy pian,mutta matkakin joutuu.Tavallisessa ajossa( lue 80-150km/h) kulutus noin 7 litraa/100 km.Yllättävää mutta totta,twinin kulutus per 100km LASKEE kun ajat reippaammin ja tasaseen(yli 160km/h), verrattuna rivi koneisiin.Totesimme sen twinien,aprilian ja hondan kanssa,kun vertasimme R1 ja GSXR 1000.Mutta tunti matkaa baanalla ja jo on muutenkin hyvä pysähtyä,kun tylsistyy kualiaaks jos ei aja reippaasti.(MachinaAnimata @ Tammi. 03 2008,13:38) kirjoitti
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
Muistan lukeneeni jostain vanhemmasta performace bikestä ku ajovat Rykösellä baanalla torvi auki ni tankki tyhjeni 18 minutis.
Itse huitasin sillä euroopanreissun viime kesänä.. Ei tuottanut minkäänlaisia ongelmia olla koko päivää pyörän päällä, monta tankillista putkeen. Penkki on ainakin meikäläisen hanurille ihan mukava(pr0gram @ Tammi. 04 2008,00:33) kirjoitti
Ehkä tosiaan tottumiskysymys?
Ei tosin ollut ongelmia heittää -01 rykköselläkään euroopanreissua, Suzuki tuntui vaan helpommalta ja paremmalta siihen hommaan ajoasennoltaan yms.
Tuohon TommoKe:n kommenttiin. Jos pitää jos 130km kohdalla etsiä huoltis, niin saa todellakin ajaa kaasu pohjassa, siis +250 todellista koko ajan. Se taas on baanoillakin nykyliikenteellä usein mahdotonta pidemmän päälle.
Tuli meinaan vedeltyä monesti sellasia pätkiä, että todellinen keskinopeus oli taatusti yli 200km/h (GPS oli mukana). Silloin riitti kuitenkin se selvästi alle 10 litraa sadalla, n. 8 meni yleensä, vaikka ajoi reippaamminkin.
Kertonee jotain kulutuksesta, että mun viritetty K5 söi koko ajan selvästi vähemmän kuin vakio CBR 600 F4i. Joka ikinen tankkaus. Mulla on sentään kohtuu paljon virityksiä, ja syöttöä lisää Commanderissa yli 30 yksikköä parhaimmillaan. Voisi luulla, että vakio hörppisi korkeintaan saman..
Ehkä parhaimmassa tapauksessa/pienillä kierroksilla. Usein se ottaa kiinni täysin yhtäkkiä siten, että pyörä joko ryntää tai sammuu. Itse olen ottanut lähtöjä 7,000-8,000 kierroksella, ja pyörä hyppää eteenpäin jonka jälkeen usein sammuu. Olen saanut sen myös keulimaan aika mielenkiintoisesti lähtöharjoituksissa.(harrihil @ Tammi. 03 2008,21:52) kirjoitti
- JAM Racing Team -
Mulla oli kanssa tuollainen todella epälooginen käytös siinä kytkimessä sen ensimmäisen lähtöharjoitussession jälkeen. Ihan aluksi toimi todella hyvin, oli suorastaan juhlaa vetää ne ekat lähdöt (tuntuma oli erinomainen), mutta sen ekan session jälkeen ei sitten enää pelannutkaan samaan malliin.. Oli varmaan ihan omaa hölmöyttä, kun en antanut kytkimen jäähtyä tarpeeksi lähtöjen välillä.(johtaja @ Tammi. 04 2008,07:46) kirjoitti
Sen jälkeen sillä ei ottanut millään kunnon lähtöä, kun kytkimen pito vaihteli kesken luistatuksen. Luistaa, haukkaa, luistaa.. Kaikki samassa lähdössäEi minkäänlaista tuntumaa. Paheni vaan koko ajan.. Epäilin jo, että mulla heittää lantussa
En uskonut, että levyt olisi palaneet, koska se ei varsinaisesti luistanut, ainoastaan tuntuma lähdöissä oli mennyttä. Pikkuhiljaa se paheni, ja alkoi sitten luistamaankin, varsinkin kaasuilla.
Mulla oli kyse kuitenkin sitten ihan palaneista levyistä, ne kärähti siinä ekassa lähtöharjoittelu-sessiossa. Turhan kauan odottelin levyjen vaihtoa, pari kiihdyttelyä meni sen takia pipariksi. Lopulta jaksoin katsoa niitä levyjä, ja olihan ne siniset & kierot.. Levyt vaihtoon ja vähän muuta palikkaa kytkimeen, niin taas toimi loogisesti ja hyvin..
Elikäs jos kytkin ei toimi loogisesti, niin ihan ekaksi kannattaa kuitenkin tarkistaa ne levyt. Jos on vähänkin kärähtäneet niin vaihtoon.
Nyt kun tarkemmin muistelen niin omassa K6:ssa kävi niin, että nopeasti paikalta lähdettäessä tuntui (joskus) kuin kytkin olisi päästetty kerralla. Kun kahvan veti uudelleen pohjaan ja päästi hivenen rauhallisemmin niin mitään ongelmaa ei ilmennyt. Ei edes muistunut em. "ominaisuus" mieleen, koska oli sen verran harvinainen ja ei "normaalissa" käytössä oikeastaan ilmennyt.
Taisi olla sinullakin sitten samat oireet, luultavasti levyt oli jossain kohtaa päässy kärähtämään.. Toki tuo johtajan mainitsema niittien löystyminenkin voi olla joillain syynä, mutta esim omassani levyt oli vaan yksinkertaisesti mennyt.(RR80 @ Tammi. 04 2008,08:51) kirjoitti
Luulisi, että niittien löystyminen vaatisi hiukan pidempään rajua käyttöä. Levyt voi mennä ihan hetkessä, jopa yksi lähtö riittää, jos luistattaa ja käyttää kierroksia "sopivasti"..
Juuri niin. Levythän tekevät ihan samaa kuin tuo korin löystyminen. Jos se ei auta, niin kori vaihtoon.
- JAM Racing Team -
Juu,ei siä täysillä voikkan ajaa ja tarttekkan.Johonkin päättyvät baanat parempia kun muut.Esim Rostockkiin päättyvä.Niij ja tarkotin ,että kun 130km ajanu,nin syytä vaan hankkiutua bensikselle.Niitten välitkun harvempia siä...Ei tartte kamalasti jännittää kun bensavalo lopettaa vilkkumisen ja jää vaan palaan hualestuttavasti.(Tylyttäjä @ Tammi. 04 2008,07:18) kirjoitti
![]()
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
Pari käppyrää olis vaihteeks kiva nähdä. En muista onko aiheesta aikaisemmin ollutkaan mitään juttua.. Naurattaa ratapäivillä kun siellä on pääasiassa noita RR80 mainitsemia viritettyjä kusiaisia...on niissä kai sitten jotain mitä toiset ei vaan ymmärrä tai osaa.![]()
BMW R1200RT
Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.