Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 64:sta
  1. #31
    riku motorissa penkattu ihan vakio 187hv
  2. #32
    Lainaa (kawa zx10 @ Tammi. 05 2008,22:43) kirjoitti
    Off topicin mutta omanikin säädetty monilla eri pajoilla,sama pyörä tavallisessa penkissä ja tuning linkissä,ei siinä nyt lopputehoja niin lisää tullut....!
    Se ei olekaan sen homman pihvi. Huipputehot saa kohdalleen vaikka ilman jarruakin ihan hyvin.

    Tuning Linkin idea on nopeuttaa ja helpottaa säätäjän työtä, että saadaan _kaikki_ kaasunasennot ja kierrosalueet säädettyä. Ilman sitä vastaavan tasoiseen, yhtä tarkkaan säätöön, menisi varmaan pari päivää. Tuolla se menee parissa-kolmessa tunnissa.

    99% ajosta tapahtuu osakaasulla, sen takia on erityisen tärkeää saada myös osakaasu säädettyä kunnolla, eikä ainoastaan se täyskaasu (millä käppyrätkin vedetään). Ikävä kyllä moni ei sitä hiffaa, vaan tuijotetaan vaan sitä täyskaasulla vedettyä käyrää.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  3. #33
    Lainaa (lirppu @ Tammi. 06 2008,11:59) kirjoitti
    riku motorissa penkattu ihan vakio 187hv
    Täytyy olla vitsi ..... konetehot paperilla 185 hv ja siitä pois se 12-13 % takapallolle .....jokainen laskekoon itse , mitä sieltä takafillarilta voisi oikeesti löytyä keskimäärin ( jokainen mopohan on yksilö. )
    No mitä sitte ...en se minä ollut ....

    http://www.bikepics.com/members/puppe9r/01zx9r/
  4. #34
    Tyly; Olenko koskaan kysynyt sulta että vedettiinkö noita osakaasuja tuossa sun mopossa jarrua vasten?

    Ja tämä siis nyt ihan puhtaasti uteliaisuuttani, ilman sarvia ja hampaita. Mulla vaan pyörii pari ajatusta kopassa tuosta touhusta...

    Ja noista tehoista sen verran että tavan pulliaiselle tonarin tehot, merkistä riippumatta, on ihan se ja sama antaako se 5 heppaa enemmän vai vähemmän. Lujaa niillä mennään joka tapauksessa. Harva niitä osaa hyödyntää, harva osaa edes kuussatasen tehoja hyödyntää. Toki nakkikioskilla isot luvut on hienoja ja niistä pienet pojat tykkää.
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  5. #35
    Lainaa (parjan_fin @ Tammi. 06 2008,12:22) kirjoitti
    Tyly; Olenko koskaan kysynyt sulta että vedettiinkö noita osakaasuja tuossa sun mopossa jarrua vasten?

    Ja tämä siis nyt ihan puhtaasti uteliaisuuttani, ilman sarvia ja hampaita. Mulla vaan pyörii pari ajatusta kopassa tuosta touhusta...

    Ja noista tehoista sen verran että tavan pulliaiselle tonarin tehot, merkistä riippumatta, on ihan se ja sama antaako se 5 heppaa enemmän vai vähemmän. Lujaa niillä mennään joka tapauksessa. Harva niitä osaa hyödyntää, harva osaa edes kuussatasen tehoja hyödyntää. Toki nakkikioskilla isot luvut on hienoja ja niistä pienet pojat tykkää.
    Vedettiin toki, jarruvastusta vaihdeltiin laidasta laitaan, että kaikki kuormitusalueet tuli vedettyä.

    Joo, onhan se esim radalla tai mutkatiellä tarpeeksi tehokas jo vakiona, ei siitä ole kyse. Mutta kyllä se teho nostaa hauskuuskerrointa, siitä ei pääse mihinkään *

    Nakkikioskilla niillä luvuilla ei tee yhtään mitään, kyllä se on ajossa kun se teho on erityisen hauskaa *

    Parjan, käy ihmeessä tutustumassa esim Bike Doctorilla kyseiseen säätötapaan. Pyydä vaikka, että Antti säätää. Moni kuka on näin tehnyt, ei enää muilla säätäjillä käykään. Mukaanlukien itseni..



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  6. #36
    Lainaa (Tylyttäjä @ Tammi. 06 2008,12:26) kirjoitti
    Lainaa (parjan_fin @ Tammi. 06 2008,12:22) kirjoitti
    Tyly; Olenko koskaan kysynyt sulta että vedettiinkö noita osakaasuja tuossa sun mopossa jarrua vasten?

    Ja tämä siis nyt ihan puhtaasti uteliaisuuttani, ilman sarvia ja hampaita. Mulla vaan pyörii pari ajatusta kopassa tuosta touhusta...

    Ja noista tehoista sen verran että tavan pulliaiselle tonarin tehot, merkistä riippumatta, on ihan se ja sama antaako se 5 heppaa enemmän vai vähemmän. Lujaa niillä mennään joka tapauksessa. Harva niitä osaa hyödyntää, harva osaa edes kuussatasen tehoja hyödyntää. Toki nakkikioskilla isot luvut on hienoja ja niistä pienet pojat tykkää.
    Vedettiin toki, jarruvastusta vaihdeltiin laidasta laitaan, että kaikki kuormitusalueet tuli vedettyä.

    Joo, onhan se esim radalla tai mutkatiellä tarpeeksi tehokas jo vakiona, ei siitä ole kyse. Mutta kyllä se teho nostaa hauskuuskerrointa, siitä ei pääse mihinkään *

    Nakkikioskilla niillä luvuilla ei tee yhtään mitään, kyllä se on ajossa kun se teho on erityisen hauskaa *

    Parjan, käy ihmeessä tutustumassa esim Bike Doctorilla kyseiseen säätötapaan. Pyydä vaikka, että Antti säätää. *Moni kuka on näin tehnyt, ei enää muilla säätäjillä käykään. Mukaanlukien itseni..
    Ok. Kunhan kysyin. Muutamaan säätötapaan olen törmännyt ja todellisuudessa noista laitteista parit onkin ollut osakaasuilla varsin paksulla. Tiedät varmaan mitä ajan takaa? Nyt en kylläkään puhu omasta kilpuristani.

    Kiitos vaan, mutta mulla ei ole tarvetta vaihtaa pajaa mihinkään. Mulla on sellainen säätäjä touhuamassa, joka osaa hommansa ja tietää mitä tekee. Luotan hänen tekosiin täysin.

    Eikä meidän tarvitse tehosta sen enempää puhua, eiköhän molempien näkökulma ole tullut selville parinsadan viestin aikana mitä ollaan vaihdettu. ;)
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  7. #37
    Lainaa (parjan_fin @ Tammi. 06 2008,12:33) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Tammi. 06 2008,12:26) kirjoitti
    Lainaa (parjan_fin @ Tammi. 06 2008,12:22) kirjoitti
    Tyly; Olenko koskaan kysynyt sulta että vedettiinkö noita osakaasuja tuossa sun mopossa jarrua vasten?

    Ja tämä siis nyt ihan puhtaasti uteliaisuuttani, ilman sarvia ja hampaita. Mulla vaan pyörii pari ajatusta kopassa tuosta touhusta...

    Ja noista tehoista sen verran että tavan pulliaiselle tonarin tehot, merkistä riippumatta, on ihan se ja sama antaako se 5 heppaa enemmän vai vähemmän. Lujaa niillä mennään joka tapauksessa. Harva niitä osaa hyödyntää, harva osaa edes kuussatasen tehoja hyödyntää. Toki nakkikioskilla isot luvut on hienoja ja niistä pienet pojat tykkää.
    Vedettiin toki, jarruvastusta vaihdeltiin laidasta laitaan, että kaikki kuormitusalueet tuli vedettyä.

    Joo, onhan se esim radalla tai mutkatiellä tarpeeksi tehokas jo vakiona, ei siitä ole kyse. Mutta kyllä se teho nostaa hauskuuskerrointa, siitä ei pääse mihinkään *

    Nakkikioskilla niillä luvuilla ei tee yhtään mitään, kyllä se on ajossa kun se teho on erityisen hauskaa *

    Parjan, käy ihmeessä tutustumassa esim Bike Doctorilla kyseiseen säätötapaan. Pyydä vaikka, että Antti säätää. *Moni kuka on näin tehnyt, ei enää muilla säätäjillä käykään. Mukaanlukien itseni..
    Ok. Kunhan kysyin. Muutamaan säätötapaan olen törmännyt ja todellisuudessa noista laitteista parit onkin ollut osakaasuilla varsin paksulla. Tiedät varmaan mitä ajan takaa? Nyt en kylläkään puhu omasta kilpuristani.

    Kiitos vaan, mutta mulla ei ole tarvetta vaihtaa pajaa mihinkään. Mulla on sellainen säätäjä touhuamassa, joka osaa hommansa ja tietää mitä tekee. Luotan hänen tekosiin täysin.

    Eikä meidän tarvitse tehosta sen enempää puhua, eiköhän molempien näkökulma ole tullut selville parinsadan viestin aikana mitä ollaan vaihdettu. ;)
    Kyllä ymmärsin mitä ajoit takaa.. Antti vetää sen A/F 13 (tai minkä haluat, sen voi asettaa) myös osakaasulle, ja toimii käytännössä tosi hienosti. Koko rekisteri on täysin "puhdas" sen jälkeen, kaikilla kaasunasennoilla, joten käytännössä pelit ovat aika maukkaita ajella sen jälkeen..

    En ajatellutkaan, että säätäjää vaihtaisit, mutta ei kai se hukkaan menisi jos näkisit sen käytännössä? Ei siitä oikeen muuten saa hyvää kuvaa, jos ei ole sitä paikanpäällä nähnyt..
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  8. #38
    Lainaa (Tylyttäjä @ Tammi. 06 2008,12:38) kirjoitti
    Lainaa (parjan_fin @ Tammi. 06 2008,12:33) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Tammi. 06 2008,12:26) kirjoitti
    Lainaa (parjan_fin @ Tammi. 06 2008,12:22) kirjoitti
    Tyly; Olenko koskaan kysynyt sulta että vedettiinkö noita osakaasuja tuossa sun mopossa jarrua vasten?

    Ja tämä siis nyt ihan puhtaasti uteliaisuuttani, ilman sarvia ja hampaita. Mulla vaan pyörii pari ajatusta kopassa tuosta touhusta...

    Ja noista tehoista sen verran että tavan pulliaiselle tonarin tehot, merkistä riippumatta, on ihan se ja sama antaako se 5 heppaa enemmän vai vähemmän. Lujaa niillä mennään joka tapauksessa. Harva niitä osaa hyödyntää, harva osaa edes kuussatasen tehoja hyödyntää. Toki nakkikioskilla isot luvut on hienoja ja niistä pienet pojat tykkää.
    Vedettiin toki, jarruvastusta vaihdeltiin laidasta laitaan, että kaikki kuormitusalueet tuli vedettyä.

    Joo, onhan se esim radalla tai mutkatiellä tarpeeksi tehokas jo vakiona, ei siitä ole kyse. Mutta kyllä se teho nostaa hauskuuskerrointa, siitä ei pääse mihinkään *

    Nakkikioskilla niillä luvuilla ei tee yhtään mitään, kyllä se on ajossa kun se teho on erityisen hauskaa *

    Parjan, käy ihmeessä tutustumassa esim Bike Doctorilla kyseiseen säätötapaan. Pyydä vaikka, että Antti säätää. *Moni kuka on näin tehnyt, ei enää muilla säätäjillä käykään. Mukaanlukien itseni..
    Ok. Kunhan kysyin. Muutamaan säätötapaan olen törmännyt ja todellisuudessa noista laitteista parit onkin ollut osakaasuilla varsin paksulla. Tiedät varmaan mitä ajan takaa? Nyt en kylläkään puhu omasta kilpuristani.

    Kiitos vaan, mutta mulla ei ole tarvetta vaihtaa pajaa mihinkään. Mulla on sellainen säätäjä touhuamassa, joka osaa hommansa ja tietää mitä tekee. Luotan hänen tekosiin täysin.

    Eikä meidän tarvitse tehosta sen enempää puhua, eiköhän molempien näkökulma ole tullut selville parinsadan viestin aikana mitä ollaan vaihdettu. ;)
    Kyllä ymmärsin mitä ajoit takaa.. Antti vetää sen A/F 13 (tai minkä haluat, sen voi asettaa) myös osakaasulle, ja toimii käytännössä tosi hienosti. Koko rekisteri on täysin "puhdas" sen jälkeen, kaikilla kaasunasennoilla, joten käytännössä pelit ovat aika maukkaita ajella sen jälkeen..

    En ajatellutkaan, että säätäjää vaihtaisit, mutta ei kai se hukkaan menisi jos näkisit sen käytännössä? Ei siitä oikeen muuten saa hyvää kuvaa, jos ei ole sitä paikanpäällä nähnyt..
    Joo, ei kai siitä haittaa olisi, mutta aika on kovin usein kortilla ja ei nuo kai nyt niin kovin mielellään sinne ketään vierelle ota norkoilemaan... ja en näe mitään aihetta sille että veisin kilpurini tsekattavaksi jonnekin muualle ihan vaan siitä ilosta että näen kuinka joku sitä säätelee, ainakaan siitä en halua maksaa. Ja tuskin kukaan haluaa erikseen, ilmatteeksi, alkaa perehtymään Yamahan oman KIT ECU:n säätöihin ja mahdollisuuksiin.

    Lähinnä se mitä hain takaa oli se että jos / kun jarrukuorma on liian suuri, verrattuna todelliseen tilanteeseen niin laite helposti säädetään liian paksulle. Laite kun suorastaan huutaa lisää soppaa mitä enemmän on kuormaa tarjolla, karrikoiden noin. Ja jos taas kuorma on liian pieni niin laite säädetään helposti liian laihalle. Kun ei ole kuormaa niin ei ole tarvetta liialle sopalle. Ts. kun sitten kadulla kiskaistaankin kovempaa kuormaa vasten niin laihallehan se menee kun olisikin tarvetta isommalle soppamäärälle. Näin olen ainakin itseni antanut ymmärtää. Ja kuten sanoit niin jarrukuormaa oli muuteltu yms jne niin kyllä sen silloin luulisi olevan tontillaan. Tosin sitä en epäillytkään etteikö olisi kohdillaan, en vain muistanut että olenko kysellyt sulta moista koskaan.

    Eniten mua huvittaa näissä keskusteluissa se että eri penkkeissä saatuja tuloksia vertaillaan keskenään. Oleellisinta on samana päivänä, samoissa olosuhteissa aikaansaadut muutokset ja tulokset. Ne on niitä kaikkein oleellisimpia asioita, lukemat kun on vaan lukemia. Ja itseäni kiinnostaa myös kovasti käyrissä nuo lambdakäyrät, ilman niitä ei niillä lappusillakaan oikein mitään tee, mun mielestä. Sillä se lambdakäyrä kertoo paljon siitä mikä on ollut lähtötilanne ja myös mikä on lopputulema, sillä sitä lambdan arvoahan siinä loppupelissä säädetään oikeaksi.

    Mutta eipä siinä ketään. Kunhan työpäivän ohella spekuloin ja funtsin juttuja.
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  9. #39
    Lainaa (Tylyttäjä @ Tammi. 06 2008,12:38) kirjoitti
    Lainaa (parjan_fin @ Tammi. 06 2008,12:33) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Tammi. 06 2008,12:26) kirjoitti
    Lainaa (parjan_fin @ Tammi. 06 2008,12:22) kirjoitti
    Tyly; Olenko koskaan kysynyt sulta että vedettiinkö noita osakaasuja tuossa sun mopossa jarrua vasten?

    Ja tämä siis nyt ihan puhtaasti uteliaisuuttani, ilman sarvia ja hampaita. Mulla vaan pyörii pari ajatusta kopassa tuosta touhusta...

    Ja noista tehoista sen verran että tavan pulliaiselle tonarin tehot, merkistä riippumatta, on ihan se ja sama antaako se 5 heppaa enemmän vai vähemmän. Lujaa niillä mennään joka tapauksessa. Harva niitä osaa hyödyntää, harva osaa edes kuussatasen tehoja hyödyntää. Toki nakkikioskilla isot luvut on hienoja ja niistä pienet pojat tykkää.
    Vedettiin toki, jarruvastusta vaihdeltiin laidasta laitaan, että kaikki kuormitusalueet tuli vedettyä.

    Joo, onhan se esim radalla tai mutkatiellä tarpeeksi tehokas jo vakiona, ei siitä ole kyse. Mutta kyllä se teho nostaa hauskuuskerrointa, siitä ei pääse mihinkään

    Nakkikioskilla niillä luvuilla ei tee yhtään mitään, kyllä se on ajossa kun se teho on erityisen hauskaa

    Parjan, käy ihmeessä tutustumassa esim Bike Doctorilla kyseiseen säätötapaan. Pyydä vaikka, että Antti säätää. Moni kuka on näin tehnyt, ei enää muilla säätäjillä käykään. Mukaanlukien itseni..
    Ok. Kunhan kysyin. Muutamaan säätötapaan olen törmännyt ja todellisuudessa noista laitteista parit onkin ollut osakaasuilla varsin paksulla. Tiedät varmaan mitä ajan takaa? Nyt en kylläkään puhu omasta kilpuristani.

    Kiitos vaan, mutta mulla ei ole tarvetta vaihtaa pajaa mihinkään. Mulla on sellainen säätäjä touhuamassa, joka osaa hommansa ja tietää mitä tekee. Luotan hänen tekosiin täysin.

    Eikä meidän tarvitse tehosta sen enempää puhua, eiköhän molempien näkökulma ole tullut selville parinsadan viestin aikana mitä ollaan vaihdettu. ;)
    Kyllä ymmärsin mitä ajoit takaa.. Antti vetää sen A/F 13 (tai minkä haluat, sen voi asettaa) myös osakaasulle, ja toimii käytännössä tosi hienosti. Koko rekisteri on täysin "puhdas" sen jälkeen, kaikilla kaasunasennoilla, joten käytännössä pelit ovat aika maukkaita ajella sen jälkeen..

    En ajatellutkaan, että säätäjää vaihtaisit, mutta ei kai se hukkaan menisi jos näkisit sen käytännössä? Ei siitä oikeen muuten saa hyvää kuvaa, jos ei ole sitä paikanpäällä nähnyt..
    Oma Trumppa on osakaasulla säädetty vähän eri tavalla. A/F on siellä 13 tuntumassa täyskaasulla läpi kierrosalueen. Huomasin kuitenkin, että kyseisessä koneessa ei ole kovin suurta merkitystä koko seossuhteella, jos ei nyt ihan metsässä ole. Antaa melkolailla saman tehon välillä 12-14.

    Osakaasulla mennään 14 luokkaa 4500 kierrokseen asti polttoainetalouden takia ja sen jälkeen aletaan pikkuhiljaa rikastamaan, kunnes ollaan 12-12,5 paikkeilla huippukierroksilla. Muuten alkaa pintakaasulla ja kovilla kierroksilla paukuttamaan putkessa. Pintakaasulla nyt en punarajalla ajele kuitenkaan, mutta onpahan nyt veivattu sekin.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  10. #40
    Lainaa (B12 @ Tammi. 06 2008,13:18) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Tammi. 06 2008,12:38) kirjoitti
    Lainaa (parjan_fin @ Tammi. 06 2008,12:33) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Tammi. 06 2008,12:26) kirjoitti
    Lainaa (parjan_fin @ Tammi. 06 2008,12:22) kirjoitti
    Tyly; Olenko koskaan kysynyt sulta että vedettiinkö noita osakaasuja tuossa sun mopossa jarrua vasten?

    Ja tämä siis nyt ihan puhtaasti uteliaisuuttani, ilman sarvia ja hampaita. Mulla vaan pyörii pari ajatusta kopassa tuosta touhusta...

    Ja noista tehoista sen verran että tavan pulliaiselle tonarin tehot, merkistä riippumatta, on ihan se ja sama antaako se 5 heppaa enemmän vai vähemmän. Lujaa niillä mennään joka tapauksessa. Harva niitä osaa hyödyntää, harva osaa edes kuussatasen tehoja hyödyntää. Toki nakkikioskilla isot luvut on hienoja ja niistä pienet pojat tykkää.
    Vedettiin toki, jarruvastusta vaihdeltiin laidasta laitaan, että kaikki kuormitusalueet tuli vedettyä.

    Joo, onhan se esim radalla tai mutkatiellä tarpeeksi tehokas jo vakiona, ei siitä ole kyse. Mutta kyllä se teho nostaa hauskuuskerrointa, siitä ei pääse mihinkään *

    Nakkikioskilla niillä luvuilla ei tee yhtään mitään, kyllä se on ajossa kun se teho on erityisen hauskaa *

    Parjan, käy ihmeessä tutustumassa esim Bike Doctorilla kyseiseen säätötapaan. Pyydä vaikka, että Antti säätää. *Moni kuka on näin tehnyt, ei enää muilla säätäjillä käykään. Mukaanlukien itseni..
    Ok. Kunhan kysyin. Muutamaan säätötapaan olen törmännyt ja todellisuudessa noista laitteista parit onkin ollut osakaasuilla varsin paksulla. Tiedät varmaan mitä ajan takaa? Nyt en kylläkään puhu omasta kilpuristani.

    Kiitos vaan, mutta mulla ei ole tarvetta vaihtaa pajaa mihinkään. Mulla on sellainen säätäjä touhuamassa, joka osaa hommansa ja tietää mitä tekee. Luotan hänen tekosiin täysin.

    Eikä meidän tarvitse tehosta sen enempää puhua, eiköhän molempien näkökulma ole tullut selville parinsadan viestin aikana mitä ollaan vaihdettu. ;)
    Kyllä ymmärsin mitä ajoit takaa.. Antti vetää sen A/F 13 (tai minkä haluat, sen voi asettaa) myös osakaasulle, ja toimii käytännössä tosi hienosti. Koko rekisteri on täysin "puhdas" sen jälkeen, kaikilla kaasunasennoilla, joten käytännössä pelit ovat aika maukkaita ajella sen jälkeen..

    En ajatellutkaan, että säätäjää vaihtaisit, mutta ei kai se hukkaan menisi jos näkisit sen käytännössä? Ei siitä oikeen muuten saa hyvää kuvaa, jos ei ole sitä paikanpäällä nähnyt..
    Oma Trumppa on osakaasulla säädetty vähän eri tavalla. A/F on siellä 13 tuntumassa täyskaasulla läpi kierrosalueen. Huomasin kuitenkin, että kyseisessä koneessa ei ole kovin suurta merkitystä koko seossuhteella, jos ei nyt ihan metsässä ole. Antaa melkolailla saman tehon välillä 12-14.

    Osakaasulla mennään 14 luokkaa 4500 kierrokseen asti polttoainetalouden takia ja sen jälkeen aletaan pikkuhiljaa rikastamaan, kunnes ollaan 12-12,5 paikkeilla huippukierroksilla. Muuten alkaa pintakaasulla ja kovilla kierroksilla paukuttamaan putkessa. Pintakaasulla nyt en punarajalla ajele kuitenkaan, mutta onpahan nyt veivattu sekin.
    Tätä juuri ajan takaa mitä B12 kertoi. Itse olen kanssa huomannut että seos saa olla aika paljon metsässä ja silti vaikutus tehoon on yllättävän pieni. Sen takia aiheuttaa pientä ihmetystä että jotkut vetää 10hv pelkällä seoksien korjauksella lisää. Ilmeisesti tämäkin kuitenkin jossain tapauksessa on mahdollista.
    Tylyttäjä: kauanko tämä paljon puhuttu Antti on tota säätähommaa tehnyt? Ei ole tarkoitus kenenkään ammattitaitoa kyseenalaistaa, vaan ihan mielenkiinnosta kyselen kun kaveria niin paljon kuulee mainostettavan.....
    leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
  11. #41
    Lainaa (Pahkasika @ Tammi. 06 2008,15:15) kirjoitti
    Lainaa (B12 @ Tammi. 06 2008,13:18) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Tammi. 06 2008,12:38) kirjoitti
    Lainaa (parjan_fin @ Tammi. 06 2008,12:33) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Tammi. 06 2008,12:26) kirjoitti
    Lainaa (parjan_fin @ Tammi. 06 2008,12:22) kirjoitti
    Tyly; Olenko koskaan kysynyt sulta että vedettiinkö noita osakaasuja tuossa sun mopossa jarrua vasten?

    Ja tämä siis nyt ihan puhtaasti uteliaisuuttani, ilman sarvia ja hampaita. Mulla vaan pyörii pari ajatusta kopassa tuosta touhusta...

    Ja noista tehoista sen verran että tavan pulliaiselle tonarin tehot, merkistä riippumatta, on ihan se ja sama antaako se 5 heppaa enemmän vai vähemmän. Lujaa niillä mennään joka tapauksessa. Harva niitä osaa hyödyntää, harva osaa edes kuussatasen tehoja hyödyntää. Toki nakkikioskilla isot luvut on hienoja ja niistä pienet pojat tykkää.
    Vedettiin toki, jarruvastusta vaihdeltiin laidasta laitaan, että kaikki kuormitusalueet tuli vedettyä.

    Joo, onhan se esim radalla tai mutkatiellä tarpeeksi tehokas jo vakiona, ei siitä ole kyse. Mutta kyllä se teho nostaa hauskuuskerrointa, siitä ei pääse mihinkään *

    Nakkikioskilla niillä luvuilla ei tee yhtään mitään, kyllä se on ajossa kun se teho on erityisen hauskaa *

    Parjan, käy ihmeessä tutustumassa esim Bike Doctorilla kyseiseen säätötapaan. Pyydä vaikka, että Antti säätää. *Moni kuka on näin tehnyt, ei enää muilla säätäjillä käykään. Mukaanlukien itseni..
    Ok. Kunhan kysyin. Muutamaan säätötapaan olen törmännyt ja todellisuudessa noista laitteista parit onkin ollut osakaasuilla varsin paksulla. Tiedät varmaan mitä ajan takaa? Nyt en kylläkään puhu omasta kilpuristani.

    Kiitos vaan, mutta mulla ei ole tarvetta vaihtaa pajaa mihinkään. Mulla on sellainen säätäjä touhuamassa, joka osaa hommansa ja tietää mitä tekee. Luotan hänen tekosiin täysin.

    Eikä meidän tarvitse tehosta sen enempää puhua, eiköhän molempien näkökulma ole tullut selville parinsadan viestin aikana mitä ollaan vaihdettu. ;)
    Kyllä ymmärsin mitä ajoit takaa.. Antti vetää sen A/F 13 (tai minkä haluat, sen voi asettaa) myös osakaasulle, ja toimii käytännössä tosi hienosti. Koko rekisteri on täysin "puhdas" sen jälkeen, kaikilla kaasunasennoilla, joten käytännössä pelit ovat aika maukkaita ajella sen jälkeen..

    En ajatellutkaan, että säätäjää vaihtaisit, mutta ei kai se hukkaan menisi jos näkisit sen käytännössä? Ei siitä oikeen muuten saa hyvää kuvaa, jos ei ole sitä paikanpäällä nähnyt..
    Oma Trumppa on osakaasulla säädetty vähän eri tavalla. A/F on siellä 13 tuntumassa täyskaasulla läpi kierrosalueen. Huomasin kuitenkin, että kyseisessä koneessa ei ole kovin suurta merkitystä koko seossuhteella, jos ei nyt ihan metsässä ole. Antaa melkolailla saman tehon välillä 12-14.

    Osakaasulla mennään 14 luokkaa 4500 kierrokseen asti polttoainetalouden takia ja sen jälkeen aletaan pikkuhiljaa rikastamaan, kunnes ollaan 12-12,5 paikkeilla huippukierroksilla. Muuten alkaa pintakaasulla ja kovilla kierroksilla paukuttamaan putkessa. Pintakaasulla nyt en punarajalla ajele kuitenkaan, mutta onpahan nyt veivattu sekin.
    Tätä juuri ajan takaa mitä B12 kertoi. Itse olen kanssa huomannut että seos saa olla aika paljon metsässä ja silti vaikutus tehoon on yllättävän pieni. Sen takia aiheuttaa pientä ihmetystä että jotkut vetää 10hv pelkällä seoksien korjauksella lisää. Ilmeisesti tämäkin kuitenkin jossain tapauksessa on mahdollista.
    Tylyttäjä: kauanko tämä paljon puhuttu Antti on tota säätähommaa tehnyt? Ei ole tarkoitus kenenkään ammattitaitoa kyseenalaistaa, vaan ihan mielenkiinnosta kyselen kun kaveria niin paljon kuulee mainostettavan.....
    Jaa-a, en tiedä kuinka monta vuotta. Varmasti Suomesta löytyy monia yhtä ammattitaitoisia kavereita, mutta ainakin meikäläiseen tekee vaikutuksen kaverin asenne, eli se miten tarkasti säätää pyörän ja todellakin jaksaa paneutua..

    Tokihan seos on kohtuu paljon metsässä jos tulee 10hp nousu säädöllä. Vaan niin se olikin ainakin siinä mun ja tutun pyörässä ja kyseisellä putkella, kun niitä käytiin säätelemässä. +20 yksikköä Commanderiin on melko paljon, nykyisellään siellä on jo +32.

    Antti säätelee aika paljon kisapyöriä, esim Vesa Kallion pyörää taisi säädellä ainakin muutama vuosi sitten. Taitaa säädellä myös Vehniäisen Karin pyörää..?

    Eikö tämä asia ole käyty jo läpi aikaisemmin.. Jos teillä on vaikeuksia uskoa tuota nousua, niin ottakaa sitten suoraan yhteys kyseiseen pajaan ja pyytäkää selvitys. Minä olen itse omin silmin nähnyt sen lambdakäyrineen, joten en kaipaa "lisätodisteita"..
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  12. #42
    Lainaa (Tylyttäjä @ Tammi. 06 2008,16:09) kirjoitti
    Antti säätelee aika paljon kisapyöriä, esim Vesa Kallion pyörää taisi säädellä ainakin muutama vuosi sitten. Taitaa säädellä myös Vehniäisen Karin pyörää..?
    Sen verran on korjattava / tarkennettava että ainakin viime kaudella, kun Kari voitti SB SM:n, säädöt teki ihan joku muu kuin mainitsemasi paja. Sama henkilö oli myös Karin jääratapyörien takana.

    Tämä vain siksi ettei mene risut tai ruusut väärään osoitteeseen suotta.
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  13. #43
    Ei tylyttäjällä olisi seoskäyrää laittaa näytille noista vedoista? Siis ennen ja jälkeen? Olisi mielenkiintoista nähdä mitä se kertoo.
    leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
  14. #44
    Lainaa (Pahkasika @ Tammi. 06 2008,17:42) kirjoitti
    Ei tylyttäjällä olisi seoskäyrää laittaa näytille noista vedoista? Siis ennen ja jälkeen? Olisi mielenkiintoista nähdä mitä se kertoo.
    Ei ole ikävä kyllä. En tiedä saako tosta softasta lambdakäyrää ajettua paperille.

    Sen mitä katsoin, niin aluksi kauheeta siksakkia, kaikilla kaasunasenoilla. Veto vedolta se suoristuu, kun linkki korjaa sitä tavoitearvoon. N. 4 vetoa per kaasunasento näytti riittävän, sen jälkeen lambda oli tavoitearvossa. Hienosti ja nopeasti se softa tekee tuon, käsin jos tekee saman, niin se on moninkertaisesti hitaampaa, mutta toki ihan mahdollista.

    Se on tosiaan säätäjän työtä helpottava _työkalu_, ei mitään muuta. On vaan pirun hyvä työkalu
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  15. #45
    Lainaa (parjan_fin @ Tammi. 06 2008,17:16) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Tammi. 06 2008,16:09) kirjoitti
    Antti säätelee aika paljon kisapyöriä, esim Vesa Kallion pyörää taisi säädellä ainakin muutama vuosi sitten. Taitaa säädellä myös Vehniäisen Karin pyörää..?
    Sen verran on korjattava / tarkennettava että ainakin viime kaudella, kun Kari voitti SB SM:n, säädöt teki ihan joku muu kuin mainitsemasi paja. Sama henkilö oli myös Karin jääratapyörien takana.

    Tämä vain siksi ettei mene risut tai ruusut väärään osoitteeseen suotta.
    Voihan se olla näin, en tiedä siitä sen tarkemmin. Näkyi vaan olevan Vehniäinen tuolla Bike Doctorin sivuilla mainittu, sekä Vehniäisen sivuilla Bike Doctor näytti olevan listattu kumppaniksi.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  16. #46
    Lainaa (Tylyttäjä @ Tammi. 06 2008,19:24) kirjoitti
    Lainaa (Pahkasika @ Tammi. 06 2008,17:42) kirjoitti
    Ei tylyttäjällä olisi seoskäyrää laittaa näytille noista vedoista? Siis ennen ja jälkeen? Olisi mielenkiintoista nähdä mitä se kertoo.
    Ei ole ikävä kyllä. En tiedä saako tosta softasta lambdakäyrää ajettua paperille.

    Sen mitä katsoin, niin aluksi kauheeta siksakkia, kaikilla kaasunasenoilla. Veto vedolta se suoristuu, kun linkki korjaa sitä tavoitearvoon. N. 4 vetoa per kaasunasento näytti riittävän, sen jälkeen lambda oli tavoitearvossa. Hienosti ja nopeasti se softa tekee tuon, käsin jos tekee saman, niin se on moninkertaisesti hitaampaa, mutta toki ihan mahdollista.

    Se on tosiaan säätäjän työtä helpottava _työkalu_, ei mitään muuta. On vaan pirun hyvä työkalu
    Tekijämiehet säätävät näppituntumalla ihan periaatteesta.

    Tuning Link on loistava keksintö Dynojetiltä. Sen avulla ei jokaisessa verstaassa tarvitse olla virittäjägurua, koska kone tekee suurimman työn. Sillä saa tavallinen asentaja laitteet kohtuullisesti alueelle käytyään kurssin vehkeelle ilman vuosien tai vuosikymmenten kokemusta ja opiskelua moottoritekniikan saralla.

    "penkittäminen" ja "säädättäminen" on kovasti muotia nykyisin ja Tuning Linkin avulla homma saadaan tehtyä liukuhihnalla ja läpimenoa ja sitäkautta liikevaihtoa lisättyä.

    Itse tein excelillä laskurin, millä saa seoskäyrän suoraksi. Penkkikuski luetteli arvoja taulukosta ja naputtelin sitämukaa läppärille. Laskuri antaa prosenttikorjaukset suoraan ja siitä sitten naputtelin Tuneboyn karttaan. Vähän kuin manuaalinen Tuning Link



    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  17. #47
    Lainaa (B12 @ Tammi. 06 2008,19:53) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Tammi. 06 2008,19:24) kirjoitti
    Lainaa (Pahkasika @ Tammi. 06 2008,17:42) kirjoitti
    Ei tylyttäjällä olisi seoskäyrää laittaa näytille noista vedoista? Siis ennen ja jälkeen? Olisi mielenkiintoista nähdä mitä se kertoo.
    Ei ole ikävä kyllä. En tiedä saako tosta softasta lambdakäyrää ajettua paperille.

    Sen mitä katsoin, niin aluksi kauheeta siksakkia, kaikilla kaasunasenoilla. Veto vedolta se suoristuu, kun linkki korjaa sitä tavoitearvoon. N. 4 vetoa per kaasunasento näytti riittävän, sen jälkeen lambda oli tavoitearvossa. Hienosti ja nopeasti se softa tekee tuon, käsin jos tekee saman, niin se on moninkertaisesti hitaampaa, mutta toki ihan mahdollista.

    Se on tosiaan säätäjän työtä helpottava _työkalu_, ei mitään muuta. On vaan pirun hyvä työkalu *
    Tekijämiehet säätävät näppituntumalla ihan periaatteesta.

    Tuning Link on loistava keksintö Dynojetiltä. Sen avulla ei jokaisessa verstaassa tarvitse olla virittäjägurua, koska kone tekee suurimman työn. Sillä saa tavallinen asentaja laitteet kohtuullisesti alueelle käytyään kurssin vehkeelle ilman vuosien tai vuosikymmenten kokemusta ja opiskelua moottoritekniikan saralla.

    "penkittäminen" ja "säädättäminen" on kovasti muotia nykyisin ja Tuning Linkin avulla homma saadaan tehtyä liukuhihnalla ja läpimenoa ja sitäkautta liikevaihtoa lisättyä.

    Itse tein excelillä laskurin, millä saa seoskäyrän suoraksi. Penkkikuski luetteli arvoja taulukosta ja naputtelin sitämukaa läppärille. Laskuri antaa prosenttikorjaukset suoraan ja siitä sitten naputtelin Tuneboyn karttaan. Vähän kuin manuaalinen Tuning Link *
    Juu, noinhan se linkki toimii. Eli softa korjaa, katsoo miten A/F käyttäytyy muutoksen jälkeen ja tarvittaessa korjaa lisää jne. Automaattisesti siis. Säätäjä voi vetää niin monta iteraatiota, että on tyytyväinen. Linkki ohjaa siis myös jarrua automaattisesti.

    Eli siinä "static" -modessa vedetään kaasunasennot kerrallaan, linkki käskee säätäjää pitämään tietyn kaasunasennon, ja aloittaa iteraation. Jarrua vasten sitten mennään kierroksia sitämukaa ylöspäin, kun alue tulee kuntoon.. Kun kierrosalue on käyty läpi, niin siirrytään seuraavaan kaasunasentoon.

    Sitten on vielä se toinen mode "dynamic", eli vedetään kierrosalue vaihtelevaa jarruvastusta vasten läpi, ja silloin se tekee automaattisesti korjaukset kokonaisen vedon jälkeen.

    Tietysti säätäjä itse päättää mihin A/F:ään pyrkii milläkin kierrosalueella ja kaasunasennolla. Mun pyörässä, ja monissa muissa, tuo 13 koko alueelle toimii tosi hyvin. Jos ei toimi, niin sitä voidaan toki muuttaa..

    Ongelmakohtia toki voi säätäjä koittaa parantaa manuaalisesti. Usein vaan siitä ei juuri ole hyötyä, muutti suuntaan tai toiseen.. Niin hyvin tuo linkki sen laittaa alueelle "automaattisesti".

    Lainaa kirjoitti
    The Dynojet Tuning Link software is a specialist add-on available only to authorised Dynojet Tuning Centres to automatically optimise the fuel curve of a motorcycle by interfacing its Power Commander with a Model 250 Load Control Dynamometer.

    The Tuning Link software simultaneously controls the Dynamometer and the Power Commander. It monitors the current air/fuel ratio at over one hundred and forty different points.

    In real time, the Tuning Link calculates the correct fuel adjustment to achieve the desired air/fuel ratio and uploads these new values to the Power Commander while saving a copy to file.

    Tuning Link has the ability to map fuel curves in both "static" and "dynamic" modes, assuring that the generated fuel curves are correct for both steady state cruising as well as during aggressive on/off throttle movements, allowing optimisation of the bike in a very short time, regardless of the bike’s modifications.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  18. #48
    Lainaa (B12 @ Tammi. 06 2008,19:53) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Tammi. 06 2008,19:24) kirjoitti
    Lainaa (Pahkasika @ Tammi. 06 2008,17:42) kirjoitti
    Ei tylyttäjällä olisi seoskäyrää laittaa näytille noista vedoista? Siis ennen ja jälkeen? Olisi mielenkiintoista nähdä mitä se kertoo.
    Ei ole ikävä kyllä. En tiedä saako tosta softasta lambdakäyrää ajettua paperille.

    Sen mitä katsoin, niin aluksi kauheeta siksakkia, kaikilla kaasunasenoilla. Veto vedolta se suoristuu, kun linkki korjaa sitä tavoitearvoon. N. 4 vetoa per kaasunasento näytti riittävän, sen jälkeen lambda oli tavoitearvossa. Hienosti ja nopeasti se softa tekee tuon, käsin jos tekee saman, niin se on moninkertaisesti hitaampaa, mutta toki ihan mahdollista.

    Se on tosiaan säätäjän työtä helpottava _työkalu_, ei mitään muuta. On vaan pirun hyvä työkalu *
    Tekijämiehet säätävät näppituntumalla ihan periaatteesta.

    Tuning Link on loistava keksintö Dynojetiltä. Sen avulla ei jokaisessa verstaassa tarvitse olla virittäjägurua, koska kone tekee suurimman työn. Sillä saa tavallinen asentaja laitteet kohtuullisesti alueelle käytyään kurssin vehkeelle ilman vuosien tai vuosikymmenten kokemusta ja opiskelua moottoritekniikan saralla.

    "penkittäminen" ja "säädättäminen" on kovasti muotia nykyisin ja Tuning Linkin avulla homma saadaan tehtyä liukuhihnalla ja läpimenoa ja sitäkautta liikevaihtoa lisättyä.

    Itse tein excelillä laskurin, millä saa seoskäyrän suoraksi. Penkkikuski luetteli arvoja taulukosta ja naputtelin sitämukaa läppärille. Laskuri antaa prosenttikorjaukset suoraan ja siitä sitten naputtelin Tuneboyn karttaan. Vähän kuin manuaalinen Tuning Link *
    Itseasiassa vaikuttaa siltä, että Antti käyttää säätämiseen huomattavasti enemmän aikaa kuin monessa muussa paikassa, vaikka hänellä on tuollainen säätämistä helpottava ja nopeuttava työkalu käytössä.

    Ainakaan tuossa pajassa siis liukuhihnamainen säätötyö (nopeasti mahdollisimman paljon läpi) ei näytä olevan pääasia. Vaan nimenomaan työn laatu tuntuu olevan ykkösasia..
    Hyvä niin, mä ainakin tykkään heidän tyylistään

    Eihän se halpaa ole, mutta ennemmin maksan vähän enemmän sitten, niin saa sen kerralla hyväksi.. On meinaan melko rasittavaa sitten ajella huonosti toimivalla pyörällä ja korjailla karttaa jälkikäteen.. Näin käy ikävä kyllä aika monelle, kun "säästävät" hiukan väärässä paikassa.

    Mutta kukin tyylillään, itse olen tyytyväinen heidän toimintaansa
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  19. #49
    Mitä muuten kyseisessä pajassa tollanen pc:n säätö maksaa?
    leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
  20. #50
    vilkase bike doctorin sivuilta!siellä on hinnasto mikä on ainakin suuntaa-antava.
    hiljaa hyvä tulee!!! gsx-r 1000 k7
  21. #51
    Lainaa (Tylyttäjä @ Tammi. 03 2008,12:50) kirjoitti
    Lainaa (mic @ Tammi. 03 2008,12:25) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Tammi. 03 2008,12:17) kirjoitti
    Lainaa (mic @ Tammi. 03 2008,11:52) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Tammi. 03 2008,09:33) kirjoitti
    Lainaa (mic @ Tammi. 03 2008,08:39) kirjoitti
    Yoshimura Japan Race 171hp takafillarilta.
    Missä pajassa tämä oli?

    Bike Doctorilla paras K7 täysputkella ja PC:llä 167hp kuulopuheiden mukaan. Bike Doctorin penkki lienee Suomen tiukin..
    Molitor Turku. Eikä muuten PC:tä vaan oma boksi säädettynä. Ja tarkennus vielä, kun en muistanut ihan tarkkaa lukua... Nyt lappu kädessä niin se onkin 170,1hp @ 12249rpm ja 11m.kg @ 9930rpm (ja takapyörätehoja). Mites ton väännön saikaan taas Newtoneiksi? *
    Kerrot sen g:llä (putoamiskiihtyvyys), eli 9.81m/s^2. Palttiarallaa se on siis vaan nolla perään..

    Yllättävän vaisuja tehoja tuosta K7:sta on kokoputkella jarruteltu, kun alustavat tiedot näytti siltä, että jo vakiona tulee tiukemmassakin dynossa yli 170hp renkaalle.

    Onko kukaan saanut sieltä lähelle 180hp missään dynossa?
    En ole kyllä kuullut mistään suunnalta, että kukaan nyt sentään sellasia lukemia olis saanut * Hyvin kyllä on jos näin on...

    On niissä sen verran eroa sentään, että esim. K5 -> K7. K5 oli SM:ssä 3. ja siitä penkattiin Molitorilla olisko ollut 157 hp. Onhan toi sentään jonkinmoinen parannus toi 170 hp. Ja tossa ei ole mitään muita virejä kuin kokoränni ja oman boksin säätö.
    Joo, käsittääkseni pitäisi olla jonkin verran enemmän tehoa tuossa K7:ssa, joku 5-10hp. Olisko niin, että kokoputkella ja PC:llä siitä ei saa ihan niin paljon lisää kuin K5:sta?

    K5:een tuli em kilkkeillä about +15hp kun sen sääti kunnolla.

    Itselläni on K5:ssä tällä hetkellä 180hp renkaalla KX-Centerin penkissä, joka sekin on kohtuu tiukka. Em perusmodauksien lisäksi kansi tehty ja hiukan tiukemmat nokat, eli luultavasti melko samanlainen kuin K7:n kansi jo vakiona.

    Luulisi, että K7:sta tuon saisi melko pienin modauksin, esim kokoputki, PC ja ohuempi kansipahvi.
    Moi!

    Eli mä voin siis huoletta keskittyä ton ei niin vapari koneen suunnitteluun... huhujen mukaan kempeleessä ois joku tiukka kilonen kawa??

    T. JR
    http://www.teamforcemajor.com/
    "taxi 911 242,47 mph, 8,7/277kmh"
    "ex-ysi 192,04 mph"
    "maailman nopein LKV"
    "ysikerholainen"
  22. #52
    Lainaa (Tylyttäjä @ Tammi. 06 2008,19:26) kirjoitti
    Lainaa (parjan_fin @ Tammi. 06 2008,17:16) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Tammi. 06 2008,16:09) kirjoitti
    Antti säätelee aika paljon kisapyöriä, esim Vesa Kallion pyörää taisi säädellä ainakin muutama vuosi sitten. Taitaa säädellä myös Vehniäisen Karin pyörää..?
    Sen verran on korjattava / tarkennettava että ainakin viime kaudella, kun Kari voitti SB SM:n, säädöt teki ihan joku muu kuin mainitsemasi paja. Sama henkilö oli myös Karin jääratapyörien takana.

    Tämä vain siksi ettei mene risut tai ruusut väärään osoitteeseen suotta.
    Voihan se olla näin, en tiedä siitä sen tarkemmin. Näkyi vaan olevan Vehniäinen tuolla Bike Doctorin sivuilla mainittu, sekä Vehniäisen sivuilla Bike Doctor näytti olevan listattu kumppaniksi.
    No jos kerran vaan olettaa niin ei faktaa puhuvan kannata silloin sellaisesta puhua mistä vaan olettaa jotain tietävän. Tuo tieto on kuitenkin tuolla kaikkien helposti saatavilla: http://www.blueiceracing.com/content...1/294/294.html

    Ja vaikka on kumppanina noissa touhuissa mukana niin ei se automaationa tarkoita sitä että heidän palveluitaan täysin käyttäisi. Minä en tiedä mitä Karin ja Bike Doctorin väliseen yhteistyöhön kuuluu, eikä niin väliksikään, mutta tiedän sen kuka nuo kaluston säädöt teki 2007 kaudelle.

    Vaikka mullakin on isännöintitoimistoa yms kumppanina niin ei se tarkoita sitä että kyseinen yritys hoitaisi kiinteistön asioita jossa asun.

    Mutta joka tapauksessa, varsin mielenkiintoinen maailma on tuo tekniikan säätö. Välillä tulee tehoja ja vääntöä hyvin ja välillä ei ollenkaan, sama homma täällä interwebissä. Tosin täällä tulee vaan useammin vääntöä.



    Edit. Lisätään sen verran vielä että missään nimessä en arvostele BikeDoctoria. Olen itsekin kyseisen yrityksen kanssa kauppaa käynyt ja niiltä osin mitä kauppaa tehtiin, homma toimi mallikkaasti.



    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  23. #53
    BikeFox dynossa K7 tonnista 179.6hv/124nm takikselta. Joshi Japan full race ja ruuntan säätö. Tais olla hyvä yksilö tuo kun samassa penkissä viikkoa ennen sama setappi oli tuottanut 171hv.
    GSXR 1000 Turbo K3
    HD rocker SE 113" -08
  24. #54
    Lainaa (ruostekasa @ Tammi. 13 2008,09:36) kirjoitti
    BikeFox dynossa K7 tonnista 179.6hv/124nm takikselta. Joshi Japan full race ja ruuntan säätö. Tais olla hyvä yksilö tuo kun samassa penkissä viikkoa ennen sama setappi oli tuottanut 171hv.
    Aika hyvä ero takikselta, sit moottoris 15 heposta kai se osuu valmistajan toleranssiin.



  25. #55
    Tais olla sit Bikefoxin ohjeilla sisään ajettu eikä valmistajan,kuulemma tommosisa eroja niissä ollu.
  26. #56
    Lainaa (Tinne @ Tammi. 14 2008,14:47) kirjoitti
    Tais olla sit Bikefoxin ohjeilla sisään ajettu eikä valmistajan,kuulemma tommosisa eroja niissä ollu.
    Mikäs se Bikefoxin ohje on? Mulla on seiskapätkässä valmistajan ohje eka 800 km kierrokset alle 7500, sitten 1600 km asti kierrokset alle 11000. Yleensä liikkeet puhuu vain siitä ensimmäisen 1000 km sisäänajosta.
  27. #57
    xxx km ja hanaa mulle vihjaistiin,mutta tietenki ite ajanu valmistajan oheitten mukaan ku takuu on



    Perutaanpas toi ni ei tuu väittelyä eikä sanomista jälki käteen;)
    Voipi kukanenki ite selvittää



  28. #58
    Lainaa (Pahus @ Tammi. 14 2008,15:25) kirjoitti
    Lainaa (Tinne @ Tammi. 14 2008,14:47) kirjoitti
    Tais olla sit Bikefoxin ohjeilla sisään ajettu eikä valmistajan,kuulemma tommosisa eroja niissä ollu.
    Mikäs se Bikefoxin ohje on? Mulla on seiskapätkässä valmistajan ohje eka 800 km kierrokset alle 7500, sitten 1600 km asti kierrokset alle 11000. Yleensä liikkeet puhuu vain siitä ensimmäisen 1000 km sisäänajosta.
    bikefoxista en tiedä, mutta tuntuu porukka jakautuvan kahtia.
    osa sitä mieltä että ajellaan valmistajan ohjeiden mukaan rauhallisesti vaihtelevalla vastuksella ja vaihtelevillakierroksilla ylittämättä suositusta.

    osa taasen sitämieltä että alkuun esim 100km rauhallisesti ja sen jälkeen penkkiin jossa vaihtelevalla vastuksella ja vaihtelevilla kierroksilla rajottajaan saakka.

    Mä vähän luulen, että tuo valmistajan sisäänajo-ohje on myös osin sitä varten että uusi kuski oppisi vähän tuntemaan omaa mopoansa ennen kuin kaasua avataan liikaa.

    Ei taida löytyä yhtäkään kilvetöntä pyörää joka olisi sisäänajettu valmistajan ohjeiden mukaisesti.

    Yksi tuttu sanoi 2 kierrosta 1/3 max kaasulla, 2 kierrosta 2/3 max kaasulla ja sen jälkeen täydellä kaasulla. 10 kierroksen tienoilla uudet öljyt koneeseen ja lisää ajoa.

    Edit: Hajotatte sitten mopojenne koneet ihan omalla vastuulla.



  29. #59
    Hanaa vaan rajusti alusta asti, ei ne siitä hajoa, tulee paremmat tehot. Jos hajoaa, niin silloin on kyse valmistusvirheestä, ja siinä takuu niitä varten.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  30.  
  31. #60
    Lainaa (Tinne @ Tammi. 14 2008,14:47) kirjoitti
    Tais olla sit Bikefoxin ohjeilla sisään ajettu eikä valmistajan,kuulemma tommosisa eroja niissä ollu.
    Pyörällä on ajettu kohtuu reippaasti, mutta järki päässä.
    GSXR 1000 Turbo K3
    HD rocker SE 113" -08
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen