Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
    ..tommonen pyörä pitäis saada matalammaks..tämmöselle kääpiölle sopivaks...(penkki on jo matalampi ja kengissä korot)onks kokemusta kellään tai ideoita?
    3cm matalammaks jos sais ,ois aika hyvä... kiitos etukäteen
    hommaat siihen pidemmät koiranluut.
    kai niitä jostain saa ostettua,mutta jos ei niin sitten teet niinku me mamman mopolle eli teetetään ne koiranluut
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
    Lainaa (Salmon @ Tammi. 02 2008,15:44) kirjoitti
    hommaat siihen pidemmät koiranluut.
    kai niitä jostain saa ostettua,mutta jos ei niin sitten teet niinku me mamman mopolle eli teetetään ne koiranluut
    Ja sitä ennen kannattaa tarkistaa mihin ne koiranluut aikoo asentaa... uudessa erkissä kun on vähän erikoisen näköinen se takajousitusratkaisu. Onko siellä ollenkaan koiranluita?

Valmiita madallussettejäkin on myytävänä, mm. Metisse ja Hyperpro valmistaa. Voivat olla vaan aika arvokkaita ostaa.

Keulaa voinee madaltaa sen 2-3cm ihan vaan laskemalla etukolmioita alaspäin. Taakse voisi saada pelkän jousen, ettei tarvi koko iskaria ostaa?
    (Voit kokeilla paljonko helpottaa laskea tuon verran pelkkää keulaa, mutta muista että se vaikuttaa ohjausgeometriaan: pyörä kun on "nenällään" niin se ohjautuu herkemmin).

Lyhyempi takaiskari. Voisi myös kokeilla uusia puslia joissa on epäkeskeinen kohta kiinnityspultille. Vaikkapa muovitangosta sahaamalla sopivia pätkiä ja kokeilemalla erilaisilla reijillä.
    Koiranluita ei ER:n jousituksessa ole. Etuiskareita kolmioissa ylemmäs. Vielä ohuempi satula, tosin se on aika hankalaa ER:n kyseessä ollessa.

Taivas saa odottaa
    Takajousen esijännitys asentoon 6 tai 7, ellei jo ole.
    Lainaa (Anttoo @ Tammi. 03 2008,11:02) kirjoitti
    Tuota...miksi?
    1 asennossa perä on alimmillaan.
    Taivas saa odottaa
    Lainaa (BlackCat @ Tammi. 03 2008,18:59) kirjoitti
    Lainaa (Anttoo @ Tammi. 03 2008,11:02) kirjoitti
    Tuota...miksi?
    1 asennossa perä on alimmillaan.
    Joo, muistin noi numerot 1-7 väärinpäin. Siis esijännitys pitää olla pienimmillään eli 1:ssä, jolloin pyörä on alimmillaan.
    keulamadallutus ja takajousen esijännitys tehty ajat sitten..unohdin vaan mainita niistä...ja tiesin et mun pyörässä ei oo koiranluuta..

tota lyhyempää takaiskaria ollaa mietitty..eli kiitos madallutus sarjojen nimistä

onkohan toi puslahomma mahollista mun pyörässä?näyttäis että alapäässä ei onnistu...
    Lainaa (piipu @ Tammi. 04 2008,20:11) kirjoitti
    onkohan toi puslahomma mahollista mun pyörässä?näyttäis että alapäässä ei onnistu...
    Totta, niinpä näyttää että iskarin haarukanpuoleiseen päähän ei puslaa vaihdeta. Paljonkohan vaikuttaisi tuommoinen 3-5 mm epäkeskeisyys iskarin yläpäässä? Pitäs ilmeisesti mitata.
    Mutta jos vaihdat iskaria niin kerrotko mihin malliin ja mihin hintaan.
    Itse olisin kiinnostunut takaiskarista missä olisi progressiivinen jousi ja vaimennuksen säädöt molempiin suuntiin.
    Taivas saa odottaa
    Kuin lyhyt muuten olet...jos saa kysyä?
    Itse olen 161cm ja olen ajatellut ostaa matalemman satulan (kawan sivuilta). Nyt mulla yltää toinen jalka varpaillaan maahan, mutta olishan se turvallisempaa, jos sais edes toisen jalan vähän paremmin ylttämään maahan.
    Lainaa (miami @ Tammi. 05 2008,16:36) kirjoitti
    Kuin lyhyt muuten olet...jos saa kysyä?
    Itse olen 161cm ja olen ajatellut ostaa matalemman satulan (kawan sivuilta). Nyt mulla yltää toinen jalka varpaillaan maahan, mutta olishan se turvallisempaa, jos sais edes toisen jalan vähän paremmin ylttämään maahan.
    156,5 cm eli pyöristetään 157 cm mull on se matala satula...tykkään siitä muutenki enemmän ku alkuperäsestä..

mustaki ois kivempi jos jalat yltäis paremmin maahan ..esim,sillon ku pitää peruutella jaloilla töpötellen...
    Lainaa (BlackCat @ Tammi. 04 2008,22:36) kirjoitti
    Itse olisin kiinnostunut takaiskarista missä olisi progressiivinen jousi ja vaimennuksen säädöt molempiin suuntiin.
    metissellä ja hyperproolla ei ollut mun pyörään takaiskaria...tietääkö joku mistä saisi?
    Kysäise apua madallukseen Tuusmotorista Hyrylästä. Ovat erikoistunu eri mallien madaltamiseen.
    Lainaa (piipu @ Tammi. 05 2008,17:33) kirjoitti
    Lainaa (BlackCat @ Tammi. 04 2008,22:36) kirjoitti
    metissellä ja hyperproolla ei ollut mun pyörään takaiskaria...tietääkö joku mistä saisi?
    Oot tietysti jo kattonut http://homepages.slingshot.co.nz/~shanetp/Index.html löytyisikö sieltä linkkiä. Itte en ole vielä kerennyt kaikkia linkkejä kattoa. Ja mites nämä Öhlins tai sitten Italialaiset kuten Bitubo ja kumppanit.
    Katopa http://www.totaltek.fi/mp_emulsion.php sieltä taitaa löytyä.

Taivas saa odottaa
    Paljon sulla madaltu istumakorkeus, kun vaihdoit madallettuun penkkiin?
    Lainaa (miami @ Tammi. 08 2008,21:39) kirjoitti
    Paljon sulla madaltu istumakorkeus, kun vaihdoit madallettuun penkkiin?
    oiskohan ollu 2- 2,5cm....
    Lainaa (BlackCat @ Tammi. 05 2008,19:29) kirjoitti
    joo löyty...kiitos...nyt pitää vaa miettiä et raaskiiko ostaa vai keksiikö jonkun kikka kolmosen....
    Lainaa (piipu @ Tammi. 15 2008,08:47) kirjoitti
    Lainaa (BlackCat @ Tammi. 05 2008,19:29) kirjoitti
    joo löyty...kiitos...nyt pitää vaa miettiä et raaskiiko ostaa vai keksiikö jonkun kikka kolmosen....
    Johan sun "kannattaa" Päivittää moposi uuteen! Kilsojakin ihan mahdottomasti. Pyydät liikkeestä riittävän matalan mopon, niin ei tarvitse itse stressata!
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
    Stormilta löytyy Bitubon iskareita. n. 1000 euroa maksavassa on säädettävä pituus ja kaikki säädöt vaimennukselle, 600 euroa maksavassa vain vaimennuksen säätö ulospäin ja jousen esijännitys.
    Taivas saa odottaa
    Mitäs madallusprojektille kuuluu eli oletko vaihtanut toista takaiskaria?
    Ittellä on edelleenkin mielessä vaihtaa taakse iskari joka toimisi paremmin kuin alkuperäinen.
    Taivas saa odottaa
    Pahoittelut, jos jonkun mielestä nostan vanhan aiheen pinnalle, mutta turhaa kai tuota uuttakaan tekemään.

1. Mitä kuristuksia tähän malliin täytyy laittaa, että 25kW saa papereihin?
    2. Olen ite myös aika persejalkanen, joten onko täällä muita n. 165cm pitkiä, joilla tämä pyörä on? Kuinka hyvin yltää jalat maahan?

Lainaa (mstr @ Touko. 15 2008,16:32) kirjoitti
    2. Olen ite myös aika persejalkanen, joten onko täällä muita n. 165cm pitkiä, joilla tämä pyörä on? Kuinka hyvin yltää jalat maahan?
    ER-6n kuristetaan johtosarjaan tulevalla palikalla, Kawan huolto kyllä auttaa asiassa.
    Ja pyörähän on matala eli tuolla pituudella kyllä yltää jalat maahan sujuvasti.
    Taivas saa odottaa
  23.  
    Lainaa (BlackCat @ Touko. 15 2008,16:38) kirjoitti
    Lainaa (mstr @ Touko. 15 2008,16:32) kirjoitti
    ER-6n kuristetaan johtosarjaan tulevalla palikalla, Kawan huolto kyllä auttaa asiassa.
    Ja pyörähän on matala eli tuolla pituudella kyllä yltää jalat maahan sujuvasti.
    Kiitoksia nopeasta vastauksesta. Taitaa tämä 2-mukinen olla sen verran kapea, ettei tarvi kovin kurotella maahan.

Ensi kesän hommia sitten hommata isompaa pyörää, nyt mennään vielä piikkisellä, mutta oon jotenkin jo ihastunu tähän malliin.

E: Ja niin, parempihan se tietenki ois ku kävis koeistumassa mopoa. Tarkotus olis tämän tai ensi kesän aikana.