Eli, kysymys kuuluu.
Olen tekemässä/teettämässä sissybaaria harjateräksestä.
Vahvuus on vielä auki, joko 16 mm tai (ja vitut) 12 mm.
Eli siis 16 mm harjateräs olis aihio (ei vielä hommattu) ja 12 mm harjateräksestä tarakka molemmille puolille.
Onko kiinnostusta moiseen kellään tällä foorumilla?
Ko. konstruktio tarvitsee joko svengin tai asetyleenipolttimen sekä Migin.
Idea on täysin selvä (minä en).,
Vain vehkeet (asetyleenipoltin eli svengi) puuttuu.
Kiinnostuneet laittakaa privaa.
Asia on ajankohtainen Maaliskuun lopusta alkaen.
maksan käyvän hinnan.
<p>Vanha patu..</p>
Kertokaa villi arvaus, kuka tuollaista tekee pääkaupunkiseudulla?
Eli onko jotain luotettavaa pajaa?
Tässä tapauksessahan rittää, että osaa vääntää rautaa, sen ei tarvi olla missään sidoksissa moottoripyörään.
<p>Vanha patu..</p>
Harjateräksestä? Jotain rottapyörääkö olet väsäämässä?
Anyways eiköhän Tattikselta löytyis joku putkifirma jonka jätkät vääntäis sissyn vaikka kromatusta vesijohtoputkesta, olis ehkä hieman siistimpi kuin harjateräksestä tehtynä.
Tai no, kauneushan on katsojan silmässä![]()
Dirty Nasty Furriner
hankit *vaan rosteritankoa. vähimmillään jotakin n. puoli tuumaa vahvuudeltaan, mutta pituuden puolesta sopiva määrä, ja tämän voi kiilloittaa sen ollessaan vielä suora. lämmön kanssa tämän saa väännettyä haluamaansa muotoon mutta voiman kera. tarvittaessa/halutessaan voi tehdä tätä vääntöä varten "jigin" että halutun muodon saa väännettyä. tämän lisäksi kiinnikkeeksi tulee valita samaa materiaalia, 3-6mm rosterilattaa josta sitten työstämällä saat tehtyä pyörän omiin "strutseihin" sopivat kiinnikkeet puolelleen. tämän jälkeen valmis noja ja molemmille puolille sopivat kiinnikkeet pitäisi enää juottaa toisiinsa kiinni. käsittääkseni tämä sun Nighsterin strutsit eivät paljoa poikkea mistään muustakaan vastaavan sportsterin strutseista joihin kyllä saa aftermarketista lähes minkälaisen siskobarin tahansa.
harjateräs-noja on tietty erikoinen ja vähintään omalaatuinen valinta uuteen nighsteriin, mutta jokainenhan tekee pyörälleen itse mitä tahtoo. innovaatiot kunniaan.
mutta tee alkajaisiksi vaikka "pahvisapluunat", eli otat näkemistäsi kiinnikkeistä mitat, ja piirrä pahville mielestäsi sopivat kuvat ja leikkaa ne irti. sovita näitä strutsien päälle ja kun mielestäsi näyttäävät hyvältä, siirry itse nojaan.. onnistuu sen sapluunan teko vaikkapa rautalangasta. tästä mallit kantoon ja lähimmälle metalliverstaalle mikäli itselläsi ei moinen homma onnaa, vaikka sitten eri työstövärkkien puutteen takia. esimerkiksi erilaiset ammattiinvalmistavat koulukeskukset voisivat tällaisessa tapauksessa ottaa työn tehtäväksi kun on tarkat mitat ja mallit minkälainen hässäkkä tästä pitäisi tulla. rosterista saa kiillottamalla varsin hienon. "mustasta" tämä kannattaa tehdä ja joko maalata tai vaikkapa "sinistää" (aika rokin näkönen) jos kiilto ei kelepaa.
jotenkin noin tekisin itse, mutta tehdessä se mieli muuttuu eri työvaiheissa. itselle tärkeintä on hallittu kokonaisuus, että miten tämä valmistettava biitti sointuu muuhun pyörään, oli se linjoiltaan mitä tahansa. hyvin suunniteltu on puoliksi tehty, näin olen joskus kuullut sanottavan.. pitänee myös paikkaansa.
kerro toki rojektin onnistumisesta sekä menestystä itse toteuttamiseen, minä jatkan toiseen baariin ottamaan pari "ideaa" lisää... *![]()
Tyyli ennen tarkoitusta.
Jazzolta varsin tyhjentävä selvitys.
vai harjateräksestä sissy...hmmm...tulis ainakin rujon näköinen. Toisaalta vois näyttää paremmalta jos koko muukin pyörä ois rujo, tai kuten Staga sanoi, rotta.
Kuustoistamillinen harjateräs ei käsin vengissä ilman lämpöä taivu. Konevengillä kyllä, mutta kulmista tulee melko "loivia". Kakstoistamillinen taipuu käsinkin, ilman lämpöä, aika tiukkaankin kulmaan, mutta tuommonen sissy voi tietysti vaatia lähes 180asteen taivutusta ja silloin voi 12-millinen harjat. katketa. Siis ilman lämmitystä. Sileä rosterinen 12-millinen taipuu helpostikin käsivenkillä, puhumattakaan vastaavasta mustasta sileästä tangosta. Sileä 16-millinenkin taipuu koneella aika kivasti tiukallekin mutkalle ilman lämpöä.
Ota myös huomioon, että harjateräs tuntuu käsiin erittäin karhealta, jopa pisteliäältä. Vaatii ehkä kevyen hionnan, jotta tulis vähän miellyttävämmän oloinen. Kannattaa kysellä vaikka elementtitehtaista tai rakennustyömailta, josko jossain moisen joku ehtis kaffepaussilla vääntää. Arvioisin tekoajaksi noin minuutin, jos ei lämmitystä tarvita ja lämmityksellä pari minsaa...![]()
terv. Neljätoista vuotta raudoitushommia tehnyt...(en enää)![]()
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Olen noita raudoitushommia itsekin tehnyt raksalla ollessani.
Siitä toi idea lähtikin.
Mielestäni se sopii siististi tehtynä myös siistiin pyörään.
Harjateräs maalattuna on komea!
<p>Vanha patu..</p>
No onhan se ihan helvetin hyvä ettet ollu muurarina...![]()
Dirty Nasty Furriner
REPS!(Staga @ Helmi. 11 2008,17:47) kirjoitti
![]()
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
+1(NOx @ Helmi. 11 2008,18:00) kirjoitti
Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muutokset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org