203,14 Nm.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Saiskoha jostai kawaan hihnavedon![]()
Hirvee ninjapomperi
sais.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Osoite olisi ollut aikaisemmissa kirjoitusissa , samoin kuin kustannukset , paitsi $ taas heikentynyt , eli nyt kannattaa tilata , siis www.scootworks.com ja Kawasaki beltdrive kits .(Samu @ Maalis. 02 2008,23:24) kirjoitti
jos haluaa hihnan kestävän mahdollisimman pitkään kilometrejä, niin melkeinpä voisin neuvoa, vaikken omistakaan mitään hihnavehettä, niin silti näsäviisaana, että saattaisi olla järkevää suojata hihnaa enemmän kuin nuissa väinön 800 kuvissa oli suojattu.
hyvänä malliesimerkkinä toimikoon isoväinö, vn 2000, linkissä:
http://www.banzai-motorsports.com/shared....s&pid=1
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
No tuo kyllä totta, sehän on melkeinpä toiseksi suurin vaara että sinne joku kivensivu tai muu vastaava joutuu hihnan ja rattaan väliin. Suurin vaarahan on se että hihna ei ole täysin linjassa/takapyörä aavistuksen vinossa. Tällä tvalla olen nähnyt hohnoja tuhottavan.(kawabata @ Maalis. 04 2008,03:27) kirjoitti
Ittellä oli aikoinaan EN 500 jolla ajoin jotain 20 000 km eikä siinä tarvinnut hihnaa muulloin ropata kuin renkaan vaihdon yhteydessä. Eikä siinäkään ollut tosin kivisuojia, ja ajelin sillä kyllä hiekkateilläkin.
Taivas saa odottaa
Moro!
Hiljasta on ........Talvi painaa vielä päälle, mutta eiköhän se siitä nujerru..............
Haeskelin siihen tilaamaani Belt Driveen niitä kromimuttereita.
Kyllä ns. "pulttikauppa" mielellään vaan möi ei oooooooooooo.
Mutta NO HÄTÄ......mutta kun ollaan konepajalla töissä niin ne tehtiin happarista (AISI 316). Eihän ne niin kiillä, muuta ovat ihan
Tässäpä ne on kakkospyöräni kanssa
http://www.moottoripyora.org/kuva-al....199.JPG
Tulevaisuus edessä-tukka takana................
Voi pojat , kauden avaus ajeltu . Remmisysteemi loistava , ei minkään näköstä ääntä , eikä nyhtämistä , tosi tasaista menoa . Välit muuttui yllättävän paljon , kaupungissa pitää ajelle yhtä pykälää pienemmällä , kuin viime suvena . Takajousituksen säätö teki myös eedvarttia . Ei kunVäinön baanalle viikonlioppuna ja turvallisia kilometrejä .
Tilasinpa itsekkin tuon belttisarjan muttereineen, mutta muttereita on vain viisi. Eikös niitä tarvita kuusi kappaletta?
@korhosenpete
Niin tilasin minäkin. Ainakin Scootworksin sivulla puhutaan 6kpl:sta. Saitko jo paketin ja siinä oli vain 5 mutteria?
- PER ASPERA AD ASTRA -
Paketti tuli eilen ja tosiaankin vain viisi mutteria.
Pitänee laittaa sähköpostia, mutta pitkä on matka yhdellä mutterilla tulla...
![]()
@korhosenpete
Hae mutteriliikkeestä tilalle se puuttuva,ei mahda maksaa monta euroa,nii pääset kasaileen.(korhosenpete @ Touko. 15 2008,19:29) kirjoitti
Valituksen puuttuvasta mutterista tietty ko firmaan.![]()
KEPPI-G
Niin ,haeppa vaan!!!!!Eipäs oo ihan niin yksinkertaista. Ainakaan täällä susirajalla. Kyllä kauppoja on, mutterit vaan uupuu.(Keppigee @ Touko. 15 2008,19:50) kirjoitti
Ne on 10mm x 1.25mm hienokierre ja kun pitäs olla vielä kromattuna.
Niin ne on noissa belt seteissäkin. Itseltäni UNOHTUI ne tilauksen yhteydessä. Mutta ovat edelleenkin hakusessa erään liikkeen kautta.
Tulevaisuus edessä-tukka takana................
Heippa!
No onkos tullut lisää "remmiä" saaneita väinöjä? Itselläni tuo on jo pyörinyt jonkin verran, enempikin olisi saanut(kiireitä?)
Ei pahaa sanottavaa, ainakin ketjuäänet lähti pois ja ikuinen voitelu ja pesu...
Väinö 800, otit sittenkin ja tilasit beltin, HIENOA!!! Kehuin tuossa äsken, että ketjuäänet hiljeni. Mutta tilalle tuli muuta mökää, innostuin ja hankin silvertailit. Liekkö hyvä vai paha? Ne on ne avarammat viimeiset Stormilta.......
Tulevaisuus edessä-tukka takana................
Vaihdoinpa Scootworksin remmivedon Vulcaaniini minäkin, viime syksynä ennen talviteloille laittamista.
Loistava sijoitus. Hiljainen kyyti, huollottomuus, toisiovälitys parani ja tuntuu, että jopa painopiste muuttui mukavammaksi!
Mutta: nyttemmin hihna on ruvennut nitisemään ja kirskumaan. Mielestäni takapyörä ja hihna on suorassa ja linjassa niinkuin pitääkin, eikä hihnassa näy toispuoleisen kulumisen merkkejä. Tai minkään kulumisen.
Onko ehdotuksia, mistä tuo nirskunta voisi johtua? Voisko se ottaa kiinni johonkin? Olen ymmällä.
- Simppa
Korvasta vasta makian mönjän saa!
Hihnan kylki hankaa hihnapyörän sivuposkeen jommassakummassa päässä.
Näinhän sen kuuluukin olla ainaskin scootworksin technical supporrti ukkojenmielestä. Siis näin:
"The belt should run close to the outside edge of the rear pulley, (when
not under load). It should run close to the inside flange on the front.
(when not under load). When you put the bike under load it will track
more to the center, Then when you let off the power it will track back
to the edge. Just set both adjusters to the same mark,(with 1/8"
deflection) at 10lbs of pressure applied to it."
Heidän käyttämä "close" tarkoittaa kyllä käytännössä kiinni.
Moro!(Simppa @ Touko. 21 2008,10:30) kirjoitti
Sinullahan on VN 900 vai? Belt Drive setti on hieman erilainen kun VN800:ssa. Mutta se lienee sivuseikka. Kuitenkin hihnalle on varmasti esteetöntä tilaa toimia?
Kannattanee laittaa pyörä huoltopukille ja poistaa ns.ketjusuoja ja edestä hihnapyörän suoja(sivulevy). Takapyörää vapaasti pyörittäen LUULIS, jos se johonkin hinkkaa niin kohdan löytyvän...
Hihnan kireys on OK, vai?
Joku on kuulema ainakin VN800:ssa joutunut hieman hiomaan jostakin rungon kohdasta..
Mites on etumaisen hihnapyörän kiinnityksen KIREYS?
Nää on vain minun ajatuksia, olet jo moiset asiat varmaankin tsekannut?
Tulevaisuus edessä-tukka takana................
No niin. Vetkuttelin tilaamisen kanssa niin kauan, että satsit pääsivät loppumaan. Osia odotellaan kromausesta "couple of weeks ". Tarkoittaa tässä tapauksessa heidän mukaansa vielä 2-4 viikkoa.
- PER ASPERA AD ASTRA -
[/quote]
Moro!
Sinullahan on VN 900 vai? Belt Drive setti on hieman erilainen kun VN800:ssa. Mutta se lienee sivuseikka. Kuitenkin hihnalle on varmasti esteetöntä tilaa toimia?
Kannattanee laittaa pyörä huoltopukille ja poistaa ns.ketjusuoja ja edestä hihnapyörän suoja(sivulevy). Takapyörää vapaasti pyörittäen LUULIS, jos se johonkin hinkkaa niin kohdan löytyvän...
Hihnan kireys on OK, vai?
Joku on kuulema ainakin VN800:ssa joutunut hieman hiomaan jostakin rungon kohdasta..
Mites on etumaisen hihnapyörän kiinnityksen KIREYS?
Nää on vain minun ajatuksia, olet jo moiset asiat varmaankin tsekannut?[/quote]
Ei, kyllä mulla on VN800. Ysisatasessahan remmi on vakiona.
Korvasta vasta makian mönjän saa!
Nyt on tehty ensimmäinen hihnan kireyden tarkistus ( ajettu vähän yli 2000 km ) . Hihnan kireys ja linjaus Ok , ei toimenpiteitä . Minullakin kitiseen silloin tällöin , nyt ainakin oli hihnassa pölyä , kun loppu kotimatka on hiekkatietä , maybe kitinä johtuu siitä ? Hihna on ollut joka tarkistuksessa n. 1mm hihnapyörän ulkoreunasta irti , joten sisäpuolen välys lienee silmämääräisesti 3 mm . Olen ollut tosi tyytyväinen välitysten muutokseen , kulkee mittari 110 tosi pienillä kierroksilla ja hiljaisesti . mikä parasta ketjuvahaa ei ole kulunut yhtään , eikä ole tarvinnut pyyhkiä takavanteesta kuin pölyjä .
Moro!
Sinullahan on VN 900 vai? Belt Drive setti on hieman erilainen kun VN800:ssa. Mutta se lienee sivuseikka. Kuitenkin hihnalle on varmasti esteetöntä tilaa toimia?
Kannattanee laittaa pyörä huoltopukille ja poistaa ns.ketjusuoja ja edestä hihnapyörän suoja(sivulevy). Takapyörää vapaasti pyörittäen LUULIS, jos se johonkin hinkkaa niin kohdan löytyvän...
Hihnan kireys on OK, vai?
Joku on kuulema ainakin VN800:ssa joutunut hieman hiomaan jostakin rungon kohdasta..
Mites on etumaisen hihnapyörän kiinnityksen KIREYS?
Nää on vain minun ajatuksia, olet jo moiset asiat varmaankin tsekannut?[/QUOTE]
Ei, kyllä mulla on VN800. Ysisatasessahan remmi on vakiona.[/quote]
Sorry!
Ei aina pitäs tehdä hätäisiä johtopäätöksiä ( tark. tällä itseäni)
Olisko se ajatus tullut minulle tuolta profiilistasi, meinaan tuota kiinnostuksen kohdettasi.
Mutta näinhän se on toinen tykkää äidistä toinen tyttärestä....
Mutta vielä tuosta kitinästä. Noin se minunkin pyörän remmi äänteli tänään. Uusi havainto...
Väinön isäntä jo tuolla vastaili, että saattaa johtua pölystä. Näin se varmaankin on koska se aiheuttaa kitkaa remmin sivun ja hihnapyörän välillä.
Se tuo VN900 tais olla vasta remmillä eka kerran vm. 2007 tai jotain silleen. Ennen se oli kepillä.
Myönnän virheeni jos olen väärässä..........![]()
Tulevaisuus edessä-tukka takana................
Joo, haaveilin toki VN 900:sta, mutta koska olin ensimmäistäni ostamassa, kallistuin käytetyn kasisatasen suuntaan. Eipä sillä: tyytyväinen olen ollut. Vulkanisti keväästä 2007 alkaen.
Korvasta vasta makian mönjän saa!
Paljonko VN-kuskit on yhdellä remmillä ajelleet? Eli pitäisikö saman tein tilata vararemmi, saattaapi ajelut olla vähissä jos remmi menee poikki.
Tosin odottelen edelleen ensimmäistä remmisatsia saapuvaksi, ketjut pitävät jo aika kovan metelin kun osa lenkeistä on jumissa.
Pitääkö remmiä uusiessa uusia myös "rattaat" niinkuin ketjuja uusiessa on hyvä tehdä?
- PER ASPERA AD ASTRA -
Moro!(Väinö800 @ Kesä. 16 2008,21:55) kirjoitti
Mietin itsekin tuota vararemmin tilaamista, mutta toistaiseksi hyllytin ajatuksen. Normaalisti remmillä pitäisi olla ajokilometrejä ruhtinaallisesti. Kivi lienee ainut uhka. Ja tietenkin huolimaton asennus ja puutteellinen jälkihoito.
Kysyit noista hihnapyörien vaihdosta. Ne näyttäs suhteellisen vahvoilta. Etumainen on itselläni "mustaksi"passivoitu ja takana kromattu pinta. Tietenkin pöly ja muu moska kevlarvahvisteisen remmin kanssa saattaa hioa hihnapyöriä.
Ellen nyt ihan väärin muista niin Väinön isäntä taisi mainita, että savosta löytyy vastaavaa remmiä.
Tein aiemmin joensuusta liikkeen kautta laajamittaisen kyselyn huonoin tuloksin. Mutta annappa varkauden suunnalta kommentteja jos puhun potaskaa ja muutenkin.
Mutta milloikas lupasivat Beltin sulle sieltä jenkeistä.....![]()
Tulevaisuus edessä-tukka takana................
kawan huollossa lupailivat hihnalle noin 100 tuhatta kilometriä
ainakin 900vn lle.jos oikei asennettu.
![]()
Remmin tyyppihän on HTD 1800-8M-30 ( Ruotsissa vielä loppu osa LPL 90J1 tai LPL 78 E 3 ) . 1800= pituus , 8M =hihnan hammastus ja 30 = leveys . Kuopiossa hihnoja myy Kuopion Kumi Oy , ainakin harrikan " kuminauhoja " , Kevlar hihnoista ei ole varma , mutta kannattaa varmaa kysyä . Eilen oli muuten 48000 km huolto , kyllä se huoltomies ilmetteli , mikä ihmeen Vn800 se tämä on , missä on remmi . Ei kyllä laskussakaan ollut ketjun kiristystä ja voitelua . Hyvvee jussia kaikille .
Terve vaan..(Väinön isäntä @ Kesä. 17 2008,20:37) kirjoitti
Täyttyypä huomenissa soittaa sinne Kuopion Kumi ja Kortonki, vai mikä se oli ja missä se on?
Mites se sinulla meni dynossa vai käytitkö? Ja onko käppyrää näytillä?
Kyllä tuo remmi pelittää hyvin, joskin jonkinlaista kitinää esiintyy jopa työntäessä pyörää talliin.....johtusko pölystä? Olen miettinyt jopa jotain kuivavoiteluainetta näitäkin tuntus löytyvän.
Meinasin tämän istunnon jälkeen googlettaa tuota remmiä, josko löytys jotain tietoa.....![]()
Jussia myös sinulle, kuin myös muillekin
Tulevaisuus edessä-tukka takana................
Ei saa...a, eiks remmi asenneta just sen takia, ettei sitä tarvitse rasvata!
- PER ASPERA AD ASTRA -