Pitääkö kaikkien olla motoristeja?
Ei helvetissä! Mitä harvemman sitä parempi.
ZZR 1200
pistä nyt enemmän tietoja tosi motorististä(Ripley @ Tammi. 02 2008,00:53) kirjoitti
?
![]()
Ei kun ihan käytännön syistä. Syntyy vähemmän meteliä ja saastetta ja(tonppa @ Tammi. 02 2008,01:00) kirjoitti
liikenneruuhkia, noin niinkuin aluksi. Harkitsen vakavasti itsekin palaavani kokonaan
fillarin, bussin ja junan käyttäjäksi myös kesäkaudella. Mitään järkeä raahata mukanaan
pariasataa kiloa japanilaista rautaa kun kevyemmälläkin pääsee.
ZZR 1200
Ai, kun mun mielestä vähempi olis ruuhkaa, jos kotilokuskit siirtyis MP kauteen kesäisin.(Ripley @ Tammi. 02 2008,01:10) kirjoitti
Niin ja kyllä musta toi 250 kilonen liikahtaa ilosen kivasti duuniin![]()
![]()
Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)
Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
Niin, sulla oli linkki kuvaan, jossa on Eva ja Honda ja vielä rinnastat Evan samassa viestissä (pyssy-)mannekiiniin ja nyt väität että ethän sä ketään henkilöä ole tarkoittanut? Vähän selkärankaa mies!!! Sammakoita voi välillä päästää suustaan mutta pitää olla miestä seisomaan sanojensa takana ja virheenkin myöntämään.(Tuppervaari @ Joulu. 31 2007,16:43) kirjoitti
Jos mä laittaisin sun kuvan linkkiin ja kirjoittaisin, että kaikille tyypeille sitä moottoripyörä/auto/kulutushyödyke yleensä myydäänkin, niin eikö sinustakin tuntuisi että sinuun siinä viitataan ja sut siihen on vedetty artikkelin päähenkilöksi? Jos ei niin sitten mä en sano mitään. Olen silloin oivaltanut sun humeetista jotain *![]()
Sponsoroinnin syvin olemus löytynee Kummeli Storiesin ralli-pätkästäTuntuu että aloittajalla on yhtä hyvä käsitystys sponsoroinnista ja mainonnasta/markkinoinnista yleensä kuin kyseisessä tarinassa esiintyneellä kartturillakin
Mukavahan se on että moottoripyöräily saa huomioarvoa.
Life sucks and then you die...
Kuolema kuittaa univelat...
ehdottomasti samaa mieltä.(Jycce12R @ Tammi. 02 2008,10:15) kirjoitti
Minä itse, naapurini ja koko meitin perän väki on samaa mieltä tossa asias sun kanssa. "kaikille sitä moottoripyörä myydäänkin"
ole hyvä vain, mun nahka kestää kyllä.
oivaltaminen on hieno asia, mutta tuntuu että et kuitenkaan ole oivaltanut.
oikeesti sori jos olen jollain tapaa sinua loukannut, mutta en ala potemaan syyllisyyttä ja tuntemaan selkärangattomuutta jos olet noin asian tulkinnut.
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
niinpä. lyhyemmille matkoille kävisi fillari eli polkupyörä vielä taloudellisempana.(Sara @ Tammi. 02 2008,01:22) kirjoitti
ennen oli ennen ja nyt on nyt. ajoihan eräs artsi nyqvist aikoinaan möhkökawaa, mutta hän onkin ansioitunut kawan puikoissa, siis sisällä motorismin maailmassa eräänlaisena esibomberina, kaikkien hurjapäiden isänä ja dinosauruksena, mutta nyrkkeilyä en tiedä hänen ammatikseen harrastaneen.
mickey rourke muuten on ajanut kaiketi harrastuksekseen harrikalla ja myös nyrkkeillyt ns.ammatikseen ihan menestyksellä joissain oudoissa japanilaisissa ammattilaissarjoissa.
http://www.youtube.com/watch?v=8E0lo3nz-mI
nyrkkeilyn vaaroista yksi tuore tapaus esimerkkinä:
http://www.mtv3.fi/urheilu....0
tosimotoristi on mielestäni sellainen, joka ajaa mieluummin moottoripyörällä, silloin kun olisi vaihtoehtojakin.
voipa olla hanakkakin ajamaan.
tämä raharikkaiden (ei tarkoita wahlströmiä) ilmaantuminen harrastuksen pariin on kakspiippunen juttu. toisaalta hyvää mainetta ja kaupankäyntiä edistävää ja toisaalta luo uutta kenties outoa käyttäytymistä vanhojen harrastajien näkökulmasta, esim. moikkaaminen, vanhojen pyörien vaaliminen ja kunnostaminen ja saattaa olla hintoja nostavaa (kun joku ostaa kuitenkin, koska on massia), sekä laskevaa toisaalta kun kysyntä laajenee. arvelisin päädyttävän kuitenkin plussapuolelle kun summataan hyödyt ja haitat vanhojen harrastajien näkökulmasta valikoimien kasvaessa ja motoristien keskimääräisen maineen hieman kohentuessa. vaan mitenpä sitä mitattaisiin? tulee esiin jossain matkan varrella. pamahtaako ovi nenän edessä kiinni kun prätkä kurvaa hostellin pihaan vai tullaanko tarjoamaan laudanpalaa sivujalan alle tervetulotoivotuksin esimerkkinä vaikka.
ymmärrän luullakseni mitä tupperwaari tarkoitti aloittaessaan topicin. mielenkiintoista kun joku rohkeasti uskaltaa kertoa syvimpiä ajatuksiaan tälleen julkisesti, vaikka nikin edessäkin ellei takana.
ajaahan janne ahonenkin kawasakeilla, hänellä on ollut kaksi kappaletta zx12r kawoja ainakin, liekö vieläkin toinen omistuksessaan, tosin tietääkseni on ne itse ostanut omasta pussistaan maksamalla, halustaan pöriöidä ja on niitä modaillutkin.
ei olisi ehkä kelvannutkaan hondan sponssivehkeet tai mistä tuota tietää.
menestystä toivottelen hyppäävälle motoristille saksan-itävallan mäkiviikolle tuomaripelistä huolimatta.
http://www.iltalehti.fi/urheilu/2008...40294_ur.shtml
http://www.iltalehti.fi/urheilu/2008...12043_ur.shtml
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Tää herättää kyllä paljonkin ajatuksia. Joku jo vaatikin määrittelemään motoristin. Tehtävä lienee vaikea, koska harrastajakunta on melkosen laaja. Joku on päästellyt 30 vuotta,toinen 10 ja joku vuoden ja toinen aloittaa ensi ajokaudella.
Joku päästää coret päällä ja joku nahkat, joku käyttää turvaliivejä ja joku ei. Ja taas mennään, toinen ajaa sateella ja toinen tihkusateella ja kolmas vain kuivalla. Kukin kuitenkin tyylillään.
Samanlaisia ajatuksia voisi heittää vaikka Evan lajista. Nyrkkeilijäksi tullaan ajan kanssa, ottamalla matseja ja elämällä tiukan kurinalaisesti monia vuosia. Näin pikku hiljaa syntyy nyrkkeilijä. Ehkä sama juttu moottoripyöräilyssä, ajan kanssa syntyy motoristi...
ps. nyrkkeily on muuten lajina aikas turvallinen. Noita kynttilöitä ei tarvii sytytellä kovinkaan useasti.
"Kaikki söin hernekeitosta paitsi herneet"
Nyrkkeily ja muut kamppailu lajit ovat vaarallisia varsinkin aivoille vaikka siihen ei kuolisikaan. Ellei nyt lasketa mukaan esim. copaa sun muita lajeja jossa ei tule päähän kohdistuvia iskuja. Ajatteleppa nyt itsekkin kun otat puoli elämääsi iskuja päähän miten aivot tykkää ku ne heilahtavat miltein räjähdysmäisesti eteen ja taakse? vanhana liikkeet hidastuvat ja koordinaatio on heikko, vaikkei siihen kuolisikaan niin olet erittäin huonossa kunnossa kun ikää tulee.(spete @ Tammi. 03 2008,08:57) kirjoitti
Off topic mutta fakta.
Just eilen oli jossain urheiluruudussa uutinen, jossa nyrkkeilijä oli kuollut ottelussa saamiinsa vammoihin. Oli kyllä vielä voittanut sen viimeisen matsinsa.(knaapo @ Tammi. 03 2008,09:06) kirjoitti
'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
Ootko ite käyny pitkäänkin reenailemassa? Ei niitä kovia koppeja tuu kun matsatessa. Matsit on vain jäävuoren huippu tässäkin lajissa. Pääosiltaan lajia harjoitellaan ja harjoituksissa ei lyödä täysiä ikinä, siis sparratessa,muuten kyllä.(knaapo @ Tammi. 03 2008,09:06) kirjoitti
Ja oikeasti suojaus ja väistöt kuuluu nyrkkeilyn perustaitoihin, toki noita osumia tulee, mutta niin kuin sanoin, niin harvoin ne aiheuttaa mitään vakavampaa. Puhun nyt amatöörinyrkkeilystä, ammattilaiset on sitten erikseen ja se maailma on tosiaan raaempi ja kovempi kaikin puolin.
Nää jutut ei kuulu tänne, mutta oli pakko hiukan laajentaa, kun tuli tuota palautetta
elitistit saa mun puolesta haistella vanhoja sukkia, jos tykkää moottoripyöräilystä harrastuksena, veri vetää pyörän päälle ja ajaa kun mahdollisuus on on silloin minun silmissäni motoristi. Koskee muuten myös satularuusuja.
Dirty Nasty Furriner
Selvästi potentiaalia Jänkhälle. Siellä on kaikilla katto pään päällä, melkein jokaisen pyörän tekniikka muoviin käärittynä ja Tunturihotellin poronkäristystä hakee vertaistaan.(Tuppervaari @ Joulu. 30 2007,17:21) kirjoitti
CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
Vierastan luokitteluja ja karsinointeja. Yksi tykkää ajamisesta, toinen ropaamisesta ja rakentelusta, kolmas kaltaistensa seurasta. Mitäpä väliä, ei voi olla yhtä oikeaa tapaa.(spete @ Tammi. 03 2008,08:57) kirjoitti
Toi lainattu on varmaan paras määritelmä. Ajan kanssa muuttuu prätkänsä näköiseksi. Ei nykkeilijäksikään tulla ostamalla vaan hanskat.
Nykynuorilta edellytetään erillistä mp-ajolupaa .. toisin kuin
meikäläisiltä, joille se tuli muropaketin mukana.
Nuoremmilta vaaditaan siis jo tietylläviissiin enempi, kun pelkkä
päähänpisto. Jos nyt ihan oikein olen ymmärtänyt niin siitä
ajoluvasta pitää oikein maksaa jotain ja antaa jopa opinnäyte.
Näin kuvittelen Evankin joutuvan tekemään riippumatta siitä
mistä ne rahat ihan oikeasti ovat peräisin (mainostaminen = työnteko)
ja kuinkakohan moni muu sen maksaa ansaitsemastaan palkasta.
Kun miekkailun aloittaa, niin minä vuonna miekkailijasta tulee
miekkailija, kelkkailijasta kelkkailija tai moottoripyöränkuljettajasta
motoristi?
Mikään ei estä rikollisia nimeämästä itseään moottoripyöräkerhoksi.
Pitäisiköhän meidän alkaa kutsumaan itseämme seuraksi siis
olisimmekin moottoripyöräseura ihan kuin urheiluseura etc ...
Kun mies ajoi varastetulla moottoripyörällä ilman kypärää
nuori tyttö kyydissään jorpakkoon ja tyttö kuoli, niin lehdessä
luki "Motoristi tappoi tytön." tai jsp se oli .. oliko se ihan oikeasti
motoristi .. minusta se oli varas, joka tappoi tytön välineenään
moottoripyörä.
"Keulivat pellet" aiheuttavat lajille hallaa suuren yleisön mielikuvissa.
Onnettomuuksien määrä yhdessä negatiivisten mielikuvien kanssa
ovat nostamassa yhtiöiden salaisesti määrittelemiä vakuutusmaksuja
ja mistään ei voi tietää miksi mikäkin vakuutus ihan oikeasti on
kulloisenkin suuruinen hinnaltaan (liikesalaisuus).
Jotenkin muistaisin hämärästi, että näistä aiheista olisi aiemminkin
rupateltu.
Tehtäisiinkö niin, että vasta ajettuasi vähintäänkin 75000km ja
käytyäsi pakollisella Gardajärven-matkalla, voisit saada anoa
kansainväliseltä motoristiksihyväksymiskomitealta kirjallista
lupaa kutsua itseäsi motoristiksi. Siis hieman kuin rautapyllyn
lupakirjan suorittaminenkin on. Lisäksi vielä vielä erilaisten
mutterien ja pulttien tunnistus todistus, jossa todistetaan, että
hakija on ainakin jossain elämänsä vaiheessa tiennyt mikä
mutteri sopii mihinkin pulttiin, vaikka sellaisia ei nykyään enää
missään käytettäisikään.
Niinpä niin ... hyvä perusmeininki ..
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Se ihan sama, jokainen päättäköön itse. Mä olen squash- pelaaja, koska mulla on maila. Tosin en ole käyttänyt sitä 30:een vuoteen.(MattiR @ Tammi. 03 2008,11:30) kirjoitti
Tolla logiikalla on helppo tulla miksi vaan, käy vaan kaupasta välineen. Jos siitä saa tyydytyksen niin mikäs siinä. Jos ensi mopon kanssa kaupasta ulos tullut haluaa kutsua itseään motoristiksi, niin eipä ole minulta pois. Enkä kutsu itseäni motoristiksi.
Pitipä tarttua hölmöön aiheeseen.
Itseasiassa kyllä, 4 vapaa ottelua ja useita full contact kick boxing ottelua. Entäs itse kun noin asiantuntevaa tekstiä tuli? vähän epäilen että et ole ainuttakaan ottelua otellut. Ja ottelen vieläkin.(spete @ Tammi. 03 2008,09:28) kirjoitti
Kuulun ikämiessarjaan ja kaikki "otteluni" on sparraamista, olen siis lajia ei kilpamielessä harrastava. Tämä ei kuitenkaan tarkoita etten lajista mitään tiedä. Toki jokainen ymmärtää,että päähän lyöminen ei ole terveellistä. Valmentajakin on ollut mukana kuvioissa 50 vuotta ja vaikuttaa ihan normaalilta.Ei meillä ainakaan tuolla harjoituksissa ole 3 vuoden aikana tapahtunut yhtään pahaa onnettomuutta. Toki nenästä joskus jotain punaista tulee ja se pitänee hyväksyä.(knaapo @ Tammi. 03 2008,12:01) kirjoitti
Muistahan sinäkin,että tässä puhutaan pelkästään amatöörinyrkkeilystä. Suurin osa amatööreistä lopettaa nyrkkeilyn ajoissa eli ennen kun tuota mainitsemaasi puolta ihmisikää on päähän hakattu.