Osaako joku neuvoa? Ohjekirjan mukaan takajousessa pitäisi olla joku merkki, joka osoittaa mihin numeroon esijännitys on säädetty. Oman pyöräni takajousesta en sellaista merkkiä löydä. Missä kohdassa sen merkin pitäisi olla? Tai jos merkkiä ei ole, mistä tietää säädön asennon?
Toinen ongelma on, että säätörengasta ei tahdo saada millään kääntymään. Jatkovarren kanssa vääntämällä se saattaa liikahtaa yhden pykälän verran, mutta ei pidemmälle. Onko siinä joku ihmeen temppu millä sen saa kääntymään.
Aikaisemmissa pyörissäni takajousen/jousien esijännityksen säätö on ollut helppoa kuin aamupuuron syönti, mutta tämä tuntuu todella hankalalta.
Honda S65 -> Honda CB100 -> Honda XL250 ......... -> Kawasaki ER5 ->Yamaha XJ900S Diversion ->
SUZUKI DL650A
Voi kun muistaisi, mutta muistaakseni se oli jommalla kummalla sivulla se merkki. Pikkasen hankalasti havaittavissa ekalla kerralla, mutta sitten kun sen bongasi niin kyllä se sieltä joka kerta löytyi. Rasvaa sinne väliin jos on jäykkä, voihan olla ettei kukaan ole koskaan koskenutkaan siihen ja ei nuo divarit enään uusia ole.
Kyllä se muuten ainakin mun käyttöohjekirjassa oli selvästi näytetty se merkin paikka. Uudestaan kirja vaan käteen ja pyörän viereen.
Minulla on 600cc diversioni, ja mielestäni pyörän oikealta puolelta näkee sen merkin. Merkki on paikallaan pysyvä ja numerot 1-7 näkyvät siinä iskuvaimentajan yläosassa.
Pyörän työkalusarjassa on mukana avain jolla sitä pitäisi saada käännettyä. Ei tosin itselläkään saanut sillä mitään aikaan, niin nitkuttelin sitä suurimmilla pihdeillä mitä talosta löytyi, sai aikaiseksi ainakin kunnon naarmut sinne iskariin.![]()
Onko kokemuksia takajousien vaihtamisesta parempiin.
Alkuperäiset tuntuvat aikalailla "historiallisilta"
Lankomies tilas just Oitraconilta Wilbersin. Alkuperäinen ihan kaput! Ei vielä kokemusta ajossa. Saa tilattua "oman painon mukaan" sen iskarin muuten... Lankomiehellä sivuvaunu käyttöö kans, joten otti "jäykällä" jousella.(Ransu @ Tammi. 12 2008,19:58) kirjoitti
100m/s mopolla
100mp/h kelkalla
100km/h veneellä
Itse ajettuna, omilla kulkineilla....
Se merkki (leveä nuoli) löytyy iskarin tyvestä, siitä paksusta holkin näköisestä osasta. Säädöt mun muistaakseni kanssa 1-7. Melkeinpä kannattaa hakea siinä vehkeessä sopiva asetus jäykästä päästä pudotellen (jos edes tarvis pehmentää,ikä ja tekniikka huomioon ottaen). Työkaluista - jos on tallella - löytyy kapine ja jatko-osat. Älä väännä väkisin, vaan puhdista (WD 40 tms) osa ensin ja voitele (öljy/vaseliini). Sitten menee napsuttaen, ei ole voimalaji. *
Suzuki