Saksassa mittarien ruuvaus ei ole ollut enää moneen vuoteen laillista niinkuin väitit.(Nomad @ Joulu. 29 2007,20:54) kirjoitti
Tietenkin sitä silti tehdään (tehdäänhän sitä suomessakin), mutta oma vika jos ostaa "yksityiseltä" pyörän vaikkapa nyt sitten saksasta. Itse oon ostanut kaikki autoni ja moponi siellä suoraan liikkeestä. Siis isosta liikkeestä enkä mistään ryssiltä tai muilta jobbareilta.
Ja lisäksi pitää olla melko puusilmä jos ostaa vaikka 100tkm ajetun pyörän jonka mittarissa on 10tkm.
Nothing beats cubic inches. Except turbo.
Muualla pyörät ovat niin edullisia että kuka vaivautuu ruuvailemaan mittaria? Merkitys hintaan on niin pieni ettei maksa vaivaa.
Nykypyörissä on digimittarit joten moniko edes saisi ruuvattua vaikka haluaisi?
Onhan se mahdollista sekin mutta mikä on todennäköisyys?
Jenkkien hintaan täytyy aina muistaa lisätä niiden arvonlisä vero,no toki se hinta silti jää paljon halvemmaksi,kun meillä täällä härmässä!(jaket @ Joulu. 28 2007,22:44) kirjoitti
![]()
Kawoja vuodesta 1984
Kawa Z1 900 Vm-73
Kawa ZX 10RR Vm-18
Digimittarin "ruuvaaminen" on paljon helpompaa kun perinteisen rullamittarin! Ei näihin digimittareihin kummosia ohjelmia tarvi jolla saa sellaset lukemat mitkä haluaa. Esim. Saksassa uuteen mopoon saa pientä korvausta vastaan yli 6000km mittariin (jolloin verotus on kevyempää). Niille jotka elävät siinä luulossa että digimittaria on vaikeampi "ruuvata" kin rullamittaria niin, valitettavasti se on toisinpäin. Suomessa "alan harrastajat" ovat paljon varovaisempia kuin esim. Saksassa.(AimoPamaus @ Joulu. 29 2007,21:25) kirjoitti
Ja vielä lopuksi ettei ketään jää asia kaivelemaan. Kumpaa ruuvaisit ennemmin Saksantuontia(myyntiarvo pienempi vaikka km olisi vähän) vai Suomi pelejä (myyntiarvo isompi jos km vähän)? Niihin huotokirjoihin en suosittele luottamaan, "eri tahojen" kautta saa leimoja jälkeenpäin ainakin suomessa.
Se on vaan se imago Suomi-pyörällä että on luotettava. Samoin se HD-mopon imago maksaa(1960-1970 luvun tekniikkaa myydään jopa yli 20000eurolla).
.....ei se lihava siinä edessä, vaan se ruma sielä takana....
Kyllä "suomalainen" kauppias osaa rahastaa. Ostakkee pois, on halapa. Ei se ole tyhmä, joka pyytää...
Ja muistakaa kiittää valtiovaltaa ja verottajaa. Kyllä ne köyhän kukkaron paikan tietää...
Herrasmies ei juokse dösään, eikä suutele savuke suussa...
on siellä moni muukin homma laitonta, mutsilti tehdään..(gold @ Joulu. 29 2007,21:18) kirjoitti
uskaltaisin väittää,että suomeen ei ole tuotu montakaan autoa joppareittentoimesta yli 5v vanhaa jolla todellisuudessa oikeasti olisi ajettu alle 100 tkm..
kas..saksassa autot hinnoitellaan vähän samati kuin kapallinen pottuja täällä..ilman tunnearvoa.
eniten hintaan vaikuttaa ajetut kilometrit.
siis joppari etsii autoa mistä saisi parhaimman katteen..eli osta halvalla,myy lähes uutena..
mää niistä puusilmistä mitään tietä, mut kyllä niitä riittää....
tämä suomilisä vaikuttaa vain pyörää ostettaessa..seuraavankerran kun menet mopotias vaihtamaan niin mistään eroa ei ole hyvityshinnas vaik pärrä ois ostettu alpanian iipeistä. näin se vain on...![]()
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Kandee muistaa se et vaik mopot & autot maksaa jenkkilässä ja saksassa todella paljon vähemmän kuin täällä niin siellä on myös monia menoja kuukaudessa, joita me suomalaiset pidämme itsestäänselvyyksinä, kuten se kuuluisa terveydenhuoltojärjestelmä ja vaik mitä. Ei kannata olla katelliinen![]()
ex R6 '00
Kannattaisko ensin ottaa oikeesti selvää noista asioista?(tommy_84 @ Joulu. 31 2007,00:41) kirjoitti
Terveydenhuoltojärjestelmä on suomessa hoidettu helevetin kalliilla ja tehottomalla tavalla. Ja kyllä kannattaa olla kateellinen. Ei hymiötä.
Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
höpöhöpö.. Minä en ainakaan halua mitään jenkkien mallia tänne vaikka siihen ollaan koko ajan menossa!! Esim: Puhdas vesi ja ilma ovat jo semmoisia miksi maksankin palkasta vähän enemmän veroa.. ja kenties koulutus vaikka en sitä pienempänä miettinytkään. Siisteys on myös varsin hyvä asia! Eläkkeestä en osaa vielä sanoa, kun on matkaa jonkin verran sinne vielä. Turhaa valitatte.. Jenkkeihin vain niin olette rikkaita ja kaikki on paremmin(Pedaali @ Joulu. 31 2007,01:12) kirjoitti
Eipä ole niin kovat verot josta sitten valittaa.
Vaikka nämä nyt ei pyöriä olekkaan, niin katsokaapa Nissan USA:n sivuja. Murano ja 350Z lähtee alta 30 tuhannen dollarin. Suomessa 350Z on vajaa 70 tuhatta ja Murano 80 tuhatta euroa. Kiitos Matti Vanhasen kakkonen.
Jenkkiheppu laittaa sen säästyneen 40-50 tuhatta taalaa jemmaan ja käyttää sen sairaalassa sitten kun sen poikki sahattu sormenpää tikataan paikoilleen. Sairausvakuutusta se ei ole kuitenkaan saanut ku sillä on ollu flunssa kahden vanhana.(villero @ Tammi. 04 2008,13:27) kirjoitti
Juu, tuli katottua Sicko männä viikolla enkä kadehdi yhtään jenkkien autoalea.
Onhan ne pyörätkin siellä poikkeuksetta helvetisti halvempia kuin täällä. Markkinat ovat myös n. 60-kertaiset eli ei se ole mikään ihme.
Triumph Daytona 675 tornado red '07 (2007 - 2009)
Triumph Thunderbird '10 (2010-2021)
- Turvaton karkulainen -
Suomen valtio on huomannut että kansalaisten selkänahka on paksu ja siitä revitään irti kaikki mikä otettavissa on.![]()
Näin on, matkakuluja ei lasketa(svheebo @ Joulu. 29 2007,00:30) kirjoitti
pitää aina keksiä joku syy lähteä. Viimeksi tuotiin auto MM-jalkapallokisojen aikana Berliinistä. Saksa-Italia ottelu (screeniltä, isännät hävisivät) ja seuraava yö oli hintansa väärti kokemuksena.
Aion elää ikuisesti, toistaiseksi päätökseni on pitänyt.
600 euron toimituskulut on ostajan etu, ainakin periaatteessa.(Halti @ Joulu. 28 2007,23:25) kirjoitti
Autoverolain mukaan toimituskulut on verovapaita 600 euroon asti. Jos kauppias ei ilmoittaisi erikseen toimituskuluja, joutuisi siitäkin kauppahinnan osuudesta maksamaan autoveron eli sellaiset 200 euroa enemmän veroja.
Samasta syystä toimituskuluja ei saa missään liikkeessä tingittyä auton tai prätkän hinnasta pois. Myyjä antaa mieluummin alennusta varsinaisesta hinnasta.
Täältäkäsin nyt on vaikea vertailla ameriikkalaisten hintoja joita kivittää vielä ennätyksellisen alhainen valuuttakurssi. Ja pitää pitää mielessä sekin että volyymeiltä suomalainen mp kauppa on nappikauppaa koska meitä on kuitenkin vain se pikkasen yli 5 miljoonaa ja harrastajia sen mukaan.(Tuppervaari @ Joulu. 29 2007,14:08) kirjoitti
(ja helvetinpöhköt poliitikot ja virkamiehet siitäkin porukasta on revitty).
Pakkohan noitten katteitten olla kohdillaan jotta olis kauppiaita. Luulenpa että kauppiaat kiittävät tuontipyöriä siitä että välirahat on kasvaneet kun käytettyjen hintataso pudonnut. Suomipyörä on suomipyörä myytäessä mutta välirahaa määritettäessä sillä oo paskankaan väliä.
Nythän siitä ajoneuvoveron poistosta on satu esimakua autojen osalta. kotilot on halvempia hankkia mutta mitä on tapahtunutkaan po-mittareilla. Aina se valtio rahansa jostain ottaa.
a
BMW R1200RS
Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
Tota linkkiä kattoessa piti ihan kattoo mikä vuosi nyt on.(villero @ Tammi. 04 2008,13:27) kirjoitti
Sielä etusivulla kun mainostettiin uusia 2009 vuoden malleja. No maassa maan tavalla.
Vituttaa asua suomessa. Elämä ei ole kallis, suomessa oleminen on
En usko, että kukaan oikeasti köyhä ajaa Suomessa moottoripyörällä. Jossain Turkissa ja siitä itään päin se voi olla mahdollista.
Uusien pyörien hinnat Suomessa ovat tulleet hämmästyttävän alas verrattuna veroon (kiitos EE-speed ja yksityisten käytettyjen tuonti). Saksasta ei saa uusista muista kuin vanhoista vuosimalleista alennusta (käteisalennus usein 3%) ja jos esim. Mobilessa hinta on alakanttiin muihin vastaaviin verrattuna tinkivaraa ei ole. Saattaa myös olla, että pyörä on romu tai sitä ei edes ole.
Väliraha Suomessa oli ainakin ennen kohtuullinen. Saksassa liikkeet hyvittää tosi vähän käytetyistä ja saattaa olla, että välirahat ovat isommat kuin Suomessa.
Suomen vakuutusmaksut ovat ääliömäisen kalliita, esim. Saksassa ne ovat noin puolet ja siellähän kausi on lähes koko vuoden ja kolaririski huomattavasti suurempi kuin Suomessa. Suomessa siis rahastetaan. Esim. KTM:stä maksan Saksassa n. 90 €/v, H-D:stä 300 €/v kaskon kanssa, Ducatin 1098:sta 1100 €/v liikenne ja kasko (70% oli Suomessa bonuksia). Eikö esim. SMOTO voisi perustaa oman vakuutusyhtiön moottoripyöräilijöille??
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Kannattaa käydä kokeilemassa vaikkapa tuolla USA:ssa. Etenkin kannattaa kokeilla sairastumista ja työttömyyttä. Jos se ei riitä, niin sitten työttömyyttä ja sairastumista tässä järjestyksessä.(urpooo @ Tammi. 06 2008,15:42) kirjoitti
![]()
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Onhan nuo verotkin pudonneet. Joku vuosi sitten tavallinen tonninen sportti maksoi reippaasti yli 20 tonnia. Nyt siihen hintaan saa lähes MV Agusta 312:sen.
Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
BMW R45 -79
Yamaha rd 250 lc -81
Voisin vaikka heti kokeilla jos osaisin kieliä vähän paremmin(NOx @ Tammi. 06 2008,19:35) kirjoitti
Eikös siellä, Meksikon rajan vastaisissa osavaltioissa, mahda viittomakieli olla seuraavaksi yleisin kieli heti englannin jälkeen? Ja onhan niitä suomalaisia siirtokuntiakin suurissa kaupungeissa. Koska varaat liput?(urpooo @ Tammi. 06 2008,20:57) kirjoitti
Triumph Daytona 675 tornado red '07 (2007 - 2009)
Triumph Thunderbird '10 (2010-2021)
- Turvaton karkulainen -
Kautta aikain sitä on lähdetty kultaa vuolemaan vaikka ei ole ollut kielitaitoa eikä edes oman kielen kirjoitustaitoa. Sinne vaan.(urpooo @ Tammi. 06 2008,20:57) kirjoitti
Ei vaan. Onhan noi kulkuvälineet ja kaikki muukin USA:ssa halvempia rahalla mitattuna. Silti puolet porukasta ajaa tuhannen taalan romuilla. Eikö ole metkaa?
Kannatti herätä.
Hypermotard 950