Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 53:sta
  1. #1
    Ei hel....

    Ulkomaanfoorumeilla olen seuraillut noita pyörien hintoja jenkkilässä. Esimerkiksi nyt speed triple 2007. 8600dollaria....

    Ei oo totta, sehän on 5900euroa!

    Pidin halpana hintana kun ylivuotista sai täällä seinäjoelta 13600euroon muistaakseni.

    Miten se vero voi olla 30% jos hinta ero on tollanen? tietysti alvi kanssa, mutta tuntuu, että vieläkin viedään kuin pässiä narussa.

    uuden 2008 speed triplen hinta on jenkeissä
    10 299 US$ = 7 087.60581 Euros *!!!!!

    suomessa ovh on reilu 15000euroa

    eli

    15 000 Euros = 21 796.5 US$

    Eli hintaa on suomessa kaksi kertaa enemmän kuin jenkeissä


    Onneksi suomessa halpa asuminen, halvat autot ja kova palkkataso kompensoi eroa * NOT

    JakeT.



    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  2. #2
    Elämä on Senpä takia p-aukinen meikäläinen ei voi edes haaveilla uusista autoista ja pyöristä, kun autoja tarvii olla kaks, moottoripyöräilystä en luovu, omakotitaloon kun olen päässyt en luovu siitäkään ja pari muksuakin on, joten ei tällä Suomen hinta/palkkatasolla pysty ihan kaikkeen. Onneks vanhoja vehkeitä alkaa olla kaikki paikat täynnä, ni matka jatkuu. Köyhyys ei ole huvi, vaikka se välillä naurattaakin
  3. #3
    Tuo on asia jota varmasti jokainen motoristi pohtii..
    Ei oo maailma reilua....
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  4. #4
    noh,onneksi on noita rinnakkaistuojiakin,saa köyhempikin harrastaa..ee-speedin sivuja just katselin kuola valuen...
  5. #5
    Lainaa (svheebo @ Joulu. 28 2007,23:03) kirjoitti
    noh,onneksi on noita rinnakkaistuojiakin,saa köyhempikin harrastaa..ee-speedin sivuja just katselin kuola valuen...
    Juu, näkyy Esko polkeneen hintoja ihan kunnolla näin loppuvuodesta
    The Real Thing ?
  6. #6
    Öhöm...
    "Jokaiseen malliin lisätään toimituskuluja 600€" .
    Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
    -- DL650 -04 --
  7. #7
    Lainaa (Halti @ Joulu. 28 2007,23:25) kirjoitti
    Öhöm...
    "Jokaiseen malliin lisätään toimituskuluja 600" .
    joo,mutta kyllä silti jää vielä vähän rahulia kouraan kun vertaa"virallisien"liikkeiden hintoihin..mutta kukin ostaa mistä ostaa.hmm,oliko muuten aiemmin mitään mainintaa toimituskuluista,ei muistaakseni.mutta mielestäni on silti ihan hinnat kohdillaan,ei sillä etteikö saisi halvempiakin olla
  8. #8
    Monien hinnat tippu just tuon toimituskulun verran.
    Muttajoo, ite kun hakee saa vieläkin halvemmalla...
    The Real Thing ?
  9. #9
    Lainaa (Unhola @ Joulu. 28 2007,23:43) kirjoitti
    Monien hinnat tippu just tuon toimituskulun verran.
    Muttajoo, ite kun hakee saa vieläkin halvemmalla...
    Näin o...tuontipyöriä alkaa saamaan jo hyviäkin aikas edullisesti, tietty taustaa niistä ei tiedä mutta se riski on otettava.
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  10. #10
    Lainaa (Unhola @ Joulu. 28 2007,23:43) kirjoitti
    Monien hinnat tippu just tuon toimituskulun verran.
    Muttajoo, ite kun hakee saa vieläkin halvemmalla...
    onko näin?koska en asiasta tiedä niin tarvii kysyä..eli voiko uuden pyörän saada itse hakemalla halvemmalla.niin että se on verotettu,katsastettu,ja kilvissä,mukaan luettuna matka yms.kustannukset?
  11. #11
    Varmaks en mene sanomaan että saisi mutta luulisin näin. Jäähän siinä välityspalkkiotkin yms. pois...
    Joku viksu voisi tästäkin tietää enemmän.
    The Real Thing ?
  12. #12
    niinpä,nyt faktaa pöytään ja heti,jos joku tietää..ainakin luulisin että yksityisen on hankalaa tuoda ainakaan paljoa halvemmalla,koska yritys ostaa ison satsin pyöriä ja pääsee näin ollen polkemaan hintaa alaspäin eritavalla kuin yksityinen,ja on varmaan ulkomaisten tukkureidenkin mielekkäänpää myydä vaikka sata pyörää firmalle nimeltään nanonano kuin yksityiselle yksi,mikä ei taida olla mahdollistakaan,ainakaan tukkureille.?ja jos haet taas yksityisenä pyörän ulkomaiselta jälleenmyyjältä,niin luulisin ettei silloin ainakaan suurta voittoa tule
  13. #13
    Kunhan nyt euronkin halvemmalla sais niin ihan hyvä
    The Real Thing ?
  14. #14
    joops,ja matkailu kuulemma avartaa
  15. #15
    Hienoa että joku muukin hiffaa, kyselin vemppulan foorumilla syksyllä sitä oikeaa hintaa kun ei aina oikeen meinaa pysyä perässä, tunturi mopedi on Suomessa kalliimpi kun kunnostettu 450 Honda ja muutenkin tuntuu että moni asia on päälaellaan. Suomi taitaa olla viimeinen preesneviläinen maa eeuussa ja ainut joka voi olla hangaroundina kun kenenkään euroopan kartta ei yllä tänne asti. Itsellä on nyt työnalla oma vanha Guzzi jonka kunnostus tulee maksamaan enemmän kuin vastaava saksassa. No teenhän mä sen mutta en myytäväksi.
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
  16. #16
    Ehkä joskus toimii se että riittää kunhan pyörä on jossain EU-maassa rekisteröity ja sillä selvä?? Eli sama mistä ostaa ja missä sillä ajelee. Ei vaan varmaan ikinä suomen osalta toteudu Aika monta epäkohtaa ilmenny...
    Intruderclubfinland

    Pappa Tunturi
    Tunturi Tiger Aqua
    Yamaha DT 125 *-87
    Yamaha XS 650 *-80
    Honda Shadow 600 *-90
    Suzuki Intruder 1400 *-91
  17. #17
    Lainaa (kale @ Joulu. 28 2007,22:50) kirjoitti
    Elämä on Senpä takia p-aukinen meikäläinen ei voi edes haaveilla uusista autoista ja pyöristä, kun autoja tarvii olla kaks, moottoripyöräilystä en luovu, omakotitaloon kun olen päässyt en luovu siitäkään ja pari muksuakin on, joten ei tällä Suomen hinta/palkkatasolla pysty ihan kaikkeen. Onneks vanhoja vehkeitä alkaa olla kaikki paikat täynnä, ni matka jatkuu. Köyhyys ei ole huvi, vaikka se välillä naurattaakin
    Vaihda työpaikkaa, ei tuossa yhtälössä mitään mahdotonta ole.
  18. #18
    Lainaa (Mika700 @ Joulu. 29 2007,08:21) kirjoitti
    Lainaa (kale @ Joulu. 28 2007,22:50) kirjoitti
    Elämä on Senpä takia p-aukinen meikäläinen ei voi edes haaveilla uusista autoista ja pyöristä, kun autoja tarvii olla kaks, moottoripyöräilystä en luovu, omakotitaloon kun olen päässyt en luovu siitäkään ja pari muksuakin on, joten ei tällä Suomen hinta/palkkatasolla pysty ihan kaikkeen. Onneks vanhoja vehkeitä alkaa olla kaikki paikat täynnä, ni matka jatkuu. Köyhyys ei ole huvi, vaikka se välillä naurattaakin
    Vaihda työpaikkaa, ei tuossa yhtälössä mitään mahdotonta ole.
    Vahdoin pari kk sitten
  19. #19
    Hullu ei ole se joka pyytää vaan se joka maksaa. Suomessa on edelleen aivan liikaa porukkaa joka maksaa mitä pyydetään. Sen huomaa näilläkin sivuilla heti kun puhutaan esim. tarvikkeiden tai öljyjen hinnasta niin heti aletaan konahdella että "jos ei oo rahaa niin lopettakaa moottoripyöräily", "köyhät kyykkyyn" jne. Tässä tilanteessa on sitten aika turha toivoa että hinnat joskus laskisi. Saksan halvempi hintataso perustuu osaksi juuri siihen, että ostajat pitää kilpailun kovana. Suomeenkin tarvitaisiin vielä enemmän näitä EE-Speed tyyppisiä myyjiä. Tietysti volyymitkin on Saksassa ihan toista luokkaa eli myyjän katetarve sitä kautta pienempi.

    Jenkkien tilanne on tällä hetkellä poikkeuksellinen. Valuuttakurssiero on iso ja myyjät ei voi sitä siirtää suoraan hintoihin koska myynti tyssäisi tykkänään. Pidemmällä aikavälillä sen on pakko siirtyä. Lisäksi noihin hintoihin tulee myyntivero päälle. Myös siellä kilpailu toimii. 300.000$ vuodessa tienaava kaverikin tinkaa 17.000 maksavasta Bemarista viimeisenkin taalan ja hakee parasta kauppaa usealta eri dealerilta. Suomessa tuossa kohtaa kaveri toteaa "mulla on varaa ostaa vaikka listahinnalla".
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  20. #20
    Lainaa (hondamania @ Joulu. 29 2007,11:12) kirjoitti
    Hullu ei ole se joka pyytää vaan se joka maksaa. Suomessa on edelleen aivan liikaa porukkaa joka maksaa mitä pyydetään. Sen huomaa näilläkin sivuilla heti kun puhutaan esim. tarvikkeiden tai öljyjen hinnasta niin heti aletaan konahdella että "jos ei oo rahaa niin lopettakaa moottoripyöräily", "köyhät kyykkyyn" jne. Tässä tilanteessa on sitten aika turha toivoa että hinnat joskus laskisi. Saksan halvempi hintataso perustuu osaksi juuri siihen, että ostajat pitää kilpailun kovana.
    Tuo on niin totta.
    Se nyt on vaan tyhmää maksaa liikaa.

    Niin kauvan kun hintaero Suomen ja Saksan välillä on näin kauhea niin minä en maksa Suomilisää. Takuuasiat ja muut on hoituneet hienosti kauvemmaksikin.

    Pyöränikin on uitettu Saksasta ja sain sen paljon edullisemmin joten voin sen myydäkkin edullisemmin kuin ylihinnalla ostetut "Suomipyörät"
  21. #21
    Jep, itse olin tossa espanjassa viikon ja kyllä itketti ne mp:iden hinnat. Esimerkiksi kuussatanen gixeri makso parit tonnit alle kympin, suomessa 14k€ suzukin sivujen mukaan, ee-speedilta saa vähän yli kympillä.

    On se kiva, kun suomessa maksaa pyörästään monta monituista tonnia enemmän

    MUTTA ajatellaanpas sitä kannalta, että kun myyt pyöräsi, niin saat siitä suhteessa varmasti lähes saman verran enemmän, kuin olet siitä maksanut(verrattuna siis muihin maihin, jossa vehkeet on halvempia).
  22. #22
    Lainaa (NgkR @ Joulu. 29 2007,12:57) kirjoitti
    MUTTA ajatellaanpas sitä kannalta, että kun myyt pyöräsi, niin saat siitä suhteessa varmasti lähes saman verran enemmän, kuin olet siitä maksanut(verrattuna siis muihin maihin, jossa vehkeet on halvempia).
    Paha sanoa eksaktisti, mutta epäilisin, että nuo Saksasta uitettavat pudottaa aitojen Suomi-pyörienkin hintaa. *
    Eli siis suhde huononee käytetyissä.
  23. #23
    aika usein ömeriköissä hinnasta puuttuvat osavaltiokohtaiset verot yms.maksut. en etes kattonut kui oli täsä tapauksessa.

    totta kuiteskin turiset.hintaa on hitosti täällä. ja vaikka verot jätettäs pois pyöräkauppa ei silti ole mitään sosiaalitoimea..katteet on kohillaan.

    toisaalta taas...joskus pitää syödä pullaakin, eikä poimia pelkkiä rusinoita.

    olisimmeko sen onnellisimpia jos ajoneuvovero poistettas kokonaan?



    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  24. #24
    Tervetuloa Suomeen... Verojärjestelmän kuninkuusluokkaan...
    Wallu
  25. #25
    Lainaa kirjoitti
    olisimmeko sen onnellisimpia jos ajoneuvovero poistettas kokonaan?
    kyllä
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  26. #26
    Eihän siinä verossa olisi mitään vikaa, jos se tosiaan käytettäisiin tiestön parantamiseen! Miten tämä suomen verotus näkyy suomen teiden kunnossa ja uusimisissa? Ei niin mitenkään, määrärahat vain pienenee. Toisaalta joka vuosi lennätetään "muutama" timo yö tänne turvaan. Puolestaan heidät lennätetään kerran vuodessa käymään kotimaassaan saamassa kulttuurivirikkeitä omalta kansalta. Siivoton juttu leffassa on melko hyvä kommentti asiaan liittyen, leffan nähneet tietää.

    Olisi hauska jos jokainen voisi itse päättää mihin palkasta menevä vero sijoitetaan. Jokainen voisi sijoittaa sen parhaaksi katsomaansa kohteeseen. Jos ei osaisi kohdetta päättää, valtio laittaisi sen mihin haluaa.
    ________________
  27. #27
    Lainaa (NgkR @ Joulu. 29 2007,12:57) kirjoitti
    MUTTA ajatellaanpas sitä kannalta, että kun myyt pyöräsi, niin saat siitä suhteessa varmasti lähes saman verran enemmän, kuin olet siitä maksanut(verrattuna siis muihin maihin, jossa vehkeet on halvempia).
    On kyllä tosi vaikea uskoa, että käytettyjä ostavat haluaisi maksaa yhtään suomipyörälisää, saati saman vertaa kuin sitä on uusissa. Mutta toki noin voi ajatella, jos se lohduttaa.
  28. #28
    Lainaa (Nomad @ Joulu. 29 2007,13:09) kirjoitti
    Lainaa (NgkR @ Joulu. 29 2007,12:57) kirjoitti
    MUTTA ajatellaanpas sitä kannalta, että kun myyt pyöräsi, niin saat siitä suhteessa varmasti lähes saman verran enemmän, kuin olet siitä maksanut(verrattuna siis muihin maihin, jossa vehkeet on halvempia).
    Paha sanoa eksaktisti, mutta epäilisin, että nuo Saksasta uitettavat pudottaa aitojen Suomi-pyörienkin hintaa. *
    Eli siis suhde huononee käytetyissä.
    Mikä vitun "aito suomipyörä"? Täällä vissiin mitään pyöriä oo nopsojen jälkeen koottu... japanista ne on suurin osa sinne saksaankin uitettu. Älkää nyt jumaliste käykö kesälomareissuillanne keski/etelä-euroopassa! välittömästi huoltohistoria häviää ja ne kilsat syö muutenki pyörän aivan piloille!!!
  29. #29
    Lainaa (tsj @ Joulu. 29 2007,17:33) kirjoitti
    Lainaa (NgkR @ Joulu. 29 2007,12:57) kirjoitti
    MUTTA ajatellaanpas sitä kannalta, että kun myyt pyöräsi, niin saat siitä suhteessa varmasti lähes saman verran enemmän, kuin olet siitä maksanut(verrattuna siis muihin maihin, jossa vehkeet on halvempia).
    On kyllä tosi vaikea uskoa, että käytettyjä ostavat haluaisi maksaa yhtään suomipyörälisää, saati saman vertaa kuin sitä on uusissa. Mutta toki noin voi ajatella, jos se lohduttaa.
    Tarkoitan sitä, että jos suomessa ei olis ajoneuvoveroa ja mp:t olis kaikkialla halvempia, niin luonnollisesti myös käytettyjen keskihinta varmaan laskisi? Johtuen siis siitä, että kukapa tyhmä pyytäisi 5:ttä tonnia 20tonnia maksaneesta mp:stä, vaikka pyörällä on ajettu vain 20tonnia? Mutta entäs jos tämä mp olisikin maksanut uutena 9 tonnia?

    Näin siis TODELLA kärjistettynä
  30.  
  31. #30
    Lainaa (mukko @ Joulu. 29 2007,18:08) kirjoitti
    Lainaa (Nomad @ Joulu. 29 2007,13:09) kirjoitti
    Lainaa (NgkR @ Joulu. 29 2007,12:57) kirjoitti
    MUTTA ajatellaanpas sitä kannalta, että kun myyt pyöräsi, niin saat siitä suhteessa varmasti lähes saman verran enemmän, kuin olet siitä maksanut(verrattuna siis muihin maihin, jossa vehkeet on halvempia).
    Paha sanoa eksaktisti, mutta epäilisin, että nuo Saksasta uitettavat pudottaa aitojen Suomi-pyörienkin hintaa.
    Eli siis suhde huononee käytetyissä.
    Mikä vitun "aito suomipyörä"? Täällä vissiin mitään pyöriä oo nopsojen jälkeen koottu... japanista ne on suurin osa sinne saksaankin uitettu. Älkää nyt jumaliste käykö kesälomareissuillanne keski/etelä-euroopassa! välittömästi huoltohistoria häviää ja ne kilsat syö muutenki pyörän aivan piloille!!!
    Kiitos ystävällisestä kommentista.

    Jos minun tulisi valita täysin identtisen (hinta, kunto, h-kirja) suomipyörän ja sakasanpyörän välillä, valitsisin suomipyörän. Perusteena voisin mainita, että tämmöinen kielirajoitteinen saa helpommin soitettua entiselle omistajalle ja kyseltyä pyörästä, h-kirjan leimat ovat ehkäpä tuttuja paikkoja. Saksanpyörän kanssa nämä asiat ovat hankalampia, ja mittarien ruuvaus on osittain laillista hommaa. Eli siis näistä syistä uitetuista pyöristä on mielestäni syytä maksaa vähemmän.

    Mutta joo, seuraavan pyörän haen todennäköisesti Saksasta ihan vain hinnan ja valikoiman perusteella.

    Ja "Nopsa" taipuu "Nopsien".
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen