Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Nonii elikkä laitoin tossa uuden rekkarivalon pyörääni ja totta kai ostin ledivalon, koska se on paremman näköinen jne.

    Asennettuani uuden valon kokeilin tietty heti miten toimii ja toimihan se muuten täysin hyvin paitsi, että nyt takapään vilkut "nakuttavat" samalla tapaa kuin autossa! Kun rupesin asiaa tutkimaan tarkemmin huomasin "nakutuksen" tulevan nipponin boksista. Käsittääkseni kyseinen boksi on takapään vilkkujen rele, joka nyt siis on ns. rikki.

    Joten ledivalo ei ilmeisesti ollut suoraan yhteensopiva pyörän johtoihin, vaikka kaksi myyjä näin ovat minulle jo vakuuttelleet. Noo se siitä. Valon ostin Stormista ja tietty olen hävittänyt pahvit, mutta muistaakseni valo oli 12 V virralla toimiva.

    Eli kysymys kuuluu pitäisikö tässä ostaa vastus johtojen väliin ja millainen vastuksen tulisi olla?
    Pyörä on 05 zx-6r ja kyseinen ledivalo on 5 ledinen.
    ZX-6R 2005 --> GSX-R 1000 K8
  2. #2
    Eihän tuon nyt pitäisi vilkkuihin vaikuttaa millään tapaa.
    Häviääkö vika jos kokeilet normaalia polttimoa?
  3. #3
    Ompi toi nakutus vaan merkki siitä yleensä ettei valo vilku?
    ekaks tulis mieleeen et vilkuil puutuu maa,kannatas yleensä säilyttää ne paperit vian etsintä olis helpompaa
    <p>Joopa Joo</p>
  4. #4
    Ymmärtääkseni vilkkureleen toiminta perustuu lämpöön. Eli kun valo syttyy, kulkee virta--> virta lämmittää relettä--> rele aukeaa--> valo sammuu. --->Rele jäähtyy --> menee kiinni--> valo syttyy. Ja sama ralli jatkuu kunnes kuski ottaa vilkun pois päältä.

    Vanhojen hehkulamppu vilkkujesi virrankulutus on nähtävästi pienempi kuin nykyisten led mallisten, joten vilkkurele toimii nopeammin.

    Eli rele ei ole rikki, vaan toimii nopeammin. Yleensä varaosa kataloogeissa ym. mainitaan, että vilkkurele pitää vaihtaa mikäli mielii led vilkuista nauttia.

    Kaksi ekaa kappaletta voi olla pelkkää bulls*ittia, perustuvat vain vahvoihin mielikuviin, mutta yhteenveto, kolmas kappale on sellainen minkä allekirjoitan.
    Kyllä mää joo joo..!
  5. #5
    Lainaa (666 @ Joulu. 24 2007,22:34) kirjoitti
    Nonii elikkä laitoin tossa uuden rekkarivalon pyörääni ja totta kai ostin ledivalon, koska se on paremman näköinen jne.

    Asennettuani uuden valon kokeilin tietty heti miten toimii ja toimihan se muuten täysin hyvin paitsi, että nyt ! Kun rupesin asiaa tutkimaan tarkemmin huomasin "nakutuksen" tulevan nipponin boksista. Käsittääkseni kyseinen boksi on takapään vilkkujen rele, joka nyt siis on ns. rikki.
    Rekisterikilven valolla ja vilkuilla ei ole yhteyttä vilkkuongelmiisi. Eikä takapään vilkuilla ole omaa relettä. On vain yksi vilkkurele, niin mopoissa, kuin autoissakin.
    Ja mitähän tuokin tarkoittaa, siis takapään vilkut "nakuttavat" samalla tapaa kuin autossa...?
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  6. #6
    Taisin turhan hätiköiden kirjoittaa tuon aiemman juttuni...

    Onko kyseessä siis kilven teline, missä on mukana vilkut, vaiko onko tässä uudessa telineessä pelkkä kilven valo?
    Kyllä mää joo joo..!
  7. #7
    Vilkut toimivat täysin normaalisti, ainut mikä on tullut lisää on nippon denson boksista kuuluva ääni, joka on samanlainen kuin autoissa on vilkun äänimerkki eli eräänlainen "nakutus". Tälläistä ei ennen rekisterikilven ledinvalon asentamista ollut.

    Lisäksi, jos laitan vanhan rek.valon takaisin, ei ongelma häviä mihinkään.[/quote]
    Vaihdoin ainoastaan rekisterikilvenvalon ledimalliseen. Vilkut ovat samat vanhat hehkulamppumalliset.



    ZX-6R 2005 --> GSX-R 1000 K8
  8. #8
    Ei taida olla muuta mahdollista syytä kuin että olet tökännyt vilkkupiiristä jonkin maadoituksen tms. irti asennuksessa?
  9. #9
    Lainaa (666 @ Joulu. 25 2007,12:57) kirjoitti
    Vilkut toimivat täysin normaalisti, ainut mikä on tullut lisää on nippon denson boksista kuuluva ääni, joka on samanlainen kuin autoissa on vilkun äänimerkki eli eräänlainen "nakutus". Tälläistä ei ennen rekisterikilven ledinvalon asentamista ollut.

    Lisäksi, jos laitan vanhan rek.valon takaisin, ei ongelma häviä mihinkään.


    Onkohan akku täysin timmissä. Lamput varmaankin oikean tehoiset
    tod.näk. 12v/21w. Minkähän standardin mukaiset kytkennät siinä on, onko rele 2 vai 3- johdin kytkentäinen.

    Yksinkertaisimmillaan ns. biltema 2- johdinta, DIN 49+,49a + ulos,13 on runko eli- sitten SAE + sisään, C +ULOS ja R on ns. merkkivalo.

    Eli tarkistele kytkentäsi! Tosiaankin rekkarivalolla ei ole mitään tekemistä ongelmasi kanssa.
    Myös hapettumat mahdollisia liitoksissa jolloin tulee ylimenovastusta ja releen toiminta muuttuu...........



    Tulevaisuus edessä-tukka takana................
  10. #10
    Missäpäin pyörää on tämä releen sijainti - penkin alla?
  11.  
  12. #11
    Vilkkujen maajohtoja epäilin itsekin, mutta tarkistin ne jo ja olivat kunnolla kiinni.
    Akku on kunnossa, sillä pyörä starttaa hyvin. Itse rele sijaisee tavallaan penkin alla, mutta vielä taaempana eli siis takakatteen sisällä.

    Tässä alkaa vaihtoehdot käydä vähiin... Pitäis varmaan käydä ostamassa jostain uus rele, jos ongelma häviäisi sillä eikä toivottavasti uusiutuisi
    ZX-6R 2005 --> GSX-R 1000 K8