Kyselisin vähän millä rengastuksella ajelette,nyt itsellä Metzeler Sportec M3 edessä ja takana,hyvä rengas mutta kuluu kyllä äkkiä.Nyt ajattelin koittaa Bridgestonen jotain battlaxia. Ainakin taakse sais olla kovempi rengas kun tulee 2 päälläkin ajeltua jonkun verran,olisko bt020 taakse jo liian kova rengas? Eteen vois olla se 014. Onko kokemusta millasia kilsoja vois kestää takana 014 tai 020 ?? Nykysellä kumilla se on takana noin 3000km luokkaa,ei hyväBy the way,eikö tota otsikkoo saa muutettuu,tuli tuo moka
Kawasaki Zh2 2020
Laita Z6 taakse, niin kestää kaks päällä ajoa ja muutenkin hyvin. Toki ei oo mikään ratakumi, mutta yleensä taidot loppuu ennenkuin kumista pito.
+100m/s club finland / 376,61km/h
Kävihan nuokin renkaat mielessä,miten niissä menee kovuudet z6/z4/z2?
Kawasaki Zh2 2020
paljon tuo mezzin m3 kestää kilsoja noin???sekalaista rata/katuajoa pääasiassa itellä.
hiljaa hyvä tulee!!! gsx-r 1000 k7
Vai kolme tonnia, taitaa olla suurin vika kaasukädessa =) Mulla kesti M3 6000 K2lla. Z6 on sporttinen touring rengas, itse en semmoista pistäisi kilokiskuun, mutta jos ajotyyli on rauhallinen (mitä kulumisnopeus tosin ei tue) niin kestää ne varmasti pidempään. Tai sitten osta Corsa 3:t, Pirellit kestäneet minulla pisimpään niistä renkaista mitä olen kokeillut (michelin, pirelli ja metzeler) Bridgestonea en ole kokeillut lähinnä vanhojen testien huonoista tuloksista johtuen, mutta noi uudet 002set vaikuttaa kokeilun arvoisilta.
no huomenna tulee alle nuo m3:set,ni sittenhän sen näkee mitä kestää!!kyllä ite olen ajellut m1:sillä sen 6000km ja sit on kyl ihan valmis ja sehän on kuitenkin pehmeämpi mitä m3???ni luulis ainakin tuon pääsevän.veikkaisin että tuohon 3000km on hangattu jo jonkunverran katuunkin
Vai hangattu katuun...Poltettu ei kertaakaan,reiluja kiihdytyksiä toki paljon ja hiukka nopeempaa ajoo. Ja 2 päällä tuntuu että se kuluu silmissä,vauhti nyt on tietty vähä reippaampi kuin rajotukset mut silti. Mietin et toimiiko niis Bridgestoneissa se homma et keskus kovempaa seosta. Etunen on nyt ajettu reilu 6000 ja renkaan profiili kaukana pyöreästä. Sekin menee kohta vaihtoon.
Kawasaki Zh2 2020
Itse vaihdoin Battlaxin 020:n Mezen Z6:seen taakse ja olen tyytyväinen. Ei paluuta toiseen suuntaan. Kokeilin kun suositeltiin ja en ole katunut. Radalla on kuulema vähän livakka kun lähtee mutkan jälkeen avaamaan, mutta nuo kaksi rengasta onkin enemmän tavalliseen katuajoon. Kilometrejä kestää Z6:nen hieman enemmän, riippuen tietysti ajotavasta. K3:seen kyllä laittaisin alle vähän pehmeämpää, kulumisesta huolimatta.
Kiinnostas kuulla tuosta battlaxin 014 renkulasta onko siitä mihinkää,pito/kuluminen? Niinhän se on ettei tuohon kannata mitää huonoa rengasta laittaa mutta tulee vähä kalliiksi tämäkinJa reipasta ajoahan tuollanen pyörä tarvii
![]()
Kawasaki Zh2 2020
Battlaxi on ainakin kuutosKawan ensiasennusrengas eikä pidä eikä kulu. Takarenkaasta en osaa sanoa koska sillä oli vasta ajettu n. 2500 km eikä ainakaan pitänyt paksua naulaa *(Tysoni @ Touko. 22 2008,00:36) kirjoitti
. Omalla etusella oli ajettu noin 10500 km ja pintaa oli vielä vaikka kuinka. Tänä keväänä vaihdoin uudet Michelinin pilot power 2ct:t alle joissa keskellä kovempi seos kuin reunoilla. Affenistollahan sen sitten näkee kun sinne pääsee kuinka pitää ja ajan myötä näkee kuinka kuluu *
Niin... Ja Metzelerin M1 kesti takana melkein 8000 km ja eikös sen M3:en pitäisi kestää paremmin kuin M1:en. Tosin yksin ajamista n. 95 %.
Jarru on vauhdin surma...
ZX-10R -09
Mulla oli 6r kawassa mezellerin Z6 ja ihan hyvältä renkaalta ihan perus ajeluun.
Nyt nykyisessä suzukissa alla on bt 002 ja seuraavaks taidan kokeilla Z6 tähänkin pyörään..
Bt 002 ilmeisesti tarkka alustan säädöistä.
K3:lla ajelin itse Pirellin Diabloilla. Kesti edessä n. 12 -14 tuhatta ja takana 8 tuhatta.. Lähinnä tosin katuajoa. Pari kertaa radallakin.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Itse en tykkää noista Bridgestoneista. 6 tonnia kesti 014 takanen seiskapuolikkaassa. Bladessa vielä vähemmän. Etunen on kans nopeesti aalloilla.(Tysoni @ Touko. 22 2008,00:36) kirjoitti
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Tuota Michelinin Pilot Poweria nyt pari kaveria suositteli,pitäs kestää kohtalaisen hyvin ja tuumas että radallakin käydessä oli ollut ihan hyvä. Vois olla kokeilemisen arvonen limppu.
Kawasaki Zh2 2020
ittellä k6 tonni gixussa kesti toi 014 n.4500km. nyt k7kilosessa on toi battlaxin 015,ajettu 4600 km ja rengas on merkeillä. *
oman mopoilu uran ainoat kerrat (12vee) kun on takarengas meinannu lähtee alta on noilla battlaxeilla.
ite en noita suosittele.
Kysytään nyt vielä et olisko antaa palautetta joko Michelin Pilot Powerista tai Pilot Power 2ct?? Taitaa olla aika uusi tuo 2ct mutta jos jollakin siitäkin kokemusta ni kerrohan pois![]()
Kawasaki Zh2 2020
Joo, kuten yksi Busakuski totesikin niin Metzeeler Z6 sekä eteen, että taakse . Optimaalirengas normikuskille . Ei tosiaan "Rataketuille".Mutta ainakin omalla kohalla kestää parhaiten, ja kuitenkin pitoa riittää ihan mukavasti .
Pisin vaihtoväli oli Z6 :lla 15tkm takasella ja 25tkm etusella .
Batlaxit ei kestä mitään. Ainakaan tyyppi mitä ensiasennus renkaina käytetään Hayabusissa . En muista mikä se niistä on . Järjestään Batlaxit vaihtokunnossa 4 -5tkm jälkeen takana .
Z6 :sta vastaava joka tulee samalta tehtaalta on Pirellin Diablo Strada, joka myöskin kestää hyvin . Mutta ei myöskään ratarengas.
JUST oon pääsyt seuraamaan kavereita joilla K8 ja ensiasennus rengas Batlax ja nopeimmin kulu yhellä Busanistilla 4tkm ja vyö näkyvissä .
Misukan Pilot Power on myös suosittu nakki hemmoilla jotka ajavat NYÖS radalla, ja käsittääkseni hyvin pitävä rengas, ei omia kokemuksia.
Viimoset 7 tauon jälkeen.
1200 GSF *Bandit *-02
Suzu GS 500 E *-99 *( Mimmalle )
Suzu Hayabusa -04 ( Liekkari )
Suzu Hayabusa -08 ( Valkkari )
HD *V - ROD * -06 *( Street )
HD *Electra Glide 1600*-09
HD XL 1200 Low Sportster -10
Mulla on Tuonossa Pilot Power 2ct takana. N.3500km ajettu ja noin puolet pintaa vielä jäljellä. Ihan ok rengas muiltakin ominaisuuksiltaan.(Tysoni @ Touko. 25 2008,11:37) kirjoitti
Mulla kesti busassa kanssa m3:nen n.3500km, pari kertaa tuli pikku viivat jätettyä tien pintaan mutta muuten normaalia reipashenkistä ajamista.
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
Bt 015 alla K8 ensiasennuksena ja 2500 km jälkeen loppu. Pito oli kyllä hyvä kunhan lämpesi, mutta arvaamaton oikean? käyttölämpötilan ulkopuolella. No, seuraavaksi pilotpoweri alle, se kesti ainakin 750 hyvin eikä tehny ylläreitä.
Supermoto
Juu,kyllä se on varmaa seuraava renkula se Pilot Poweri. Katotaa mitä se sitte kestää![]()
Kawasaki Zh2 2020
Tuntuu olevan eri versioita noista 014 gummeista liikkeellä, taannoin oli juttua gsr600 osioilla joissa tuo on ensiasennus rengas, osalla kulahti 3000-4000 välillä, omalla vedetty liki 7000 ja pintaa vaikka kuinka.
Chief Dark Horse -22
Tracer GT -18
F 700 GS -13
GSR 600 -06
FZS-600 -00
Virago 535 -99
Loistava rengas 2 CT. Mutta aivan hirveä kulumaan. Etenkään 2 päällä suoraa ajoa ei siedä lainkaan. Nyt jo toiset alla. Noin 5 tkm kestää mun käytössä.(Tysoni @ Touko. 25 2008,11:37) kirjoitti
Mutta pitää - ja pitää vaan. Ei aiheuta yllätyksiä, lämpenee nopeasti, suorapito hyvä, kaarrepito huippua. Kohtuu hyvältä vaikuttaa myös sateella (olen huono sadepitoa arvioimaan).
Mutta lompakon nimissä seuraavaksi taakse Z6, saapi nähdä sitten miten paljon pito putoaa...
-hh-
älkää nyt ihmeessä niitä Z kutosia ostako jos vähänkin sporttisempi ajotyyli... itsellä k4 1000 kikseri ja vanha omistaja laittanu taakke Z6sen ja mulla ei oo siihen mitään pienintäkään luottoa... ei yksinkertasesti oo tehty tällaseen mopoon vaan johonkin painaviin matkalehmiin (ja sen kyllä huomaa kun ei kulukkaan juuri ollenkaan)
jos yhden ERITTÄIN HUONON OMINAISUUDEN kaivais siitä Z6sta esiin niin märällä sillä ei vaan voi ajaa! valoista kun lähtee ni autot pääsee melkein edelle ku se lipsuu!!!![]()
mulle tulee kyllä PILOT POWER 2CT eteen/taakke jos sitte olis vähä luottoa(kuski kun ei oo mikään Rossi ni pitää nyt renkaisiin sentään saada luottaa että edes jotenkin pääsis liikkumaan)
![]()
GSXR-1000 Limited
Semmonen havainto vielä, että MPP on luokkaa sentin leveämpi gummi kuin M3 koossa 190/50. Tuntuu ajossa jonkin verran. M3:lla kanttaa mielestäni helpommin, ehkäpä juuri kapeuden vuoksi. MPP on räyhäkkäämmän näköinen.
Juu, se on niin suhteellista ? Busa ei oikeestaan "Matkalehmä" vai ?(Tohtori R @ Touko. 27 2008,13:29) kirjoitti
Z6 on kuitenkin pidoltaan / kestävyydeltään paras, kun ajetaan muualla kuin radalla tai kovaa mutkabaanalla . Toki Kilokigsu on toisenlainen pyörä, kuin Busa eli voipi oleellisesti vaikuttaa ominaisuuksiin . Ei mulla ainaskaan lipsu pätkääkään märälläkään, JOSKIN kaikki renkaat saa lipsumaan, "Lipsuttaja" on tangon ja penkin välissä / päällä .![]()
1200 GSF *Bandit *-02
onhan toi kilonen ja bussi aika eri viivalla ja kai niitä on vähä vaikea verrata(raikuli @ Touko. 28 2008,18:38) kirjoitti
mut jos busa olis vaikka sen verran painavampi että renkaassa parempi pito (esim märällä) kun se on kuitenkin kehitetty "painavempiin" pyöriin kuten FJR (ja ehkä sitte se bussikin) jne...
GSXR-1000 Limited
Jep . Jos mulla olis kilokigsu, saattasin hyvinkin käyttää eri rengasmerkkiä ?Ominaispainossa huomattava ero, akseliväli ihan eriluokkaa sekä kilonen on oikeesti houkuttava pyörä radalle ja mutkabaanoille. Ajelin viime suvena viikonlopun n. 500km K6 Kigsulla, ja myöntää tarvii, että huikee pyörä mutka-ajeluun, Kilosessa oli vielä Öhlinssin jousitus ja muutenkin Hieno laite kaiken kaikkiaan .
![]()
Keulimis herkkä, mutta ei lähestulkoonkaan niin herkkä, kuin vaikkapa Yammun R1 .![]()
1200 GSF *Bandit *-02
Kun tuos aiemmi oli maininta että Pilot power olis noin sentin leveempi kuin Sportec m3 niin ajattelin kun nyt meni kankaille tuo metukka ja tähän hätään ei saa kuin 180/55 lettua että oliskohan se iha ok. Kuulin tuos että jotkut käyttää ihan yleensä 180 rengasta vaik 190 olis alkup. Kuulemma ketterämpi ajella. Comments ??![]()
Kawasaki Zh2 2020
Onhan se profiilikysymyskin, mutta toki 180 on periaatteessa ketterämpi.(Tysoni @ Touko. 30 2008,11:39) kirjoitti
-hh-
eilen saapui setti micheliniä/metzleriä pihaan ja ihan mielenkiinnosta mittasin tuon m3:sen leveyden 2 eri renkaasta ja molemmissa oli 190,2 ja z4 oli 189,6.pp en mitannut koska ne olivat 180leveitä!sitten vertailin tuota m3 ja pilot poweria ni ne on hieman eri mallisia renkaita vaikka sport kumeja molemmat ovatkin tuo pp on profiililtaan enemmän pyöreä kun takanta päin katsoo kun taas m3 on hieman jyrkempi/terävämpi profiililtaan(muistuttaa enemmän loppuun ajettua ratarengasta).nyt on n:1500km kokemusta tuosta m3 josta n:300km radalla ja erittäin tyytyväinen olen.(hidas57 @ Touko. 27 2008,13:43) kirjoitti