Varmaan sama asia, mutta Kokkola(MattiR @ Joulu. 30 2007,02:04) kirjoitti
Triumph Tiger 1050 SE (ABS) - 2010
Muistelen jossainpäin maailmaa kaupattavan pärrän alle kiinnitettävää palikkaa, joka (mainoksen mukaan) saa liikennevalot reagoimaan paremmin.
Ehkä parempi tapa (testattu) on ilmoittaa liikennevaloista vastaavalle henkilölle, että herkistää vähän valojen säätöjä . Ainakin, jos vakioreitillä tällainen kiusa on.
Punainen Honda ST1100 PanEuropean -97 -> Lue: Heterosohva!
Täällä savossa Iisalmen eteläpuolella, Peltosalmella on näitä uudempia näyttötauluja ja kyllä se joka kerran on nopeuden näyttänyt kun taas Kajaanissa ja Kuopion eteläpuolella Paukarlahden kohdalla on niitä 80-luvulla laitettuja näyttötauluja jotka ei tunnista moottoripyörää. Ja olenpa kerran huomannut että tolppapoliisikin tunnisti pannarin.![]()
shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
Nelostiellä Kemin paikkeilla on nopeusnäyttö joka näyttää lukeman ehkä joka kolmas kerta. Sillä ei tunnu olevan merkitystä, millä kohtaa kaistaa ajelee.
Minun mielestä enemmän riesaa on liikennevaloista. Hyvinkään Läntisen yhdystien kaikki liikennevalot ovat sokeita mopolle. Eihän siinä muuten mitään, mutta asun yhdystien varrella ja joudun kulkemaan päivittäin ko tietä myöten. On eräänkin kerran tullut käännyttyä risteyksessä punaisista, kun hermo menee odotellessa jotakuta autoilijaa tulemaan samalle kääntyvien kaistalle.
Risteys on vieläpä sopivasti poliisilaitoksen vieressä.
GSX 750
Nopeusnäyttöhän perustuu asfaltin alla olevaan kahteen kaapeliin. Siis silmukkaan.
Jos katsotte hieman ennen mittaria asfalttiin niin siinä menee kaistan poikki kaksi korjattua saumaa. Siellä on silmukka alla.
Silmukka havaitsee riittävän metallimäärän yläpuolella ja laskee kahden kaapelin ylittämiseen menneen ajan. Siitä sitten pieni laskenta ja nopeus taululle.
Tämä siis silloin kun on kyseessä tuo silmukalla mittaava näyttöä.
Muistaakseni ainakin Pori - Turku välillä olevan nopeuskamerat mittaavat juuri silmukka periaatteella.
Silmukka mittaa vain omalla puolella. Kämpän kaffetuvan tutkan edellä menevä auto ohitti siten, että vaihtoi kaistaa, eikä hidastanut vauhtia. Itse ajelin nopeusrajoitusten mukaan perässä. Hämmästyimme kavereiden kanssa edellä menevän outoa koukkausta.
Nuo liikennenvalot toimivat samalla tavalla eli tien alla on induktiosilmukka (tai vastaava) joka tunnistaa yläpuolella olevan metallikasan.
Itselläni on vielä rautarunkoinen mopo, joten tunnistus tapahtuu joka kerta.
Mahtaisikohan jostain mopon alle laitettavasta sähkölaitteesta olla riittävästi tehoa heittämään silmukalle tietoa. Lähinnä siis mietin tuota liikennevalo ongelmaa. En nopeustutkaa.
* * * * * * * * * * *
Tää on allekirjoitus!
* * * * * * * * * * *
Suzuki GS 450E (vm. 1988) -->
Suzuki GS1100G (vm. 1983) -->
Yamaha FJ1200ABS (vm. 1992) -->
Yamaha FJR1300A (vm. 2008) -->
Ei tiedä vielä