Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 36:sta
    Eli kysyn mistä kohtaa kaistaa ajan jotta taulu näyttäisi jotain.
    Kokeiltu on vähä joka kohdasta mutta ei tunnu reagoivan mopoon.
    Ja liian kevyestä moposta ei ole kyse, mopo 250kg ja kuski *+100kg.
    Honda CBR1000F -99
    ex Honda CBX750F -85
    Ei aina auta vaikka ajaisi mistä. Asfalttiin upotetut mittauslangat ei vain reagoi tarpeeksi mopon pieneen metalliseen massaan. On myös ns. tutkamallisia, jotka ottaa mopon paremmin. Toisaalta eikös tämä ole ihan hyvä ominaisuus, ainakin noiden nopeusvalvontatolppien kohdalla.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
    Kyllä mulle ainakin on valokuvatolppa välähtänyt. Hyvän joulun onneksi pyörässä ei ole numeroa edessä.
    Mun käsityksen mukaan kameratolpat ottaa kuvan moottoripyörästäkin, mutta nopeusnäyttötaulut ei näytä nopeutta pärrälle.

Joskus ollaan koitettu ajaa kahdella pyörällä vierekkäin nopeusnäyttöön,mutta tuloksetta. Sen sijaan tiedän useammankin motoristin jotka on väläytelleet kameratolppia, tosin ilman jälkimuistutuksia *

Yamaha DT 125 LC "87 1994-1996
    Honda CB125T "81 ~2002-
    Honda Transalp 600 "93 *2002-2008
    Yamaha TDM 900 "04 * 2008-2010
    Yamaha TDM 850 "91 2011-
    Kyllä paikallinen nopeudennäyttötaulu ainakin pikkugigsun tunnistaa. Eikä ole kauhean tarkka siitä missä kohta kaistaa ajaa. Jotkut ilmeisesti eivät vaan reagoi mopottimeen.
    ex. YZF-R6R -06 kilpuri
    ex. GSX-R600 -05
    ex. ZX-9R -96
    ex. GSX600F -00
    ex. RD125LC -83
    Ainoa nopeusmittaustaulu, joka on minulle nopeuden kertonut, oli Mikkelissä.

LPR-Puumala- MLI- JKL reitin varrella, jonkinlaisella 'ohitiellä', autokauppojen vieressä.

Pläkkärin vakivälityksillä 80km/h mittarissa tais olla tolpassa 76km/h.

Muualla ei ole minua noteerattu *
    Yama80cc&100-Honda125x2/450Dohc/750-SuzyT500-KawaZ1903/1135cc
    Paused '87-'05 Ex XX'99/'05-'21 Tickets '75 '84 '14
    Now '14 VFR1200F
    161.6mph/LPR'09
    175.8mph/Halli'10&SS1000
    177.1mph/Halli'11&SS1600K
    167,2mph/Halli'13&SS1000
    168.4mph/LPR'14&SS1600K
    Kasitiellä nousiaisten kohdalla oleva näyttötaulu reagoi ainakin vanhaan kawaan, toisaalta se olikin hirvittävän painava * ja kuskilla painoa 65kg eli yhteispainoa hieman päälle 300kg.
    Benelli RZ 125cc -> Yamaha TZR -> Kawasaki ZX-9R -> Yamaha XT 600 (Varastettu) -> Kawasaki Er-6n
    Lainaa (xx99jkl @ Joulu. 24 2007,17:55) kirjoitti
    Ainoa nopeusmittaustaulu, joka on minulle nopeuden kertonut, oli Mikkelissä.

LPR-Puumala- MLI- JKL reitin varrella, jonkinlaisella 'ohitiellä', autokauppojen vieressä.
    Tuo motoristinkin nopeuden näyttävä taulu on 5-tiellä hieman ennen Visulahtea pohjoiseen mentäessä. Viisi-kuusi km/h näytti liikaa ison vesibanditin mittari.
    Lainaa (LeXa @ Joulu. 24 2007,18:10) kirjoitti
    Kasitiellä nousiaisten kohdalla oleva näyttötaulu reagoi ainakin vanhaan kawaan, toisaalta se olikin hirvittävän painava ja kuskilla painoa 65kg eli yhteispainoa hieman päälle 300kg.
    Tuo Nousiaisten mittataulu lienee melko uutta tekniikkaa, näyttää nimittäin kaikenkokoisten prätkien nopeuden. Ajoneuvon paikka ajokaistalla ei näytä vaikuttavan asiaan. Lukemakin on melko tarkka, oman Sevenfiftyn mittari on näet tarkistettu poliisitutkalla...
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
    kyllä parikertaa näyttäny lukenaa lappeenrannan abcn lähistöllä valtatie kutosella. Se näyttää ihan mitä huvittaa kup yörällä ajaa mut ajakaapa vaikka auton perässä samaa vauhtia ni suht todellinen lukema tulee
    600rr
    juu kyllä se nopeuskamera on meikäläisen gixerilläkin vilkkunu hangon väylällä häslingistä pois päin mutta tuntuu että nopeusnäytöistä ei saa lukemaa millään!!! josko sitä sitte on liikaa sitä kyytiä no näin talvella ei tarvii tollasia miettiä ku kotilolla ajelee
    GSXR-1000 Limited
    niin ja nopeuskamerasta ei tosiaan mitään seurauksia ole tullut!
    GSXR-1000 Limited
    Kyllä Nummelanharjun nopeusnäyttö taulu ainakin mun pyörät on rekisteröiny (silloin ku se pirulainen toimii) ja keskellä kaistaa olen aina ajanut.
    Porissa ainakin nopeusnäyttötaulu ottaa piikin nopeuden, eikä tunnu kauheasti edes olevan väliä, missä kohtaa kaistaa ajelee.
    Ducati Monster 696 -08
    ex: Cagiva mito -06
    Lainaa (Transalp @ Joulu. 24 2007,16:33) kirjoitti
    Mun käsityksen mukaan kameratolpat ottaa kuvan moottoripyörästäkin, mutta nopeusnäyttötaulut ei näytä nopeutta pärrälle.

Joskus ollaan koitettu ajaa kahdella pyörällä vierekkäin nopeusnäyttöön,mutta tuloksetta. Sen sijaan tiedän useammankin motoristin jotka on väläytelleet kameratolppia, tosin ilman jälkimuistutuksia *
    Iha samalla kannalla oon. En oo ikinä saanu nopeustauluun lukemii vaikka tosiaan kaverin kans Kirkkonummella ajettiin tauluun vierekkäin. Tolpat kyl napsii kuvia vaikkakin turhaan.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson

Tunnus suljettu
    Liittyi May 2005
    Kirkkonummi
    Lienee ei painolla ole merkitystä Pikemminkin massan sisältämällä metallilla >>> silmukka tiessä ja sen herkkyys. Voipi löytyä niitäkin nopeusnäyttöjä, missä tutka " hoitaa homman"
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Pk-seudulta löytyy ainakin yksi tutkaa käyttävä näyttötaulu. Löytyy kun kääntyy Tammistontieltä Plantagenin kohdalta länteen päin kohti Jumbon kauppakeskusta. Näyttö seuraa kärppänä myös mopoa, eli sillä on helppo asettaa todellinen nopeus kohdilleen ja sitten tsekata mitä mittari näyttää.

1000
    Lainaa (TinBa @ Joulu. 25 2007,12:26) kirjoitti
    Porissa ainakin nopeusnäyttötaulu ottaa piikin nopeuden, eikä tunnu kauheasti edes olevan väliä, missä kohtaa kaistaa ajelee.
    Tarkoitat varmaan kakkostiellä Ulvilassa Cimcorpin kohdalla olevaa näyttöä? Näyttää nopeuden pärrälle ja en ainakaan ole huomannut, että olisi kovin kranttu tosta paikasta missä ajelee.
    T: -4 mittarinopeudesta
    Lainaa (Kane @ Joulu. 26 2007,00:51) kirjoitti
    Lainaa (TinBa @ Joulu. 25 2007,12:26) kirjoitti
    Tarkoitat varmaan kakkostiellä Ulvilassa Cimcorpin kohdalla olevaa näyttöä? Näyttää nopeuden pärrälle ja en ainakaan ole huomannut, että olisi kovin kranttu tosta paikasta missä ajelee.
    T: -4 mittarinopeudesta
    Juuri tämä kyseessä.
    Ducati Monster 696 -08
    ex: Cagiva mito -06
    Noita nopeusnäyttötekniikoita tuntuu olevan monenlaisia. Yleensä ei näytä moottoripyörän nopeutta, mutta joissain paikoissa näyttää aina. Ympäri Suomea kun olen pyörinyt, niin en jaksa muistaa missä aina näyttää. Kotiseudulla eivät ikinä näytä nopeutta. Pyörän painolla ei tunnu olevan minkäänlaista merkitystä.
    Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
    BMW R45 -79
    Yamaha rd 250 lc -81
    Lainaa (kap57 @ Joulu. 24 2007,21:53) kirjoitti
    Lainaa (LeXa @ Joulu. 24 2007,18:10) kirjoitti
    Kasitiellä nousiaisten kohdalla oleva näyttötaulu reagoi ainakin vanhaan kawaan, toisaalta se olikin hirvittävän painava * ja kuskilla painoa 65kg eli yhteispainoa hieman päälle 300kg.
    Tuo Nousiaisten mittataulu lienee melko uutta tekniikkaa, näyttää nimittäin kaikenkokoisten prätkien nopeuden. Ajoneuvon paikka ajokaistalla ei näytä vaikuttavan asiaan. Lukemakin on melko tarkka, oman Sevenfiftyn mittari on näet tarkistettu poliisitutkalla...
    kokemukseni ovat hiukan toisenlaiset, mulla ainakin tuntuu vaikuttavan ajanko jommassa kummassa urassa tai niiden välillä. eroa voi olla 4 kilsaa/h eri ajolinjojen välillä
    Muistaakseni Tampereella Lahdentien näyttö kyllä "vilkutti" erkan nopeuden viime kesänä...
    Lukemakin on melko tarkka, oman Sevenfiftyn mittari on näet tarkistettu poliisitutkalla...
    Ot:
    Näyttikö setä sinisen tutka saman mitä oma mittari?
    Itellä nimittäin sevenfiftyn mittari näyttää n. 10km/h yläkanttiin...
    moottoripyöräily, parasta mitä voi housut jalassa tehdä
    Henk. koht. kokemus on et nopeusnäytöt ei reagoi prätkään....mutta just lappeenrannassa abc:n kohdalla olevista näytöistä (kumpaakin suuntaan näytöt) toinen reagoi jos ajaa auton rengasuran kohdalla ja näyttää vielä suht oikein ainakin gps:n nopeusnäyttämään verrattuna. Mut jos ajaa uran vierellä nii ei reagoi ollenkaan ja toinen näyttö ei virkaa mitää vaik ajelis mis kohtaa kaistaa!!! Kai se hiukan riippuu mite pinnassa antureiden langat on!!!
    Jos suurin osa nopeusnäytöistä ei reagoi prätkän nopeuteen niin vaikea on sitten luottaa siihen joka jotain lukemaa näyttää. Liike-elämässä tässä voisi olla kehityskeskustelun paikka näytöistä vastaavilla, eikös noita sen takia laiteta että voisi tarkistaa nopeusmittarinsa.
    Lainaa (LS 650 @ Joulu. 29 2007,18:29) kirjoitti
    Lukemakin on melko tarkka, oman Sevenfiftyn mittari on näet tarkistettu poliisitutkalla...
    Ot:
    Näyttikö setä sinisen tutka saman mitä oma mittari?
    Itellä nimittäin sevenfiftyn mittari näyttää n. 10km/h yläkanttiin...
    Tarkistus ajettiin kahdella nopeudella, tuloksena 60/59 ja 80/78 ( jälkimmäinen tutkan lukema ). Navigaattorin antama lukema tukee myös mittarin tarkkuuta, heitto 1-2 km/h...

Tuolla Nousiaisissa olen huomannut sellaisen seikan, että sadekelin/kuivan kelin lukema heittää. Ajan joka arkiaamu töihin näytön ohi ja pakettiauton 80 km/h on kelistä riippuen 79-84 ( todellakin näin päin, mittari näyttää liian vähän )
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
    Perinteiset nopeusnäytöt ja "safety camerat" perustuu ns. silmukoihin eli asfaltiin on istutettu johtimia ennen ko. värkkejä. Ne sitten huomaavat raudan joka liikkuu niiden yli ja compuutteri laskee nopeuden. Riippuen mopon raudan määrästä ja säädettävästä herkkyydestä ne joko huomaavat sinut tai ei. Jos ajat silmukan kohdalla vastaantulijan kaistaa niin kamera ei sinua hiffaa vaikka väitän, että Loppi - Forssa tiellä ainakin yksi kamera on ns. vastaan tuleville johdotettu.
    Nämä silmukat kyllä näkee kaistalla. Eli joko vastaantulijan kaistalla tai pientareella ovat "sokeita"

Samalla periaatteella toimivat mm. parkki alueiden puomit.
    T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Haloo. Näistä nopeusnäytöistä ja kameroista ...

Ketkäs Teidän joukossa on niitä, joiden ajamiseen tai kävelemiseen
    noiden näyttöjen tai kameroiden olemassaolo vaikuttaa yhtään mitenkään?

PS. Ainoa paikka, jossa tiedän, että mopo ei vaihda valoa on
    Espoossa tultaessa Tarvontietä Kehä I:lle ja käännytään
    vasemmalle. Siinä saa seistä loputtomiin ellei tule autoa taakse.

<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
    Lainaa (MattiR @ Joulu. 30 2007,00:53) kirjoitti

Kaupungissa missä minä asun, niin yhdetkään liikennevalot ei reagoi mun pärrään milläänlailla. Olen vuorotöissä ja kun lähden aamuvuoroon, tai kun pääsen yövuorosta, niin joutuu kuitata kaikki punavalot perseenpyyhkimisellä, koska ne ei torellakaan huomioi mua!
    Triumph Tiger 1050 SE (ABS) - 2010
  30.  
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Lainaa (Karsta @ Joulu. 30 2007,01:14) kirjoitti
    Lainaa (MattiR @ Joulu. 30 2007,00:53) kirjoitti

Kaupungissa missä minä asun, niin yhdetkään liikennevalot ei reagoi mun pärrään milläänlailla. Olen vuorotöissä ja kun lähden aamuvuoroon, tai kun pääsen yövuorosta, niin joutuu kuitata kaikki punavalot perseenpyyhkimisellä, koska ne ei torellakaan huomioi mua!
    Seinejoellako?
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen