Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 40:sta
  1. #1
    Kiikarissa olis ens kesän ajoihin CBR 600f tai sport, vm. 2000 eteenpäin. Nyt tarvisin kokeneempien apua mihin kaikkeen tämän mallin ostossa pitää kiinnittää huomiota? *Kulutusosien kunnon osaan kyllä katsoa, mutta onko mitään erityisiä tyyppivikoja? Mitä käytännön eroja on f ja f sportin välillä? Onko tuo malli minkälainen ajaa 2-päällä? RR-mallikin kiinnostas, mutta millanen se mahtaa olla pitempää matkaa ajaessa, ja viittiikö sillä kakspäällä ajella?

    Armoton kuume päällä tällähetkellä..



  2. #2
    Muutaman kokemuksen ehdin tähän kirjoittaa, kun tuota kokemusta on F malleista vuosilta 2000(kaasari) ja 2007(ruisku). Kovastihan nuo kaksi ovat samanlaisia ja erot käytännössä melko kosmeettisia, mutta on sentään jotakin eli:
    - Vanha kaasari versio kuluttaa polttoainetta hieman vähemmän (2000 4,5l/100km vs. 2007 reilu 5l/100km). Voi toki riippua ajotavan muuttumisesta, mutta kun aikoinaan 2000 mallilla pääsin yli 5 litran kulutukseen vain radalla, niin nyt 2007 vie sen ajoipa melkein miten vaan.
    - 2007 on aavistuksen kyykympi, joka käytännössä tuntuuu seuraavasti. Eli kun 2000 vuosimalli oli mukava ajettava jo 80km/h vaudissa, niin 2007 malli vasta lähempänä 100 km/h. On toki mahdollista, että vanha ei taivu enää pyörän päälle kuten silloin joskus nuorena.
    - 2000 mallissa oli sivulaukuille aavistuksen enemmän tilaa, kuin tässä 2007 mallissa. On toki mahdollista että kyse on enempikin pyöräkohtaisesta erosta, mutta pakoputki näyttää nykyisessä pyörässä olevan reilun sentin ylempänä, joten vanhat laukut lähes osuvat putkeen.
    - Muistaakseni 2006 vuodesta riisuivat CBR:stä alustan säädö pois lähes tyystin.
    - Ruiskuversio nyt tietysti on jo paljon uudemman oloinen kuin tuo vanha kaasari vehje, mutta käytännössä tuo vanha kaasari versio oli kyllä ihan yhtä hyvä ja ehkä jopa hieman käytännöllisempi kuin tämä uudempi malli.

    Molemmilla on ollut mukava yksin ajella ja pitkätkään taipaleet eivät ole käyneet raskaaksi. Yllättäviä vikoja ei ole minun kohdalleni näissä peleissä osunut ajettujen 60 000 km aikana.

    Tämmöisiä tähän nyt aluksi...
    <p>Honda NTV650 Revere -90 -&gt; Honda CBR600 F -00 -&gt; Kawasaki KLE500 -05 -&gt; Honda CBR600 F -07 -&gt; KTM 990 Supermoto R -11 -&gt; KTM 690 Enduro R -17</p>
  3. #3
    Lainaa (jandp @ Joulu. 18 2007,20:52) kirjoitti
    Kiikarissa olis ens kesän ajoihin CBR 600f tai sport, vm. 2000 eteenpäin. Nyt tarvisin kokeneempien apua mihin kaikkeen tämän mallin ostossa pitää kiinnittää huomiota? *Kulutusosien kunnon osaan kyllä katsoa, mutta onko mitään erityisiä tyyppivikoja? Mitä käytännön eroja on f ja f sportin välillä? Onko tuo malli minkälainen ajaa 2-päällä? RR-mallikin kiinnostas, mutta millanen se mahtaa olla pitempää matkaa ajaessa, ja viittiikö sillä kakspäällä ajella?

    Armoton kuume päällä tällähetkellä..
    Eli nyt tarjolla pelkkää priimatavaraa hyvään kotiin!

    Kurkkaappa ilmoitus!

    http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=539479

    Siittäpä sulle pyörä!
    Beta 350 RR -11 enskahärveli

    R1 -08 ratahärveli *B1000 #78 (myyty 12.2.2012)

    GSXR 1000 K7 Black #162 (myyty 19.8.2009)

    R1 -06 + Akra Full + K&N + PCIII (R.I.P. 21.5.2007)

    K1200R -05 (myyty -06)

    CBR600F -90 (myyty -04)
  4. #4
    Osaisko joku valaista mitä eroa tuolla f ja f sport malleilla on?
  5. #5
    Lainaa (jandp @ Joulu. 19 2007,20:57) kirjoitti
    Osaisko joku valaista mitä eroa tuolla f ja f sport malleilla on?
    Tällaista jostain googletin: (FY kai meidän F..?!)

    Riding position is the same, but the FY seat is much comfier. Pegs and bars the same height. FY has a centrestand. F sport has harder valve springs and a few other internal mods for use with the race kit, but these are otherwise unnoticable, you cant feel/see them. Dash is different, FY has dial clocks wheras the sport has digital speedo.
    FY has carbs and feels much smoother to ride, and gives (me) much better fuel return than cleaner burning fuel injection. F sport seat unit looks better! F sport has different colour fork legs.
    Probably more, but thats all I remember at the moment...
    xxx
  6. #6
    Lainaa (jandp @ Joulu. 19 2007,20:57) kirjoitti
    Osaisko joku valaista mitä eroa tuolla f ja f sport malleilla on?
    Aika minimaaliset taitaa olla erot 2001-2002 F ja F Sport mallien välillä, lähinnä ulkonäössä tuo istuimen 2-osaisuus ja keskituen puute. Melko pieni tuotantomäärä verrattuna F malliin yleensä, saattaa olla hankala saada joitakin tiettyjä varaosia tms.

    Manufacturing years: 2001-2002 Models: CBR600FS 1, -2

    FS 1 and 2 - Sport variant: separate rider and pillion perches, no centerstand,
    no grabrail, different camshaft and valve seats, lighter flywheel,
    double valve springs, extra clutch plate, black frame and swingarm, one kilo lighter,
    larger (46-tooth) rear sporcket, different ECU map.
    GSX-R1000 L0
    GSX1300R Hayabusa K9
    CBR600RR 2010 Leyla Special Edition
    GSX1300R Hayabusa K8
    CBR600F4i 2003

    "It sits there and stares back at you. And the longer you do that, the more it speaks to you."
  7. #7
    Lainaa (Streethawk @ Joulu. 19 2007,22:47) kirjoitti
    Tällaista jostain googletin: (FY kai meidän F..?!)

    Riding position is the same, but the FY seat is much comfier. Pegs and bars the same height. FY has a centrestand. F sport has harder valve springs and a few other internal mods for use with the race kit, but these are otherwise unnoticable, you cant feel/see them. Dash is different, FY has dial clocks wheras the sport has digital speedo.
    FY has carbs and feels much smoother to ride, and gives (me) much better fuel return than cleaner burning fuel injection. F sport seat unit looks better! F sport has different colour fork legs.
    Probably more, but thats all I remember at the moment...
    Hondan valmistusvuosien mallimerkinnät on tosiaan hieman hankalia muistaa, mutta tuossa tekstissä puhutaan mm.
    kaasuttimista, joten siitä voi jo päätellä että kyseessä
    on vuotta 2001 aikaisempi tuotantoversio.

    Esim. CBR600F4-X on 1999 malli, F4-Y on 2000 malli (nämä siis
    eivät vielä ole ruiskukoneella).

    CBR600F4-1 ,-2 ja -3 ovat mallimerkinnöistä paremmin pääteltävissä ja ovat 2001,2002 ja 2003 vuosimallit.
    GSX-R1000 L0
    GSX1300R Hayabusa K9
    CBR600RR 2010 Leyla Special Edition
    GSX1300R Hayabusa K8
    CBR600F4i 2003

    "It sits there and stares back at you. And the longer you do that, the more it speaks to you."
  8. #8
    Kiitti tiedoista! Tarjolla pyöriä on kivasti, nyt pitää alkaa miettiin mitä lähetään katsoon paikanpäälle!
  9. #9
    Lainaa (jandp @ Joulu. 20 2007,09:18) kirjoitti
    Kiitti tiedoista! Tarjolla pyöriä on kivasti, nyt pitää alkaa miettiin mitä lähetään katsoon paikanpäälle!
    Minulla tuollainen -99 vuosimalli myynnissä, jos noin vanha kiinnostaa. Pistetään hintaan vielä .Org alennus * Ilmoitus löytyy tuolta palstan myyntipuolelta.
    xxx
  10. #10
    Lainaa (mic @ Joulu. 19 2007,14:26) kirjoitti
    Lainaa (jandp @ Joulu. 18 2007,20:52) kirjoitti
    Kiikarissa olis ens kesän ajoihin CBR 600f tai sport, vm. 2000 eteenpäin. Nyt tarvisin kokeneempien apua mihin kaikkeen tämän mallin ostossa pitää kiinnittää huomiota? *Kulutusosien kunnon osaan kyllä katsoa, mutta onko mitään erityisiä tyyppivikoja? Mitä käytännön eroja on f ja f sportin välillä? Onko tuo malli minkälainen ajaa 2-päällä? RR-mallikin kiinnostas, mutta millanen se mahtaa olla pitempää matkaa ajaessa, ja viittiikö sillä kakspäällä ajella?

    Armoton kuume päällä tällähetkellä..
    Eli nyt tarjolla pelkkää priimatavaraa hyvään kotiin!

    Kurkkaappa ilmoitus!

    http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=539479

    Siittäpä sulle pyörä!
    Niinhän siinä kävi, että nopeat syö hitaat.. Eli Poju on myyty.. KIRJ.Kallio
    Beta 350 RR -11 enskahärveli

    R1 -08 ratahärveli *B1000 #78 (myyty 12.2.2012)

    GSXR 1000 K7 Black #162 (myyty 19.8.2009)

    R1 -06 + Akra Full + K&N + PCIII (R.I.P. 21.5.2007)

    K1200R -05 (myyty -06)

    CBR600F -90 (myyty -04)
  11. #11
    No onneksi noita on vielä tarjolla, vaikka sielä hyvä yksilö olisi varmasti odotellutkin!
  12. #12
    Näin se menee, mutta toivottavasti löydät jonkun MELKEIN yhtä hyvän Maltilla katselet
    Cute....but kind of evil ;)

    *
    Palo stringeistä lahkeet ja kohta loputki narut

    cbr600f-05 <--- MYYTY [img]http://www.moottoripyora.org/iB_html/non-cgi/emoticons/sad_orig.gif[/img]
    ONNEKSI Rakas mieheni lainaa kiltisti mulle omaa mustaa k7 [img]http://www.moottoripyora.org/iB_html/non-cgi/emoticons/smile_org.gif[/img]
  13. #13
    Lainaa (Kallio @ Joulu. 21 2007,08:32) kirjoitti
    Näin se menee, mutta toivottavasti löydät jonkun MELKEIN yhtä hyvän * *Maltilla katselet *
    No siinähän se on,ellei jopa parempi http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=530009
  14. #14
    Itselläni on -99 mallin 600:nen cbr f4, eli viimisen sukupolven kaasari malli. Erittäin tyytyväinen olen ollut. Pyörä soveltuu hyvin kaupunki sekä maantie ajoon, kuten täällä aikasemmin onkin todettu "hyvä joka paikan höylä" Ajoasento on ei ole niin kyykky kuin monessa muussa sportti mallissa, eli pyörällä on leppoisaa huristella hitaammassa vauhdissa.

    Cepariin kannattaa kuitenkin tehdä seuraavat muutokset, Välityksiä on hyvä hieman tiuhentaa eli -1 hammasratas eteen on hyvä, tai pari kolme piikkiä isompi takahammasratas. Kiihtyvyys paranee, mutta moottori ei silti "huuda" normaalissa matka-ajossa.

    Toinen hyvä ja halpa "viritys" on syttypyörä, koska ceparit on suuniteltu toimimaan matala oktaanisella bensalla, niin suomen oloissa ceparin vakio sytkä on aavistuksen myöhässä. Omaan pyörään laitoin factoryn syttypyörän ja siirryin 98 bensaan, niin moottorin kierrosherkkyys parani, sekä ala ja keskialueen vääntö parani huomattavasti.

    Tästä uudemmasta ruisku mallista -01 ja uudemmat ei minulla ole kokemusta, joten edellä mainitut muutokset eivät välttämättä vaikuta yhtä paljoa näissä uudemmissa. Omasta pyörästä löytyy myös perinteiset slipari, suutinsarja ja filtteri "viritykset" joilla säädätyksen jälkeen saa muutaman lisä hevosen, sekä aimo annoksen katu uskottavuutta.

    Käytettyjen markkinoilla valikoimaa riittää, joten kannataa rauhassa katsella ja vertailla vaihtoehtoja, nyt on ostajan markkinat.
  15. #15
    Meikäläisellä ollut tuollainen sportticebari jo pienen ikuisuuden. Ihan toimiva valinta kaikkeen hauskanpitoon ja ajeluun. Sportissa ehkä mukavinta on se ettei niitä tule ihan kokoajan vastaan kadulla. Onhan se ihan hitosti paremman näköinen, kuin tuo perusmalli. Makuasia tuokin. Sagitta tuossa jo kiteytti mallien erot. Lisäksi on tullut havaittua huoltaessa että ilmanputsari on erilainen kuin perusmallissa, siis muodoiltaan.

    Omaan vaihdoin piikkiä pienemmän eturattaan, niin muuttui kikkailukerroin kivemmaksi.
    Oman pyörän mittarissa tällä hetkellä about 45 tkm, eikä murheita ole ollut. Ainut mikä on vaihdettu on kuuluisa nokkaketjun kiristäjä, eikä sekään ollut kallis osa, jotain 80€ paikkeilla, muistaakseni.
    Tosikot rakentavat itse oman helvettinsä!

    Moralisti - Ihminen, joka pelkää kuollakseen, että jollakin jossakin on hauskaa.
  16. #16
    No niin CBR on hankittu, vm2003 25tkm ajettu musta yksilö löysi tiensä talliin..

    Saapa nähdä montako tankillista pitää tallissa kaasutella, tulis jo kesä äkkiä!!
  17. #17
    Onnea hankinnalle ja todellakin hermoja kevättä odotellessa
    Kyllä tässä kerkee ainakin tankillisen kaasuttelemaan...mulla tullu täyteen eka kilsa halliajelua uudella pyörällä
  18. #18
    Lainaa (Samson @ Joulu. 19 2007,11:42) kirjoitti
    - Vanha kaasari versio kuluttaa polttoainetta hieman vähemmän (2000 4,5l/100km vs. 2007 reilu 5l/100km). Voi toki riippua ajotavan muuttumisesta, mutta kun aikoinaan 2000 mallilla pääsin yli 5 litran kulutukseen vain radalla, niin nyt 2007 vie sen ajoipa melkein miten vaan.
    Itellä cbr 600f -99.
    Ennen kuristamista 7l/100km, kuristamisen jälkeen 7,5l/100km.
    Pyörä on muuten ihan vakiokunnossa, lukuunottamatta laser hotcamin sliparia. Perus ajossa voi vain ihmetellä että mistä noin suuri kulutus johtuu..
  19. #19
    Voi johtua sliparista, jos pyörää ei ole säädetty -> seokset sekaisin -> vähemmän tehoa & enemmän kulutusta
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  20. #20
    Samoilla linjoilla aloittajan kanssa mennään...
    Eli tietoa pyöristä melkein nolla, ainut et tommosella 600cc cebarilla (mallio -99 tms on tullu parina kesänä vähän ajeltua)
    Tiukka säästökuuri meneillään ja kesäks pitäis jo pyörä saada.
    Onko jollain viisaammalla antaa opastusta minkä ikäisen vois mahdollisesti saada noin 5000e:llä (+- 400e).

    Yksin en oo uskaltautumassa pyörää lähtee hankkimaan, eli pitää vaivata tuttua, joka noiden kanssa on pelannut kauan.
  21. #21
    Suosittelisin ostamaan vm. 99- , koska vuonna 99 tuli täysin uusi malli, jossa parennettu ja kehitetty monta kohtaa.
    Minulla olisi myynnissä vm. 2000, koko musta
    *** Triumph Speed Triple ***
    * Ex. Honda CBR 600 *
  22. #22
    Myynnissä ois -98 mallinen musta(+hiukan harmaata ja hopeaa). Ajettu 61tkm. Halpa ja hyvä menopeli ois tajolla ilman mitään vikoja!
    Honda tai Yamaha, so not kunhan cebarilla ajaa
  23. #23
    prkleen kesä, oon varmaan ainoo, joka toivoo et se tulis vasta pari kuukautta myöhemmin... Jos heinäkuuhun asti malttas odottaa, ni sillo ois 6000-7000e varaa sijoittaa (jolla vissiin jo sais ihan suht asiallisen menopelin).

    Ton ylemmän pyörän olinkin jo ehtiny bongaa nettimotosta.
  24. #24
    Lainaa (kiivi3 @ Tammi. 15 2008,10:45) kirjoitti
    Samoilla linjoilla aloittajan kanssa mennään...
    Eli tietoa pyöristä melkein nolla, ainut et tommosella 600cc cebarilla (mallio -99 tms on tullu parina kesänä vähän ajeltua)
    Tiukka säästökuuri meneillään ja kesäks pitäis jo pyörä saada.
    Onko jollain viisaammalla antaa opastusta minkä ikäisen vois mahdollisesti saada noin 5000e:llä (+- 400e).

    Yksin en oo uskaltautumassa pyörää lähtee hankkimaan, eli pitää vaivata tuttua, joka noiden kanssa on pelannut kauan.
    Itse sain oman cebarini 5300€ vm -99, 39k ajettu..
    Tosin tuo kuristaminen sitten söi jonkin verran rahaa



  25. #25
    Itsekin ostin lauantaina cbr 600 F2sen, jenkkimallia eli special väritys ja mailimittari
    Ainoa pätevä syy väliaikaiseen selväpäisyyteen on moottoripyörät.
  26. #26
    Lainaa (Jasso_Salamela @ Joulu. 21 2007,09:47) kirjoitti
    Lainaa (Kallio @ Joulu. 21 2007,08:32) kirjoitti
    Näin se menee, mutta toivottavasti löydät jonkun MELKEIN yhtä hyvän Maltilla katselet
    No siinähän se on,ellei jopa parempi http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=530009
    Täytyypä sanoa ettei oo hinnalla pilattu... Eikä paljoa ajettu...
    Wallu
  27. #27
    Lainaa (Waltsu407 @ Tammi. 15 2008,22:05) kirjoitti
    Lainaa (Jasso_Salamela @ Joulu. 21 2007,09:47) kirjoitti
    Lainaa (Kallio @ Joulu. 21 2007,08:32) kirjoitti
    Näin se menee, mutta toivottavasti löydät jonkun MELKEIN yhtä hyvän * *Maltilla katselet *
    No siinähän se on,ellei jopa parempi http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=530009
    Täytyypä sanoa ettei oo hinnalla pilattu... Eikä paljoa ajettu...
    Jep.Tervetuloa kaupoille...



  28. #28
    perus varma pyörä!

    itselläni 2005 vuosimallin cebari ja tyytyväinen olen siihen ollut. hyvä ajaa pitkääkin matkaa ja hyvä myös kaupungissa. vikoja siinä ei ole sen kummempia ilmennyt..
    JustJust
  29. #29
    Ittellä on toi -04 RR malli ja kyllä sillä yksikseen ihan hyvin pystyy matkaa ajaan. Kaks päällä matka-ajo suunnitelmat on sitten tuhoon tuomittuja. Toi kyytiläisen paikka tossa mallissa on vaan näön vuoksi.
  30.  
  31. #30
    Lainaa (karkka @ Tammi. 19 2008,12:02) kirjoitti
    Ittellä on toi -04 RR malli ja kyllä sillä yksikseen ihan hyvin pystyy matkaa ajaan. Kaks päällä matka-ajo suunnitelmat on sitten tuhoon tuomittuja. Toi kyytiläisen paikka tossa mallissa on vaan näön vuoksi.
    Jep, matka-ajo tietty sujuu, kunhan mukaan ymppää taukojumppatuokioita. Itse jaksan päästellä n. 150-200 km kerralla ja sitten on pakko jumpata

    Kaks päällä en lähe maitokauppaa pitemmälle.
    "Kaikki söin hernekeitosta paitsi herneet"
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen