Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
  1. #1
    Olen suunnitellut Autocomin hankintaa. Miten olette hoitaneet asennuksen pyörään niin ettei johtoviidakkoon sotkeudu. Tärkeintä
    olisi saada yhteys takapenkkiläiseen, musiikin kuuntelu, gsm ja ehkä myöhemmin Navikin käyttöön. Jossain esitteessä näin kuvan missä laitteet oli rinnakkain tankkilaukussa, mutta se ei tunnu kovin fixulta ratkasulta.
  2. #2
    Autocom penkin alle tms. kiinni, virta esim. takavalosta, kuljettajalle tuleva piuha ohjaustankoon kiinni, repsikan piuha ehkä jostain kauhukahvan kohdalta ylös.
    Haulla varmaan löydät lisää, kun pistät sanoiksi "autocom" ja "asennus".
  3. #3
    Lainaa (Mopo59 @ Marras. 25 2007,15:16) kirjoitti
    Olen suunnitellut Autocomin hankintaa. Miten olette hoitaneet asennuksen pyörään niin ettei johtoviidakkoon sotkeudu. Tärkeintä
    olisi saada yhteys takapenkkiläiseen, musiikin kuuntelu, gsm ja ehkä myöhemmin Navikin käyttöön. Jossain esitteessä näin kuvan missä laitteet oli rinnakkain tankkilaukussa, mutta se ei tunnu kovin fixulta ratkasulta.
    Jokainen taaplaa tyylillään.

    Mulla ovat olleet sulassa sovussa tankkilaukussa. Virtajohdossa plugi, jolla llitän mittareiden vieressä olevaan tökkeliin.

    Tankkilaukkuasennus on siitä kiva, että on helppo tehdä monenlaista viritystä ja vaihdella laitteita. Johdoista suurin osa on laukun sisäisiä. Ulos tulee vain oma ja apukuskin kypäräpiuhat laukun vetoketjun välistä.
    Pertsa, *F.A.R.T. & Kunkku MC Club Senior Representative,

  4. #4
    Jokainen taaplaa tyylillään.

    Mulla ovat olleet sulassa sovussa tankkilaukussa. Virtajohdossa plugi, jolla llitän mittareiden vieressä olevaan tökkeliin.

    Tankkilaukkuasennus on siitä kiva, että on helppo tehdä monenlaista viritystä ja vaihdella laitteita. Johdoista suurin osa on laukun sisäisiä. Ulos tulee vain oma ja apukuskin kypäräpiuhat laukun vetoketjun välistä.[/quote]
    Sama systeemi, ei kovin usein tarvitse puhelinta.
    Muutenkin on katteiden alusta niin täynnä ettei siellä enää oikein ollut suojaisaa paikkaa.
    Purkaan sen joutuu kumminkin...
  5. #5
    Autocomin keskusyksikkö penkin alla.
    Virta releen ja sulakkeen kautta (heräte parkista).
    Oma piuha tulee tankin ja penkin välistä.
    Takapenkkiläisen takaa.
    Kun Autocomi ei ole käytössä piuhat nätisti penkin alla piilossa.
    Navigaattori tankkilaukussa, jos ja kun sitä tarvitsee..

    edit:
    samalta releeltä virta navigaattorille (tupak.syt.).



    Elämä oli loppua niin kuin se alkoikin-reikä kumissa.

    Naisten suusta sen totuuden kuulee!!!

    Kawasaki ZR-7 ----> BMW R1100S ----> Moto Guzzi V11 Le Mans ----> KTM 950 SE ----> BMW R1200GSA
  6. #6
    Sitä olen pohdiskellut, että kun Zumossa on soitin itsessään, ja bluetooth matkapuhelimelle, niin hoituuko kommunikointi ja viihdepuoli ongelmitta pelkästään liittämällä Zumo? (siis virta- ym. kytkentöjen jälkeen...)
    AUX 2:ko on oikea liitin?

    PMR:n jos vielä liittää, sitähän ei VOX-tilassa voi pitää, jos ei halua kavereiden kuulevan puheluitani ja lauluani? Muutenhan puhelin käsittääkseni katkaisee muut jutut, mutta jos se tulee GPS:ltä, ymmärtääkö Autocom sen?
    Punainen Honda ST1100 PanEuropean -97 -> Lue: Heterosohva!
  7. #7
    Lainaa (Skeleton @ Marras. 26 2007,21:30) kirjoitti
    Sitä olen pohdiskellut, että kun Zumossa on soitin itsessään, ja bluetooth matkapuhelimelle, niin hoituuko kommunikointi ja viihdepuoli ongelmitta pelkästään liittämällä Zumo? (siis virta- ym. kytkentöjen jälkeen...)
    AUX 2:ko on oikea liitin?
    Luulisi yhdistämisen onnistuvan, itse en ainakaan ostanut sitä BT mokkulaa vaan aion kytkeä zumon piuhalla autocomiin. Toivottavasti yhdistelmä toimii oikein. Vielä ku keksisi miksi bt yhteys nokialaiseen katkeaa ennenpitkää yleensä n. tunnin kuluttua.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  8. #8
    AutoComin voi asentaa mihin itse haluaa,mutta Zumon viestit eivät tule pottaan riittävällä voimakkuudella vaikka ostaa sen tarvittavan välijohdon .
    Puhelimen suora kytkeminen comiin toimi hyvin ,mutta tuutti yhteys Zumon kans vain paikallaan ollessa
    Volyymit ovat pottaan niin pienet,että ei kannata edes yrittää!!! Suora johtokytkentä on ainoa mikä toimii,ainakin omissa kokeiluissa.
    "Edes Jeesus ei ollut kaikkien mielestä sympaattinen, joten miten minäkään voisin olla" - Jose Mourinho.
  9. #9
    Tankkilaukussa Autocon tuli pidettyä sen reissun ajan kun sitä tarvitsi. Jotenkin tuntuu moottoripyöräilyn idis karkaavan jos kypärän sisälläkään ei saa olla rauhassa.
  10. #10
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Autocom (Super pro Avi 300) penkin alla roiskevedeltä suojattuna
    * kuskin kytkentäpiuhojen päät etupenkin ja tankin välistä, matkustajan rullalla takajakkaran alla
    * Musalähde tankkilaukussa tai taskussa
    * pmr sillon kun mukana niin tankkilaukussa (tangentti aina tangossa)
    * virrat comille valosulakkeesta
    * PDA:ssa oleva navigator tarvittaessa tankkilaukussa

    olkohan tuossa nyt suurinpiirtein.
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  11. #11
    Lainaa (hlpvu8 @ Marras. 26 2007,18:32) kirjoitti
    Jokainen taaplaa tyylillään.

    Mulla ovat olleet sulassa sovussa tankkilaukussa. Virtajohdossa plugi, jolla llitän mittareiden vieressä olevaan tökkeliin.

    Tankkilaukkuasennus on siitä kiva, että on helppo tehdä monenlaista viritystä ja vaihdella laitteita. Johdoista suurin osa on laukun sisäisiä. Ulos tulee vain oma ja apukuskin kypäräpiuhat laukun vetoketjun välistä.
    näin myöskin. (ei tosin autocom mut intercom kuiten)

    Naville ja intercomille makuualustasta shapluuna tankkilaukkun karttataskuun, pitää ne paikallaan ja johdot nätisti pois näkyvistä.
    sit muutama reikä eri taskujen välille joista vedetty virtajohto ja PMR tangentin johto tarvittaessa ulos laukusta ja vastaavat vedot sivu/sisätaskuun ite PMR radiolle.

    Kaikki johdot sijoitettu niin et kun irrottaa laukun, on siinä tarjolla taskua tms johon helppo työntää johdot pois roikkumasta.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  12. #12
    Tankkilaukussa (virtapiuhalla) tai jopa ajotakin taskussa (patterikäyttöisenä). Silloin on helppo siirtää retelit eri pyöriin.
  13. #13
    Lainaa (pikkupeka @ Marras. 26 2007,20:12) kirjoitti
    Autocomin keskusyksikkö penkin alla.
    Virta releen ja sulakkeen kautta (heräte parkista).
    Oma piuha tulee tankin ja penkin välistä.
    Takapenkkiläisen takaa.
    Kun Autocomi ei ole käytössä piuhat nätisti penkin alla piilossa.
    Navigaattori tankkilaukussa, jos ja kun sitä tarvitsee..

    edit:
    samalta releeltä virta navigaattorille (tupak.syt.).
    Itsellä sama asennustapa. Kännyn kautta musa/radio, tulee pidettyä sateella taskussa muuten tankkilaukussa.
    Autocomin jatkopiuhan neuloin kiinni takin vetoketjun viereen niin siitä ei ole mitään haittaa ja aina mukana.

    Pikkupeka: Millainen navi sinulla on käytössä ?
    Kovasti tekis mieli ostaa "vain" TomTom Nordic V3 jota saa todella sopuhintaan vrt. Rider. Onnistuukohan käyttö jos paikka on karttataskun muovin takana ? Kestääkö yhtään tärinää vai heti piirit irti ? Lataus yms probleemaa ??

    Kokemuksia "auto" navin käytöstä prätkässä. En ole euroopan reissaaja vaikka kilometrejä tuleekin paljon.
    Just "nyt" ei bikeä...
  14. #14
    Lainaa (JanMac @ Joulu. 14 2007,11:27) kirjoitti
    Lainaa (pikkupeka @ Marras. 26 2007,20:12) kirjoitti
    Autocomin keskusyksikkö penkin alla.
    Virta releen ja sulakkeen kautta (heräte parkista).
    Oma piuha tulee tankin ja penkin välistä.
    Takapenkkiläisen takaa.
    Kun Autocomi ei ole käytössä piuhat nätisti penkin alla piilossa.
    Navigaattori tankkilaukussa, jos ja kun sitä tarvitsee..

    edit:
    samalta releeltä virta navigaattorille (tupak.syt.).
    Itsellä sama asennustapa. Kännyn kautta musa/radio, tulee pidettyä sateella taskussa muuten tankkilaukussa.
    Autocomin jatkopiuhan neuloin kiinni takin vetoketjun viereen niin siitä ei ole mitään haittaa ja aina mukana.

    Pikkupeka: Millainen navi sinulla on käytössä ?
    Kovasti tekis mieli ostaa "vain" TomTom Nordic V3 jota saa todella sopuhintaan vrt. Rider. Onnistuukohan käyttö jos paikka on karttataskun muovin takana ? Kestääkö yhtään tärinää vai heti piirit irti ? Lataus yms probleemaa ??

    Kokemuksia "auto" navin käytöstä prätkässä. En ole euroopan reissaaja vaikka kilometrejä tuleekin paljon.
    Terve JanMac!
    Itellä käytössä Garmin nuvi 350 "autonavi".

    +hinta
    +baltian maat
    +mp3-soitin
    +lisäkortti mahdollisuus
    +koko
    +äänilähtö
    +akku

    Nyt myöhemmin aatokset ko. laitteesta:
    Kesällä tuli käytyä 3 viikkoa Euroopassa; Baltian kautta Italiassa ja Ruotsin kautta takaisin..

    +laite toimi koko reissun ajan mainiosti
    +ei jumittanut
    +akun kesto riittävä, vaikka itsellä suurimmanosan lataus pyörästä
    +kartat valmiina (eurooppa+baltia) gps:n omalla muistilla, joten kortti tyhjä omalle hömpälle (musiikkia)
    +karttoja voi latailla lisää

    -ei saa ladattua pc:llä haluamaansa reittiä gps:ään.
    -ei vedenkestävä, mutta minulla se tankkilaukussa--->nou problem


    ---->minulle ainakin aivan riittävä kapistus...en näe syytä maksaa lisähintaa Zumoon nähden.
    Elämä oli loppua niin kuin se alkoikin-reikä kumissa.

    Naisten suusta sen totuuden kuulee!!!

    Kawasaki ZR-7 ----> BMW R1100S ----> Moto Guzzi V11 Le Mans ----> KTM 950 SE ----> BMW R1200GSA
  15. #15
    Lainaa (JanMac @ Joulu. 14 2007,11:27) kirjoitti
    Kokemuksia "auto" navin käytöstä prätkässä. En ole euroopan reissaaja vaikka kilometrejä tuleekin paljon.
    kone on Blaupunkt Lucca 3.3, oiva peli mun käyttöön.

    Suurin "ongelma" auto naveissa on oikeestaan kosteussuojauksen puute, tosin tankkilaukussa menee mainiosti kovassakin kelissä. Jos tankkilaukkua ei halua käyttää niin sit alkaa askartelu telineelle ja kosteusuojalle.

    Toinen pieni on sit sähkö, kun ei oo telinettä jossa on valmiina liitännät. Pitää laittaa jonkinlainen töpseli josta johdot koneelle.
    Mä laitoin Hellan "mini"sytkäri töpselin josta erillinen johto laukkuun koneelle/eille.

    Kolmas on sit se et käyttöliittymissä voi olla aikapienet napit hanskakäyttöä ajatellen. Tosin isojakin löytyy.

    Autonaveille plussaa tuo toisaalta hinta/ominaisuudet ja tarjolla olevien laitteiden laaja valikoima.


    Muut Lucca 3.3een koneeseen liityvät:
    - Taskun muovi vähän heikentää kosketusnäytön käyttöä, lähinnä reuna-alueilla, näyttöä ympäröi korkea reuna.
    - Hieman hidas käyttöliittymä, pikku vaiva
    - vain 3 tunnin akunkesto, isompi vaiva.
    - näyttö/grafiikka vois olla parempi, iso näkymä menee suttuiseksi.
    - ei voi sulkea sorateitä pois, joskus riesa.
    - Reittisuunnittelu voisi olla helpompikin jos välikohteeksi haluaa pisteen joka ei oo joku tietty osoite tms.

    Plussia.
    + hinta oli n 300e euroopan kartoin
    + nopea uudellen reititys, kaupungissa n1/2 korttelin jälkeen tulee jo uudet ohjeet.
    + hyvä ääniopastus
    + soittaa musiikkia myös navigoinnin aikana sd kortilta, hiljentää musiikin ohjeiden ajaksi.
    +syö 12V sähköä - ei tartte erillistä muuntajaa johdossa.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  16. #16
    No hitto, kuulostaa ihan toimivalta ratkaisulta !
    149e ja soiva navi prätkään/autoon !
    Virran hoitelee tuolle vartissa.

    Mites olette hoitaneet ääniohjauksen ? Autocomin kit 200.ssa ilmeisesti on sopiva (vapaana oleva) sisäänmeno, mutta katkaiseeko se muut äänilähteet lennossa.
    Just "nyt" ei bikeä...
  17.  
  18. #17
    Lainaa (JanMac @ Joulu. 15 2007,19:22) kirjoitti
    No hitto, kuulostaa ihan toimivalta ratkaisulta !
    149e ja soiva navi prätkään/autoon ! *
    Virran hoitelee tuolle vartissa.

    Mites olette hoitaneet ääniohjauksen ? Autocomin kit 200.ssa ilmeisesti on sopiva (vapaana oleva) sisäänmeno, mutta katkaiseeko se muut äänilähteet lennossa.
    Riippuen vähän mihin reikään sen kytket..Yhdessä puolittaa äänen kun mikki auki, toisessa ei vaikutusta..
    Elämä oli loppua niin kuin se alkoikin-reikä kumissa.

    Naisten suusta sen totuuden kuulee!!!

    Kawasaki ZR-7 ----> BMW R1100S ----> Moto Guzzi V11 Le Mans ----> KTM 950 SE ----> BMW R1200GSA