Onko muita moottoripyörien pienoismallien kerääjiä ja jos on niin kuinka kauan olet harrastanut?
Itsellä harrastus on vasta alkutekijöissään ja alkoi kun kuulin kaverilta pari vuotta sitten että Lidlissä oli tarjouksessa Maiston eri harlikan malleja 1:18 joita on kymmenkunta ja nyt uusimpana hankintana viisi kyykkyä 1:12 mittasuhteessa, Onpahan sitten pojille parinkymmenen vuoden päästä jotakin jota ei sitten ihan heti löydäkkään. Täytyypi sitten tuolta messuilta koettaa ostaa kassit täyteen tuliaisia, harmi vaan ettei ole vielä löytynyt pannarin mallia.
shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
Niin, ennenhän noi pienoismallit oli hiekkalaatikolla nykyään hyllyssä.
Mulla on pari Busaa. Aikaisempia pyöriä en ole nähnyt pienoiskoossa.
En pidä itseäni pienoismallien keräilijänä. Sillä saralla kunnostutunut muissa aarteissa
Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)
Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
Nyt just lidlin gixeri ja rsv hyllyllä. On noi hienoja
Tuolla hyllyllä on myös yks oikein iso yamaha, pituutta kolmisenkymmentä senttiä, renkaissa lukee bridgestone ym hienoa. Harmi vaan, että olen pikkupoikana tuhonnut tuota, mm. pleksi halki ja polkimia kateissa.
Olisi kiva tietää, mistä saisi oikeasti hienoja ja tarkasti tehtyjä pienoismalleja, semmosia hieman parempia, kuin leluja, joiden paketissa lukee "+3"Taitavat vaan maksaa aika paljon, mutta ois semmonen huolella tehty pienoismalli hieno, onhan niitä autoistakin
![]()
Vitriinin hyllyillä on Bemareita, Yamahoita ja Harrikoita sekä yksi Indian ja Yksi Vespa. Lisää hankin aina sitä mukaa kun näen mielenkiintoisen ja laadukkaan pienoismallin.
Edittiä: Tsekatkaapa tuo linkki:
http://www.pienoismallimarket.com/epages....llit%22
Aikoinaan tuli rakennettua muutama malli, näihin valmiisiin malleihin en ole rahojani tuhlannut. Vieläkin tuolla jossain kaapissa odottaa Yamaha 600 malli mutta ei enää aika eikä innostus riitä.
Taivas saa odottaa
junnuna kasailin nuita jos jonkinnäkösiä häksättimiä myös pienoismallina. oli useempikin joista sitten osat sekoitin keskenään ja väsäsin jotai choppereita ja bobbereita... kasausohjeita en käyttänyt muutakuin joissakin automalleissa..
nykyjään toi luonnollisen mittakaavan kikotin on se mitä kaikki ylimääräinen vapaa-aika väsätään. jospa vielä joskus innostuisi nuista malleistakin...![]()
Tyyli ennen tarkoitusta.
kiitti linkistä täytyypä laittaa suosikeihin tuokin. Kieltämättä nuo 70- ja 80-luvun bemari ja ja motoguzzi tuossa kiinnosti, vieläkun löytäisi 80-luvun möhkökawa ja gikserin tonninen, niitäkun tuli pikkupoikana kuolattua kun sellaisen vain näki.(bikerpappa @ Joulu. 18 2007,18:15) kirjoitti
shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
Onhan noita tuossa erilaisia hyllyssä jonkin verran. Jenkeistä yms. tulee tilattua niitä mitä ei suomesta saa.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Ja jos kiinnostaa muutkin kuin moottoripyörien pienoismallit niin diecastilta löytyypi aika hyvin etenkin itäkalustoa mutta löytyy sieltä länsikalustoakin. Poliisimalleja armaijan kalustoa jne.. Taisipa tuolla olla muutama moottoripyöräkin. linkki
Vielä ei ole tullut lähdettyä moottoripyörien pienoismalleja keräileen mutta jossain välissä niitäkin pitää hommailla jostain. Autojen pienoismalleja on tullut jo jonkin verran keräiltyä. Kuvatuksia
Mulla on noita samoja ladoja ja itä-autoja,tulee ostettua pietarissa käydessä(jta @ Joulu. 18 2007,21:58) kirjoitti
Motskareita on muutama kymmenen kerääntynyt,ja tintti kirjoista tuttuja autoja hahmoineen, Tää on ilmiselvä lapsuuden trauma kun serkku perkele hävitti ja rikkoi mun lelut![]()
![]()
-on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-
-Casere weold Creacum ond Caelic Finnum-
Kuka noita malleja tekee ja mistä niitä tilaat.(Athene @ Joulu. 18 2007,20:27) kirjoitti
Linkkiä, ja kiitos etukäteen.
Muutamia autoja löytyy, mutta lähinnä on tullut keräiltyä moottoripyöriä.
Driving Saab turbo may cause serious addiction!
alkuks mie keräilin noita autoja jonku 5 vuotta ja ostelin niitä aina sillontällön, ja nyt on tullu muutama pyöräkii ostettuu![]()
600rr
Esim. Maisto tekee. Tilaan aika monesta paikkaa. Sieltä mistä halvimmalla löytyy tarjous. Googlettamalta löytyy aika paljon(mopo1000 @ Joulu. 19 2007,00:11) kirjoitti
.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
No en varsinaisesti keräile mutta rakentelen aina kun aika riittää, eli harvoin *
Pienoismallit
Honda CBR1100XX
Newray:ltä löytyy kanssa oikein hyvälaatuisia "leluja"
No mistäs tuon bläkkärin löysit?(CebariTonni @ Joulu. 19 2007,10:35) kirjoitti
-on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-
-Casere weold Creacum ond Caelic Finnum-
Bläkkäriä löytyy ihan 1:12 koottavana Tietonikkarista (pienoismalleja kauppaava liike Helsingissä) Tamiyan tekeleenä ja 1:18 Diecastina Maistolta.
muovi-Katana tietysti työpöydällä!
Joo... Tietonikkarista... muistaakseni tänä päivänä 30€ + maalit, liimat ym. tarpeet...(SeniliX @ Joulu. 19 2007,11:15) kirjoitti
Ai nii... ja mitä tulee noihin valmiisiin pienoismalleihin.. hintaluokkaa alle 50€, niin ne eivät ole "tarkkoja", eli siis yksityiskohdat ovat niinku vähän lelumaisia.
Ja lisää ai nii juttuja *jos tollasen rakennussarjan ostaa ja aikoo maalata metallihohto värillä, niin älkää edes yrittäkö maalata pensselillä, menee pahasti pieleen...jää raitoja ja sit #¤#%taa... eli ruiskulla pitää maalata jos haluaa kunnon jälkeä.
Honda CBR1100XX
Kolme customia on jo kokoelmissa, sellaisia naisellisia versioita. Yksi ihan oikea pienoismalli. Päätin, että ostan aina, kun vain customi sattuu hollille.
Muuten minun vanhempi likka piirtää (kun ehtii) mun mopottimen kuvan. Viime jouluna piirsi mun yhen tutun pyörän... Aikas taitava, vaikka itse kehunkin....
Haaveena olisi saada sellainen taulukokoelma sen piirtämänä mun kaikista aikaisemmista kulkupeleistä.... Edesmennyt Tyyneja vm.77 tunturi. Jotenkin kun sen saisi nyt innostumaan, taitoa kyllä riittää...
![]()
vaikeuksien kautta takaisin baanalle
Thunderbird löytyy, Maiston "tekele", joka on ihan aunuksen Karjalasta. Yritänkin sitä vähän modata, jos olis aidomman näköinen. Onneks malli 1:1 seisoo kahden metrin päässä työpöydästä...
Thunderbird -52 tekeillä Revellin Tiger 100 sarjasta ja sitten Tamiyan K 100.
Pienoismallit siis enimmäkseen kiinnostaa, ei valmiit...
Ja eBay:stä löytyy kyllä tavaraa vaikka millä mitoin, jos valmiita haluaa.
Moon oikias, sinoot vääräs - Moomma oikias, tootta vääräs...
Opinions are like assholes, everybody got one.
Honda XL 125 R -82 --> Kawasaki Z 650 -77 --> Honda CM 400 T -84 --> Honda NTV 650 Revere -90 --> Triumph Thunderbird 900 -00 --> Triumph Tiger 955i -05
Onko joku löytänyt jostain VS 1400 intruderin pienoismallin??
Ei oo sattunut silmään, liekkö tehtykään??
Intruderclubfinland
Pappa Tunturi
Tunturi Tiger Aqua
Yamaha DT 125 *-87
Yamaha XS 650 *-80
Honda Shadow 600 *-90
Suzuki Intruder 1400 *-91