Nostanpa paljon koluttua topikkia ylös. Itselle on jo tullut kuulovaurio toiseen korvaan, vaikka olen käyttänyt käytännössä aina korvatulppia. Ilmeisesti ikä ja ajomäärä alkaa vaikuttaa.
Onko tullut mitään uutta ja halvempaa yksilöllisiin korvatulppiin. Pakko panostaa vielä enemmän kuulonsuojaukseen.
Täällä asiaa on käsitelty ansiokkaasti monissa topikeissa, mutta talvipyöräily jo painaa päälle.
Kiitoksia etukäteen.
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
Noita pitäisi testata - ja mieluusti näkisi kokeilleiden kommentteja.
-hh-
Tsekkaa haulla "kuulonhuoltoliitto" ja "Tarja Haapsaari", pitäisi löytyä juttua. Yksilölliset tulpat lähtee hintaan 40 ekee, koko mopoharrastusikäni olen noilla mennyt. Eikä mökä paljoa paina.
1000
Mulla on noi, ihan kelvolliset suojat ja kohtuuhintaisetkin vielä.(harmaahukka @ Marras. 04 2007,18:22) kirjoitti
Tyhmä minä (tuttu juttu), mutta miten ne otetaan pois korvasta? Erillisellä asetintapillako ne sijoitetaan korvakäytävään vai sormella tunkemalla niin kuin tavalliset bilsomit?(jarierkki @ Marras. 04 2007,19:14) kirjoitti
-hh-
Nuohan näyttää ihan perus "kuusitulpille" mitä saa apteekista.. Tai monesta paikasta muualtakin.
Toiset tykkää, toiset ei. Minä en. Luotan kertakäyttötulppiin, joita tulee kylläkin käytettyä hieman pitempään ;)
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Heh. Tutun näköiset - multa tippunut jonnekin kaffilan pöydän alle ja olet nyysinyt(jyk4 @ Marras. 04 2007,20:46) kirjoitti
![]()
-hh-
Mulla oli tuommoset käytössä viime kesän. Hyvin suodattavat melua ja ovat halvahkot. Eivät paina korvia(ainakaan mulla) kypärä päässä, eli ovat mukavatkin käytössä. Korviin asettelu onkin sitten aika hankalaa, koska tulpat ovat aika pienen kokoiset. Pienemmät kuin jyk4:sen mainitsemat "kuusitulpat", jollaisia käytän itse töissä.(harmaahukka @ Marras. 04 2007,18:22) kirjoitti
Itse epäilin ja vähän naureskelinkin tuota pakkauksen mukana tulevaa "asetinpuikkoa" ja miten sen kanssa pitäis toimia, mutta toimiihan se, kun vähän reenaa. Poiskin tulevat...Silti ainakin mun korviini tulpat ovat jotenkin hankala taiteilla.
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Viime kesänä hankin nuo Motosafet. Tähän mennessä parhaat ovat olleet omiin korviin, nuo kun eivät jätä korvakäytävään painetta, kuten kaikki kertakäyttötulpat. Tulpan keskellä on irroitettava suodatin, jossa on reikä keskellä. Suodattimia on kahdet, toiset eivät kovin paljon vaimenna, mutta toisilla melu on jo aika vaimeaa. Korvaan asettaminen onnistuu sillä asetinputkella hyvin. Ilman sitä ei tahdo onnistua. Pois ottaminen tapahtuu keskitapista vetämällä, ei ole ollut ongelmaa. Tulpat voi pestä lämpimällä vedellä ja saippualla.
Elacin
tuolta katselemaan vaihtoehtoja. ittellä oli tämän kesän käytössa toi ER-malli 25db vaimennuksella ja ei voi kun kehua
onhan noi vähän kalliimmat, mutta ompahan ainakin omaan korvaan sopivat
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Miten kuulovauriosi ilmenee? Itsellänikin on huolia toisen korvani kanssa, enkä oikein tiedä mistä tuo johtuu. Vasta eka ajokausi, eikä ikäkään pitäisi vielä haitata.(57pannu @ Marras. 04 2007,17:49) kirjoitti
Korvatulppia olen käyttänyt pyöräillessä vaihtelevasti (=aina sellaiset ovat olleet mukana).
Audiogrammin mukaan vasemmassa korvassa on kuoppa matalilla taajuuksilla. Puheentunnistaminen on vaikeutunut, lievää kaikua ja muutenkin korva on kuin 'lukossa'![]()
<span style='color:#003366'><span style='font-size:5pt;line-height:100%'>Mors certa hora incerta</span></span>
Mitä nuo sitten maksaa?(Salmon @ Marras. 05 2007,09:29) kirjoitti
En löytänyt hintoja nettisivuilta *
Niin vai oliko nämä samat mistä Hannula kirjoitti? Eli 40€?
"Joukkomme on väsyneet ja voitto kaukana"
ei ole samat mistä Hannula mainitsi.
Nää Elacin ER tulpat maksoi jotain 180€ muistaakseni.
toimitusaika oli n. 1kk siitä kun korvista oli otettu muottivalut.
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Mita sanoo Alpine kun heidan tulppaa myydaan jonakin Motosafena?
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Alko noi motosafet kiinnostaa. Ei kovin hintavatkaan ole, vois tilata tuollaiset ja kokeilla kuusitulppien tilalle.
Mopoilussa ja ammunnassa tulpat korvissa, jälkimmäisessä toki myös kuppisuojaimet (aktiivit). Veikkaan että noi motosafet vois toimia molemmissa käytöissä.
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
voi olla että elacin tulpista sais alennuksen jos isompi porukka tilais samalla kertaa.Muutama vuosi sitten ainakin jotkut muusikoiden.netissä tilasivat isommman setin vastaavanlaisia tulppia yhtä aikaa ja saivat kivan alennuksen.
Siitä vaan järkkäämään, jos etukäteen aleprossan saa selville kun tilaajia olisi x kpl niin veikkaan et porukka kiinnostuisi.(sami78 @ Marras. 05 2007,13:23) kirjoitti
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
me hommattiin työporukalle noi Elacin tulpat.
kahdeksalle tyypille tulpat ja hinta tippui jo silloin n.160€/setti
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Järkättiin Tampereen porukalla viime keväänä Insta-mold mittatilaustulppien tekosessio. Kyseisiä tulppia tekee Timo McKeown ja hinta on taatusti kilpailukykyinen. Niistä ei siis tehdä erikseen mallivaluja, vaan valusta tehdään suoraan se tulppa.(Jassu @ Marras. 05 2007,13:24) kirjoitti
Keskustelua aiheesta
Erittäin mukava ja asiantunteva hemmo tuo Timo, ja kaikille saatiin sopivat tulpat. Tietääkseni kaikki ovat myös tyytyväisiä ekan kesän jälkeen..
Itse en siis noita tulppia ottanut, koska minulla on ollut jo vuosia käytössä Elacin vastaavat tuotteet.
- T -
Edit: Oho, olitkin pannu jo bongannut linkittämäni keskustelun.
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Itse olen pärjäillyt Bilsomin 303 kertakäyttöisillä joita kyllä tulee pidettyä useammankin kerran, ja nyt pärjää vielä paremmin kun otin pleksin pyörästä pois. Helvetillinen ropina tuulen pyörteistä aika alhaisillakin nopeuksilla mokoman muovinkappaleen kanssa, nyt vaan suhisee (ja höpisee
)
...and music? Well, it's just entertainment folks.
Tänä kesänä noita MotoSafe-tulppia aika paljon käyttänyt ja on ne vaan hyvät. En lähtisi edes vertailemaan apteekeissa myytäviin kuusiin joita myös olen aikaisemmin kokeillut.(harmaahukka @ Marras. 04 2007,18:22) kirjoitti
Sainpa sitten 'kuningasajatuksen' ja rakentelin tuosta MotoSafesta ja Kossin Plugeista saksien ja pikaliiman avulla kuulokkeet ajoa varten ja niihin vasta olenkin ollut erittäin tyytyväinen. Paitsi ekalla kokeilulla ilman sitä pikaliimaa kun sai firman huoltomies kärkipihtien kanssa nykäistä tulpan korvasta
Suosittelen joko sinällään tai yhdistettynä Kossin nappeihin.
Keväällä mp messuilla otatin valokset, ja 6vk. päästä tuli tulpat ja lasku postiluukusta. Olen ollut erittäin tyytyväinen näihin Finfonicin er tulppiin otin 25dB vaimennuksella. Autocomin kuulee jopa paremmin kun ilman tulppia ajaessa. 165€ tuntui aluksi kovalta hinnalta, mutta mun korvaan ei oikein noi joulukuuset sopineet. Varmasti ihan hyvät suojat sinänsä.![]()
En ole käyttänyt tulppia ikinä,enkä varmaan käytä.Kuulossa ei ole mitään vikaa,no ehkä joskus hieman valikoiva,avovaimo väittää.![]()
Kawoja vuodesta 1984
Kawa Z1 900 Vm-73
Kawa ZX 10RR Vm-18
Moi,
Instamold tulppia edelleen tehdään, joten eikun porukkaa kasaamaan.
Parhain terveisin
Timo McKeown
earincfin@gmail.com
Born to be wild
No nythän mä hokasin miks nää pyörät käy nykyään niin hienosti.![]()
poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
Luulenpa ettei sano kummempia koska kyseessä on tuotteen alkuperäinen nimi ja niitä myyvä firma on Suomen virallinen maahantuoja(GoSpel @ Marras. 05 2007,12:21) kirjoitti
![]()
Kuulostaa hieman Menieren taudilta josta itsekkin kärsinyt parisen vuotta, onneksi oikealla lääkityksellä saa helpotusta.(Antilooppi @ Marras. 05 2007,10:23) kirjoitti
Mitä näihin korvatulppiin tulee, oman kokemuksen mukaan tälläiset perinteiset pehmeät vihreät tai oranssiset korvatulpat kestävät käyttöä hyvin ja ovat korvaystävällisiä, eareja en käytä kuin pakosta ja kuusityyppisiä en vahingossakaan. Jossain vaiheessa täytyy vielä miettiä noita mittatilausmalleja...
Power is nothing without mojo!
Pitää laittaa tuossa kevään puolelle noi Alpinet tilaukseen. Hinta & laatu varmaankin kohtaavat noissa ihan ok, kun hintaa tuo 28€.
Semmoinen kysymys tuli muuten mieleen, kun hommannut tässä uuden musiikki/videotoistimen ja samalla siihen tuli tilattua Sonyn "korvakäytävätulpat". Mitenköhän noissa Sonyn / tai esim. Koss:n sparkpluqeissa riittää tuo ulkopäin tulevan melusaasteen suojaaminen m-pyöräilymielessä?
Onko kenelläkään tietoa, paljonkohan noi vaimentavat melua. Sen verta mitä noita kokeillut, niin musiikki kuuluu ihan ok (ei kuitenkaan verrattavissa norminappeihin) ja ulkoapäin tuleva melu tuntuisi vaimenevan melkein yhtä hyvin, kuin perinteisillä Eareilla.. mutta eihän noista oikein silti tiedä.
Tietoa ottaa siis vastaavista musiikkitulpista mielenkiinnolla vastaan hän. Oikea korva tinnittänyt entisen musiikkiharrastuksen vuoksi jo pennusta saakka, joten ei viittisi kikkailla tuota pahemmaksi tai vasenta vastaavaan kuntoon
- P
Hän myös, ja hintoja tiskiin!(Perkele @ Joulu. 16 2007,14:10) kirjoitti
![]()
K750 -61
Kevään mp messuilla on taas näköjään finfonicilla osasto.
Sinne vaan ottamaan muotit korvista ja teettämään kunnon tulpat. Itse olen heidän valmistamia tulppia käyttänyt jo kuusi kautta. Enää en aja metriäkään ilman tulppia. Ei soi korvissa pitkänkään ajopäivän pääle. Mikä parasta, korviin istuvuus ja käyttömukavuus aivan huippuluokkaa. Loppujen lopuksi, hinta/ajettu kilometrimäärä jää pitkän käyttöiän myötä kyllä alhaiseksi! *Hankin samasta paikasta tulppiin monitorit, halutessa saa kuunnella musiikkia tai kytkeä autocomin, toimii!
SUOSITTELEN.
Kyllä tämä todellakin on parasta mitä housut jalassa voi tehda!
Honda vfr vtec