Nyt alkoi tuntua siltä, että pitää hankkia uusi pleksi. Vieläkö pozo niitä voisi hommata kauttasi. Nyt olisi aikaa kerätä useamman lasin tilaus, niin ei rahti olisi niin suuri kustannus. Olen 183 cm pitkä ja päättelin noista aikaisemmista tuulilasijutuista, että sopiva korkeus voisi olla -3. Olenko oikeassa?
Onko muita lasin tarvitsijoita?
BMW K 1200 LT -04
(ed. Vespa Primavera -71)
Juu yksi olisi jo jonossa (Hande_X), *joka on myös puuhaamassa lasia itselleen.
Ja se -3 korkeus on sulle varmasti aika passeli. Eli resepti olisi "CB:n salakielellä" #2 -3, Euro Cut, w/wings, no tint, vai kuinka?
Tämän foorumin LT-ukot on jo vissiin kaikki teitä kahta lukuunottamatta uudet ikkunansa hankkineetkin mutta sekaan mahtuu vielä kolmaskin LT-lasin tarvitsija rahtikustannusta jakamaan, jos vielä jollain on tarpeita. Tai sitten sisäkasseja tms. tilkettä menee samaan pakettiin myös, mutta ei esim jotain muuta BMW-lasia. Se kun tulee eri muotista, niin ei sovi sisäkkäin noiden kahden muun kanssa...
T. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Aikamoista liioittelua, en minäkään vielä tuota ole saanut hankituksi...
Mutta, joo tänne voisi kyllä kanssa moisen laittaa tulemaan, mutta vissiin tuo -4 olisi parempi kun tuota pituutta nyt ei ihan parin metrin mittaan asti ole... ja 3 x sisälaukkua mustana...
Vai mitenkäs iso ero tuolla -3/-4 tuohon vakiona tulevaan nyt olikaan? Mittaamaan kun ei ihan enää pääse kun pyörä ei tuossa pihassa enääs seiso...
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Paljonko laukuille tulee hintaa usasta tilatessa?
BMW K 1200 LT -04
(ed. Vespa Primavera -71)
No siinähän se on sitten ryhmä Rämä kasassa! Mulla taitaakin olla kaikkien siviilitiedot niin saatan teidät kolme sitten yhteen niin voitte sopia kenen piikkiin ostos tehdään.(iaj @ Joulu. 14 2007,06:51) kirjoitti
Voin pistää alustavan hinta- ja toimitustiedustelun menemään sinne Kalifornian suuntaan.
Niin, se -3 vai -4 tuumaa...Itse sanoisin, että noin 180 senttisellä menee kumpi vaan, tärkeätähän on se, että lasin yli pystyy ala-asennossa näkemään. Muuten tulee vaikeuksia sateella ja kurakeleillä. Itse olen nippa nappa 180 cm ja nykyinen lasi on -3, mutta penkin ollessa ala-asennossa yhtään korkeampi ei kyllä toimisi.
Yleensä olen itseni mittaisille suositellut -4 tuumaista, varsinkin, jos penkkiä pitää ala-asennossa. Mitäs muut ovat mieltä? (Totta on sekin, että pelkkä kropan pituus ei kerro kaikkea, meitä kun on ns. persjalkaisia ja lyhytselkäisiä ja kaikkea siltä väliltä...)
t. pozo
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Olen Pozon kanssa samaa mieltä, tärkeintä on voida katsoa tarvittaessa yli lasin. Minulla on -3 korkea ja pituus on n.182, ja jos nyt valitsisin, ottaisin matalamman -4 pituisen. Lasi on yleensä joko alimmassa tai hyvin lähellä alinta asentoa ja istuin korkeimmassa asennossa. Silti "tarkoissa" paikoissa tuntuu, että pitää kurkotella nähdäkseen riittävän lähelle tuulilasin yli. Ylä/ylintä asentoa tarvin hyvin harvoin, eikä koskaan ole tuntunut, että tarvitsisi olla vielä korkeampi= parempaa suojaa.
Täysi LT:n 3:n sisäkassin setti on jossakin 150 euron luokassa (maksimissaan) veroineen ja rahteineen. Kysymys on vähän siitäkin millä tavalla se rahti jaetaan kolmen tuulilasin ja mahdollisesti "tilkkeenä" olevien kassien kesken.(pintos @ Joulu. 14 2007,07:51) kirjoitti
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Eli kyllä tuo sitten pahasti kuulostaa siltä, että jopa tuo -4 on korkea... mitenkäs iso ero tuolla on tuohon vakiomalliseen? Onko tuo jo lähellä sitä?
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Elähän nyt luovuta...vaikka emme vielä tiedäkään pituudestasi muuta kuin, että "sitä ei ihan parin metrin mittaan asti ole" niin kumminkin ajelet LT:llä ja saat sen ilmeisesti pidetyksi pystyssäkin enimmän osan ajasta *(iaj @ Joulu. 14 2007,17:08) kirjoitti
Edellisestä - yhdistettynä siihen rivien välistä luettuun viestiin, että et oikein ole tyytyväinen vakiopleksiin ja kaipaat korkeampaa / vähemmän tuulenpyörteitä aiheuttavaa lasia - voimme taas tehdä sen analogian, että kyllä -4:n pitäisi istua aika hyvin.
Jenkkireissukaverini Jokke on 175 cm ja hänelle tilattiin -5 tuumainen lasi. Hän on kuitenkin sitä mieltä, että ihan hyvin olisi voitu tilata miinus nelonenkin. Tuo -5 on sitäpaitsi (ainakin wingilasina) jo vähän hassun näköinenkin.
Eli jos pituutesi on jossakin 175 - 180 cm huitteilla, niin -4 menee oikein hyvin ja -5 ehkä sitten jos olet alle 174 cm.
Vertailua vakiolasiin on vähän hankala tehdä, koska CB:n yläreuna on nekattu ylöspäin ja lasin yläreuna itse asiassa on kuskiin nähden jonkun verran edempänä. Suora korkeusvertailu lasia mittaamalla ontuu tästä syystä. Joka tapauksessa CB:n -4 on selkeästi erilainen ja suojaavampi kuin Bemun oma matala lasi.
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Onkos täällä kellään tuota -4 versiota sellaisessa paikassa että pääsisi koeistumaan sen? Siis ennekuin pistetään tilaus vetämään?
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Heh. Pituutta 183cm. Meikäläisellä taitaa olla paitsi leveä, myös pitkä tuo selkä, koska minulla tuo -3 on aina joko melkein yläasennossa tai sitten aivan alhaalla. Äänettömin tuo on melkein ylhäällä. Silloinkin katson tuosta vielä maantieajossa yli. (Ajan satula yläasennossa).
Sateellakin toimii tuossa asennossa suorastaan "perfect". Visiiri säilyy käytännöllisesti katsottuna kuivana.
Niin erilainen on ihmisen anatomia...
<p>2002-2014</p>
Itelläni on pituutta 176cm ja mulla on -3 tuuman plexi, joka on itselleni ihan hyvä. Näen plexin yli ala-asennossa ihan hyvin.
Mulle -2 tuuman plexin ois menetelly. Ainakin kun katsoin aiempia kommenttejani. Tykkäisin olla joskus kunnolla plexin takana. (kommenteissa huomioitava, että penkki on yleensä ylemmässä asennossa)
Alla tietoa ja muutama kuva aiheesta.
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....prätkis
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=39424
SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
Mites muuten näiden akryyli vs. polykarbonaatti materiaalien kestävyysmittelyssä käy? Itsellä tuo alkuperäinen on vielä suhteellisen hyvässä kunnossa 30 000 km:n jälkeen. Olikos se nyt niin että tuo polykarbonaatti on *kovempaa* tavaraa vai mitenkäs sen laita nyt olikaan?
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
En ole mikään muoviasiantuntija, mutta viisaammilta olen oppinut että, kyllä polykarbonaatti yleisesti ottaen on kovempaa tavaraa kuin akryyli. Se on myös (paljon) hankalampaa / kalliimpaa muokata, josta syystä nämä aftermarket-lasit useimmiten ovat akryyliä.(iaj @ Joulu. 15 2007,07:47) kirjoitti
Materiaalien iskunkestävyydessä on myös eroja polykarbonaatin eduksi ja jotkut kuskit eivät tästä syystä huolikaan akryylilasia tuulilasikseen.
Tästä asiasta en ainakaan itse osaa kantaa huolta ainakaan CeeBaileyn lasien kohdalla, sillä kestävyttä on saatu aikaan käyttämällä miltei kaksinkertaista materiaalivahvuutta verrattuna BMW:n orkkikseen. Myös olen lukenut tarinoita törmäyksistä isohkoihin lintuihin ilman, että lasille on käynyt kuinkaan. Ja on se akryyli ainakin jonkin verran taipuisaa, koskapa itse kerran päästin moponi huilaamaan viereistä (romu)autoa päin ja iso osa painosta oli tuulilasin varassa, joka oli jo aika notkollaan mutta ei mennyt miksikään.
Normaalilla huolellisuudella akryylilasikin pysyy kyllä ihan kelvollisena useita vuosia. Eli älä hinkkaa lasia kuivana, älä pyyhi sitä vaakasuuntaan(ainakaan yläreunastaan) ja Plexus tai vastaava puhdistusaine käyttöön esim. kerran viikossa tai edes joka toinen viikko niin kyllä sillä useita kymppitonneja ajelee.
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Mulla on pyörä Vuosaaressa ja käyn vielä ennen joulua siellä muutaman kerran, lähinnä työaikana (kun se kerran on työpaikalla...)
Eli siellä vois koeistua -4 mittaista klasia
Iku
![]()
Mitään en yritä mutta parhaani lupaan
Apuva,
Hyvä matkapyörä olisi hakusessa! Olin jo Wingiin suuntautunut, mutta ovat niin turkasen kalliita. Sitten katse kääntyi K1200LT:hen.
Se tuntuisi ihan hyvältä. Olen katsellut vm. 2001 pyörää, alle 50tkm mittarissa. Mitä erityisesti pitäisi tutkia / tietää ?
Kaikki on kuulemma kunnossa, suomi-pyörä ja myös huoltokirja ja kuitit on tallessa.
Olen n. viimeiset 8v ajellut eri pyörillä, lähinnä tämän suuntainen oli GTR1000. Nyt alla GSX1400, mutta katteita kaipaa...
Mitä näillä K1200LT:llä yleensä pääsee ilman isompia korjauksia ? Wingillähän kai ajelee 100tmailia ainakin...
Pyörässä on matalampi kate, ei liene mulle (185cm) riittävä. Tuossa yhdessä keskustelussa oli juttua tilauksista, saattaisi olla
syytä tulla kimppaan, mutta kauppa ei ratkenne ihan parissa viikossa. Niin, mitähän ne mahtaa noi katteet maksaa tänne tuotuna?
Ehkä pitäisi ajatella myös ST1300 vaihtoehtona?
t. Arto
Nykyiset:
K1200LT -06
Z1 900 -74
GT750L -74
R45 -79
Menneet: Honda GL1800-01, Honda CB750G-79, Suzuki GSX1400-07, Honda GL1100-80, Honda CB450-79, Suzuki GS1100G-83, Kawa GTR1000-88, Honda CB350-73, Suzuki GT750A-76, Kawa S2-74, Suzuki T350-71, BSA B33-55, Simson 425T-58.