Viitaten edellisiin kirjoituksiini aiheesta:
Todistajien mukaan ja itseni mukaan turvaväli oli kohdallaan, samoin poliisin liikennekuvien perusteella. Mutta tottakai vielä isompi väli olisi ollut se oikea ratkaisu.
Tilanne sattui toukokuussa kuluvaa vuotta ja siitä on sepustukset tällä palstalla. Homma meni kuitenkin lyhykäisyydessään niin, että ruuhkan keskellä kaartuvaan ylämäkeen kiihdytti 3-kaistallista autoja, meikäläinen keskellä toisena. Oikealla bussikaista päättyi ja dösä painoi päälle ilman minkäänlaista tajua siitä, että auto on sivulla kuskin vierellä. Auto pomppasi jarrun päälle edessäni... tuhannesosasekunti katse vasemmalle, onko tilaa - ei ole!. Bussi tulee päälle, edesssä auto melkein pysähtynyt - pyöräni kaarteessa ja vauhtia 60 km/h. Kaistallani tilaa enää noin 2 metriä sivusuunnassa. Mitään muuta ei ollut tehtävissä, kuin näpäyttää etupyörä alta ja kaataa pyörä kyljelleen. Persenahka valitti goretexin sivellessä asfaltin pintaa, mutta mihinkään en itse osunut. Pyörä kulki pyörät edellä edellä edellä ajaneen puskuriin ja kosketti niin, että puskurin kiinnikkeet irtosi.
On muuten, by the way, yllättävää kaikille se, kuinka nopeasti nykyauto pysähtyy kaarteessa. Prätällä ei ole mitään jakelua kuivalla asfaltilla pyästyä kaarteessa, kuten autolla.
Poliisi tutki asian ja päätyi siihen, että linja-auto oli vaarantanut liikenteen ja oli yksin teoin aiheuttanut koko ketjun. Siis, vaikka minä ajoin perään (pyöräni liukui sinne), oli bussi kuitenkin syyllinen. Sille sakot ja auto sekä pyörä huoltoon.
Polisii kehui toimintaani ja harkintakykyä nopeasti vaihtuvassa tilanteessa. Joten sen suhteen peräkylien miesten kommentit tämän tapahtuneen arviointiin on lähinnä hupaisaa. Varsinkin, kun ei ole faktatietoa minkäänlaisen oikean mielipiteen tekemiseen. Lokaa toki voi aina heittää....
Bussit on monta kertaa stadin alueella ja lähikaupungeissa aiheuttanut paljon ongelmia. V-tu niiden kanssa. Mikä on se paivä, kun joku oikeasti menettää henkensä

.