Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 35:een 35:sta
  1. #31
    Lainaa (TeroT @ Joulu. 18 2007,08:13) kirjoitti
    Lainaa (Masa @ Joulu. 17 2007,15:35) kirjoitti
    Viitaten edellisiin kirjoituksiini aiheesta:

    Todistajien mukaan ja itseni mukaan turvaväli oli kohdallaan, samoin poliisin liikennekuvien perusteella. Mutta tottakai vielä isompi väli olisi ollut se oikea ratkaisu.

    Tilanne sattui toukokuussa kuluvaa vuotta ja siitä on sepustukset tällä palstalla. Homma meni kuitenkin lyhykäisyydessään niin, että ruuhkan keskellä kaartuvaan ylämäkeen kiihdytti 3-kaistallista autoja, meikäläinen keskellä toisena. Oikealla bussikaista päättyi ja dösä painoi päälle ilman minkäänlaista tajua siitä, että auto on sivulla kuskin vierellä. Auto pomppasi jarrun päälle edessäni... tuhannesosasekunti katse vasemmalle, onko tilaa - ei ole!. Bussi tulee päälle, edesssä auto melkein pysähtynyt - pyöräni kaarteessa ja vauhtia 60 km/h. Kaistallani tilaa enää noin 2 metriä sivusuunnassa. Mitään muuta ei ollut tehtävissä, kuin näpäyttää etupyörä alta ja kaataa pyörä kyljelleen. Persenahka valitti goretexin sivellessä asfaltin pintaa, mutta mihinkään en itse osunut. Pyörä kulki pyörät edellä edellä edellä ajaneen puskuriin ja kosketti niin, että puskurin kiinnikkeet irtosi.

    On muuten, by the way, yllättävää kaikille se, kuinka nopeasti nykyauto pysähtyy kaarteessa. Prätällä ei ole mitään jakelua kuivalla asfaltilla pyästyä kaarteessa, kuten autolla.

    Poliisi tutki asian ja päätyi siihen, että linja-auto oli vaarantanut liikenteen ja oli yksin teoin aiheuttanut koko ketjun. Siis, vaikka minä ajoin perään (pyöräni liukui sinne), oli bussi kuitenkin syyllinen. Sille sakot ja auto sekä pyörä huoltoon.

    Polisii kehui toimintaani ja harkintakykyä nopeasti vaihtuvassa tilanteessa. Joten sen suhteen peräkylien miesten kommentit tämän tapahtuneen arviointiin on lähinnä hupaisaa. Varsinkin, kun ei ole faktatietoa minkäänlaisen oikean mielipiteen tekemiseen. Lokaa toki voi aina heittää....

    Bussit on monta kertaa stadin alueella ja lähikaupungeissa aiheuttanut paljon ongelmia. V-tu niiden kanssa. Mikä on se paivä, kun joku oikeasti menettää henkensä .
    Joo. Ymmärrän kyllä että autoileva posliini on kehunut toimintaasi ja torunut bussikuskia, mutta silti ihmettelen että miten turvaväli voi olla kohdallaan jos et saa pysähtymään edellä ajavan jarruttaessa? Eikö edellä ajavaan tule olla sellainen turvaväli että edelläajavan jarruttaessa saat oman ajoneuvosi pysähtymään ilman törmäystä? Tätä minä vaan ihmettelen? Olisiko tuossa sinun tapauksessa vältetty "harkittu kaato" jos olisit pitänyt pidempää (eli riittävää) väliä edelläajavaan?

    t:Peräkylän mies
    Olen toiseen ketjuun muistaakseni kommentoinutkin, että Länärin Ruoholahden puoleisessa päässä (jos kyseessä on tuo tapaus) pitää hankkiutua ulommaisimmalle kaistalle ja antaa kunnolla hanaa heti kurvissa olevan nafta-aluen jälkeen, niin ongelmaa ei ole. Silloin ei tarvitse myöskään tarvitsee kaataa prätkää harkitusti tai muutenkaan tyylikkäästi paskalakkien antamien pisteiden toivossa. Joku tietysti toteaa, että ei saa ajaa ylinopeutta, mutta minä ajan käytännössä aina sekä prätkällä että autolla, ja hyvin on mennyt.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  2. #32
    Lainaa (TeroT @ Joulu. 18 2007,08:13) kirjoitti
    Joo. Ymmärrän kyllä että autoileva posliini on kehunut toimintaasi ja torunut bussikuskia, mutta silti ihmettelen että miten turvaväli voi olla kohdallaan jos et saa pysähtymään edellä ajavan jarruttaessa? Eikö edellä ajavaan tule olla sellainen turvaväli että edelläajavan jarruttaessa saat oman ajoneuvosi pysähtymään ilman törmäystä? Tätä minä vaan ihmettelen? Olisiko tuossa sinun tapauksessa vältetty "harkittu kaato" jos olisit pitänyt pidempää *(eli riittävää) väliä edelläajavaan?

    t:Peräkylän mies
    Näin sivullisena tulen pätemään, että helppohan se on aina netissä viisastella. Varmasti itsekin olet monessa tilanteessa niin lähellä autoa, ettet saisi pysäytettyä mutkassa yhtä nopeaa kuin moderni auto. Riittävä turvavälihän on sellainen että ehdit vaikka katsella maisemia samalla kuin jarrutat, mutta voin sanoa 100% varmuudella ettet itsekään sellaista väliä aina pidä, vaikka täällä oletkin viisaana. Ei kannata liikaa päteä toisten onnettomuuksista, tuokin olisi voinut sattua kenelle tahansa. Varsinkin pääkaupunkiseudulla.
    youtube.com/user/mototuomas
  3. #33

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (Rasenger @ Joulu. 18 2007,09:46) kirjoitti
    Lainaa (TeroT @ Joulu. 18 2007,08:13) kirjoitti
    Joo. Ymmärrän kyllä että autoileva posliini on kehunut toimintaasi ja torunut bussikuskia, mutta silti ihmettelen että miten turvaväli voi olla kohdallaan jos et saa pysähtymään edellä ajavan jarruttaessa? Eikö edellä ajavaan tule olla sellainen turvaväli että edelläajavan jarruttaessa saat oman ajoneuvosi pysähtymään ilman törmäystä? Tätä minä vaan ihmettelen? Olisiko tuossa sinun tapauksessa vältetty "harkittu kaato" jos olisit pitänyt pidempää *(eli riittävää) väliä edelläajavaan?

    t:Peräkylän mies
    Näin sivullisena tulen pätemään, että helppohan se on aina netissä viisastella. Varmasti itsekin olet monessa tilanteessa niin lähellä autoa, ettet saisi pysäytettyä mutkassa yhtä nopeaa kuin moderni auto. Riittävä turvavälihän on sellainen että ehdit vaikka katsella maisemia samalla kuin jarrutat, mutta voin sanoa 100% varmuudella ettet itsekään sellaista väliä aina pidä, vaikka täällä oletkin viisaana. Ei kannata liikaa päteä toisten onnettomuuksista, tuokin olisi voinut sattua kenelle tahansa. Varsinkin pääkaupunkiseudulla.
    En ole väittänytkään pitäväni aina riittävää turvaväliä (ainoastaan kukkahatut ajavat itse täydellisesti ja virheettömästi) mutta en kyllä tule tännekään selittelemään tehneeni harkitun tai tahallisen kaadon jos napsahtaa.
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  4. #34

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (Bomber @ Joulu. 18 2007,09:42) kirjoitti
    Olen toiseen ketjuun muistaakseni kommentoinutkin, että Länärin Ruoholahden puoleisessa päässä (jos kyseessä on tuo tapaus) pitää hankkiutua ulommaisimmalle kaistalle ja antaa kunnolla hanaa heti *kurvissa olevan nafta-aluen jälkeen, niin ongelmaa ei ole. Silloin ei tarvitse myöskään tarvitsee kaataa prätkää harkitusti tai muutenkaan tyylikkäästi paskalakkien antamien pisteiden toivossa. Joku tietysti toteaa, että ei saa ajaa ylinopeutta, mutta minä ajan käytännössä aina sekä prätkällä että autolla, ja hyvin on mennyt.
    Jep. Ajamalla hieman kovempaa kuin muu liikennevirta tilanteet tulevat edestäpäin, eli voit itse hallita tilanteita.
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  5.  
  6. #35
    Lainaa (TeroT @ Joulu. 18 2007,10:15) kirjoitti
    Lainaa (Bomber @ Joulu. 18 2007,09:42) kirjoitti
    Olen toiseen ketjuun muistaakseni kommentoinutkin, että Länärin Ruoholahden puoleisessa päässä (jos kyseessä on tuo tapaus) pitää hankkiutua ulommaisimmalle kaistalle ja antaa kunnolla hanaa heti kurvissa olevan nafta-aluen jälkeen, niin ongelmaa ei ole. Silloin ei tarvitse myöskään tarvitsee kaataa prätkää harkitusti tai muutenkaan tyylikkäästi paskalakkien antamien pisteiden toivossa. Joku tietysti toteaa, että ei saa ajaa ylinopeutta, mutta minä ajan käytännössä aina sekä prätkällä että autolla, ja hyvin on mennyt.
    Jep. Ajamalla hieman kovempaa kuin muu liikennevirta tilanteet tulevat edestäpäin, eli voit itse hallita tilanteita.
    Olen samaa mieltä,80 alueella mittariin 95-100km/h niin ajaminen on paljon rennompaa.Onhan se mukavampaa olla ohittaja kuin se liikkuva shikaani joka aiheuttaa vaaratilanteita.
    God hates us all

    By SLAYER

    Suzuki Bandit 01 600n/Lunastettu 2002 autoilijan virheen takia
    Suzuki Bandit 02 600s/Myyty 2003
    Suzuki Bandit 03 1200s/Lunastettu 2008 autoilijan virheen takia.
    Suzuki Bandit 06 1200 Fighteri
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12