Tulokset 1:stä 19:een 19:sta
  1. #1
    Moi. Aion pian tilata ulkomailta ketjurataspaketin( jt rattaat+did vahvistettu o-rengasketju) honda cb500 vm2000 pyörään.

    Ketju tulisi olemaan päättymätön ketju niin mitenkäs tällainen kuuluu asentaa?

    Itse en ole vielä ikinä joutunut vaihtamaan ketjua koska ei ole tarvinnut. Asentaisin ketjun kaverin kanssa, mutta hänellä on kokemusta vain sellaisen ketjun asentamisesta mihin tulee ketjulukko.
  2. #2
    Päättymätön ketju asennetaan irroittamalla takahaarukka, jonka jälkeen pujotetaan ketju eturattaalle. Sitten haarukka takaisin kiinni ja sitten takarengasta paikalleen.

    Ettei nyt kuitenkin kyseessä olisi niitattavalla ketjulukolla oleva ketju?
    Mopo tykkää kun sillä ajetaan.

    VTR SP-1
  3. #3
    Päättymätön olisi valintana. Ulkomailta sattuu löytymään vähän enemmän vaihtoehtoja, lisäksi katselemissani ketjurataspaketeissa lukee selvästi "endlos".



  4. #4
    Kertomus päättymättömästä ketjusta elävästä elämästä:
    Nuoruudessa olin hissipoikana laskettelukeskuksessa ja joku rouva tuli kysymään, että mistä noita hissikapuloita riittää koko ajan uusia?
  5. #5
    Voit ihan huoletta laittaa normaalin niitattavalla lukolla olevan ketjun. Ei eroa kestävyytensä suhteen millään tavalla liittimettömästä ketjusta, ei varsinkaan noin pienitehoisessa pyörässä. Tietenkin jos haluat puuhastella ja irrottaa haarukan niin sitten go ahead. Voihan siinä samalla tarkistaa linkkujen ja swingin laakeroinnit.
    -Timo
  6. #6
    Lainaa (arikorho @ Joulu. 09 2007,07:54) kirjoitti
    Kertomus päättymättömästä ketjusta elävästä elämästä:
    Nuoruudessa olin hissipoikana laskettelukeskuksessa ja joku rouva tuli kysymään, että mistä noita hissikapuloita riittää koko ajan uusia?

    oliko se Epätieteellinen seura. joka kertoi kauppakeskusten olevan yöllä suljettuna, jotta saataisiin kelattua liukuportaat takaisin alkuun?
    Punainen Honda ST1100 PanEuropean -97 -> Lue: Heterosohva!
  7. #7
    Takahaarukka irti ei sen kummempaa. Samalla saa sujuvasti tarkastettua haarukan laakerien kunnon ja voideltua laakerit.
    Helppo homma kaikenkaikkiaan.
    Taivas saa odottaa
  8. #8
    Okei, kiitos vastauksista. Katson kuitenkin päättymättömän ketjun parhaana vaihtoehtona, vaikka haastavaa saattaisikin olla sen asentaminen. Ajotapani on muutenkin hieman ärhäkkä ja kaukana taloudellisesta.
  9. #9
    Lainaa (Pyörämies @ Joulu. 09 2007,15:34) kirjoitti
    Okei, kiitos vastauksista. Katson kuitenkin päättymättömän ketjun parhaana vaihtoehtona, vaikka haastavaa saattaisikin olla sen asentaminen. Ajotapani on muutenkin hieman ärhäkkä ja kaukana taloudellisesta.
    Kyllä laadukasketju niittilukolla kestää ihan varmasti.Niittilukoilla on on ketjut turbopyörissäkin kestäneet.
    Tietenkin valintasi on ihan oma asiaisi,mutta säästyisit "turhalta" työltä.
  10. #10
    ihan joutavaa kikkailua moinen.
    miksi maksaa moisesta extraa. tavallinen orkkisketju riittää vallan hyvin. eikä sitä kukaan tiedä mikä kettinki siel pyörii.
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  11. #11
    Lainaa (Pyörämies @ Joulu. 09 2007,01:12) kirjoitti
    honda cb500 vm2000 pyörään
    Lainaa (Pyörämies @ Joulu. 09 2007,15:34) kirjoitti
    Ajotapani on muutenkin hieman ärhäkkä ja kaukana taloudellisesta.
    Sellaista ärhäkkyyttä ei tosta sun ajolaitteesta kyllä löydy millä asiallisesti ketjutyökalulla niitattu niittilukko pettäisi. Jousilukot jättäisin kyllä väliin, ne kuuluu polkupyöriin.

    Samaa mieltä yllä horisseiden kanssa eli ei oo kyllä mitään järkeä hommassa jos et sattumalta muutenkin olisi swingin niveliä rasvaamassa ja irrottamassa.

    Ja jos jotain hyperextravahvistettua ketjua vielä katselet niin taas menee niitä vähiäkin tehoja hukkaa painavaa vitjaa pyörittäessä. DID VM karvalakkiketju oli muistaakseni suositeltu 130-140hp asti, joten luulisi piisaavan.



  12. #12
    Okei. Saitte minut ympäri puhutuksi. *Eli ketjulukollinen tulee valinnaksi. Katselin lähinnä ketjurataspaketeista hintaluokkana max 142 euroa.

    Pisti silmään vaihtoehtona ketjumerkki rk, mikä on vähän halvempi kuin did. Kumpaa suosittelisitte?



  13. #13
    Lainaa (Pyörämies @ Joulu. 10 2007,00:42) kirjoitti
    Okei. Saitte minut ympäri puhutuksi. *Eli ketjulukollinen tulee valinnaksi. Katselin lähinnä ketjurataspaketeista hintaluokkana max 142 euroa.

    Pisti silmään vaihtoehtona ketjumerkki rk, mikä on vähän halvempi kuin did. Kumpaa suosittelisitte?
    No nyt voi kukin päätellä mitä tykkää, kun RK on meikäläisen tukijalistalla, samoin Storm, mutta omakohtaisten kokemuksien perusteella voin lämpimästi suositella RK:n ketjuja.

    Se mihin tuo suositukseni perustuu on se että kilpailukätössä olen kokeillut molempia ja samalla huoltomäärällä ja tavalla huollettuna RK:n ketjut kestivät huomattavasti pidemmälle paremmassa kunnossa ja ilman venymisiä.

    Kun siis edukkaammin saa vähintäänkin samaa laatua kuin mitä toiselta "merkkituotteelta" niin ei siinä kai kauheasti tartte miettiä. En itse ainakaan miettisi.

    Ja CB500:ssa, ihan sama mikä ajotyyli, piisaa varsin hyvin niitatulla ketjulukolla olevat ketjut, 520 jaollakin oleva. En sitten tiedä mikä on vakiossa jako...
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  14. #14
    Juu. Sain kuulla muualtakin kehuja rk:sta, eli taidan valita rk:n halvemman hintansa vuoksi.

    Automaattista ketjunvoitelulaitetta tuskin tarvitsen koska voitelen ketjun 500km välein. 1000km(ohjekirjan suositus) välein ketjun voiteleminen oli virhe, ilmeisesti entisen omistajan jäljiltä pitää ketju vaihtaa.
    Tallista löytyy ketjurasvaa ja 80w-90 vaihteistoöljyä(voi käyttää ketjuun mutta likaa takavanteen).

    Taidan olla vähän ylihuolehtivainen pyöräasioissa.



  15. #15
    Lainaa (scuuba @ Joulu. 10 2007,13:08) kirjoitti
    Lainaa (Pyörämies @ Joulu. 10 2007,00:42) kirjoitti
    Pisti silmään vaihtoehtona ketjumerkki rk, mikä on vähän halvempi kuin did. Kumpaa suosittelisitte?
    Jos sä haluut varmistaa ketjujen kestävyyden, niin tolla se käy helpoiten: http://www.pro-oiler.com/
    Tommosta pikkasen harkinnut.
    Mitä muuten kapistus kustantaa nykyisin?
    Onko ton reed-anturin tehtävä se ettei öljyä ruikita muutoinkuin liikkeessä?
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  16. #16
    CB500 ja ajotapani on ärhäkkä...
  17. #17
    Lainaa (Gari @ Joulu. 10 2007,23:28) kirjoitti
    CB500 ja ajotapani on ärhäkkä...
    Naurettavaa pottuilua?
    Kawasaki Er-6f
  18. #18
    Lainaa (scuuba @ Joulu. 11 2007,08:10) kirjoitti
    Lainaa (Tuppervaari @ Joulu. 10 2007,23:10) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Joulu. 10 2007,13:08) kirjoitti
    Lainaa (Pyörämies @ Joulu. 10 2007,00:42) kirjoitti
    Pisti silmään vaihtoehtona ketjumerkki rk, mikä on vähän halvempi kuin did. Kumpaa suosittelisitte?
    Jos sä haluut varmistaa ketjujen kestävyyden, niin tolla se käy helpoiten: http://www.pro-oiler.com/
    Tommosta pikkasen harkinnut.
    Mitä muuten kapistus kustantaa nykyisin?
    Onko ton reed-anturin tehtävä se ettei öljyä ruikita muutoinkuin liikkeessä?
    199e+6e.
    Jos sulla on elektroninen nopeusmittari, niin nopeuspulssi otetaan sen piuhasta, jos ei, niin sit toi reed-anturi takanapaan ja nopeuspulssi siitä. Eli joo, öljyä tulee vain sillon kun on liikkeessä ja nopeuden mukaan.
    Tosin jos haluaa, niin siin on myös pienen määrän pakkokertasyöttö kun painaa +nappia pari sekunttia.
    Ja jos haluaa, niin koko toiminnan voi vaihtaa aikaperusteiseksi, jolloin vallittavana on off-20 (0-9ml/h) pykälät.


    hankintalistalle.Kitoos!

    Taas nähtiin et kattavat sivut ja selkeät käyttäjän perustelut saavat pahimmankin skeptikon ettimään visakorttia.
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  19.  
  20. #19
    Ei oikein löydy pyörästä hyvää tilaa voitelulaitteelle. Magic advanced alarm system vie suurimman osan tilasta.
    Lisäksi tykkään tehdä nuo ketjuhuollot(esim.rasvaaminen) mieluiten käsin.

    Minä luulin että ketju valittaisiin käytön mukaan. :P

    Kävin juuri suoraan liikkeessä juttelemassa ammattilaisen kanssa ketjuasioista. Saimpahan lisää tietoa ketjuista. eli taitaa aihe mennä turhaksi. Opin täältä ja bike forumin ammattilaisilta paljon asioita ketjuista. Kiitos kaikille.

    Selaan vielä hiukan nettiä ja päätän sitten kumman ketjumerkin valitsen koska hinta tuntuu vaihtelevan.