Sivu: 5 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456 ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 178:sta
    Noniin, nyt on vanha mopo myyty ja uutta hakemaan lähipäivinä, pyörä on jo varattu. Toivottavasti olen jo 7.7.2010 liittynyt tähän RF900R kuskit-joukkoon :-)

Viime hetken vinkkejä mitä erityisesti kannattaa tarkistaa?
    55k ajettu -94, ei kuulemma vaihteiston kans ongelmia, mutta erityisen tarkasti ajattelin sen testata (täysi kiihdytys kakkosella jne). Mitä sanotte onko sellainen 2900e hyvä hinta 55k ajetusta -94 mallista jos pyörä on kunnossa ja huollettu (ainoastaan renkaat kehnot mutta ne ei paljoa maksa)?
    Suzuki GSX1300R Hayabusa -05
    Suzuki RF900R -94
    RF hankittu ja hyvältä vaikuttaa.
    Pitää vähän kulutusosaa vaihdella mutta muuten kukkuva peli vaikuttais olevan.

Tehoa on ihan kivasti, ei meinaa pysyä eturengas maassa ainakaan ykkösvaihteella, ja kakkosvaihteellakin tuntuu ajoittain kevyeltä keula. Tehoalue on hyvin käyttökelpoinen, motti vetää kivasti jo pintakaasulla. Ei tarvi pykältää jos ei halua sitä extrapotkua lähtöihin.
    Ei kovin kiihkerä pienissä nopeuksissa, itse asiassa yllättävän helppo ajaa.
    Kääntyy mainiosti mutkiin, näyttää ehkä painavemmalta mitä on oikeasti.
    Näyttää PALJON nätimmältä livenä mitä kuvissa. En nyt äkkiseltään keksi pyörää millä ois nätimmät muodot mitä RF:llä, mutta nämähän on taas makuasioita. Se perä on leveä, mutta näyttää paljon paremmalta livenä kuin kuvissa.

Ajoasento on ok, olen n. 170 cm. Pidemmillä matkoilla tottumattomana ottaa ranteisiin vähän, mutta ei pahasti. Kyllä tuohon tottuu, nyt parin päivän ajon jälkeen ei tunnu enää vaikka melkein koko päivä meni taas kahdella (ja välillä yhdellä) renkaalla. :-)

Vaihteisto kolahtelee aika pahan kuuloisesti jos korkeilla kierroksilla vaihtaa esim. ykköseltä kakkoselle, tuota ilmeisesti kannattaa välttää, voisin arvella kuluttavan laatikkoa pahasti.
    EDIT: kyllä tuonkin saa vaihdettua isoissa kierroksissa ilman kolahtelua, tekniikkalaji. Vaihto pitää tapahtua NOPEASTI, itse teen seuraavasti: samaan aikaan kun kytkintä alkaa painamaan niin vaihdepoljinta jo nostamaan, tuon kun tekee tarpeeksi nopeasti niin kestää isoillakin kierroksilla vaihtaa ilman pahan kuuloista kolahtelua/rutinaa.

Ei harmita ainakaan vielä että menin ostamaan, kun ihan hyvällä hinnalla taisin saada.

Kuvia moposta:
    http://mikko.korkalo.fi/gallery/2010_07_13-rf900/

EDIT: nyt sitten ostin vaimolle RF:stä innostuneena RF600R -94 punaisen mopedin, ei ole valitellut. Sekin ihan pirteän oloinen, ysisatasen alavääntö vaan puuttuu ja huiput ei yhtä repivät. Ja paljon kevyempi kytkin + muutenkin kevyempi pyöritellä kaupungissa/parkkiksella. On se NÄTTI ainakin!

Suzuki GSX1300R Hayabusa -05
    Suzuki RF900R -94
    Olis ylimääräinen bolt on Yoshimura slipari 900 RF:n katso
    www.nettivaraosa.com/moottoripyoran-varaosat-ja-tarvikkeet/1021559
    Kadun mielummin sitä mitä olen tehnyt,kuin sitä mitä olen jättänyt tekemättä!!!!
    Moro!

Kahtelen tuossa pyörää ja suzuki RF900R pisti silmään nettimotosta hintansa ja ulkonäön vuoksi Onko eellä lueteltujen vaihteisto ongelmien lisäksi muuta mitä kannattaa pistää merkille kun pyörää testaa? Ja onko 2800€ liikaa 82000km ajetusta pyörästä? Tuolla hinnalla sitä yritetään kaupata mutta eiköhän siinä tinkivaraa ole
    Tuskin tuohon hintaan parempaa pyörää saa!
    Hajapusanisti
    Rahastonhoitaja
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Näinhän siinä sitten pääsi käymään No, katotaan nyt keväämmällä että liikkuuko toi edes – käy kyllä.
    RF kuski ilmoittautuu kerhoon! Mitäs öljyä kaikki on pistänyt RF900? itse pistin motul 5100 10W40 vaihteet ei oikein toiminut kunnolla tuolla litkulla, mietein että olisko se motul 5100 10W50 parempi vaihtoehto vai onko jollain toiminut delvacin öljyt? ( olisi huomattavasti halvempikin tuo delvac )
    kiitos vastauksista
    ZX-12R vm03
    VTR-1000f vm04
    YZF-1000R Thunderace vm96
    RF900R vm96
    Rahastonhoitaja
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Mä laitoin d-vakkia, super 1400 tais olla pöntön titteli. Sen kummemmin ei ole kokemusta vielä, mutta eköhän se siinä mene kuin muissakin pyörissä. Luokituksiahan RF ei vaadi just mitään, joten riittää hyvin d:ssä.
    Osaisko joku järkevä sanoa mistä johtuu kun rf tökkii tasakaasulla 4-5tuhatta rpm alueella, ykkösvaihteella välillä oikein kunnolla ja sitten taas välillä ei töki lainkaan, kylmänä harvemmin. Tulpat vaihdoin uusiin ( ngk cr9e ) kaasarit on synkattu, Ja vielä pyörä täristää aivan Hel***isti jalkatappeihin ja tankoon siinä 5tonnin kierrosalueella. Eturatas on kulunut kaarelle pitää vaihtaa, mutta tuskin sitä tärinää aiheuttaa tai tökkimistä.
    ZX-12R vm03
    VTR-1000f vm04
    RF900R vm96
    Rahastonhoitaja
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Mun tietääkseni siinä 4000-4500 kiekassa pitäis olla ominaistärinää. Mutta kyllä jossain 5100 kiekassakin musta tulee joku sellanen mikä olis kivempi olla olematta. Kuulemma sytytysennakkoa lisäämällä tärinä vähenisi, tiedä häntä. Kokeilla voinee 7° ennakkoa sellaisella viri-syttypyörällä (vai miksi sitä sanotaan) jota näihin myydään. Pitäs tulla vetoakin lisää..
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Mun tietääkseni siinä 4000-4500 kiekassa pitäis olla ominaistärinää. Mutta kyllä jossain 5100 kiekassakin musta tulee joku sellanen mikä olis kivempi olla olematta. Kuulemma sytytysennakkoa lisäämällä tärinä vähenisi, tiedä häntä. Kokeilla voinee 7° ennakkoa sellaisella viri-syttypyörällä (vai miksi sitä sanotaan) jota näihin myydään. Pitäs tulla vetoakin lisää..
    Menee tärinä jo niin pahaksi ettei taida ominaisuus olla. Olisko sitten kampiakselin joku tasapaino systeemi mennyt, tai laakerit. Täytyy varmaan pyörää alkaa purkamaan oikein urakalla. Ja se tökkiminen pätkiminen siinä nyt eniten häiritsee, olisko säädöistä tahi ilmanotossa jotain
    ZX-12R vm03
    VTR-1000f vm04
    RF900R vm96
    Rahastonhoitaja
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Vaihda eka ketjuratassetti. Ainakin mulle tuli jammussa tietyllä vaihteella tietyssä nopeudessa sellasta tärinää/tunnetta jalkatappeihin. Jos jotain koneessa olisi niin se olis koko ajan ja samalla tapaa.

Mutta oikeastaan epäilen että jossain kaasarissa on vigaa… Eli esimerkiksi yks kaasari hörppää esimerkiksi ilmaa jostain raosta (kumikurkut) ja siksi yks pytty täristää kun käy surkeasti, tai jotain sellaista.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Vaihda eka ketjuratassetti. Ainakin mulle tuli jammussa tietyllä vaihteella tietyssä nopeudessa sellasta tärinää/tunnetta jalkatappeihin. Jos jotain koneessa olisi niin se olis koko ajan ja samalla tapaa.

Mutta oikeastaan epäilen että jossain kaasarissa on vigaa… Eli esimerkiksi yks kaasari hörppää esimerkiksi ilmaa jostain raosta (kumikurkut) ja siksi yks pytty täristää kun käy surkeasti, tai jotain sellaista.
    täytyy ottaa viikonloppuna työn alle, samalla putsailee sitten kaasarit ja bensansuodattimen. ketjuratas paketin tilaan saksasta, en nyt muista mikä paikka oli mutta sieltä saa ketjurataspaketin rf:ään 130euoon. ja ihan DID:n ketjut.
    ZX-12R vm03
    VTR-1000f vm04
    RF900R vm96
    Mistäs kaikki on osia hommannut RF900? tarttis uudet tulpanjohdot, ja ehkä kaasarien kalvoja. mistäs löytyis halvalla?
    ZX-12R vm03
    VTR-1000f vm04
    RF900R vm96
    Rahastonhoitaja
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Mun mielestä RF:ään ei oikein ole löytynyt edullisia osia netistä. Kaikissa käytännössä samat hinnat. Ite olen nakkilan mopon mp-osat.fi:tä hommannut. http://www.cmsnl.com http://www.robinsonsfoundry.co.uk http://www.wemoto.com http://www.mp-osat.fi Stormilta tietty löytyy yhtä ja toista. Kaasareihin löytyy osaa saksasta, kysy osalista sales@mikuni-topham.de Tulee nopeesti ja voi maksaa ihan verkkopankista ulkomaan laskuna. Tosin noi kalvot ei tainnu ola erityisen paljoa edullisempia, kuten esim neulaputket on. Hiukan ehkä joutuu osoitekenttiä ja viestikenttiä miettimään kun ulkomaan IBAN-maksun kenttiä täyttelee.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Heips !
    Itsellä mietinnässä Äffan vaihto RF900R:ään ?
    Täällä varmaankin kannattajia

Mietityttää tekniikan kestävyys ja varmuus suhteessa 750 f:ään
    Molemissa 48 th taulussa.
    Mites se kulutus puoli , viekö paljon enempi ku äffä , siinä kulutus 5l paikkeilla (tämä ei oo tärkeä pointti)

Oli vaan aikas muheat äänet kun vaihtoyksilössä oli Micronin pönttö =P
    Ja woimaakin tuntus olevan ...
    Suzuki GSX S 1000 F 2019
    Aletaas vähän virittelemään keskusteluja, kun paremmat ajokelitkin pitäisi olla tulossa. Talven aikana tuli hommattua talliin RF900, ja nyt on takana muutama sata varovaista ajokilometriä. Aikaimmin Suzukeja on ollut muutama ja joitain muun merkkisiä pyöriä. Tässä yksilössä suutinsarja ja slipari vaihdettu,takapyörästä penkitetty 130 hp. Juuri uusittu ketjut,rattaat ja renkaat.Taittuu mutkaan tarkasti ja kevyesti. Moottori kuulostaa tyypilliseltä Suzukilta, karkea käyntiääni, mutta lienee kestävä ja ongelmaton. Ajoasento vain kaipaisi muutosta, nyt se on itselleni liian etukeno/kyykky. Onko kukaan pohtinut samanlaista muutosta ja sen toteutusta? Tavaran kuljetuskapasiteettia olen myös miettinyt. Perälaukku ei aivan riitä, enkä ole nähnyt missään sivulaukkutelineitä.Ja kuinkahan kauaksi kovat laukut tulevat, kun tuo peräpään kate on tarpeettoman leveä. Onko esim. ilmanvastus ongelma moottoritienopeuksissa. Muutenhan pyörä on aivan mainio (20-vuotiaaksi),mutta tuo ajoasento pitäisi saada pystymmäksi.
    Rahastonhoitaja
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Mulle tuo RF oli kans kyykky XJ Diversionin jälkeen, eka 170 kilsaa särki yläselän lihaksia ja lantio kramppas, mutta selkälihakset tottui touhuun muutaman ajokerran jälkeen. Sitten mitään ongelmaa ei olekaan ollut. Ennemmin tuntuu että tuo on kovastikin pystyasentoinen. Eihän tohon oikein laukkuja taida olla, tai en tiä, jossain kuvassa olen kai nähnyt jonkun läukkuhässäkän jollain. Pehmeitä laukkuja mä tohon lähtisin sovittamaan.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Mä olen kanssa ajellut viime heinäkuusta lähtien ko. mopolla ja olen hyvinkin tyytyväinen härpäkkään. Ajoasentoon kyllä tottuu melko pikaisesti ( edelliset pyöräni ovat kaikki olleet pystympiä ja mietin kanssa aluksi että mitähän tästä tulee).
    Mutta noi sivutelineet.................
    Ostin syksyllä käytetyt Wingrack2 telineet kun piti kanssa laittaa sivulaukut. Niihin muuten saa tilaamalla merkkikohtaiset asennussarjat jotka maksaa muistaakseni 105€. No hetken pähkäiltyäni tulinkin sitten tulokseen että pelkkä takalaukku riittänee ( joten myin kaverille Wingrackin )ja lisäksi jos tarvii niin vedenpitävä rullattava bägi tavaraverkolla kiinni.
    Näillä on kyllä pärjännyt ihan hyvin ja tavaraa mahtuu yhden hepun tarpeisiin hyvinkin.
    Ex Kawasaki KLE 500
    Ex Yamaha Super Tenere 750
    Ex Kawasaki ZR7-S
    Ex Yamaha FZS1000
    Ex Suzuki RF900R
    Ex Yamaha FZS1000
    Suzuki GSX1400
    Stormi ainakin tarjoo tohon laukkutelineitä. Hepco näyttää olevan valmistaja.https://www.storm-motor.fi/osat/moot...i/rf900r/1996/
    Elä ja anna muiden roudata.
    Ajoasento-ongelma on ainakin väliaikaisesti ratkaistu. Tallissa oli vanha puolikorkea vahva alumiinitanko, josta sahasin keskiosan pois, ja näin jäi jäljelle tavallaan mutkalla varustettu clip-on pari, jotka nostavat ajoasentoa n.12 cm. Ei ehkä kaikkein kaunein,mutta selkeästi parempi meikäläiselle, vaikka saisi olla vieläkin vähän pystympi.
    Huomenna hakemaan Rf900r kotia. 650 kilsaa tarvii kotia ajella sen kanssa. Tulee oikea seikkailu kun suurin päivämatka ollut n.350 kilsaa tähän mennessä ja cliparillisella pyörällä en ole ikinä ajanut.
    Yamaha FZR600 -93 3HE
    Exät:Honda VFR750F RC36, Honda NX650, Yamaha TDM850, Skyteam st50 72cc, Suzuki RF900R, Kawasaki GPZ550, Sachs X-road, Honda CBR125R, Honda CB350S, Honda CB450S,Yamaha Fzr600 "fighter", Helkama Ax
    Rahastonhoitaja
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Mulla tuli niska ja lavat (yläselkä) kipeeks kun ajelin ekat 170 kilsaa totuttua etuvinommassa. Seuraavallakertaa ei sitten ongelmia ollutkaan.. Kannattaa pitää venyttelytaukoa useasti, vaikka vaan käväsee pois pyörän päältä. Ota buranaa tms. mukaan jos kolotukset iskee.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Hyvin meni reissu kun vaihteli asentoa. Parisataa kilsaa aina kerrallaan ennenkuin tankille pysähtyi. 8l/100km vei vaikka ajelin rajoutusten mukaan. Onhan tuossa putki&suutinviri, mutta kovalta kuulostaa. Täytyy katsoa miten tippuu kun ottaa takalaukun irti. Ja pitää tarkistaa tuo ryyppy kun luin että ajanmyötä jumiutuu herkästi päälle. Enää puuttuu 8tkm ja sitten tuon voi myydä uutena ;)
    Yamaha FZR600 -93 3HE
    Exät:Honda VFR750F RC36, Honda NX650, Yamaha TDM850, Skyteam st50 72cc, Suzuki RF900R, Kawasaki GPZ550, Sachs X-road, Honda CBR125R, Honda CB350S, Honda CB450S,Yamaha Fzr600 "fighter", Helkama Ax
    Lainaa Mika91 kirjoitti Katso viesti
    Hyvin meni reissu kun vaihteli asentoa. Parisataa kilsaa aina kerrallaan ennenkuin tankille pysähtyi. 8l/100km vei vaikka ajelin rajoutusten mukaan. Onhan tuossa putki&suutinviri, mutta kovalta kuulostaa. Täytyy katsoa miten tippuu kun ottaa takalaukun irti. Ja pitää tarkistaa tuo ryyppy kun luin että ajanmyötä jumiutuu herkästi päälle. Enää puuttuu 8tkm ja sitten tuon voi myydä uutena ;)
    Mulla on mennyt max 6l/100km, jossa kaasua ei säästelty (motaria/mutkatietä). Pyörä kaiketi vakio.
    Rahastonhoitaja
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Mika91 kirjoitti Katso viesti
    8l/100km vei vaikka ajelin rajoutusten mukaan. Onhan tuossa putki&suutinviri, mutta kovalta kuulostaa. Täytyy katsoa miten tippuu kun ottaa takalaukun irti. Ja pitää tarkistaa tuo ryyppy kun luin että ajanmyötä jumiutuu herkästi päälle. Enää puuttuu 8tkm ja sitten tuon voi myydä uutena ;)
    Toi ryyppy on siis sellainen, että kaasaririvistössä menee sellainen kisko joka vetää kaasareiden ryyppyvivut auki. Siinä kiskossa on sitten korvake ryyppyvaijerille ja se korvake just antaa periksi ja vääntyy, mahdollisesti siten että ryyppyvvut ei sulkeudu kunnolla. Sitten neulaputket tuppaa kilometrien myötä kulumaan soikeiksi kun neulat on vaakasuorassa noissa pystykaasareissa ja täristävät niitä messinkisiä neulaputkia vasten, se aiheuttaa kans kulutuksen lisääntymistä ja kulkupuolen huononnusta. Kaasarin osia saa halvimalla saksan mikuni-tophamilta, osalistan saa pdf:nä kysymällä englanniksikin sales@mikuni-topham.de
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Kiitokiitos. Sitten tarvii keksiä pätevä mies ropaamaan. En kuitenkaan itse saisi kasaan ollenkaan purkamisen jälkeen ja tarvii varmaan synkat katsoa samalla eikä ole mittaria. Mitäs muuta kuluvaa siellä kaasarissa on? Kalvot ja itse neulatkin varmaan. Hämää kun kuulemma on Factorypron suutinsarja... Eikö siitä putiikista ole yleensä vain noita neulaputkia tilattu? Ja paketissa lukee dynojet...
    Viimeksi muokannut: Mika91; 19.07.2014 klo 21:06.
    Yamaha FZR600 -93 3HE
    Niin se jätti pyörä tien päälle. Järjetön löpönkulutus viimeisillä kilometreillä. Ja paukutti putkessa niin että pelotti. Sammui risteykseen. Yritin käyntiin, mustan savun saattelemana kävi hetken. Toivottavasti en polttanut venttiiliä tai jotain.
    Nyt tankki irrallaan(puolet bensoista lattialla). Sen verran tutkin jo että ykköspytyn imukurkku-kaasari liitoksen klemmari löysä(olisiko tän päivän hetkittäin raju kahvankäyttö löysyttänyt lopullisesti). Selittää ehkä hiukan jotain käyntihäiriöitä? Kait se pitää olla rohkea ja ottaa kaasarit kokonaan käteen vielä kuitenkin. Toivottavasti osaan tunnistaa onko siellä osia jotka kuuluisi vaihtaa. Tuosta on muuten luistit porattu suuremmiksi. Lisää varmaan kulutusta? Jos tulpat uusisi ja lukisi hiukan vanhoja kun tankki irti.
    Viimeksi muokannut: Mika91; 24.07.2014 klo 12:19.
    Yamaha FZR600 -93 3HE
    Rahastonhoitaja
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Luistit suuremmiksi??? Vai onko luisteihin porattu lisää tai -isommat reiät jotta luisti nousee herkemmin. Mut siellä kaasareissa on jotain. Mä ostaisin korjaussarjat kaasareihin nin olis yks asia viivattu yli. Korjaussarjat saa viikossa www.wemoto.com :sta tai kalliillla heti stormilta. Jos ei tiivisteiden ja neulaventtiilin vaihdolla ja kaasareiden putsauksella pelaa niin sit jotain muuta.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  30.  
    No ilmeisesti kuitenkin noin kuin selitit. katselin vain että suutinsarjassa poranterä mukana. Niitä reikiähän sillä varmaan poraillaan.
    Pitäisikö löpöpumpun surahtaa kun lyö virrat päälle? Kokeilin myös manuaalin mukaista testiä bensapumpulle, mutta en löytänyt minkäänlaista resistanssia yhdenkään johdon väliltä.
    Yamaha FZR600 -93 3HE
Sivu: 5 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456 ViimeinenViimeinen