1. Täytyykö koko yläkate ottaa irti, et parkkipolttimot voi vaihtaa (pahasti ainaki siltä näyttää)?? Siis tossa on toisistaan erilliset umpiot ja parkit molemmissa.
2. Mistä kunnon huoltopukki? Nyt siinä on sellanen, et ainaki silmämääräsesti mopo on niin kallellaan, etten uskaltaisi pitkäksi aikaa jättää seisomaan.
No ei noi ny niin kiperiä ollu....
Kiitti jo etukäteen!
Sopivasti täysillä!!
749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
Mulla on kans sellanen vinossa oleva malli (olisko bikeliftin, en nyt muista?), hyvin on kestänyt monta vuotta.. Vaikutti kyllä alkuun aika huteralta, mutta toimii.. Aluksi ajattelin, että hitsaan siihen muutaman tukiraudan, mutta enpä ole jaksanut.(b_tommi @ Joulu. 11 2007,15:17) kirjoitti
Ainoa hyvä pukki single swingille mihin olen törmännyt on se trumpan oma. Maksaa vaan jotain puhelinnumeroja.
NewmanRS vissiin teki pukin itse? Mitenhän on mahtanut toimia?![]()
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Kyllä käsittääkseni joutuu koko etukatteen ottamaan pois parkkilampun vaihtamiseksi. -03-mallisessa parkki on keskellä, eikä käsi mitenkään sovi ilman katteen irrottamista. Samoin Sprintissä on niin ahtaassa paikassa ettei muuten onnistu.
Minulla on huoltopukkina taakse Triumphin oma. Hyvin tuo kyllä tuntuu kestävän. Ainut, että takapyörä ei ihan vapaasti pyöri, josta taas seuraa vain lieviä ongelmia huollossa.
Kyseessä siis yksipuolisella haarukalla oleva.
Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
BMW R45 -79
Yamaha rd 250 lc -81
Joo tein itse ja säästin, tamppaustelineen kierrätystä(Tumpp! @ Joulu. 11 2007,20:24) kirjoitti
![]()
Hyvin se on toiminu, nytkin pyörä on siinä päällä koko talven. Ilman etupukkia se on vähän hutera johtuen siitä että standin "akseli" on hiukan väljä pyörän akselireikään verrattuna. Mutta kyllä se siinä pysyy. Etupukkina on bikelift.
![]()
Ducati Diavel Dark
Onko sulla varmasti se oikea tiukahkosti akselin reikään sopiva tappi siinä ständissä?(b_tommi @ Joulu. 11 2007,15:17) kirjoitti
Mulla on kanssa tuo Duellin tuoma BikeLift ja hyvin on pelannut jo kohta 3 vuotta. Vähän kenottaa muttei mitenkään mahdottomasti kuitenkaan. Jos hirvittää niin pidempään säilytykseen vaikka bilteman liinalla swingin ja pukin ympäri niin ei varmasti liukuile.
Etupukkina Triplessa ainakin myös BikeLift emäputkesta nostava on hyvä kunhan siihen vaan sorvauttaa vähän jämptimmän tapin jossain. Mukana tulevissa tapeissa oli vaan liian väljiä uudempaan Tripleen.
Saisko tosta NewmanRS:n pukista tai jostain vastaavasta hieman mittoja? En pääse itse mittaamaan esim. akselireiän halkaisijaa omasta triplestäni (-04). Vois hitsailla tollasen täs joutessain...
<p>...</p>
Mä voin tossa illalla mittailla tuota, tosin ei tuota vaikea ole tehdä ilman mittojakaan. Ainut tärkeä mitta on tuo nostoakselin korkeus, se kannattaa mitoittaa suuremmaksi kuin renkaan säde![]()
Tukipiste kannattaa sitten sijoittaa jonkun verran standin etupyöristä taaksepäin jotta standi on stabiili eikä kaadu nenälleen. Tukipisteellä tarkoitan nostoakselin linjaa suhteessa standiin. Tuota tukipisteen ja standin etupyörien välistä etäisyyttä ei kannata laittaa kovin suureksi, muutoin menee aika kampeamiseksi tuon käyttäminen.
Ducati Diavel Dark
Lähinnä tuon akselin halkaisijamitan tarvitsisin. Jos viitsit mitata, niin olisin kovasti kiitollinen. Tuo teline toimii varmaan ilman renkaitakin? Varsinkin, jos saa kaverin "kampeamisavuksi" .(NewmanRS @ Joulu. 12 2007,14:05) kirjoitti
<p>...</p>
Onneksi tässä on pitkä talvi aikaa noita ny irrotella(K100 @ Joulu. 11 2007,22:27) kirjoitti
Täytyy varmaan ledit laittaa, ettei toista kertaa joudu saman asian takia irrottamaan muoveja!
Kyllä se nykynen takaständi varmaan asiansa ajaa mut jos sais inspiraation niin hitsailis ite tukevamman....
Sopivasti täysillä!!
749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
NewmanRS varmistanee vielä mutta jostain takaraivosta mulla pullahti 27,5mm. Sopivaa pituutta en pysty muistamaan. Akselin reikä on eri kohdista eri kokoinen eli läpi asti samalla halkaisijalla ei pääse jollei tee liian väljää jossa pyörä keikkuu.(hannu11 @ Joulu. 12 2007,15:57) kirjoitti
Jos emäputkesta nostavaa etupukkia askartelet niin 1050 Triple + BikeLift yhdistelmään tämmöinen tappi oli juuri passeli:
http://www.triumphrat.net/photoga...2_itemId=59376
Tuo emäputkikin kapenee sisään päin eli ei ole samaa halkaisijaa koko matkalta. Ei tietoa onko vanhemmissa 955 laitteissa saman kokoinen putki.
Lähellä, ~28mm tuli mun mauserilla. En kymmenyksiä kattonu. Pituus on mulla sellaset 10cm tuolle tapille.(Talttapää @ Joulu. 12 2007,17:13) kirjoitti
Ducati Diavel Dark
Kävin vajassa mittaamassa Bikeliftin mallikohtaisen tapin: Halkaisija 27,3mm ja pituus noin 95mm. Veikkaisin että 27,5mm tappi ei enään mahdu paikalleen, koska tuo 27,3mm on jo sopivan nahea.(NewmanRS @ Joulu. 12 2007,19:36) kirjoitti
Olen pessyt ja rasvannut ketjua pyörän olleessa käynnissä vaihde päällä ständillä, eikä se silloinkaan yritä luistaa pois paikaltaan, joten tuo mitoitus lienee juuri oikea..
Tuossa tapissa on muutaman millin syvyinen ja muutaman millin paksumpi kaulus juuressa, enkä nyt tähän hätää muista uppoaako se "taka-akselin" sisään vai jääkö ulkopuolelle. Sen tarkoitusperä ei oikein tähän hätään selvinnyt, koska pyörä on talvisäilössä toisessa tallissa..
Ei muuta kuin sorvi pyörimään.
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha