Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 51:een 51:sta
  1. #31
    Sieltä pysäkiltä lähtiessä sivupeilistä katsottaessa ei näy useinmiten niitä viime tingassa ohitse pyrkiviä pyöriä tai kotiloita.

    Sitä bussin takakulmassa vilkkuvaa keltaista valoa kannattaa seurata

    Sujuva joukkoliikenne tuo tilaa myös muille
    Kuljettajaksi todettiin paikallinen toimeton sekatyömies.

    BMW F900R K23
    BMW K1300S K15
    BMW Nine T Pure K17
    BMW K1300S K14
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    Honda CB 1000R K8
    Suzuki GSR 600 K6
  2. #32
    Lainaa (Sytky @ Joulu. 12 2007,10:00) kirjoitti
    Sitä bussin takakulmassa vilkkuvaa keltaista valoa kannattaa seurata

    Sujuva joukkoliikenne tuo tilaa myös muille *
    vaan yleensä menee niin että laitetaan se vilkku samalla hetkellä kun lähetään sieltä pysäkiltä *
    04 Buell xb12s

  3. #33
    Lainaa (hra1150 @ Joulu. 11 2007,22:06) kirjoitti
    Ei usko tämä (kaiketi, kun ei ole joutunut), että kärsä asfaltissa tilanteen hallinta on kokonaisuutena ajatellen parempi kuin kahvoissa. Sitten, kun kaik on mänt, ei puhuta hallitusta kaadosta tai pakkokaadosta. On menty pahki, paskaaks sitä selittämään.
    Täällä toinen skeptikko, joka ei jaksa uskoa katupyörän pysähtyvän asfaltilla kyljellään liukuen hallitummin tai nopeammin kuin pyörillään tehokkaasti jarruttaen. Jos minulla on tästä puutteelliset tiedot, niin odotan mielenkiinnolla evidenssiä päinvastaisesta?

    Ja tässä EI OLE kyse siitä osaanko minä vai en. Omasta mielestäni olen pyöräni kaatanut liiankin usein. Kertaakaan en ole kaatanut tahallani ja joka kerta olen löytänyt syyn itsestäni. Miksi ei voi myöntää tosiasioita, vaikkapa että tuli hätäpäissään nykäistyksi jarrut lukkoon?
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  4. #34
    Lainaa (Sytky @ Joulu. 12 2007,10:00) kirjoitti
    Sieltä pysäkiltä lähtiessä sivupeilistä katsottaessa ei näy useinmiten niitä viime tingassa ohitse pyrkiviä pyöriä tai kotiloita.

    Sitä bussin takakulmassa vilkkuvaa keltaista valoa kannattaa seurata

    Sujuva joukkoliikenne tuo tilaa myös muille *
    Mutta yleensä näissä laitteissa kuljettajan paikalla kolme asiaa:
    1. Laitetaan vilkku päälle.
    2. Vilkaistaan peiliin.
    3. Päästetään jarru ja painetaan kaasua (eli lähdetään liikkeelle).

    Ja valitettavan usein kaikki kolme asiaa tapahtuvat yhtä aikaa.
    Jos nämä kolme asiaa tapahtuisivat edellä luetellusti, mutta siten, että eri numeroitujen kohtien välillä kulutettaisi vaikkapa kokonainen sekunti, ehtisivät ne viime hetken ohittajat pois sieltä eturenkaan kohdalta. Siis sieltä, mistä ne eivät näy peiliin...

    Mieluummin seuraan bussin jarruvaloja, kun ne sammuvat auto lähtee liikkeelle. Yleensä vasta sitten, kun auto on jo liikkunut metrin-pari alkaa se keltainen vilkkua siellä takakulmassa...

    Ja siinä kyllä olet oikeassa; sujuva joukkkoliikenne tuo tilaa kaikille! Kunhan vaan sen muistaisivat sekä bussien- että myös muiden ajoneuvojen- kuljettajat.
    I put the butcher knife up to her neck and said if you wanna live to see tomorrow, you better start fryin' 'em eggs a little better'n what'chu been fryin' 'em. I'm tired of eatin' sloppy, slimy eggs!
    -Jesco White
  5. #35
    Lainaa (hra1150 @ Joulu. 11 2007,22:06) kirjoitti
    Lainaa (ikirokkari @ Joulu. 11 2007,21:50) kirjoitti
    Terve Skeleton
    Näist besserwissereist oot oikeessa. Sitän kun tekee hätäpäissään ne ratkaisut kun silloin oikeelta tuntuu. Mut se on vitun hyvä kun on näitä ammattiajajia ( esim pamperssesja jotka selvii joka tilanteesta) niillehän ei koskaan mitään satu.
    Tää pamperssi on ajanut vuodesta -87 eikä sellaista kuin "pakkokaato" ole vielä tapahtunut.

    Pakkokaatoja tehdään mykkäleffoissa, American Graffitissa ja kuuskytluvun autokouluissa, kun ei ollut jarruja eikä kunnollisia renkaita.

    Ei usko tämä (kaiketi, kun ei ole joutunut), että kärsä asfaltissa tilanteen hallinta on kokonaisuutena ajatellen parempi kuin kahvoissa. Sitten, kun kaik on mänt, ei puhuta hallitusta kaadosta tai pakkokaadosta. On menty pahki, paskaaks sitä selittämään. Tällä saitilla on lukuisia threadeja, jotka käsittelevät Darvinpalkintoa. Ei pidä ryhtyä moottoripyörään, jos pelkää.
    Minun kannanottoni ( ) ei ollut yksinomaan tähän asiaan, vaan ihan jokaiseen onnettomuuteen ylimielisesti suhtautuville. Ymmärrän ja muistankin, että nuorilla on itseluottamus kohdallaan sekä asenne "tätä ei olisi sattunut minulle". Ehkä ei olisikaan, ja hyvä niin, mutta tilanteet tulee joskus aika nopeasti kohdalle, kun asiat alkavat mennä pieleen. Ennakointi auttaa, mutta joskus kolaria ei pysty välttämään. Jälkiviisaus sivullisilta ei asiaa auta.
    Punainen Honda ST1100 PanEuropean -97 -> Lue: Heterosohva!
  6. #36
    Eivät ne bussikuskit tosiaan vaaratilanteita saisi aiheuttaa, vaikka kuinka olisi oikeus eteen tulla. Jotkut kuskit älykkäästi oppineet tähän ongelmaan hienon ratkaisun, laittavat vilkun päälle jo hieman ennen kuin viimeinen henkilö rahastettu/lähtenyt ulos bussista, ehtii 3-4 kertaa vilkkumaan ennen kuin bussi liikahtaa = ei mitään ongelmia.

    Hieman saa omaa turvallisuutta parannettua ennakoimalla, mikäli pysäkillä on ihmisiä seisoo bussi vastaavan ajan että saa rahastettua, mikäli ei ole, ampuu se yleensä muutaman sekunnin kuluttua takaisin ajoradalle.
  7. #37
    Lainaa (Skeleton @ Joulu. 12 2007,17:05) kirjoitti
    Lainaa (hra1150 @ Joulu. 11 2007,22:06) kirjoitti
    Lainaa (ikirokkari @ Joulu. 11 2007,21:50) kirjoitti
    Terve Skeleton
    Näist besserwissereist oot oikeessa. Sitän kun tekee hätäpäissään ne ratkaisut kun silloin oikeelta tuntuu. Mut se on vitun hyvä kun on näitä ammattiajajia ( esim pamperssesja jotka selvii joka tilanteesta) niillehän ei koskaan mitään satu.
    Tää pamperssi on ajanut vuodesta -87 eikä sellaista kuin "pakkokaato" ole vielä tapahtunut.

    Pakkokaatoja tehdään mykkäleffoissa, American Graffitissa ja kuuskytluvun autokouluissa, kun ei ollut jarruja eikä kunnollisia renkaita.

    Ei usko tämä (kaiketi, kun ei ole joutunut), että kärsä asfaltissa tilanteen hallinta on kokonaisuutena ajatellen parempi kuin kahvoissa. Sitten, kun kaik on mänt, ei puhuta hallitusta kaadosta tai pakkokaadosta. On menty pahki, paskaaks sitä selittämään. Tällä saitilla on lukuisia threadeja, jotka käsittelevät Darvinpalkintoa. Ei pidä ryhtyä moottoripyörään, jos pelkää.
    Minun kannanottoni ( ) ei ollut yksinomaan tähän asiaan, vaan ihan jokaiseen onnettomuuteen ylimielisesti suhtautuville. Ymmärrän ja muistankin, että nuorilla on itseluottamus kohdallaan sekä asenne "tätä ei olisi sattunut minulle". Ehkä ei olisikaan, ja hyvä niin, mutta tilanteet tulee joskus aika nopeasti kohdalle, kun asiat alkavat mennä pieleen. Ennakointi auttaa, mutta joskus kolaria ei pysty välttämään. Jälkiviisaus sivullisilta ei asiaa auta.
    Olen aivan samaa mieltä kanssasi. On hyvä, että tätä bussien käyttäytymistä koskevaa asiaakin täällä käsitellään.

    Oma kaino toivomukseni on, että kukaan ei mitoita tekemisiään tai laske mitään minkään "hallitun kaatamisen" varaan.
  8. #38
    Lainaa (Köpi @ Joulu. 11 2007,08:28) kirjoitti
    Eikös busseilla ole lupa/oikeus lähteä pysäkiltä, jos rajoitus on max. 60km/h?
    Näinhän se on, mutta ainakaan Vihdintiellä eivät tunnu bussit sitä muistavan (70km/h rajoitus), vaan monesti on tullut suoraan eteen pysäkiltä ollenkaan väistämättä. Ei siis ainakaan ole opetettu HKL:n bussikuskeille.
  9. #39
    Lainaa (Kawa LTD @ Joulu. 11 2007,21:16) kirjoitti
    Lainaa (Iso-Setä @ Joulu. 11 2007,01:30) kirjoitti
    Pakkokaato? Just joo. Sekö on tehokkain tapa pysähtyä ja silloinko sä voit kontrolloida kulkusuuntaasi jne? Kerroitkin hienosti väistelleesi kaiteita ja autoja, kun slaidasit pitkin asfalttia. Todella taidokasta. Herätys nyt.
    Aikanaan, aikanaan kun kortin ajoin (helmikuu -82) paras tapa saada mopo pysähtymään tiettyyn matkaan (en ny muista paljo se oli) mut 60 km/h nopeudesta se piti pysäyttää hallitusti.

    Ei muuta ku hallittu kaato. Inssi oli ihmeissään ku pysähty lumella ilman nastoja siihen noin 5-10 metriin. Sen mopon voi kaataa hallitusti jos osaa. Tarvii vaan treenata lumella ettei riko mopoaan (irtoilevat osat kannattaa irrottaa omatoimisesti ja laittaa sit takas päivän päätteeksi.)

    Osaan edelleenkin vaikka ei oo tarvinnu kokeilla. (uskoisin osaavani)

    Kaadon voi tehdä vain yhdellä tavalla; oikein. Väärin tehtynä se on kaatuminen.
    Kertoisitko ystävällisesti, miten tehdään mainitsemasi hallittu kaato oikeaoppisesti?

    Samaan kysymykseen voisivat vastata myös Iki-Rokkari ja muut tämän alan osaajat.

    P.S. Kuka vielä väittää, ettei autokortin siivellä mopokortin saaneet papat tiedä, miten mopolla vedetään.
  10. #40
    Moi! Tää juttu oli joskus paskanjauhanta osastolla mut musta se kuvaa niin hyvin linja-auton kuljettajan sielun maisemaa, että eiköhän tää mahdu tännekkin.

    Linja-autossa on tunnelmaa!


    Bussin odottaminen räntäsateessa valmistelee sinua tulevaan koitokseen. Aikataulusuunnittelija haluaa myös
    osallistua sinun viihdyttämiseen. Parhaiten se onnistuu niin, että pistää samaan suuntaan ajavat bussit lähte-
    mään yhtä aikaa. Näin odotusaika saadaan mahdollisimman pitkäksi.
    Bussin pysäyttäminen on omataiteenlajinsa. Näytänkö pysähtymismerkin liian aikaisin, vai liian myöhään?
    Miten pysäytän juuri oikean bussin, kun ne ajavat yhtenä pitkänä letkana? Pahimmassa tapauksessa oma bussi
    ryhmittyy vasemmalle kaistalle muiden taakse, jolloin pitäisi ampua hätäraketteja saadakseen katsekontakti
    kuskiin. Jos muita busseja ei ole häiritsemässä, niin kuskit katselevat järjestään vasemmalle ja saat seistä lapio
    suorana lippua heiluttaen, kunnes kuski viime tingassa väläyttää vilkkua ja koukkaa pysäkille.
    Bussin ovi ei koskaan osu kohdalle. Jos seisot paikallasi, kuski tulkitsee ettet ole tulossa kyytiin, ja heittää
    kurat kengillesi. Jos liikut oikealle, niin kuski painaa kovemmin jarrua, ja jos liikut vasemmalle, niin hän höllää.
    Tarkoitus lienee saada ovi vähintään kymmenen metrin päähän paikasta, jossa seisot. Jos et sitten juokse bussiin
    kuski lähtee tai ainakin katsoo sinua vihaisesti, koska koko bussi joutuu odottamaan sinunlaista vätystelijää.
    Millaisen lipun pyydän kuskilta? Jos sanon keskustaan, niin koko bussi nauraa takapenkkiä myöden. Jos sanon
    Kertamaksu, niin kuski vinoilee: ”Lasten vai aikuisten”, ja tietysti maksajan iästä riippumatta. Sitten on vielä
    seutulippuja, kännykkämaksutapoja, maksukortteja ja ties mitä hässäköitä, mutta kuskilta ei apua heru, hän on
    kiinnostuneempi vasemmasta sivupeilistä kuin sinusta. Maksu tulee suorittaa tasarahalla. Kokeile maksaa kaksi-
    kymppisellä kertamaksu ja kuski kaivaa sinulle ämpärillisen kolikoita takaisin.
    Laitanko rahat tiskille, vai lyönkö ne kuskille kouraan? Teit niin tai näin kuski murahtaa vihaisena.
    Kun maksoin vitosen setelillä kuski kehtasi sanoa: ” Suorista se! ” Missä ihmeessä lukee, että rahat viikattuina
    Kiitos. ”Anteeksi herra kuljettaja, mutta nyt ei tullut mankelia mukaan”. Ei ihme, että joku leimaa lippunsa kuskia
    turpaan.
    Pidä kiinni. Kuskeilla on kiihdytysajajan refleksit ja keilaajan pelisilmä. Pitää saada monta näyttävää kaatoa.
    Bussin nytkähtäessä liikkeelle alkaa ihmisflipperi. Yrität epätoivoisesti poukkoilla kohti takaosaa, huomataksesi,
    että vain käytävänpuoleisilla penkeillä istutaan, tai niillä matkustaa jonkun ostoskassi. Kun ystävällisesti pyydät
    saada istahtaa ”vapaalle” paikalle, niin matkustaja nousee hitaasti kuin lehmä suosta, mittaillen sinua katseellaan,
    ikään kuin arvioiden sinun hygieniatason luokitusta.
    Jos bussi on tyhjä, niin sinusta tulee automaattisesti spurgumagneetti. Bussikuskeilla on pirullinen tapa haalia
    kyytiin kaikki haisevimmat spurgut, mitä maa päällään kantaa, ja he kaikki haluavat tulla laulamaan juuri sinulle.
    Ei auta mikään spurgun on pakko liimautua kainaloosi kuin kuumemittari. Jos olet hiljaa, olet paska jätkä jos
    avaat suusi hän oksentaa siihen. Kun esität vastalauseen tilanteen johdosta, niin kuski heittää sinut ulos.
    Linja-autossa on tunnelmaa, ja sen voi aistia esim. nenällään. Krimi-turkkeihin puetut muumiot miehittävät
    bussin etuosan, ja he yrittävät peitellä vuotavista kroonikkovaipoista leviävää eteeristä tuoksuaan, kaatamalla
    pullollisen myskiä päällensä. Takapenkillä matkustavalle astmaatikolle tämä on kuin sinappikaasua, ja hän joutuukin
    pumppaamaan inhalaattoriaan kuin olisi täyttämässä jalkapalloa.
    Tunnelmaa ei paranna sekään, että aamukahvin ärsyttämä suolisto saa matkustajat moukaroimaan karmeita lettupieruja.
    Miksei sitä voinut paukutella pysäkillä? Pitikö ne parhaat pommit säästää bussiin?
    Älä koskaan istu takaovien läheisyydessä. Kun ovet aukeavat, joudut auttamaan äitiä, jonka rattaissa istuu 13-vuotias
    poika. Kiitoksen sanaa ei heru, ja kun yrität takaisin paikallesi, niin hehkeä kassi-alma taikonut juustosämpyläsi
    sillivoileiväksi, istumalla hajareisin eväskassisi päälle.
    Jos yrität lukea lehteä bussissa, niin hartioillesi kasvaa äkkiä kaksi päätä lisää.
    Bussista poistuminen on sekin suuri seikkailu. Bussissa ei ole tapana puhua paljon, ja katsekontaktia tulee vältellä.
    Kun joku ikkunapaikkainen haluaa jäädä pois, hän pomppaa pystyyn kuin jousi ja mitään sanomatta pyyhkii
    suupielesi takamuksellaan, ähkiessään ylitsesi käytävälle. Toinen ihmistyyppi samassa tilanteessa tyytyy vain
    kyyhöttämään sikiöasennossa ja aina pysäkin kohdalla kuuluu syvä huokaus. Kun sitten tilanne tulee omalle
    kohdallesi, niin painonappia ei näy missään. Vieressä istuva norsu on nukahtanut fiikus sylissään ja ei tee elettäkään
    siirtyäkseen. Pysäkki häämöttää jo edessä etkä ole päässyt edes käytävälle. Dyykkaat läpi fiikuksen käytävälle
    huomataksesi, ettei se vitun painonappi edes toimi. Sanot kuskille, että haluat seuraavalla pois, ja kuski jarruttaa
    niin, että etupenkin vanhuksen lasisilmä poksahtaa lentoon kuin samppanjapullonkorkki.
    Bussi pysähtyy, mutta ovet eivät aukea. Kuskin viimeiset saumat vittuilla: ”poistutaan takaovista”.
    Tällä kertaa bussi sentään pysähtyi. Yleensä se vain hiljentää ja olettaa mummeleiden loikkivan ulos kahdenkympin
    vauhdissa. Ovathan ne voltteja heittelevät eläkeläiset hilpeän näköisiä, mutta puuhun osuessaan ne voivat haitata
    kuukkeleiden pesintää.
    Tosimies saa salaatista ripulin.
    Birra finito propello stoppo.
    Kawasaki ZZR 1400 Turbo
    Sipoo 260MPH club
  11. #41
    Lainaa (Iso-Setä @ Joulu. 15 2007,23:48) kirjoitti
    Lainaa (Kawa LTD @ Joulu. 11 2007,21:16) kirjoitti
    Lainaa (Iso-Setä @ Joulu. 11 2007,01:30) kirjoitti
    Pakkokaato? Just joo. Sekö on tehokkain tapa pysähtyä ja silloinko sä voit kontrolloida kulkusuuntaasi jne? Kerroitkin hienosti väistelleesi kaiteita ja autoja, kun slaidasit pitkin asfalttia. Todella taidokasta. Herätys nyt.
    Aikanaan, aikanaan kun kortin ajoin (helmikuu -82) paras tapa saada mopo pysähtymään tiettyyn matkaan (en ny muista paljo se oli) mut 60 km/h nopeudesta se piti pysäyttää hallitusti.

    Ei muuta ku hallittu kaato. Inssi oli ihmeissään ku pysähty lumella ilman nastoja siihen noin 5-10 metriin. Sen mopon voi kaataa hallitusti jos osaa. Tarvii vaan treenata lumella ettei riko mopoaan (irtoilevat osat kannattaa irrottaa omatoimisesti ja laittaa sit takas päivän päätteeksi.)

    Osaan edelleenkin vaikka ei oo tarvinnu kokeilla. (uskoisin osaavani)

    Kaadon voi tehdä vain yhdellä tavalla; oikein. Väärin tehtynä se on kaatuminen.
    Kertoisitko ystävällisesti, miten tehdään mainitsemasi hallittu kaato oikeaoppisesti?

    Samaan kysymykseen voisivat vastata myös Iki-Rokkari ja muut tämän alan osaajat.

    P.S. Kuka vielä väittää, ettei autokortin siivellä mopokortin saaneet papat tiedä, miten mopolla vedetään.
    Vastatkaa nyt.
  12. #42
    Lainaa (ikirokkari @ Joulu. 11 2007,10:55) kirjoitti
    Jep
    Dösäkuski syyllinen: törkeä liikenteen vaarantaminen ja onnettomuuspaikalta poistuminen. 1500 egee sakkoja. Ei mennyt mun vakuutuksesta ja tiliä tuli vielä seisontapäivistä.
    Moro,

    ja kovasti kiitos, että sinä olet kirjittamassa juttua tänne.

    Itselläni vastaava kokemus 51:llä ihan stadin päässä toukokuulla tätä vuotta. Kannattaa etsiä täältä.

    Mulla bussi kiilasi edelläni olleen auton tekemään paniikit kaarteessa. Silloin ei ollut itselläni muuta mahdollisuutta, kun kaataa pyörä 60 kmh vauhdissa.

    Mulla ei mennyt iho mustaksi, vaan se oli se musta kuski... Koska kuului etniseen vähemmistöön, häntä ei rangaistu, kuin 60 €:lla törkeästä liikenteenvaarantamisesta.

    Hmm..l. Taidanpa ottaa yhteyttää oikeusasiamieheen, että valkoinen saa 1500 € sakkoa siinä, missä musta mies pääse pään tapututuksella .

    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

    ZZR 1400 2014
  13. #43
    Terve Iso-Setä
    Tillanehan oli sellainen että mun piti valita meenkö edellä olevan Audin paksiin pyörän kanssa vaiko annan pyörän mennä sinne yksinään. Näin jälkikäteen on hyvä fiilis kun sen Audin perään tuli vielä kaksi autoa. Mulla vaan loppui matka, aika ja tila. Varmasti yhdeksän kymmenestä tämänkin palstan kirjoittajista olisi ehkä selvittänyt tilanteen jollain huippuunsa trimmatulla supermotolla. Vaan tommoinen vanha britti ns. jarruineen on mitä on. Juu, se kaato, stonga oikeeseen suuntaan ja buutsit ylös niin silloin laskeutuu lasketulle alueelle, ehkä. Noh mulle kävi nyt tuuri ja tuskin se on mistään pappakortista kiinni, olen ajanut vuodesta -79 ja tää oli eka ventti. Mutta olet varmasti oikeassa, tuosta olisi selvinnyt ehkä ilman kaatoa mutta ratkaisu tuntui silloin oikealata ja tuntuu vieläkin, kun tästä meinaan kirjoittelen.
    Mutta kuten sanoinratkaisuja on monta, tämä oli minun ratkaisununi. Oikea tai väärä, itse siitä maksoin
    tapsa
  14. #44
    Lainaa (Iso-Setä @ Joulu. 15 2007,23:48) kirjoitti
    Lainaa (Kawa LTD @ Joulu. 11 2007,21:16) kirjoitti
    Lainaa (Iso-Setä @ Joulu. 11 2007,01:30) kirjoitti
    Pakkokaato? Just joo. Sekö on tehokkain tapa pysähtyä ja silloinko sä voit kontrolloida kulkusuuntaasi jne? Kerroitkin hienosti väistelleesi kaiteita ja autoja, kun slaidasit pitkin asfalttia. Todella taidokasta. Herätys nyt.
    Aikanaan, aikanaan kun kortin ajoin (helmikuu -82) paras tapa saada mopo pysähtymään tiettyyn matkaan (en ny muista paljo se oli) mut 60 km/h nopeudesta se piti pysäyttää hallitusti.

    Ei muuta ku hallittu kaato. Inssi oli ihmeissään ku pysähty lumella ilman nastoja siihen noin 5-10 metriin. Sen mopon voi kaataa hallitusti jos osaa. Tarvii vaan treenata lumella ettei riko mopoaan (irtoilevat osat kannattaa irrottaa omatoimisesti ja laittaa sit takas päivän päätteeksi.)

    Osaan edelleenkin vaikka ei oo tarvinnu kokeilla. (uskoisin osaavani)

    Kaadon voi tehdä vain yhdellä tavalla; oikein. Väärin tehtynä se on kaatuminen.
    Kertoisitko ystävällisesti, miten tehdään mainitsemasi hallittu kaato oikeaoppisesti?

    Samaan kysymykseen voisivat vastata myös Iki-Rokkari ja muut tämän alan osaajat.

    P.S. Kuka vielä väittää, ettei autokortin siivellä mopokortin saaneet papat tiedä, miten mopolla vedetään.
    Provoamisen into ylittää välillä selkeän maalaisjärjen käytön kynnyksen. Kiva, että susta tuntuu siltä että sun opit pätee kaikkiin tilanteisiin, joista kolari syntyy näinä päivinä.

    Edit : **rkeleesti kirjoitusvirheitä...



    Triumph Daytona 675 tornado red '07 (2007 - 2009)
    Triumph Thunderbird '10 (2010-2021)

    - Turvaton karkulainen -
  15. #45
    Omat kokemukset:

    Juu elikkä ikää oli se noin 15 wee, jotain siellä main. Kuljin kouluun keskustaan dösällä, olihan meillä nuorilla pojilla ääntä ja energiaa siellä mutta kuitenkin. Paikallisliikenteen bussi Savonlinnassa. Painoin hyvissä ajoin pysähdysnappia ja menin keskiovelle odottelee. Pysähty, ei avannu ovea, kattelin kuskia päin ja ihmettelin, etuovi oli auki lähin kävelee sinne päin ja veti oven kiinni... noh eihän siinä, vei meitit sitte päätepysäkille ja menin ulos, bussi käänti ja kun aikaa vaa oli kortissa ni uudestaan kyytiin ja nytten sitte pysäytti mut sinne... kyllä ihmetytti mutta nauroin vaa kuskille kui säälittävä se oli .. nykyään jätän noi isot kamelit matelee ja ite vaa
  16. #46
    Joo. saatoi siinä olla noita kirjoitusvirheitä. Mutta kun on tämän köyhän miehen kymmensormijärjestelmä eli kahdeksan lepää ja kaksi tekee työt.
    tapsa
  17. #47
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Lainaa (Skeleton @ Joulu. 11 2007,21:27) kirjoitti
    Lainaa (Iso-Setä @ Joulu. 11 2007,01:30) kirjoitti
    Pakkokaato? Just joo. Sekö on tehokkain tapa pysähtyä ja silloinko sä voit kontrolloida kulkusuuntaasi jne? Kerroitkin hienosti väistelleesi kaiteita ja autoja, kun slaidasit pitkin asfalttia. Todella taidokasta. Herätys nyt.
    Nää besserwisserit on aina valmiina jakamaan alentuvasti korkeaa tietämystään. *
    Olen täysin samaa mieltä, nämä suomi24 palstan pojat saisivat pysyä siellä ja kiukutella keskenään niistä jutuista joita ymmärtävät, kuten kännyn uudet soittoäänet ja taustakuvat!
    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  18. #48
    Lainaa (Moto guzzi @ Joulu. 23 2007,12:56) kirjoitti
    Lainaa (Skeleton @ Joulu. 11 2007,21:27) kirjoitti
    Lainaa (Iso-Setä @ Joulu. 11 2007,01:30) kirjoitti
    Pakkokaato? Just joo. Sekö on tehokkain tapa pysähtyä ja silloinko sä voit kontrolloida kulkusuuntaasi jne? Kerroitkin hienosti väistelleesi kaiteita ja autoja, kun slaidasit pitkin asfalttia. Todella taidokasta. Herätys nyt.
    Nää besserwisserit on aina valmiina jakamaan alentuvasti korkeaa tietämystään. *
    Olen täysin samaa mieltä, nämä suomi24 palstan pojat saisivat pysyä siellä ja kiukutella keskenään niistä jutuista joita ymmärtävät, kuten kännyn uudet soittoäänet ja taustakuvat!
    Jos paras puolustus "pakkokaadolle" on Kawa LTD vuonna -82 suorittama inssin läpäisy LUMELLA, niin kyllä tässä kuppi kääntyy niiden suomi24:sen juippien kannalle.

    Mieti nyt itsekkin skenaariota:

    Liukas asfaltti, mihin stonga etc. ei ota millään kiinni (lue ei kunnon kitkaa), missä laitat pyörän nurin. Liukuuko? Pysähtyykö 80 km/h vauhdista noin 5-10 metriin (tässäkin melkoinen marginaali)? Tätä tilannetta verrattiin tyylikkäästi LUMELLA suoritettuun "hallittuun kaatoon" missä joka pultti ja mutteri raapii sitä maanpintaa hidastaen vauhtia. Ymmärrätkö eron?

    Joku tolkku taas noihin juttuihin..
    Yamaha YZF-R1 -03
    Suzuki GSX-R -93
    Kawasaki ZX-6R Ninja
    Suzuki GSX-R 1000 K9
  19. #49
    Hei tyypit. Mulla oli noin sekka aikaa funtsaa mitä tehdään, tää ei varmasri ollut se ainoa tapa ja ratkaisu. Mutta tällä mä vältin sen leegojen poimisen Audin paksista. Aivan varmasti joku olisi hoitanut ton silleen tyylillä vaan mulla sitä taitoo ei ole.
    Terkut nimimerkki
    Henki kulkee vielä
    tapsa
  20. #50
    Busseilla on joskus mukava tapa vain käydä pysäkillä, eli koukkaavat sieltä ja palaavat pysähtymättä takaisin liikenteeseen - siis muulloinkin kuin moottoritiellä jossa pysäkit on rampeissa.

    Hämeentietä kun ajelee Lahden motarin suuntaan niin tähän ansaan on meinannut mennä monta kertaa - bussi vilkuttaa pysäkille ja alkaa jarruttamaan. Siitä lähtee sitten menemään ohi kun tilaa on, mutta bussipa palaakin takaisin. Siinä on helposti vähän huuli soikeana ja alaleuka väpäjää kun isompi tulee eteen...
  21.  
  22. #51
    Hyvä juttu ikirokkari että olet messissä vielä. Teit varmaan mitä siinä pysty ja selvisit, mikä on aina tärkeintä. Ei "tyylipuhdas suoritus". Vähän kornia seurata kädenvääntöä siitä aiheesta. Kuinkahan moni kantaa ottanut tuntee vanhojen Brittipyörien tekniikkaa ja niiden rajaamia mahdollisuuksia. Jotkut meistä tuntee sitäkin puolta.
    Oli sinänsä hyvä, että kirjotit em. tapauksesta opiksi muillekin, ettei jokaisen tarvi itse kokeilla, voi vaikka ennakioida entistä tarkemmin busseja yleensä ( ja Wiksrömin busseja erityisesti).

    Noista bussien etuoikeuksista lähteä pysäkiltä vois korjata vähän: Kaupunkialueella ja 50 km/h tai alle rajoitusalueilla busseilla on oikeus lähteä pysäkiltä varovaisuutta noudattaen ja muulla liikenteellä vastaavasti väistämisvelvollisuus ko tilanteessa. EI siis ole olemassa mitään etuajo-oikeutta, eikä päälleajo-oikeutta. EI muuten missään muussakaan liikennetilanteessa. * Jos joku löytää lainkohdan päinvastaisesta tiedosta, pistäpä pykälä tänne.
    Mutta nähty on että dösät (maaseudulla linja-autot, periferiassa bussit) ei tätä noudata. Siksi ne kuskit saa aina sakot varomattomuudesta liikenteessa ku kolisee pysäkiltä lähtiessä. Myös 50 km/h rajoitusalueella.* Se ei tietenkään paljoa lohduta jos on prätkä rusetilla ja itse ruvella ja kuhmuilla.
    Ajetaan parhaamme mukaan ja valppaina ISOJEN kotiloiden suhteen erityisesti. *
    Suzuki
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12