Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 51:sta
  1. #1
    Terve Kaikki
    Uusi täällä. Pakko kertoa kesän pilanneesta ventistä. Olinpa tulossa kotiin valtatie 51 pitkin, karmea vesisade ja liikennettä tosi paljon. Ajelin nätisti, niinkuin tälläisellä brittikustomilla ajellaan, jonossa. Päättipä tuo M.V.Wikströmin kuski lähteä suoraan pysäkiltä liikenteen sekaan isomman oikeudella. Lopputulos ketjukolari mun edessä ja mulla pakkokaato, olisi muuten sattunut oikeesti, liuku pitkin asfalttia autoja ja teräskaiteita väistellen. No nahat tietty paskana ja body kun somalilla eli ihan mustelmilla. Dösä vaan jatkoi matkaa ja me hilpeinä kotilokuskien kanssa selvittelemään asioita.
    No slurkit sitten myöhemmin selvitteli tilanteen ja oikeutta jaettiin mutta mulla kesä pilalla.
    Eli varokaa ensi kesänä noita dösii ja erityisesti noita Wikströmin vankkureita niilä on ennestäänkin huono maine. Tämä Wikströmin yhtiö vaikuttaa siis Espoossa ja Kirkkonummella. Tuntomerkit DDR:n harmaa ja Ryssän punainen.
    Että silleen
    tapsa
  2. #2
    Sen verran voin yhtyä aiheeseen, että samoja teitä on tullut ajeltua Wikströmin linjurien kanssa Kirkkonummella ja kyllä niitä totisesti joutuu pikkasen varoomaan. Oli itse sitten liikkeellä millä hyvänsä rullaluistimista mopoon.
    Tykkäävät mutkapätkillä käyttää koko "radan" hyväkseen..
    Ja kyseisten linjurien kyydissä istuminen onkin sitten jo ihan oma lukunsa .
    <span style='color:#650D10'>R6Raato </span>
  3. #3
    Ikävä mälli, vahinko että pyörä kaatui.
    Pyörä pysähtyy kuitenkin nopeammin, kun renkaat ovat alaspäin.



  4. #4
    Nomadille tiedoksi
    Oli meinaan niin nopee tilanne että autot tuli vielä perästä päälle. Huono on siellä välissä olla pelät nahat päällä. joskus täytyy tehdä hätäisiä päätoksiä nyt kerrankin tehtyä se oikea päätös. Ainakin mun mielestä.
    tapsa
  5. #5
    Tärkeintä tietysti ettei käynyt pahemmin. Ja enpä tunne onnettomuuttasi, niin turhan kärkkäästi kommentoin - Anteeksi siitä.

    Itse täräytin pahan onnettomuuden jokunen vuosi taaksepäin. Tilanne tuli eteen myös salamannopesti, eikä siinä paljoa ehtinyt tekemään.. Taidot tulee selkärangasta, jos tulee - itselläni ei tullut.
  6. #6
    Nomadille
    Ei tarvitse anteeksi pyydellä. Tuli vaan kerrankin katottua noihin peileihin ajoissa. Olen ajanut vuodesta -78 ensin tietty kevarilla ja sitten näillä rakennussarjoilla. Se eniten harmittaa etten ennen tota venttiä ole edes joutunut paniikkijarrutusta tekemään ja sitten kun mälli tulee se on jonkun muun syy. Mutta näinhän se aina " ei se vika mussa ollu vaan ..."
    tapsa
  7. #7
    Lainaa (Ärrätär @ Joulu. 10 2007,21:41) kirjoitti
    Sen verran voin yhtyä aiheeseen, että samoja teitä on tullut ajeltua Wikströmin linjurien kanssa Kirkkonummella ja kyllä niitä totisesti joutuu pikkasen varoomaan. Oli itse sitten liikkeellä millä hyvänsä rullaluistimista mopoon.
    Tykkäävät mutkapätkillä käyttää koko "radan" hyväkseen..
    Ja kyseisten linjurien kyydissä istuminen onkin sitten jo ihan oma lukunsa *.
    Terve Ärrätär
    Arvaa studaanko joka kerta kun lähetän skidit saman firman dösien kyydissä mutsinsa luo.
    tapsa
  8. #8
    Ikimuistoinen firma tuo bussipulju, lapsuus tuli kouluun Kantvikista Upinniemeen ajettu, joka talvi pari kertaa metsikössä . Sama ralli jatkui Kanttulasta keskustaa

    Hyvä ettei sulle huonommin käynyt.
    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
  9. #9
    No voisko tota paremmin sanoa. Henki on lujassa, joskus
    tapsa
  10. #10
    Pakkokaato? Just joo. Sekö on tehokkain tapa pysähtyä ja silloinko sä voit kontrolloida kulkusuuntaasi jne? Kerroitkin hienosti väistelleesi kaiteita ja autoja, kun slaidasit pitkin asfalttia. Todella taidokasta. Herätys nyt.
  11. #11
    Noi bussit on aika vaarallisia ylipäätään. Isomman oikeudella jyrätään eikä katsota ees kun tullaan.. Koettu muutaman kerran, onneksi ei kipeästi...
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  12. #12
    *muistelee mitä joskus kauan sitten autokoulussa opetettiin*

    Eikös busseilla ole lupa/oikeus lähteä pysäkiltä, jos rajoitus on max. 60km/h?
  13. #13
    Lainaa (Köpi @ Joulu. 11 2007,08:28) kirjoitti
    *muistelee mitä joskus kauan sitten autokoulussa opetettiin*

    Eikös busseilla ole lupa/oikeus lähteä pysäkiltä, jos rajoitus on max. 60km/h?
    Kyllä, näin on!

    *muistelee säädöksen olevan sen verran tuoreen, että Köpilläkin oli jo muutama ajometri takana tuon voimaantullessa*
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  14. #14
    Lainaa (Köpi @ Joulu. 11 2007,08:28) kirjoitti
    *muistelee mitä joskus kauan sitten autokoulussa opetettiin*

    Eikös busseilla ole lupa/oikeus lähteä pysäkiltä, jos rajoitus on max. 60km/h?
    Onhan niillä, mutta varovaisuutta noudattaen. Eikai tarkoitus siinäkään ole, että kylkeen ajavat, jos just toinen on rinnalla. Tahtoo buseillakin väliin unohtua vilkun käyttö tai sitten isketään talla pohjaan ja käännetään samantien pyörät vasemmalle ja ampaistaan liikkeelle... Ei nyt ihan niinkään..
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  15. #15
    Pitää paikkansa tuo bussien oikeus lähteä pysäkiltä mutta tossa vaan sattu oleen 80 rajoitus
    tapsa
  16. #16
    Noh miten siinä lopuksi kävi?

    Saatiinko dösäkuski syylliseksi, vai kuka?
    Toivottavasti ei mennyt sun vakuutuksesta.
    <p>Crescent-Suzuki-Yamaha-BMW-BMW-Gessu-Gessu-KTM-Gessu</p>
  17. #17
    Olen antanut itseni ymmärtää, että liikennesääntöjen mukaan linja-autot saavat taajamassa tulla pysäkiltä oikeudella eteen. Tässä tapauksessa tuskin oli kyse taajamasta (jos oli 80 km/h:n rajoitus)

    -Mikko
    Honda VFR 750 F 1997 (RC36) - MYYTY!
  18. #18
    Jep
    Dösäkuski syyllinen: törkeä liikenteen vaarantaminen ja onnettomuuspaikalta poistuminen. 1500 egee sakkoja. Ei mennyt mun vakuutuksesta ja tiliä tuli vielä seisontapäivistä.
    tapsa
  19. #19
    Lainaa (mtkoskin @ Joulu. 11 2007,10:33) kirjoitti
    Olen antanut itseni ymmärtää, että liikennesääntöjen mukaan linja-autot saavat taajamassa tulla pysäkiltä oikeudella eteen. Tässä tapauksessa tuskin oli kyse taajamasta (jos oli 80 km/h:n rajoitus)

    -Mikko
    ETEEN saavat tulla. Eivät päälle.

    Kyse on pysäkkiä LÄHESTYVÄN ajoneuvon väistämisvelvollisuudesta reittilinjalla olevaan bussiin nähden.

    Siis ellei muuta ole merkitty, niin vilkku pitää olla näkyvissä jo ENNEN kuin takaatuleva on pysäkin kohdalla (muistaakseni 12 metriä pysäkkimerkistä ellei muuta ole merkitty).

    Kiitos taas kerran Oulun Koskilinjojen fiksuille kuskeille. Käyttävät etuajo-oikeuttaan, mutteivät väärin.
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  20. #20
    Lainaa (Hannu59 @ Joulu. 11 2007,11:30) kirjoitti
    muistaakseni 12 metriä pysäkkimerkistä ellei muuta ole merkitty
    Mihis oikeustapaukseen tämä perustuu?
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  21. #21
    Lainaa (Köpi @ Joulu. 11 2007,08:28) kirjoitti
    *muistelee mitä joskus kauan sitten autokoulussa opetettiin*

    Eikös busseilla ole lupa/oikeus lähteä pysäkiltä, jos rajoitus on max. 60km/h?
    kenelläkään ei ole oikeutta aiheuttaa kolaria.

    Ko. sääntö on kyllä ymmärretty aivan väärin.

    tarkoituksena on ollut, että bussille on annettava esteetön mahdollisuus lähteä pysäkiltä, mutta tämä ei saa tietenkään vaarantaa muuta liikennettä. tästä samasta asiasta voisi käyttää myös sanaa joustavuus.

    Yleensäkkin kun puhutaan etuajooikeudesta ollaan jo vähän harhateillä. pitäisi puhua paremminkin väistämisvelvollisuudesta.
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  22. #22
    Kyllä maar noi bussit joskus puskee eteen tosi törkeesti, pari kertaa on meinannut kolahtaa ja syy ei ikinä oo ainakaan minussa...............no ei oo



    Tukka putkella pitkin baanaa,
    kyllä vauhti korjaa virheet.
  23. #23
    Lainaa (Koris @ Joulu. 11 2007,11:40) kirjoitti
    Lainaa (Hannu59 @ Joulu. 11 2007,11:30) kirjoitti
    muistaakseni 12 metriä pysäkkimerkistä ellei muuta ole merkitty
    Mihis oikeustapaukseen tämä perustuu?
    Ennakkotapauksista ei ole mitään aavistusta.

    TLL §22 vaatii enintään 60 rajoitusalueella pysäkkiä LÄHESTYVÄN ajoneuvon kuljettajan antamaan bussille tietä. Pysäkin kohdalla olevaa väistämisvelvollisuus ei koske, mikä onkin kohtuullista, sillä pitäähän väistämisvelvolliselle jättää realistinen mahdollisuus täyttää velvollisuutensa.

    Pysäkin mittojen osalta myönnän lukevani soveltaen, koska merkkien 531 ja 532 osalta muuta ajoneuvoa kuin linja-autoa koskeva pysähtymiskielto on, ellei tiemerkinnöin ole muuta osoitettu, 12 metriä molempiin suuntiin merkistä.

    Minusta lain vaatimukset ovat aika selkeitä, mutta jos kolahtaa, niin näyttö onkin kokonaan kolmas juttu.
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  24. #24
    Lainaa (Iso-Setä @ Joulu. 11 2007,01:30) kirjoitti
    Pakkokaato? Just joo. Sekö on tehokkain tapa pysähtyä ja silloinko sä voit kontrolloida kulkusuuntaasi jne? Kerroitkin hienosti väistelleesi kaiteita ja autoja, kun slaidasit pitkin asfalttia. Todella taidokasta. Herätys nyt.
    Aikanaan, aikanaan kun kortin ajoin (helmikuu -82) paras tapa saada mopo pysähtymään tiettyyn matkaan (en ny muista paljo se oli) mut 60 km/h nopeudesta se piti pysäyttää hallitusti.

    Ei muuta ku hallittu kaato. Inssi oli ihmeissään ku pysähty lumella ilman nastoja siihen noin 5-10 metriin. Sen mopon voi kaataa hallitusti jos osaa. Tarvii vaan treenata lumella ettei riko mopoaan (irtoilevat osat kannattaa irrottaa omatoimisesti ja laittaa sit takas päivän päätteeksi.)

    Osaan edelleenkin vaikka ei oo tarvinnu kokeilla. (uskoisin osaavani)

    Kaadon voi tehdä vain yhdellä tavalla; oikein. Väärin tehtynä se on kaatuminen.
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  25. #25
    Lainaa (Iso-Setä @ Joulu. 11 2007,01:30) kirjoitti
    Pakkokaato? Just joo. Sekö on tehokkain tapa pysähtyä ja silloinko sä voit kontrolloida kulkusuuntaasi jne? Kerroitkin hienosti väistelleesi kaiteita ja autoja, kun slaidasit pitkin asfalttia. Todella taidokasta. Herätys nyt.
    Nää besserwisserit on aina valmiina jakamaan alentuvasti korkeaa tietämystään.
    Punainen Honda ST1100 PanEuropean -97 -> Lue: Heterosohva!
  26. #26
    Terve Skeleton
    Näist besserwissereist oot oikeessa. Sitän kun tekee hätäpäissään ne ratkaisut kun silloin oikeelta tuntuu. Mut se on vitun hyvä kun on näitä ammattiajajia ( esim pamperssesja jotka selvii joka tilanteesta) niillehän ei koskaan mitään satu.
    tapsa
  27. #27
    Lainaa (ikirokkari @ Joulu. 11 2007,21:50) kirjoitti
    Terve Skeleton
    Näist besserwissereist oot oikeessa. Sitän kun tekee hätäpäissään ne ratkaisut kun silloin oikeelta tuntuu. Mut se on vitun hyvä kun on näitä ammattiajajia ( esim pamperssesja jotka selvii joka tilanteesta) niillehän ei koskaan mitään satu.
    Tää pamperssi on ajanut vuodesta -87 eikä sellaista kuin "pakkokaato" ole vielä tapahtunut.

    Pakkokaatoja tehdään mykkäleffoissa, American Graffitissa ja kuuskytluvun autokouluissa, kun ei ollut jarruja eikä kunnollisia renkaita.

    Ei usko tämä (kaiketi, kun ei ole joutunut), että kärsä asfaltissa tilanteen hallinta on kokonaisuutena ajatellen parempi kuin kahvoissa. Sitten, kun kaik on mänt, ei puhuta hallitusta kaadosta tai pakkokaadosta. On menty pahki, paskaaks sitä selittämään. Tällä saitilla on lukuisia threadeja, jotka käsittelevät Darvinpalkintoa. Ei pidä ryhtyä moottoripyörään, jos pelkää.
  28. #28
    Kerron tässä jos ette kerro kellekkään 8 kymmenestä busakuskista on maksumies kun käydään lakituvassa ja tää johtuu vaan siitä että olis pitäny varoa kun menee sinne liikenteen sekaan. Ennen skoudet tarkkaili näitä edes jonkin verran, muttei enää ja kaikkein pahin on se kahden kaistan ylimeno, laillisesti! Joopa. Mutta kun jarruvalo lakkaa palamasta niin tempaise itse jarruista täysillä, se tulee sieltä, näin kävi itsellekin Hämeenlinnan väylällä ja suitsassa on hyvät jarrut ja takana soi.
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
  29. #29
    Lainaa (Hannu59 @ Joulu. 11 2007,12:54) kirjoitti
    Pysäkin kohdalla olevaa väistämisvelvollisuus ei koske, mikä onkin kohtuullista, sillä pitäähän väistämisvelvolliselle jättää realistinen mahdollisuus täyttää velvollisuutensa.
    Ja tämän kun ne kuskit tajuais!! Monen monta kertaa on bussi yrittänyt tulla pysäkiltä eteen, vaikka olen ollut jo bussin eturenkaiden kohdalla. Sitten kun et väistä/vetäse liinoja kiinne, niin pitkiä vilkutellaan takana jne.
    04 Buell xb12s

  30.  
  31. #30
    Lainaa (poku @ Joulu. 11 2007,23:22) kirjoitti
    Kerron tässä jos ette kerro kellekkään 8 kymmenestä busakuskista on maksumies kun käydään lakituvassa ja tää johtuu vaan siitä että olis pitäny varoa kun menee sinne liikenteen sekaan. Ennen skoudet tarkkaili näitä edes jonkin verran, muttei enää ja kaikkein pahin on se kahden kaistan ylimeno, laillisesti! Joopa. Mutta kun jarruvalo lakkaa palamasta niin tempaise itse jarruista täysillä, se tulee sieltä, näin kävi itsellekin Hämeenlinnan väylällä ja suitsassa on hyvät jarrut ja takana soi. *
    Mulla lie paha lukihäiriö kun en saa tästä tekstistä mitään tolkkua...
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen