Eli mistäs saisi ko. vempeleeseen osia ja onkos joitain yamaha malleja, joissa on käypäset osat. Tarkoitan lähinnä moottorin yms. tekniikan osia.
Minkälaisia osia olet vailla. Osa XS2 ja XS650:sen koneen osista on samoja, esimerkiksi venttiilit, hammasrattaita ym...
Kampiakseli ja mäntähommat ovat ihan omansa siinä.
Yamahan kautta ei oikein paljoa ole toivoa osista, mutta kannattaa sieltäkin kysyä. Ebay on aika hyvä mesta mistä löytyy silloin tällöin jotakin ihan helmiä, tarjonta ei kuitenkaan ole runsasta mallin vähäisen valmitusken johdosta. Ebayssä kannattaa katsoa myös ebay.de.
Pohjanmaalta löytyy kaveri joka on tehnyt noita TXin koneita muutama. Yhteystiedot saan tarvittaessa järjestettyä.
Multa löytyy uusi kieppimittari, toinen koneen poski, staattori, joki rele ja öljypumpun pesä ja siihen pitäisi olla myös uudet stefat jollen väärin muista. Lisäksi jos jostain löydän niin pitäisi olla kärkipötä kärkineen ja ainakin toinen konkka. Osat ovat uusia käyttämättömiä eikä halpoja.
Täältä löytyy varaosakuvat: Yamaha parts
Lisäksi multa löytyy myös tehtaan oman service manual englanninkielisenä, sivuja 142.
Ajattelin etukäteen kysellä. Olen menossa ostamaan kyseistä laitetta tällä viikolla. Vikana siinä on se, että ei lähde käyntiin vaikka kipinää tulee ja puristukset ok. Tätynee tutustua paremmin bensapuoleen ja kaikkeen mikä tuohon nyt edes voi vaikuttaa. Minulle aivan uusi tuote.
Onko orkkis vai kopteri?
Tarkista että koneen pohjassa on lisäöljypohja ja että siinä on öljynlauhdutin. Ne on elintärkeät vehkeet siinä, sekä että tasapainosysteemi on jäljellä koneessa.
Puolat ei kanssa mitään maailman vahvimpia ole tuossa, kipinä saattaa tulla kun on irto tulppa, mutta kun paikallaan tulee puristukset siihen lisäksi niin ei olekkaan enään tarpeeksi vahva kipinä.
rakenneltu vehje.. mitenkäs lisäöljypohjan tunnistaa? Öljynlauhdutin on moottorin edessä vai missäs se sijaitsee?(xs2jammu @ Joulu. 10 2007,22:06) kirjoitti
Kiitos todella paljon vinkeistä.
Sen tunnistaa siitä että öljypohjassa on sellainen 3 sentin lisä laippa itse pohjan ja lohkon välissä. Todennäköisesti siinä on kun on lauhditinkin laitettu.(mista @ Joulu. 10 2007,22:34) kirjoitti
Öljyvuotoa voi esiintyä moottorista katkojan kärkien luota, siinä on selainen rakenne kun akseli tulee pumpun kautta kärjille. Muuten ei normaalisti pitäisi vuotoja esiintyä.
Sen verran jos vielä vinkkiä niin jos saatte käymään niin kuuntele tarkkaan koneen ääni, ei saa olla mitään ylimääräistä.
Jos ette saa käyntiin niin sanoisin että unohda jollei kaveri halua "lahjoittaa" sitä sinulle. On meinaan pikkasen kallis kone tehdä ja hankala. sanovat että paikasta riippuen 2-3000 euroa maksaa koneen laitto. Koneessa on liukulaakerointi ym....
Ai niin tarkoitukseni ei ole pelotella sillä itse pidin omasta Texistä todella paljon, mutta se täytyy vaan tietää mihin kätensä laittaa. parhaimmillaan se on todella hieno moottori ajaa, jouhea pehmeäkäytöksinen missä sopivasti tehoa ja vääntöä.
Itsellä oli aikoinaan tuollainen vm. -73 ja siinä oli ongelmana omituinen jurina/tärinä joillain kierroksilla. Ehkä tasapainoakselin ketju löysällä tms. Kuvia: http://picasaweb.google.fi/sefotec1200/TX750
Ekassa kuvassa näkyy hyvin tuo lisäöljypohja. Öljynjäähdytintä ei jostain syystä kuvissa näy.
PS. Jollet ole fanaattinen TX harrastaja kannattaisi ehkä pysyä erossa ko. mallista. Niillä yleensä ei ole paljon päässyt ajamaan mutta muuta harrastamista on riittänyt sitä enemmän. Ja osia ei juuri mistään saa.
HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Liukulaakerointeja? Onkos nuo sitten jotenkin vaikeita vai.
Olen autojen kanssa pelannut aikalailla. Rakentanut koneista lähtien. Onko tuo minullekkin vaikea projekti? Vai mitä olette mieltä?
Ei se mikään mahdoton projekti ole, mutta sanoisin että haastava ja jos jotain tarvii niin voi olla että uutta osaa ei ole saatavana vaan se on itse tehtävä jollain tavalla.
Myin oman museo texin pois kesällä oikeastaan siitä syystä että en raskinut ajaa sillä kun pelkäsin jos kone poikii niin sitten maksaa jos nippuun saa.
Silti jos olisi mahdollisuus pitää montaa museopyörää esimerkiksi niin kyllä mä semmoisen vielä voisin hommata uudelleenkin. Siinä täytyy vaan tietää missä mennään ja olla asenne sen mukainen. Ainoana pyöränä sitä ei voi pitää tai sitten voi ajot olla parikin kautta ajettu.
Onko toi muuten Tampere/Nokia suunnalla mitä funtsaat?
ei ole tamperea nokia suunnalla eikä nyt enää missään muuallakaan. Myyjä ei syystä tai toisesta "kerinnyt" kertomaan minulle edellisen omistajan nimeä, jotta olisin voinut kysyä mitä vikaa pyörässä on.(xs2jammu @ Joulu. 11 2007,21:20) kirjoitti
Ei oikein kuulostanut luotettavalta.