Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
    Eli tallissa nököttää -01 49tkm ajettu Saksan tuliainen jolla olen ajanut viimekesänä 13tkm.
    Laitoin Staintunen putkea ja pleksiä sun muuta joten nyt pyörä on mieleinen, hyvä ajaa ja kaikinpuolin järkipyörä.

Kuume kuitenkin iski ja mietiskelen vaihtoehtoja ja kuinka paljon operaatio köyhdyttää. Jos vaihdan niin sen on oltava vm01-07 vähän ajettu/jopa ajamaton.

Paljonkohan tuosta saisi vaihdossa?
    Pitäisiköhän unohtaa koko homma?
    Olen kokeillut kumpaakin ja itselläni olikin pari kesää XX.

Ero on huomattava ja XX:n hyväksi, kannattaa kaivaa ne roposet ja tehdä vaihto

Tai miksi ei samantien RR

Siinää on sporttia ja tehoa, matkaakin tekee oxfordin sarjalla+repulla aika hyvin
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
    Vähväri on hyvä peli, mutta kyllä kun Pläkkärin selkään nouset niin ero on huomattava. Ainakin jos matkapyörää haet. Itselläni oli vm. 2000 ja ajoin sillä 35tkm ilman ongelmia (jaa taidettiin takuuseen vaihtaa nokkaketjunkiristin).
    Jo on aikoohin eletty. Raavahat miähet syä salaattia ja nuaret naiset juo viinaa.
    Samanlaiseen ratkaisuun päädyin tuossavuosi sitten kun -94 VFR vaihtui -98 CBR XX:ään. Ero oli todella huima ja enkä ole katunut vaihtoa.

Ainoa asia mitä jäin kaipaamaan oli VFR:n V4:n ääni =)
    ex. Aprilia RSV 1000R - 2004
    ex. Kawasaki KLE650 (Versys) -2007
    ex. Kawasaki ZZR1400 -2009
    ex. BMW K1200R -2007
    ex. Honda CBR 1100XX -1998
    ex. Honda VFR 750F -1994
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Mites XX taittuu kurviin vrt VFR ?
    Dirty Nasty Furriner
    Hmm... ja mä kun olen harkinnut xx:n vaihtamista vfr:ksi...

Eiks vfr ole ajoasennoltaan pystympi ja muutenkin enemmän matkamopotti? Tehoa siinä on ihan riittävästi varastyi kahdenkin kuljettajaksi.
    Lainaa (MagnaMan @ Joulu. 10 2007,17:43) kirjoitti

Eiks vfr ole ajoasennoltaan pystympi ja muutenkin enemmän matkamopotti? Tehoa siinä on ihan riittävästi varastyi kahdenkin kuljettajaksi.
    Vääntö on kyllä niin ohkasta, niin ohkasta...kyl sul tulee XX:ää ikävä, jos noin teet...
    Lainaa (Köpi @ Joulu. 10 2007,17:57) kirjoitti
    Lainaa (MagnaMan @ Joulu. 10 2007,17:43) kirjoitti

Vääntö on kyllä niin ohkasta, niin ohkasta...kyl sul tulee XX:ää ikävä, jos noin teet...
    Niinhän se voi olla eli täytynee kumminkin koeajaa vfr jos tää ajatus kehittyy pidemmälle.
    En tiedä miten paljon olet valmis uudesta pyörästä maksamaan, mutta jos -06 tai -07 mallisen uuden XX:n ostat, niin varmaan hyvittävät kohtuullisesti tuosta vanhasta. XX ei uutena maksa juuri mitään verrattuna muihin.
    Vaikea niitä on keskenään verrata, itselläni on 05 vifferi ja kaverilla 01 xx. Ajoasento aika lailla sama, sarvet xx:ssä ehkä vähän kauempana, riippuu paljolti siitä missä kohtaa penkkiä persettäsi pidät. Tykkäsin myös xx:n koneesta, erittäin helppo ajettava, ei nyi eikä pätki. Vifferi hiukan levoton pienillä kierroksilla, mutta vääntö on hyvä ja ääni erilainen, toki tuo vanhempi vifferi laulaa mukavammin.
    Eli koeaja ihmeessä ensin, jos vaihtoehtoja on kaksi. Omani ostin ajamatta, koska vaihtoehtoja ei ollut..=)
    Kysymällä selviää... Itse toteutin vastaavan vaihdon viime kesänä, ainakin H:gin seudulla kauppiaat oli tosi ahneita välirahojen suhteen. Mut jos ei ole pikkurahan puutetta, niin kauppaan vaan... Myymällä suoraan - ostamalla suoraan, eli vaivaa näkemällä minulle tuli "säästöä" muutama tonni... Joka onkin sitten tuhlattu johonkin muuhun yhtä tärkeään kuin MP:t...

Tuosta pyörien erosta sen verran, -kyllä VFR:llä pärjää, kun opettelee ajamaan. Totta kait 800ccm V4 koneessa on vähemmän vääntöä ja tehoa kuin 1100ccm koneessa (XX-säädöillä), mutta VFR on sikahauska, malta vaan pitää korkeampia kierroksia / pienempää vaihdetta esim. mutkateillä. Vääntöä arvostaa, jos haluaa ajaa alakierroksilla, mutta usko mua, se ei ole niin hauskaa... Itse jätin Vifferillä *suurempikoneisilla ja -tehoisilla ajaneet kaverit kauas taakse alppien seinämiä ylös kiivettäessä... Enkä suinkaan ollut kokenein kaveri ryhmässä... Kakspäällä yleensä tai *moottoriteitä ajeltaessa XX on sitten "parempi", menee kuin juna - ja 220km/h + - *nopeuksissa Vifferi on jo aika kevyen oloinen... Pohjolan alueella (jos kunnioittaa rajoituksia +-toleransseja) VFR (800Fi/RC46) on mielestäni *
    "käytännöllisempi" - ja ainakin hauskempi kuin XX, mutta kovin lähellä ovat toisiaan, hieman erilailla "käskettäviä"...
    MAD (mean absolute deviation)
    Omasta mielestä XX:n ajoasento tuntui jonkinverran tiukemmalta kuin VFR:n (olen 188cm pitkä).

Se mikä VFR:ssä on positiivista, niin siitä saa erittäin erittäin maukkaat äänet sliparia vaihtamalla. Pistin omaani Staintunen putken ja sitä voin kyllä suositella. Jotenkin tuossa V4:ssa on täysin erilaiset äänet kuin rivi-4:ssa
    Vaihdoin '07 ajokauden loputtua
    oman VTEC:in tupla RR:ään.
    Luotettavia ajokilometrejä takana 42 t.

VFR oli laatupeli, upeat soundit Lasereillakin...
    ja kuten useasti kirjoiteltu - ihan riiittävän
    tehokas Suomen suvessa yksin ajellessa.

Minulle XX ei ollut edes vaihtoehto - liian
    raskas ja kömpelö erityisesti kaupungissa
    liikuttaessa. Okei ! - tämä on minun mielipiteeni

Miksi siis RR ?
    ainakin itse sain vinkin eräältä PK-seudun
    Honda huoltajalta. "Käy koeajamassa '06-'07 mallinen
    RR - Honda on parantanut ajo-ominaisuuksia
    edellisiin vuosimalleihin verrattuna jne jne."
    JA jos ajelet pääosin yksin - RR voisi olla valintasi.

Eikä puhunut mies potaskaa !
    Meikäpoika oli myytynä ja tulevaa kevättä odotellaan
    taas malttamattomana
    RR.... -hmmmmm, et taida olla reissumiehiä... * Kyllä noi RR mallit on tosi makeita, mut esim. alppireissuilla pitää puhtaat kalsaritkin lähettää hotlalle TNT:n kuriiripostina... *
    MAD (mean absolute deviation)
    Noniin uusi XX tallissa ja vihverö meni vaihdossa.

VFR Staintune myynnissä.
  15.  
    Onnea XX:n omistajalle. Muista vain pitää kädet sit rentoina, kun ajat. Muuten saattaa lähteä tunto lapasista. Itsellä oli alkuun hivenen väärä ajoasento, mut oppi tuli sit kantapään kautta. Nyt sit kesää odottelemaan.