Tulokset 1:stä 19:een 19:sta
  1. #1
    Niin mikä on hyvä piikkinen enska metsään (ei soratie vaan oikee pusikko) ja kadulle (ei erikseen vaan sopii molempiin)? Hinta on tärkeempi kun oma lompakko aika tyhjä :P
  2. #2
    ehkäpä

    Ei taida olla ainaskaan hinnalla pilattu.
    En kyllä osaa sanoa että miten hyvä on metsässä tai edes kadulla, mutta ainaskin tulee kahdet renkaat ja välityksiä helppo vaihtaa.

    Mikään maantie vehje tuo ei todellakaan ole.
  3. #3
    Joo noi on mun mielestä niitä vehkeitä joilla älypäät leijuu... mä enemmän häpeisin jos tollasella ajaisin :P Mutt en tie saako noita ees kilpiin... Ja ei sen uus tarvi olla että jos on joku malli mitä löytyy paljon käytettynä hyvään hintaan tai jotain?
  4. #4
    Sellaista enduroa ei olekaan, joka olisi täydellinen pusikossa ja katukäytössä. Oikea kisavehje katukäytössä toki menee mutta huoltoa saa tehdä tosi tiheään, eikä ole kovin hääviä ajaa satasta asvaltilla jollain tappiin viritetyllä 2-tahtisella (kokemusta 250cc enskasta katukäytössä).

    Molempiin soveltuva on aina kompromissi jonkin suhteen, ja katuendurothan näitä kompromisseja on.
    ________________
  5. #5
    Lainaa (Mayza @ Joulu. 05 2007,17:04) kirjoitti
    Niin mikä on hyvä piikkinen enska metsään (ei soratie vaan oikee pusikko) ja kadulle (ei erikseen vaan sopii molempiin)? Hinta on tärkeempi kun oma lompakko aika tyhjä :P
    Metsään: Husse, KTM, GasGas.
    Kadulle: Japsit tai joku KTM/HVA supermoto.
    Ehkäpä kannattaisi hommata vaihtovanteet SM/Enduro käyttöön

    Tai osta kaksi pyörää



    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  6. #6
    Lainaa (sefo @ Joulu. 06 2007,20:21) kirjoitti
    Lainaa (Mayza @ Joulu. 05 2007,17:04) kirjoitti
    Niin mikä on hyvä piikkinen enska metsään (ei soratie vaan oikee pusikko) ja kadulle (ei erikseen vaan sopii molempiin)? Hinta on tärkeempi kun oma lompakko aika tyhjä :P
    Metsään: Husse, KTM, GasGas.
    Kadulle: Japsit tai joku KTM/HVA supermoto.
    Ehkäpä kannattaisi hommata vaihtovanteet SM/Enduro käyttöön

    Tai osta kaksi pyörää
    Noinhan se menee.
    Noilla edellämainituilla "kurapyörillä" kyllä ajaa tielläkin (ja jättää kaverien pyörät viivalta ) Ei tosin maantiellä ja pidempää matkaa. Mutta katuvehkeillä ei pahemmin spoorissa vedetä.
    Hinnat on vaan vähän eri luokissa ja kyllä tuollainen jammun DT metsäpoluilla eteni kun vaan kuskilla oli tahota pelissä
    Suzuki GSX750
  7. #7
    Siis sen ei tarvi olla "täydellinen" kummassakaan vaan sillain että sopii mahollisimman hyvin molempiin... Mutta silloin se on kai tyyliin joku KTM/Husse?

    Ajatus siis on ajaa yhdellä pyörällä metsässä ja tiellä



  8. #8
    KTM exc on kohtuu suosittu pyörä myös kadulle. Johtunee huimasta tehoreservistä muihin piikkeihin verrattuna. Tästä ei kyllä laillisilla tehoilla pääse nauttimaan. Kadulla pyörä tuntuu varmasti aika on/off tyyliseltä ja huoltaakkin pitää selvästi enemmän kuin katupyöriä. Eikä se kyllä halpakaan ole.
    Kyllä mun valinta olisi edelleen joku rehellinen katuenduro esim. DT, mutta sillä pitää kyllä pahimmat polut unohtaa. Sorateillä aivan hemmetin hauska peli.



    Suzuki GSX750
  9. #9
    Lainaa (Mayza @ Joulu. 05 2007,17:04) kirjoitti
    Niin mikä on hyvä piikkinen enska metsään (ei soratie vaan oikee pusikko) ja kadulle (ei erikseen vaan sopii molempiin)? Hinta on tärkeempi kun oma lompakko aika tyhjä :P
    Jos lompakkosi kovin tyhjä, unohda koko juttu
    BMW S1000 rr
    BMW 800 GS
    Suzuki GSX 1300 R Hayabusa K8
    BMW F 650
    Kawasaki ZX 12R
    Honda VFR 800
    Yamaha FZS 600 Fazer, Suzuki GS 500
  10. #10
    Lainaa (Mayza @ Joulu. 06 2007,20:51) kirjoitti
    Ajatus siis on ajaa yhdellä pyörällä metsässä ja tiellä
    Tiellä yhdellä pyörällä ajosta lähtee kortti!

    -Mikko
    Honda VFR 750 F 1997 (RC36) - MYYTY!
  11. #11
    joo... mutt ei niin tyhjää lompakkoo olekaan ettei sillä kunnon enskaa sais ostettua :P kaveri ajaa kunnon enskaa siis sillain et välillä ei pysty ees ajamaan niin reilun tonnin pyörällä ja hyvin toimii...
  12. #12
    Käytetty on käytetty ja uus on uus takuulla. Kuka sitä vanhalle crossille takuuta antaa, ei kukaan. Vähän niinkuin perseaukisen säätämistä. Sori vaan.
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
  13. #13
    ei sitä ajeta takuilla =/
  14. #14
    Honda CRM on aikalailla tehokkaampi kuin esim DT ja alustaltaankin ilmeisesti parempi. Husqvarna WRE on näistä "normikevareista" kaikkein tehokkain ja ilmeisesti ajo-ominaisuuksiltaan lähimpänä kisakonetta.

    En kylläkään tiedä onko kumpaakaan näistä enää edes uutena saatavilla, mun tieto perustuu omiin muistikuviin 90-luvun puoliväliltä
    Yamaha DT 125 LC "87 1994-1996
    Honda CB125T "81 ~2002-
    Honda Transalp 600 "93 *2002-2008
    Yamaha TDM 900 "04 * 2008-2010
    Yamaha TDM 850 "91 2011-
  15. #15
    CRM:n myynti taisi loppua jo paljon ennen "vanhanmallin" dt:tä. Varaosien kanssa voi olla aavistuksen vaikeampaa kuin dt:n mutta ainakin kone tuossa taitaa olla sama kuin nsr:ssä.

    KDX kawassa olisi usd keula (vm.jostain eteenpäin) ja mielestäni enemmän enduro kuin dt. Siihen taisi mennä kx:n sylinterikin aika kivuttomasti?
    ________________
  16. #16
    Lainaa (Toippari @ Joulu. 08 2007,18:41) kirjoitti
    Käytetty on käytetty ja uus on uus takuulla. Kuka sitä vanhalle crossille takuuta antaa, ei kukaan. Vähän niinkuin perseaukisen säätämistä. Sori vaan.
    Ei niitä takuita ole uusissakaan crossipyörissä pahemmin nähty.
    Ei sen tartte uusi olla, kyllä käytettykin on varteenotettava vaihtoehto.
    Kysymys nyt onkin siitä, että millaiseen käyttöön se pyörä todellakin tulee. Ajatko oikein vaativia enskapolkuja vaiko oletko vasta kokeilemassa harrastusta?
    ZX-6R 2005 --> GSX-R 1000 K8
  17. #17
    allroad käyttöön en ole ihan varma vielä että meneekö se pahimmillaan huonolle hiekkä tielle ja kivoille poluille vai kunnon enska reitille =/
  18. #18
    Lainaa (katteetonlupaus @ Joulu. 08 2007,11:20) kirjoitti
    Lainaa (Mayza @ Joulu. 05 2007,17:04) kirjoitti
    Niin mikä on hyvä piikkinen enska metsään (ei soratie vaan oikee pusikko) ja kadulle (ei erikseen vaan sopii molempiin)? Hinta on tärkeempi kun oma lompakko aika tyhjä :P
    Jos lompakkosi kovin tyhjä, unohda koko juttu *
    Ainahan sitä voi vaihtaa mallia. Tallissa olisi piikkinen tzr 80 luvun loppupuolelta. Ylikokoon porattu eikä mitään tehorajoituksia. Ei sillä oikein metsässä pääse, mutta kadulla näillä nykypiikeistä ei taida olla juurikaan vastusta *



    Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
  19.  
  20. #19
    Nimikin sen paljastaa... KTM =kevyt työntää metsässä tai maantiellä... Vitsi vitsinä... Silti kaatuisin KTM:n puolelle moni- puolisuudessa... Ja hyvän tekniikankin pojat sielä tehtaalla osaa tehä...
    Wallu