Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234
Tulokset 91:stä 98:een 98:sta
    Lainaa (Fella @ Touko. 21 2009,23:38) kirjoitti
    Semmoinen kysymys tuli mieleen, tässä ajelin kaverin 750 k6 ja 15min ajon jälkeen rupes kädet olemaan ihmeissään, kyllähän tuo kulkee ihan hienosti ja kiva viedä mutkiin, mutta onko toi tonninen ajoasennoltaan yhtään "loivempi" tai tilavampi ~185cm kuskille?
    Onko kyykky sulle sitten paras vaihtoehto..
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
    Lainaa (Toippari @ Touko. 22 2009,07:35) kirjoitti
    Semmoinen kysymys tuli mieleen, tässä ajelin kaverin 750 k6 ja 15min ajon jälkeen rupes kädet olemaan ihmeissään, kyllähän tuo kulkee ihan hienosti ja kiva viedä mutkiin, mutta onko toi tonninen ajoasennoltaan yhtään "loivempi" tai tilavampi ~185cm kuskille?
    Onko kyykky sulle sitten paras vaihtoehto.. *
    Tätä olen tässä juurikin ollut koeajopäivillä selvittelemässä Ajatuksena vaan on käynyt että tuskin olen ollut ainoana tämän saman ongelman kanssa, saisihan sitä ajoasentoa vähä muutettua clipareilla jne mutta taitaa kyykky jäädä ostamatta.
    Lainaa (pecha @ Tammi. 09 2009,13:53) kirjoitti
    vieläkö joku epäilee, etteikö tässä maassa asu kuutiosairaudesta kärsiviä? Yli 400 uutta Hayabusaa kilpiin v.-08, sekin kertoo jotain.

Jos piirrettäisiin kuvaajat siitä, mitkä ovat minkäkin kokoluokan pyörien markkinaosuudet esim. kaikissa EU-maissa, Suomen tilasto varmasti hämmästyttäisi monia. Ja vielä enemmän, jos sattumalta ovat perillä siitä, minkälaiset tiet, rajoitukset ja keliolosuhteet meillä on. Keskieuroopassa on jo iät ja ajat myyty kaikista eniten pienempiä peruspyöriä ja kaiken kokoisia matkaenskoja.

En tarkoita tätä sillä, etteikö tonnisessa R:ssä olisi puolensa, ja jos täppiä riittää, ja tykkää sellaisesta, niin sehän on sitten ihan oikea valinta, eikä siinä ole kellään kritisoimisen aihetta.

Taivaan tosi on silti, että pienemmälläkin pärjää, ja Suomen nopeuksilla vielä vallan mainiosti. Kyydittämiseen taas on tehty ihan muunlaisia pyöriä kuin nämä, jokainen näistä on 2-päällä ajamiseen erittäin huono vaihtoehto. Ja jopa rata-ajossa kuljettajan osaaminen ratkaisee paljon enemmän kuin pyörän teho, ja kun ei ole puhe kilpaa ajamisesta, vain sillähän on väliä, minkälaiset kiksit siitä itse saa. Esim. seiskapuolikkaalla viihdyttää itseään Suomen radoilla varsin mainiosti, ja vielä vähän päälle.

Eli sitä tonnista ei varsinaisesti TARVITSE suurin osa meistä yhtään mihinkään. Jos haluaa sellaisen, eikä pienempää, niin sitten hankkii sellaisen, se on niin yksinkertaista. Mutta turha silti puhua tonnisista niin kuin ne olisivat ainoa ajateltavissa oleva vaihtoehto, eivät ole.
    Se etta Suomalaiset ostaa isoja nopeita pyoria,johtuu mielestani siita ,etta kun Keski-eurooppalaiset ajeli autoilla ja pratkilla jo hyvilla teilla (mm.ne autobaanit jotka Aadolf rakennutti saksaan n 1942)niin me siihen aikaan ajeltiin hevoskarryilla jotain paskasta kylanraittia,Eli Keski-eurooppaleiset on jo kokenut sen vauhdin(surman)hurman 60 vuotta ennen meita .Nyt ne ottaa enemman rennosti,ja voi sita nauttia moottoripyorailysta vaikkei mopo kulkis kuin 270 km/t.Itse olen ajanut v.-72 lahtien ja kokenut niin 2-tahtiset sporttipyorat (Kawasaki 750 cc 3-pyttyinen)Suzuki 750 GT ,3-pyttyinen)ja vanhat Tuutit,askenkin vaihdoin mun Busan Veturiin ja huipuista tippui 40 km/t ,so what.Kylla ma kikseja enemman myos etsin kuin pelkkaa nopeutta,ja enemman jengi kattoo mun -00 mallin VTR RC -51 kuin busaa. ja ne aanet,
    The true man wants two things: Danger and play >Nietzsche
    Äkkiä ne kädet siihen tottuu.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08

m 72 projekti
    Yllätys itselleni, 1000 on mukavampi, jos ajaa muuallakin kuin radalla. Viimekesänä oli gsxr 750K8, nyt gsxr 1000K9 ja kadulla + yleisesti liikenteessä 1000 on MUKAVAMPI. Vääntää paremmin, välitykset sopii paremmin kadulle. Ei varmaan pätkääkään nopeempi radalla/mutkatiellä, mut iisimpi ajaa..kunnes rpm menee 10k+
    Lainaa (puujahke @ Touko. 23 2009,00:57) kirjoitti
    Yllätys itselleni, 1000 on mukavampi, jos ajaa muuallakin kuin radalla. Viimekesänä oli gsxr 750K8, nyt gsxr 1000K9 *ja kadulla + yleisesti liikenteessä 1000 on MUKAVAMPI. Vääntää paremmin, välitykset sopii paremmin kadulle. Ei varmaan pätkääkään nopeempi radalla/mutkatiellä, mut iisimpi ajaa..kunnes rpm menee 10k+
    Omasta mielestä tonninen mukavampi myös radalla. Ainakin kun on tottunut tonniseen ja sen vääntöön. En osannut seiskapuolikkaalla ajaa senkään vertaa .
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
    Lainaa (johtaja @ Tammi. 08 2009,09:41) kirjoitti
    Itse ostaisin nykyään ehdottomasti tonnisen katukäyttöön, koska en uskaltaisi enää koheltaa mutkateillä. Jos ei pelkää lepikkoa, niin 750 on varmasti mahtava valinta.
    Voisiko joku suomentaa mitä tuo tarkoittaa? Tässä harkitsen vaihtaa 900 Bladen --> K4 750 kikseriin, joten haluaisin selvennystä tuohon kommenttiin. Mitäs mieltä porukka on tuollaisesta vaihtokaupasta kannattaako? Haen pyörältä ajettavuutta, ulkonäköä ja kiksejä joten varmaan aikamoinen parannus tulisi tuohon nykyiseen.

8.  
    No ajettavuus ja suorituskyky on eri planeetalta bladeen verrattuna ainakin. Vähintään jos radalle mennään, mikään mukavin matkusteluvehjehän toi ei ole. Ulkonäkö taas mielipide kysymys. Ja tehoreservit vielä suhteellisen helposti käytettävissä esim. uusiin tonnisiin verrattuna. Kulkeekin varmaan tarpeeks, vuosituhannen alussa 750R pieksi huippunopeudessa Yzf-R1:sen ja Cbr 954 RR:n.

Itseltäkin meni myös äskeinen lainaus ohi. Ei vissiin nämä "mikään ei korvaa iskutilavuutta" miehet luota pienempien ajo-ominaisuuksiin. Itse kun elänyt siinä uskossa että aina semmoisella vehkeellä missä tehoja on sopivasti - ei liikaa, pysyy tiellä helpommin. *

Kawasaki ZX12R B1
    EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R

Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234