Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 98:sta
    Alkaa jo ensikesän mopokuume painaa päälle ja haaveilu uuden menopelin hankkimisesta on alkanu. Suzukin ensivuoden mallisto on niin hyvänäköinen, että voipi tulla tallinvaihdos eteen. Haavelistan kärkipaikoilla on GSX-R malliston 750cc ja 1000cc.
    Ihan ensialkuun sattuuko kenelläkään oleen tietoa tai jonkun näköistä arvioita 750 GSX-R 2008 tehoista?
    Oon koittanu googlailla aihetta mutten löytänyt mitään äkkiseltään ku tehdas tuntuu pimittävän tuota "tärkeintä" tietoa.
    Olisin todella kiitollinen myös jos saisin vähän kommentteja teiltä Suzuki-miehiltä joilla on aikaisempia kokemuksia 750:aan ja 1000:sen sarvissa...Eli onko mallien välillä jotain muitakin eroavaisuuksia kuin pelkästään kone?

Jo etukäteen kiitokset kommenteistanne!
    Lehtien mukaan 750-koneessa ei ole tapahtunut suurempia muutoksia eli tuskin se teho kauheasti muuttuu K6-K7:n 150 kaakista. Tonnisen ja seiskapätkän rungossa taas on isot erot. Seiskapätkässä ja kuussatasessa on samat rungot, tonnisessa isompi ja pitempi runko, samalla painoa enempi. Ajotuntuma siis on melkoisen erilainen, varsinkin radalla. Monet paljon rataa vetäneet tykkää että 750 on radalla mukavampi ja nopeampi keveytensä ja "helpomman" koneensa takia. Suomen radathan onkin lyhyitä ja mutkaisia, joten olettaisin tuosta keveydestä ja ohjauksen nopeudesta olevan siellä oikeasti hyötyä. Ensi kesänähän sen itsekin sitten pääsen testaamaan.
    Teho. Jos siitä tykkäät osta tonninen.
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
    osta vaan se tonninen,jääpahän sitte se 1 vaihto välistä pois.
    Gsx-r 750 -01
    Yzf-r1 -06
    Hayabusa -08
    Jos meinaat tilata uuden K8 mallisen pyörän niin suosittelen tilaamaan GSX-R 750.sen , koska siinä on jo uudenmallinen kate jossa on kolme etuvaloa, minusta tuo uusi keula on paljon paremman näköinen kun 1000:sen vanha keula joka ei uusiudu ensi vuodelle. Tuohon 750:sen koneeseen on tullut isoja muutoksia verrattuna -07 pyörään vaikka joku tuossa aiemmin väitti toisin, mutta tehot ovat varmaan silti 150 tai hiukan yli. Tuo 750 ja 600 ovat samassa rungossa mutta runko on uusiutunut ja tuossa 750 on jo ohjausiskunvaimennin joka säätyy elektronisesti. Ajoasennossa tai muuten pyörien mitoissa tonnisen ja 750 välillä ei ole isoa eroa kun tuon 1000:sen akseliväli on vain 15 mm pitempi kun 750. Mutta 750 on paljon kevyempi käsitellä kun tonninen. Olen tietysti hieman jäävi vastaamaan tähän kysymykseen kun itse olen jo tilannut tuollaisen sini/valkoisen GSX-R 750 K8:n.
    Ilman muuta tonninen, reserviä löytyy.
    Suk dik!
    Tonnisessa saat samalla rahalla kuussatasen ja seiskapuolikkaan, kun siinä on se "the tehonrajoitusnappi" .. Eli 120 hv = 600, 150 hv = 750 ja täysteho = 1000 . Eli osta tonninen!
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
    Ite vaihoin menneelle kaudelle 600:sta gixusta Busaan ja tehonlisäys kyl tuntu. Ota se tonninen vaan ni ei käy sit het pieneks tehojen suhteen!
    Hayabusa -07
    Tonninen maantielle jos tykkäät rata ajosta niin 750,kokemusta molemmista pienempi antaa vähän enemmän virheitä anteeksi radalla tosin jos tonninen pysyy lapasessa radalla on vääntö hauskaa sutii ja keulii mutkasta ulos tulossa itse ajan parempia kierros aikoja 750 kuin tonnisella.
    Kilonen vaan. Jos ei osaa ajaa, niin on ainakin tehoo.
    kilosta suosittelen ite vaihoin elokuussa kawan 636:sen 1000k7:aan ja niinkun joku jo tokaisi niin reserviä löytyy ja paukkujen annosteluhan on 1napin takana.
    hiljaa hyvä tulee!!! gsx-r 1000 k7
    Tuskin kumpikaan huono vaihtoehto on.
    Itse ostin tuon kilosen viime kesänä.

Kaupan perusteina oli:
    1) ei pyörällä väliä kunhan se on suzuki
    2) kilosta ei tarvii enään vaihtaa isommaksi
    3) ton sai heti mukaan (vaikutti väriin)

Hetkeäkään en ole katunut ostoa. Välillä kyllä vähän mietitityttänyt. Noi on nimittäin sen verran hauskoja härveleitä ettei vauhti tunnu miltään. Joutuu tosissaan olla valppaana kokoajan ettei tule vauhtisokeaksi.
    Tonninen ehdottomasti. Kuitenki olisit muuten virittelemässä loppukesästä 750:ta.

Hidas ollakseen nopea.

Suzuki GSX-R 1000 K6
    Itse tein sen virheen kun olin ostamassa ensimmäistä pyörää niin ostin 750 k4:sen.Sit siihen vähän viripalikkaa tuli laitettua ennen kuin edes oli kortti taskussa, eikä lumetkaan olleet vielä sulannu. No, sitten eräs kaunis päivä sain kortin toukokuussa ja aloin 750 ajeleen. Ei mennyt kuin kesäkuulle niin aloin jo haaveileen tonnisesta. Heinäkuun alussa sitten vein pyörän liikkeeseen ja lähin 10 Kawan kans kotia. Kokemuksella voin sanoa, että osta suoraan tonninen. Paljon mukavempi ajella kun vääntää alakierroksilta asti.
    Ei taida olla suuria eroja noissa pyörissä paitsi tehoissa.
    Ellei sitten hinta ratkaisevasti pienemmän puolella ottaisin sen tonnisen.
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
    Lainaa (The Punisher @ Joulu. 05 2007,17:27) kirjoitti
    Monella tonnisen omistajalla ei taida olla hajuakaan, millaista on ajaa suzukin uusilla puolikkailla. Faktaa on se että seiskapuokki K6--> on monessa suhteessa parempi pyörä kuin tonninen. Sillä pystyy jätättämään tonnista niin radalla kuin kadulla. Tämä tieto on tonnisen omistajille tietenkin myrkkyä Puolikkaassa on painoa vain kusiaisen verran ja vetoja riittää kovaan menoon. Tonninen on suositumpi, koska moni elää siinä harhassa ettei seiskapuokki riitä. Suosittelen kokeilemaan nykypäivän pyöriä ihan itse jotta ymmärtää. Jos omat kokemukset puolikkaista ajoittuvat viime vuosituhannen tuotteisiin, niin käsitykset kuutioiden merkityksistä ymmärtää.
    Lainaa (joulupukki @ Elo. 06 2008,00:22) kirjoitti
    Monella tonnisen omistajalla ei taida olla hajuakaan, millaista on ajaa suzukin uusilla puolikkailla. Faktaa on se että seiskapuokki K6--> on monessa suhteessa parempi pyörä kuin tonninen. Sillä pystyy jätättämään tonnista niin radalla kuin kadulla. Tämä tieto on tonnisen omistajille tietenkin myrkkyä Puolikkaassa on painoa vain kusiaisen verran ja vetoja riittää kovaan menoon. Tonninen on suositumpi, koska moni elää siinä harhassa ettei seiskapuokki riitä. Suosittelen kokeilemaan nykypäivän pyöriä ihan itse jotta ymmärtää. Jos omat kokemukset puolikkaista ajoittuvat viime vuosituhannen tuotteisiin, niin käsitykset kuutioiden merkityksistä ymmärtää.
    Totta. Ja jos on vaikeuksia niellä tuota, tutkikaapa millaisia olivat "markkinoiden nopeimmat tykit" vaikkapa 10 vuotta sitten. Nykyinen 750R laittaa niitä sekä tehojen että painojen puolesta pataan että helähtää.
    Todella harva ihan oikeasti osaa hyödyntää tonnisen suurempaa tehoa missään, edes radalla, ja suomen radat on aika hitaita.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
    Lainaa (pecha @ Elo. 06 2008,07:07) kirjoitti
    Lainaa (joulupukki @ Elo. 06 2008,00:22) kirjoitti
    Monella tonnisen omistajalla ei taida olla hajuakaan, millaista on ajaa suzukin uusilla puolikkailla. Faktaa on se että seiskapuokki K6--> on monessa suhteessa parempi pyörä kuin tonninen. Sillä pystyy jätättämään tonnista niin radalla kuin kadulla. Tämä tieto on tonnisen omistajille tietenkin myrkkyä *Puolikkaassa on painoa vain kusiaisen verran ja vetoja riittää kovaan menoon. Tonninen on suositumpi, koska moni elää siinä harhassa ettei seiskapuokki riitä. Suosittelen kokeilemaan nykypäivän pyöriä ihan itse jotta ymmärtää. Jos omat kokemukset puolikkaista ajoittuvat viime vuosituhannen tuotteisiin, niin käsitykset kuutioiden merkityksistä ymmärtää.
    Totta. Ja jos on vaikeuksia niellä tuota, tutkikaapa millaisia olivat "markkinoiden nopeimmat tykit" vaikkapa 10 vuotta sitten. Nykyinen 750R laittaa niitä sekä tehojen että painojen puolesta pataan että helähtää.
    Todella harva ihan oikeasti osaa hyödyntää tonnisen suurempaa tehoa missään, edes radalla, ja suomen radat on aika hitaita.
    Näinpä juuri. Ihan Bike-lehden sanoja lainaten; kaipaa pelkästään tonnisen vääntöä maantiellä, muuten monilta osin parempi peli. Tähän voin yhtyä muutaman kerran radalla käyneenä ja tonnisten kanssa siellä kisanneena, jopa meikäläisen muutaman ratakerran kokemuksella roikkuu helposti kokeneempien tonnikuskien kannassa ja menee heittämällä kokemattomien ohi.
    Ajoin viime kesän 750 K5:lla ja tehonpuute ei kyllä vaivannut. Hieno pyörä ja kulki kyllä kuin ajatus. Mielestäni kohtuullisen hyvä alavääntö ja 10000 tarjosi etupyörää ylös. Keväällä myin ja ostin K8 1000. Suomessa lähes järjetön laite, mutta voimaa on mahtavasti kierroksista riippumatta. Vielä osittain kesyttämättä, mutta pienen hintaeron takia ei kannata jättää ostamatta. Voimaa on selkeästi enemmän ja jos siitä tykkää, niin suosittelen. Eipä 750:kaan ole huono vaihtoehto, varmaan radalla jopa nopeampi, senhän seuraava alan lehti kertoo
    GSX-R 1000 -08 *ECU-Editoitu 307,3km/h Joensuu 2011
    Se riippuu niin paljon siitä mitä siltä pyörältä haluaa. Mulla oli 750 ratapeli ja oli aivan ....tanan mukava vekotin. Ei vaivannu tehon puute todellakaan. Jos matkaa ajaa ni taitaa olla tonninen parempi, varsinkin jos oot vähänkin isompi kaveri. Mut ei 750:sta voi väittää kirkkain silmin että se ois tehoton.

Mulla on nyt tonninen kun oon niin pieni munanen ja paska kuski ni jollain pitää yrittää päteä. Ja lähes pelkästään vetelen (käteen) mutkateitä eli tonninen oli luonnollinen valinta...

Vi**u, taas tuli ihan turha postaus... Kiitos ja anteeksi.

edit: unohtu

...
    Nostetaas tätä ketjua hiukan kun on samat kysymykset mielessä kuin aloittajalla...

Kovasti pyöräkuume taas nostaa päätään ja pikkufasu on laitettu myyntiin... Olen pitemmän aikaa haaveillut Buell Lightningistä tai Thunderboltista, mutta jostain syystä alkoi nuo GSX-R 750 ja GSX-R 1000 kiinnostamaan kovasti, hintaluokka kun on sama 2008 vuosimallisilla.

Eli mitä noista kannattaa maksaa näin loppuvuodesta. K9 750 ei siis ilmeisesti hirveämmin eroa K8:sta kun taas tonniseen tulossa massiivisia muutoksia...

Tampereen AutoCenterillä löytyis mustaa ajamatonta K8 750 hintaan 12690 euroa + toimituskulut 600 euroa:
    GSX-R750

Samaisesta liikkeestä löytyisi myös 1000 km ajettu musta/kulta K8 tonninen hintaan 13500 euroa + 90 euron toimituskulut:
    GSX-R1000

Onko joku löytänyt halvemmalla moisia laitteita? Vaakakupissa painaa myös se, että esimerkiksi EE-Speed ei ota vaihtopyöriä.

Pakko ainakin käydä molemmat versiot koeajamassa. Ilmeisesti tonninen voisi ainakin koon puolesta tonninen voisi olla tilavampi niinkuin tuossa aiemmassa viestissä todetaan. Miten saman kokoluokan ihmiset ovat kokeneet? Itse olen tällainen 186 cm persjalkainen.
    Kawasaki ZR-7 -01 -> Yamaha FZ6-N -05 -> KTM Super Duke 990 -07 -> Ducati Monster S4R Testastretta -08 -> KTM RC8 -09 -> Buell XB12STT -07
    Ite justiin ostin pyörän ja valinta oli 750 K6. Luulen että tossa on alkuusa ainakin löylyä ihan tarpeeks ja menee varmasti aikaa että tollakin edes oppii ajamaan oikeasti "kovaa". Mulla on ainakin niin paljon vuosia edessä (toivottavasti) että kerkeen varmasti niin paljon poraamaan tonnisella melkein kyllästyy tai paikat hajoo. * Ja onpahan sitten taas joku syy vaihtaa pyörää kun pitää saada isompi ja ennen kaikkea saa lisää tehoa ja sen jälkeen taas tonninen tuntuu huippu laitteelta.

Eikä noissa linkeissä olevat pyörät oo pahan hintasia ollenkaa, mutta valitset kumman vaa nii et varmasti jää liikenteessä jalkoihin. * Mutta jos sulle kelpaa vähän ajetut nii on hyvä kauppa ostaa myös sellanen. Monilla ajettu n 10tkm ja putket ja kaikki säädöt on valmiina kohallaan. Siinäkin säästää jo pitkän pennin.

--GsxR:iä--
    Lainaa (Poko @ Syys. 23 2008,17:10) kirjoitti
    Ite justiin ostin pyörän ja valinta oli 750 K6. Luulen että tossa on alkuusa ainakin löylyä ihan tarpeeks ja menee varmasti aikaa että tollakin edes oppii ajamaan oikeasti "kovaa". Mulla on ainakin niin paljon vuosia edessä (toivottavasti) että kerkeen varmasti niin paljon poraamaan tonnisella melkein kyllästyy tai paikat hajoo. * Ja onpahan sitten taas joku syy vaihtaa pyörää kun pitää saada isompi ja ennen kaikkea saa lisää tehoa ja sen jälkeen taas tonninen tuntuu huippu laitteelta.

Eikä noissa linkeissä olevat pyörät oo pahan hintasia ollenkaa, mutta valitset kumman vaa nii et varmasti jää liikenteessä jalkoihin. * Mutta jos sulle kelpaa vähän ajetut nii on hyvä kauppa ostaa myös sellanen. Monilla ajettu n 10tkm ja putket ja kaikki säädöt on valmiina kohallaan. Siinäkin säästää jo pitkän pennin. *
    Joko kaipaat tonnista ?
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
    Zuzuki julkistaa ison osan 09-uutuuksistaan, ellei jopa kaikki, ihan lähipäivinä Pariisissa. Varmaksi ei pysty sanomaan, mutta oletuksena lienee täysin uusi 1000R, ja 600R:ään ja 750R:ään vain uudet värit.

Oma mielipiteeni on, että 1000 on tieliikenteeseen totaalisesti ylimitoitettu, mutta laajavääntöinen kone toki on helpoin ajaa. Tiloiltaan ja ajoasennoltaan itselleni paras ´tonari´ tähän saakka oli K3, ovat sen jälkeen menneet ahtaammiksi.

750 on pirun hauska, kulkua on rutkasti, mutta hallittavassa muodossa. Tällä on helpompi ajaa juoheasti, tonnisella tuppaa käymään kulmikkaaksi, kun se kiihtyy niin ___sti. Radalle 750 olisi varmaankin näistä paras, ellet sitten satu olemaan joku Vehniäinen.

600:sta en ole oikein koskaan pitänyt, kun niitä täytyy piiskata, mutta uusimmalla K8:lla ajelin jonkinverran nyt kesällä, ja se oli poikkeus, sitkeyttä on kusiaiseksi hämmästyttävän hyvin. Ajoasentokaan ei ollut aivan sietämätön, vaikkei se mikään touring olekaan. 600 kulkee mutkissa kuin itsestään.

Kaikissa on jousitus ja jarrut ainakin kadulle ´riittävät´, tuppaa tulemaan kuskin kuin myös terveen järjen rajat paljon ennen vastaan kuin niiden limitit.

Hienoja pyöriä kaikki, mutta toisaalta ovat kyllä aika ´fokusoituneita´, eli yhden asian laitteita. Paljon monipuolisempiakin ja silti vielä suorituskykyisiä vaihtoehtoja on olemassa.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
    Lainaa (Tachometer @ Syys. 22 2008,21:07) kirjoitti
    Onko joku löytänyt halvemmalla moisia laitteita? Vaakakupissa painaa myös se, että esimerkiksi EE-Speed ei ota vaihtopyöriä.
    Jos vaihtopyörä on "tiellä" niin itse odottaisin kevättalveen. Sitten vanha myyntiin, saat siitä paremmat hillot kuin nyt. Lisäksi voit talven pähkäillä ja tuskailla mikä kiinnostaa, näät esim. uudet pyörät josko niistä sytyttää joku, voit messuilla vertailla jne. Sitten jos päädyt ylivuotiseen niin melkolailla saman saat maksaa kuin nyt. Etenkin ylivuotista tonnista saa varmasti halvalla uuden mallin takia.
    Juuri nyt saat vaihdossa paskan hinnan omastasi. Käy kysäisemässä mikä se on ja myy keväällä jopa yksityisellä puolella kalliimmalla. Jos ei mene kaupaksi käyt tarjoamassa centerille vaihdossa ja epäilenpä jotta kurssi on vaihdossa parempi kuin nyt syksyllä. Bisnis kun on bisnistä. Ei sillä liikkeellä ole mitään järkeä ottaa sinne lojumaan käytettyä kun uusi menee ensikin keväänä varmemmin kaupaksi. Siis tarjoavat kyllä aika hanuri tarjouksia näin syksyisin. Vaikkakin kauppaa kyseisen liikkeen kanssa tehneenä olen lopulta päässyt aina tulokseen jossa olen ollut tyytyväinen.

Itsellä on 750 k8 ja pidän sitä parempana valintana vielä kesän ajeluidenkin jälkeen kuin tonnista. Sen minkä väännöissä häviää ketteryydessä voittaa.

Toki jos voiman pitää olla maksimaalista on tehokkaampiakin tarjolla.
    Tosin itse en oikein ymmärrä sitä kiihdyttämisen suurta iloa, tai siis ostaa pyörä joka kiihtyy kerpeleesti, mutta sitä reserviä ei voi käyttää mihinkään, paitsi lentokentällä ja kemoran / motoparkin suorilla. Onhan se toki kivaa en sitä kiellä, mutta mutta...
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08

m 72 projekti
    Lainaa (rammus @ Syys. 23 2008,18:51) kirjoitti
    Juuri nyt saat vaihdossa paskan hinnan omastasi. Käy kysäisemässä mikä se on ja myy keväällä jopa yksityisellä puolella kalliimmalla. Jos ei mene kaupaksi käyt tarjoamassa centerille vaihdossa ja epäilenpä jotta kurssi on vaihdossa parempi kuin nyt syksyllä. Bisnis kun on bisnistä. Ei sillä liikkeellä ole mitään järkeä ottaa sinne lojumaan käytettyä kun uusi menee ensikin keväänä varmemmin kaupaksi. Siis tarjoavat kyllä aika hanuri tarjouksia näin syksyisin. Vaikkakin kauppaa kyseisen liikkeen kanssa tehneenä olen lopulta päässyt aina tulokseen jossa olen ollut tyytyväinen.

Itsellä on 750 k8 ja pidän sitä parempana valintana vielä kesän ajeluidenkin jälkeen kuin tonnista. Sen minkä väännöissä häviää ketteryydessä voittaa.

Toki jos voiman pitää olla maksimaalista on tehokkaampiakin tarjolla.
    Tosin itse en oikein ymmärrä sitä kiihdyttämisen suurta iloa, tai siis ostaa pyörä joka kiihtyy kerpeleesti, mutta sitä reserviä ei voi käyttää mihinkään, paitsi lentokentällä ja kemoran / motoparkin suorilla. Onhan se toki kivaa en sitä kiellä, mutta mutta...
    Itse ainakin ymmärrän kiihdyttämisen ilon... * Miksei sitä kilosen tehoreserviä voisi käyttää siinä missä 750:kin? Samalla lailla se 750 potkii ku tonninenkin, vaatii vaan enemmän kahvaa... Sitäpaitsi helpompi kilosella on kiiruhtaa rauhallisesti ku 750:llä. Suosittelen kokeileen, ei se tee 750 huonoa vaikka pitäisit siitä.
    Tuohon valinnan vaikeuteen kilosen ja varttisen välillä ei auta muu kuin perusteellinen testaus molemmilla. Ajaa sillä kumpi sopii omaan ajotyyliin. Varmasti hyviä molemmat vaihtoehdot.
    Supermoto
    Ite oon kanssa samojen kysymysten ääressä: 750 vs 1000, vääntö vs ketteryys...

Hajoo pää kohta!!
    Taidan myydä kaikki mopot ja laittaa uden polkupyörän.
    PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
    Lainaa (jaulis @ Syys. 23 2008,19:10) kirjoitti
    Tuohon valinnan vaikeuteen kilosen ja varttisen välillä ei auta muu kuin perusteellinen testaus molemmilla. Ajaa sillä kumpi sopii omaan ajotyyliin. Varmasti hyviä molemmat vaihtoehdot.
    Ei taida liikkeet suostua pitempiaikaiseen koeajoon...
    Onko vapaaehtoisia 750 ja 1000 kuskeja lainaan mopoaan viikonlopuksi?
    PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
  30.  
    Itse olin hyvin tyytyväinen 750 K8:iin, putki on kyllä pakko vaihtaa, ei niinkään tehon vuoksi vaan äänen. Uudet pöntöt eivät muuta kuin suhisevat.
    ex-Suzuki GSX-R 750 K8
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen