Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 53:een 53:sta
  1. #31
    Lainaa (kakoiII @ Joulu. 03 2007,18:24) kirjoitti
    ihmettelen, että keskustelussa ei ole kommentoitu lainkaan Pannarin ajo-ominaisuuksia yli 150 km/h-nopeuksissa. Myönnän, että ehdottomasti pääosa omistakin ajeluista tapahtuu ihan sallituilla nopeuksilla, mutta aina silloin tällöin on mahdollisuus ajaa hieman vauhdikkaammin. Millään nykypyörällä en ole kokenut niin epävakaita ajo-ominaisuuuksia kuin pannarilla ja vauhtia oli suoralla tiellä ainoastaan 180 km/h - kovempaa ei
    kerta kaikkiaan uskaltanut ajaa. Myös testeissä ko. ominaisuuksia arvostellaan, mutta kovin hienovaraisesti.
    Taitaa oikeasti olla aika rajoitettu ongelma. (Riippuen henkilöstä tietty). Suomessa ei moisia vauhteja saisi edes ajaa. Euroopassakin jatkuvasti vähenevissä määrin. MUTTA AJURISTA TOKI KIINNI.... Jollekulle merkitsee, jollekulle ei...



    <p>2002-2014</p>
  2. #32
    Lainaa (kakoiII @ Joulu. 03 2007,18:24) kirjoitti
    ihmettelen, että keskustelussa ei ole kommentoitu lainkaan Pannarin ajo-ominaisuuksia yli 150 km/h-nopeuksissa. Myönnän, että ehdottomasti pääosa omistakin ajeluista tapahtuu ihan sallituilla nopeuksilla, mutta aina silloin tällöin on mahdollisuus ajaa hieman vauhdikkaammin. Millään nykypyörällä en ole kokenut niin epävakaita ajo-ominaisuuuksia kuin pannarilla ja vauhtia oli suoralla tiellä ainoastaan 180 km/h - kovempaa ei
    kerta kaikkiaan uskaltanut ajaa. Myös testeissä ko. ominaisuuksia arvostellaan, mutta kovin hienovaraisesti.
    jotain outoa tossa on ollut. vanhalla mallilla vedellyt pitkiä pätkiä urku täysin auki ja gepsiin on tallentunut lukemat 223 km/h.tosin pitkähkössä myötäsessä mutta kahdensadan matkavauhti vaatii jo hieman ajamista.Taasen 180 vauhdissa on tullut napsittua kuviakin.
    Sanotaan, että 1300 on hieman epävakaampi, mutta mitä olen kokeillut en sanois nyt olevan mainittavia eroja. Pyörä on taasen kuiteski eri vuosikymmeneltä muuten käytössä.

    Väittäisin et täs tapauksessa on ollut jotain oleellista pielessä.Kulunut puolityhjä takanakki esim....



    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  3. #33
    Lainaa (Hannu59 @ Joulu. 02 2007,19:24) kirjoitti
    Veikkaan että saksalaistestaajat ovat omasta mielestään hyvinkin objektiivisia, mutta omasta kulttuuristaan katsottuna, aivan kuten mekin.
    Meitä syytetään turhaan kotiinpäin vetämisestä.
    Saksalainen on vain nyt sellainen, että jos he jotain testaavat niin he etsivät parasta ei saksalaista. Eli ekana on saku sitte joku muu. Eihän heille kelpaa etes john wäinön ääni länkkäreihin.Tilalle pitää ettiä joku horst gyntterberghof baijerin takametsistä.
    Kattokaappa huviksenne saksalaisia pyörälehtiä ja ettikää yksi testi jossa pemari on tullut toiseksi tai kolmanneksi.



    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  4. #34
    Lainaa (Hannu59 @ Joulu. 02 2007,18:47) kirjoitti
    jos voima on pääasia ja valmis tinkimään huipputehoista mukavuuden kustannuksella niin osta sitten bemari.

    Uskallan väittää, että neljän vuoden jälkeen olet ollut useamman kesäpäivän pajalla saksalaisen kanssa kuin jaappanilaisen kans.

    Omakohtaiset kokemukset. Edellinen pyörä panikka ja reilut 50 tkm eikä ainuttakaan häiriötä.Saatika vikaa.
    Jaa ettei Hondaa tarvi käyttää kymppitonnin välein huollossa? Ja GT Bemarissa huipputehoa vähemmän kuin Pannarissa? Hmm...

    "Suorituskykylukemat voi googlettaa tai käydä kokeilemassa itse. Jos oikein tarkkoja ollaan, niin Hondaa ei tosiaan tarvi käyttää huollossa kymppitonnin välein. Riittää kun käy 6000 km välein.

    Minusta on mielenkiintoista kuinka 4 vuoden kokemuksella Pannarista voit sanoa sen olevan luotettavampi kuin 2 vuotta markkinoilla olleen BMW:n.[/quote]"
    vähän huonosti toin asian julki. Tarkoitin, että jos ei halua tota 150? niin silloin honda.
    Ei rajoitu neljään vuoteen mitä pannareita seurannu likempää ja kauempaa.Neljällä tarkoitin sitä, että saa tehdä mahdolliset murheet maahantuojan piikkiin.Tosin ohan pemarin 3 vuoden ns.keskeytys turva hieno.Ja toimii vallan mainiosti.
    Ei tarvi käyttää huollossa kymppitonnin välein.Se on 12 tkm.Jos nytten mieltää hulloksi pelkät tarkastukset.pl.18 tkm ilmansuodattimen vaihto+jarru/kytkinneste.... Ja kaiken voi tehdä itse.
    Bemari ja luotettavuus ei tule koskaan kohtaamaan samoissa määrin mitä hondassa.Mallista viis.Poislukien vanhat pokserit joissa oli 2 rengasta 2 mäntää 2 venttiiliä jne.

    Loppu kevennykseksi vois sanoa, että tot näk.itse hankkisin seuraavaksi panin tai gt:n väliltä GT;n. Täytyyhän sekin kokea.
    Nää mun jutut saattaa kuulostaa hieman merkkiuskolliselta.Olen tosin pyrkinyt suhtautumaan näihin asioihin silleen että yksikään mopoti ei oo ollut mun tekemä. Ja haukkua saa.Ilman että





    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  5. #35
    Lainaa (kakoiII @ Joulu. 03 2007,18:24) kirjoitti
    ihmettelen, että keskustelussa ei ole kommentoitu lainkaan Pannarin ajo-ominaisuuksia yli 150 km/h-nopeuksissa. Myönnän, että ehdottomasti pääosa omistakin ajeluista tapahtuu ihan sallituilla nopeuksilla, mutta aina silloin tällöin on mahdollisuus ajaa hieman vauhdikkaammin. Millään nykypyörällä en ole kokenut niin epävakaita ajo-ominaisuuuksia kuin pannarilla ja vauhtia oli suoralla tiellä ainoastaan 180 km/h - kovempaa ei
    kerta kaikkiaan uskaltanut ajaa. Myös testeissä ko. ominaisuuksia arvostellaan, mutta kovin hienovaraisesti.
    Sen verran tähän vielä heitän että Pannari on tarkka renkaista ja ilmanpaineista ja takalaukku varsinkin yksinajaen tekee pyörästä herkän sivutuulelle. Olen itse ajanut ilman takalaukka 240 ja meni kuin juna. Sattui olemaan hyvä tie ja tyyni keli. En ole Bemarian GT:tä ajanut mutta kertovat sen olevan supervakaa kaikissa nopeuksissa
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  6. #36
    Ajamassani panissa oli alkuperäinen takalaukku kiinni ja ajoin yksin. Renkaiden kuluneisuutta en kyllä tarkastanut. Voipi olla, että ko. seikat vaikuttivat. Kokemus oli tosi pelottava kun en moista ollut kokenut sitten
    70-luvun lopun Kawasaki 750 mach IV:ni jälkeen.
  7. #37
    Itse myös kokeilin monenlaista menopeliä ja tilasin GTR 1400 :sen..........
    Reissut mielessä........
  8. #38
    Lainaa (Tuppervaari @ Joulu. 03 2007,19:12) kirjoitti
    vähän huonosti toin asian julki. Tarkoitin, että jos ei halua tota 150? niin silloin honda.
    Ei rajoitu neljään vuoteen mitä pannareita seurannu likempää ja kauempaa.Neljällä tarkoitin sitä, että saa tehdä mahdolliset murheet maahantuojan piikkiin.Tosin ohan pemarin 3 vuoden ns.keskeytys turva hieno.Ja toimii vallan mainiosti.
    Ei tarvi käyttää huollossa kymppitonnin välein.Se on 12 tkm.Jos nytten mieltää hulloksi pelkät tarkastukset.pl.18 tkm ilmansuodattimen vaihto+jarru/kytkinneste.... Ja kaiken voi tehdä itse.
    Bemari ja luotettavuus ei tule koskaan kohtaamaan samoissa määrin mitä hondassa.Mallista viis.Poislukien vanhat pokserit joissa oli 2 rengasta 2 mäntää 2 venttiiliä jne.
    Dodii, nyt aletaan olla samalla sivulla

    Niin kauan kuin rakkine pelaa suunnittelijan tarkoittamalla tavalla, käy Honda pajalla useammin kuin BMW. Sen saa tietysti itse kukin valita, onko pajan osoite merkkihuollossa vai kotitallissa, mutta valmistajan huolto-ohjelman seuraaminen pysäyttää Hondan tiheämmin varikkokäynnille. Tosin se 6000 km välihuolto on erittäin rajoitettu, mitä kuvaa merkkihuollon 50 euron lasku viime kesältä 30.000 km huollosta. 36.000 km huolto sitten olikin rankasti eri juttu ja monta sataa pöytään, kiitos, nam. Mutta ei näitä säästömielessä ostettukaan, joten rahat tiskiin ja

    Vanhaa pokseria en uskalla edes kuvitella, koska jo 2003 mallisen kanssa tuntui aivan sietämättömältä kuskata öljypulloa akselivetoisen mopon mukana
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  9. #39
    Lainaa (kakoiII @ Joulu. 03 2007,20:29) kirjoitti
    Ajamassani panissa oli alkuperäinen takalaukku kiinni ja ajoin yksin. Renkaiden kuluneisuutta en kyllä tarkastanut. Voipi olla, että ko. seikat vaikuttivat. Kokemus oli tosi pelottava kun en moista ollut kokenut sitten
    70-luvun lopun Kawasaki 750 mach IV:ni jälkeen.
    Jo se että tästä tulee keskustelua kertoo että kaikki ei ole kunnossa. Samaa mieltä.

    Minusta Panin aerodynamiikka joka tekee kuljettajan paikasta äärimmäisen mukavan on se asia, joka tekee kuljettajan paikasta äärimmäisen epämukavan puuskaisessa tuulessa tai kovassa nopeudessa. GT:ssa en moista ongelmaa osaa kuvitella, on se niin vakaan tuntuinen kaikilla kokeilemillani (maltillisilla) nopeuksilla.

    Vanhaan RT:hen verraten tuuli on alkanut uudelleen, sitä ei BMW kesän aikana ollut. Mutta toisaalta tiet ovat tasoittuneet vanhaan joka suuntaan huojuvaan ja keikkuvaan RT:hen verrattuna. Tästä kertoo se, että kaarteessa pitää nimenomaan ajaa routapattien ja kuoppien yli pelkästään siksi, että ne eivät vaikuta mihinkään mitenkään. Enää.

    Mutta taas uuden GT:n ESA on kyllä aivan loistava. Mukulakiveyskin tuntuu sileältä asfaltilta. Aivan aavemainen kokemus.

    Ota näistä sitten selvää. Paras kun ostaa sen, josta tykkää ja keksii perustelut myöhemmin.
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  10. #40
    [QUOTE= (Hannu59 @ Joulu. 04 2007,06:32)]
    Lainaa kakoiII,Joulu. 03 2007,20:29 kirjoitti
    Tästä kertoo se, että kaarteessa pitää nimenomaan ajaa routapattien ja kuoppien yli pelkästään siksi, että ne eivät vaikuta mihinkään mitenkään. Enää.

    Mutta taas uuden GT:n ESA on kyllä aivan loistava. Mukulakiveyskin tuntuu sileältä asfaltilta. Aivan aavemainen kokemus.
    Tuo sama pätee myös K1200S-malliin.

    Eipä sitä usko ennen kuin itse kokeilee.

    Jousitus on ainakin toistaiseksi ollut mielestäni ko. pyörän paras puoli.

    GT-mallia tuski tulen hankkimaan, kun tällaiseen 1 hengen matkakäyttöön tuo "sport"-malli riittää oikein hyvin.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  11. #41
    Lainaa (Tuppervaari @ Joulu. 02 2007,17:36) kirjoitti
    Ja nuo de-päätteiset arvostelut saa jättää ihan omaan arvoonsa. saku osaa kyllä tuon kotiinpäin vedon.
    How about nää .com -päätteiset:
    http://www.cycleworld.com
    Dixi et animam levavi
  12. #42
    voi ziisus, joku ihmettelee hondan ja bemarin väliä, ja sitte n kpl asiantuntijoita viel selittää välissä... niinno eihän tältä oo silleen kysytty mut jos sillä samalla mopolla aattelit ajaa miljoona mailia nii ei se ainakaan honda oo. jos meinaat vaihtaa kolmen kuukauden välein nii sit osta japsi-blingblingiä... jos tää ois samas kysymyskehässä nii vaihtais näkökulmaa ja ottas haarukkaan pari muutakii matkajaavaa..
    maxiskootteri

    -Punainen on edelleen väreistä nopein -
  13. #43
    Lainaa (foxterrier @ Joulu. 04 2007,23:54) kirjoitti
    voi ziisus, joku ihmettelee hondan ja bemarin väliä, ja sitte n kpl asiantuntijoita viel selittää välissä... niinno eihän tältä oo silleen kysytty mut jos sillä samalla mopolla aattelit ajaa miljoona mailia nii ei se ainakaan honda oo. jos meinaat vaihtaa kolmen kuukauden välein nii sit osta japsi-blingblingiä... jos tää ois samas kysymyskehässä nii vaihtais näkökulmaa ja ottas haarukkaan pari muutakii matkajaavaa..
    Upeaa ja asiantuntevaa tekstiä

    Tuosta kun jättää pois lapsellisen hattuilun niin jää jäljelle "Voi ziisus,"
  14. #44
    Juuri ilmestyneessä Bike Magazinessä (01/2008) oli isojen matkapyörien testi.
    Sangen kattava ja mielenkiintoinen testi.
    Tällä kertaa lopputulokset ovat:
    1. sijan jakoivat BMW GT ja RT
    3. Pan European
    4. FJR
    5. GTR.
    Suurimmat tehot takapyörästä mitattuna löytyi Kawasta (138), GT 130, FJR 120, Pan European 111 ja RT 103.
    Suurimmalla vaihteella kiihdytettäessä 40 mp/h vauhdista GT oli nopein GTR toiseksi nopein.
  15. #45
    kauhee vääntö täällä ollaan saatu aikaseksi no nyt on tarjottu vanhasta pyörästä rahhoo. sanokaas nyt? asiakas pyyttää viemään huoltoon ko pyörän! ennen ostoa? lupaa maksaa, ja antaa käsirahan tilille. een vain oikein luota....?
    partanen. net

    aina ei elämä onnistu eka kerralla.

    Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa

    Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
  16. #46
    Lainaa (kepa09 @ Joulu. 07 2007,08:06) kirjoitti
    kauhee vääntö täällä ollaan saatu aikaseksi no nyt on tarjottu vanhasta pyörästä rahhoo. sanokaas nyt? asiakas pyyttää viemään huoltoon ko pyörän! ennen ostoa? lupaa maksaa, ja antaa käsirahan tilille. een vain oikein luota....?
    Veikkaisin, että todennäköisimmin ei ota kuitenkaan pyörää. Ei ole eka kerta, kun ostaja tekee ns oharit. Syksyllä hankin liikkeestä Daytonan. Kyseisen pyörän oli joku jo keväällä varannut ja vaatinut tekemään erinäisiä huoltoja ja vaihtamaan eturenkaan, ennenkuin hakee pyörän. Ikinä ei sitten hakenut.
    Ihan hyvällä minä ohjeita vaikka ootkin japsipyörää hankkimassa...
    Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
    BMW R45 -79
    Yamaha rd 250 lc -81
  17. #47
    Lainaa (K100 @ Joulu. 07 2007,10:22) kirjoitti
    Lainaa (kepa09 @ Joulu. 07 2007,08:06) kirjoitti
    kauhee vääntö täällä ollaan saatu aikaseksi no nyt on tarjottu vanhasta pyörästä rahhoo. sanokaas nyt? asiakas pyyttää viemään huoltoon ko pyörän! ennen ostoa? lupaa maksaa, ja antaa käsirahan tilille. een vain oikein luota....?
    Veikkaisin, että todennäköisimmin ei ota kuitenkaan pyörää. Ei ole eka kerta, kun ostaja tekee ns oharit. Syksyllä hankin liikkeestä Daytonan. Kyseisen pyörän oli joku jo keväällä varannut ja vaatinut tekemään erinäisiä huoltoja ja vaihtamaan eturenkaan, ennenkuin hakee pyörän. Ikinä ei sitten hakenut.
    Ihan hyvällä minä ohjeita vaikka ootkin japsipyörää hankkimassa...
    kiitos vastauksestasi. ei millään pahalla ketään kohtaan,mutta näitä nettiveijareita liikkuu aikas paljon. ko pyörään pyydettiin tekemään kettingin vaihto ja kytkimen uusiminen. merkkiliikkessä tottakai! ei noissa mitään vikaa ole, tietenkään en voi vannoa etteikö joskus hajoaisi. pitäisikö tuo ketju vaihtaa joskus? mitään taas en tiedä?
    partanen. net

    aina ei elämä onnistu eka kerralla.

    Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa

    Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
  18. #48
    Lainaa (Rudi11 @ Joulu. 05 2007,15:16) kirjoitti
    Juuri ilmestyneessä Bike Magazinessä (01/2008) oli isojen matkapyörien testi.


    Mulle myytiin Bike 1/2008 luettelonumero, jossa ei ole tuota testia.

    Mika lehti se oikein oli?
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  19. #49
    Lainaa (Hannu59 @ Joulu. 08 2007,06:02) kirjoitti
    Lainaa (Rudi11 @ Joulu. 05 2007,15:16) kirjoitti
    Juuri ilmestyneessä Bike Magazinessä (01/2008) oli isojen matkapyörien testi.


    Mulle myytiin Bike 1/2008 luettelonumero, jossa ei ole tuota testia.

    Mika lehti se oikein oli?
    Oisko "se parempi Bike", eli brittien Bike:
    http://www.bikemagazine.co.uk/

    Isommilta R-kioskeilta saa ainakin. Ja Akateemisesta.
    GS500E -> GPZ500S -> Africa Twin -> Caponord -> R1200GS -> 990SM
  20. #50
    moi.ikävät aavistukseni kävivät toteen tänään kun aloin penkomaan asioita.pyörän ostaja käänsi kelkkansa toiseen suuntaan yllättäen? kaikkea en voi edes tänne kirjoittaa.
    partanen. net

    aina ei elämä onnistu eka kerralla.

    Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa

    Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
  21. #51
    menhä se
    partanen. net

    aina ei elämä onnistu eka kerralla.

    Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa

    Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
  22. #52
    Käy koittaan Suitsat ja sitten mietit. Jee.( tallissa useita erimerkkisiä pyöriä)
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
  23.  
  24. #53
    nonni ensimmäinen tilaus kusi pahasti. kokeilen uudelleen. ei saa sellasia varusteita kun haluan?,tai saa mutta kestäää.
    partanen. net

    aina ei elämä onnistu eka kerralla.

    Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa

    Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12