Terve kaikille orgin lukijoille.
Olen lukenut paljon juttuja täällä, mutta nyt vasta ekaa kertaa kirjoitan itse.
Mennään asiaan. Minuun on iskenyt kohtuu kova pyöräkuume ja pyöräksi olen katsellut Kawasakin Z750 mallia joka sopinee hyvin ensimmäiseksi pyöräksi.
Olen seuraillut käytettyjen pyörien hintoja nettimotossa nyt syksyn aikana ja näyttää siltä että hinnat ovat kuukauden sisällä tippuneet ennestään.
Onko näin syksyisin käytettyjen pyörien hinnat alemmat kuin keväällä vai onko siinä mitään eroa? Siellä joku mainitseekin että nyt syyshintaan, keväällä sitten kalliimpi.
Mutta miten on asian laita?
Kawasaki Z750 -06
www.saapalvelu.fi
Jos nyt on syksy ja hinnat ovat tippuneet entisestään, niin mitenköhän asia on?![]()
Mutta mistä minä voin tietää mitä ne sitten maksavat keväällä.
Ajattelin niin että keväällä kun porukka ostaa ihan kokonaan uusia malleja, eli uusia pyöriä, niin silloin halutaan päästä vanhasta pyörästä nopeasti eroon. Silloin voi olla mahdollista että laittaa kohtuu hyvän hinnan jotta saa nopeasti myytyä.
Kawasaki Z750 -06
www.saapalvelu.fi
pyörän osto kannattaa aina.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Jos minulta kysytään niin syksyllä on suoraan rahalla ostaen halvemmat hinnat. Osa porukkaa on kesän jälkeen kyllästynyt tai rahan puutteessa ja haluavat eroon pyörästä ==> halvemmalla hinnalla se yleensä onnistuu paremmin. Keväällä on enemmän ostajia liikkeellä ja sitä kautta kysyntää enemmän ja hinnat pysyy korkeammalla.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
Syksyyn kallistuu minunkin mielipide. Enemmän kalustoa tarjolla ja kevättä vähemmän ostajia. Luulisin...![]()
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Syksy on aina syksy, sillon kannattaa sijottaa.![]()
Syksylle yksi ääni lisää. Mm. tallipaikan puute, talvisäilytyksen muu hankaluus, ympärivuotinen vakuutus jne. tekee sen, että myyjälle on ihan sama myydä syksyllä vähän halvemmalla.
Tosimies saa salaatista ripulin.
Birra finito propello stoppo.
Kawasaki ZZR 1400 Turbo
Sipoo 260MPH club
jep syksyllä itekkii ostasin. Tosiaan halutaan päästä "vanhasta" pyörästä eroon ensikauden uutuusmallit mielessä ja hinta on alempi kun taas keväällä halutaan silloinkin päästä eroon mutta myynnissä kysyntä on suuri joten voi pyytää kuohkeampaa hintaapyörän osto kannattaa tosiaan aina
![]()
600rr
Jos aikoo ostaa käytetyn pyörän, kannattaa ehdottomasti syksyllä ostaa. Uusia taas saa esim. ylivuotisena sitten kevättalvella, jolloin hinnat ovat matalemmat taas niistä.
Mutta syksyllä kannattaa.![]()
Ducati Monster 696 -08
ex: Cagiva mito -06
Kiitoksia kaikille vastanneille.
Itsekin olin sillä kannalla että syksyllä on todennäköisesti halvemmat käytettyjen pyörien hinnat. Keväällä kun on enemmän ostajia juuri alkavan kauden alkaessa. Syksyllä voit ajaa muutaman kuukauden ja sitten pyörä meneekin jo talliin.
Pitäisköhän sitä tosissaan sitten ostaa nyt syksyllä. Tosin yksi hieno oranssi pyörä ehdittiin jo ostaa pois alta.![]()
Muut oranssit on vielä suht kalliita, ei haluaisi ostaa sitä perus mustaa välttämättä.
Kawasaki Z750 -06
www.saapalvelu.fi
Aha mutta keväällä on uudet mallit![]()
poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
Ainakin mitä itse olen seuraillut niin syksyllä on halvimmillaan kun ajokausi on lopussa, keväällä taas kun ajokausi on alkamassa niin hinnat ovat huomattavasti korkeammalla.
Nyt kuitenkin käsittääkseni puhutaan käytetyistä pyöristä(poku @ Syys. 15 2007,01:37) kirjoitti
.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant
never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
Jos ostaa käytettyä niin syksy on siinä mielessä oivallinen aika että on koko talvi aikaa huoltaa ja laitella pyörää. Uutta ostaessa niin keväällä.
Taivas saa odottaa
Monesta asiasta voi olla montaa mieltä ;) Syksy on hyvä aika myydä pyörä, koska vakuutus+säilytys yleensä maksavat talvellakin, vaikka pyörä ei ole käytössä. Riippuen tietysti vakuutuksen tyypistä ja siitä, onko omaa tallia. Siinä mielessä on rahallisesti se ja sama, myykö pyörän muutamaa satasta halvemmalla syksyllä kuin "normihintaan" keväällä.(2jorma2 @ Syys. 15 2007,00:29) kirjoitti
Toisaalta nämä kulut tulevat siten ostajalle, koska pyörä tarvii yleensä vakuutuksen talvellakin ja sama säilytysdilemma (ja kuljetus jos ei ole ajokelejä...) on sitten ostajalla.
Jos ei pyörää saa syksyllä ihan reilusti halvemmalla, en välttämättä ottais talvikuluja omaan piikkiin... Eli puolikas ääni keväälle käytetyn ostamisessa![]()
tsetoissa mitää vikaa ole...
...kele
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
Ostat sillo ku kuume ei enää hellitä. Tietty kuumetta saa laskettua kun menee maate ja laittaa tyhjän nahkalompakon ottan päälle... Hehe, no joo.
Tietty jos ostat varsinkin käytetyn pyörän ni keväällä sitte sais halvemmalla, ku on taas vuoden vanhempi. Mutta syksyllä ne ovat keskimäärin varmaankin halvimmillaan. Tosin jos jotain tiettyä merkkiä katsoo ni sitte kannattaa tarttua halpaan välittömästi...
ZX-6R 2005 --> GSX-R 1000 K8
Osta vähän ennen kun alkaa oleen semmoset kelit ettei enää pysty ajeleen. Sillon on halvimmat.
Ehdottomasti ..![]()
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Joo, pyörä pitää ostaa silloin kun sopiva osuu kohdalle(miäs @ Syys. 15 2007,03:17) kirjoitti
Tämän hetkisen pelin ostin kesäkuun 1. kuluvaa vuotta, ei ole kaduttanu.
...and music? Well, it's just entertainment folks.
Koeajo vaan voi olla mielenkiintoinen heittää(jarierkki @ Syys. 15 2007,17:06) kirjoitti
Tietysti riippuu hieman pyörän mallista myös. Itse en kuitenkaan ehkä lähtisi työntelemään jollain Rykkösellä tammikuussa.
SDR1290
--me mutkan jälkeen käymme mutkaan vain huomataksemme, että olipas ihan v***n kivaa!--
Täältäkii yks ääni syssylle, elikkä ostaa sillon ku vimoset ajokelit tähteenä, jengi myy mopoja em. syistä ja viel o mahollisuus koeajaa. Ja se jengi myy rahapulassa melki ilmasiks kun kyllästyneitä niihin härveleisiin![]()
maxiskootteri
-Punainen on edelleen väreistä nopein -
Ja onhan sen hienoa/kivaa, kun on mopo jo valmiina tallissa. Saa sitä siten talven mittaan hipelöidä valmiiksi kevään ekoihin lenkkeihin.
Viisas pääsee vähemmällä!
...ja kyllä, syksyllä ilman muuta. Ehtii parit lenkit ajella vielä ja hinkata koko talven seuraavaksi kesäksi.
Keväällä saattaa äkkinäiselle tulla huono ostos, kun on pakko saada pyörä alle nopeasti auringon sulatettua tiet ajokuntoon.
SDR1290
--me mutkan jälkeen käymme mutkaan vain huomataksemme, että olipas ihan v***n kivaa!--
Meinasin laittaa pyörän myyntiin, mutta taidan laittaa vasta keväällä... JOS laitan...
Työkaveri oli myynyt syksyllä pyörää, mutta ei mennyt kaupaksi. Kun kevät koitti laittoi uudelleen myyntiin hieman kovemmalla hinnalla ja meni melkein heti.
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Mikäli kyseessä on suora osto, niin mielestäni kannattaa ostaa ehdottamasti syksyllä. Silloin on ostajan markkinat ja tinkiminen kannattaa.
Itse olen ajatellut pyörän vaihtoa myös syksyllä. Ongelmaksi on muodostunut ettei haluamaani pyörää vm 2004- tahdo löytyä Etelä-Suomen liikkeissä. Onko muita paikkoja seurata kuin Motopalsta, kun oma pitää antaa vaihdossa. Nettimotossa ei ole juurikaan liikkeiden ilmoituksa.
Luultavasti myös liikkeet haluavat varastonsa mahdollisimman pieneksi ennen vuoden vaihdetta. Jokainen pyörä kaupan lattialla kasvattaa tasetta ja aiheuttaa ylimääräistä kulua => sidotun pääoman tuotto laskee. Eli luultavasti myös liikkeissä ovat hanakampia tinkimään syksyllä, kun kysyntä vähäisempää ja firman tulosta ja tunnuslukuja (=myös myyjien bonuksia) pitää saada ylöspäin.
Eli rohkeasti ostoksiile vaan, mutta ei liian innokkaana, että saa ihan oikeasti edullisesti pyörän kotiin.
Rahatukko taskussa ei liene suuria eroja vuodenajoissa; pitää vain löytää ne myyjät, joilla on todella halu myydä pyörä pois ja osata sitten tehdä se oikean tason tarjous. Otetaan taas esimerkiksi tuo XX, joita on tarjolla ympäri vuoden ja Saksasta tulee koko ajan lisää. Markkinoilla pyydellään kaasarimalleistakin jopa kymppitonnin hintoja, mutta nyt syksyllä on halvimmat jo siellä 5000 € paikkeilla ( joka lieneekin se oikea hinta jos pelin haluaa pihalta pois). Saattaapa joku myyjä tarttua vaikkapa 4000 egen tarjoukseen jos setelinippu on pöydällä tyrkyllä...
Syksyllä tietenkin moni haluaa myydä vanhan pyöränsä pois uuden tieltä ja siksi tuota tarjontaakin on enemmän. Keväällä siitä saattaa saada todellakin enemmän, kun ajokiimassa oleva uusi harrastaja maksaa mitä pyydetään ( eivät ole hajulla markkinahinnoista kunhan vain budjetissa pysytään ).
www.motzcari.com
Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05