Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    timo1:n avatar
    Liittyi Sep 2007
    Matkalla jossain Suomessa...
    Onko kukaan teettänyt, tai tehnyt etuteleskoopeille öljynpoistoruuveja? Monissa pyörissä on poistettava koko putki ja yksinkertainen homma tehty kuin kertakäyttötavaraa silmällä pitäen: Eli kun vaihdat öljyt vaihda samalla stefat ja liukuholkit. Mutta jos haluaa vaan kokeilla vaimennukseen eri vaihtoehtoja öljyä vaihtamalla, tai eri öljylaatujen pysyvyyttä vaimentimen sisällä, niin tollanen tyhjennysproppu olisi aika asiallinen.
    Muutoinkin jos tuollaista tyhjennysruuvia vielä käytettäisiin, olisi se etupää varmasti paremmassa kunnossa kaikilta osin. Tulisi varmaan vaihdettua ne öljytkin aikoinaan, eikä vasta sitten, kun todella saa suorittaa sen koko maratonin.
    Noi etupään öljyt kun tuppaa menemään jo parissa vuodessa sellaiseksi, ettei niitä erota enää savivellistä muu kuin se paikka missä ovat.
    GHOSTWRITER
  2. #2
    joissain vanhemmissa pyörissä noita onkin, esim dominaattorissa. On muuten maailmanhelpoin öljynvaihto. 10-15 minuuttia ja öljyt vaihdettu.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  3. #3
    timo1:n avatar
    Liittyi Sep 2007
    Matkalla jossain Suomessa...
    niin. Kyllä sen tiedän että niitä on useissa pyörissä. Mutta kysymys onkin lähinnä siitä, että olisiko kukaan jälkikäteen niitä tehnyt. Eli vähän kait "tietämättömyyttäni" ja salaa udellut oliko onnistunut ekalla kerralla microfichien kuvien perusteella poratut reiät..
    GHOSTWRITER
  4. #4
    Siis muutama asia mitä voisi tulla takaisin etuteleskooppien tyhjennysruuvien lisäksi:
    Keskiseisontatuki
    Rasvanipat swingin ja linkkujen laakereihin
    Taivas saa odottaa
  5. #5
    Lainaa (timo1 @ Huhti. 13 2008,18:45) kirjoitti
    Onko kukaan teettänyt, tai tehnyt etuteleskoopeille öljynpoistoruuveja? Monissa pyörissä on poistettava koko putki ja yksinkertainen homma tehty kuin kertakäyttötavaraa silmällä pitäen: Eli kun vaihdat öljyt vaihda samalla stefat ja liukuholkit.
    ...
    Tuotanoin, eikös ne öljyt voi valuttaa sieltä haarukasta pihalle ihan sen ylätulpan kautta ilman että liukuputkia irroittaa toisistaan? Täten säästyisi stefojen vaihdolta ja öljynvaihtotyö helpottuisi yhden askeleen verran. Toki oma vaivansa on putkien irroittamisessa.

    Vaihtoehtoinen menetelmä: "Suurimman osan" öljyistä voisi vaihtaa ylätulpan kautta myös pitkällä letkulla varustetulla öljyruutalla putkien ollessa vielä paikallaan.

    -Jay
    Sota on rauhaa. Vapaus on orjuutta. Tietämättömyys on voimaa.
  6. #6
    Lainaa (jayr_86 @ Huhti. 13 2008,19:18) kirjoitti
    Lainaa (timo1 @ Huhti. 13 2008,18:45) kirjoitti
    Onko kukaan teettänyt, tai tehnyt etuteleskoopeille öljynpoistoruuveja? Monissa pyörissä on poistettava koko putki ja yksinkertainen homma tehty kuin kertakäyttötavaraa silmällä pitäen: Eli kun vaihdat öljyt vaihda samalla stefat ja liukuholkit.
    ...
    Tuotanoin, eikös ne öljyt voi valuttaa sieltä haarukasta pihalle ihan sen ylätulpan kautta ilman että liukuputkia irroittaa toisistaan? Täten säästyisi stefojen vaihdolta ja öljynvaihtotyö helpottuisi yhden askeleen verran. Toki oma vaivansa on putkien irroittamisessa.

    Vaihtoehtoinen menetelmä: "Suurimman osan" öljyistä voisi vaihtaa ylätulpan kautta myös pitkällä letkulla varustetulla öljyruutalla putkien ollessa vielä paikallaan.

    -Jay
    Joo, tuo vaihtoehtoinen menetelmä ei ole huono.
    Olen menestyksellä soveltanut myös kytkin ja jarrunesteisiin, joissa on helpohko imaista neste säiliöstä, ja olen sen tehnyt peräkkäin usiamman kerran,.
    Sitä nestettä ei kuitenkaan voi/kannata säilyttää pitempiä aikoja siinä pullossa.
    An adventure is incompetente without the Explorer
    Triumph Tiger Explorer 1200
    Triumph Tiger 1050 (35K)
    Triumph Legend TT (40K)
    Japseja...
    MZ ETZ
  7.  
  8. #7
    Koneistajana voin todeta että helppo homma, edellyttää että putkesta löytyy riittävästi materiaalia.
    Suzuki V-Strom 1050XT