Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 56:sta
  1. #1
    Millä liimalla saisin liimattua styroxia? Tarkoitus olisi siis liimata levyä toiseen. Suoria pintoja siis. Monet tehokkaat liima tuntuvat liuottavan pinnan kuopalle ja pilaavan siten koko homman. Mikä on se oikea liima?






    Kyllä, tämä liittyy moottoripyöriin.
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  2. #2
    Joskus olen tämmösellä liimannut onnistuneesti styroksia

    CASCOL POLYURETAANILIIMA 1809
  3. #3
    Uretaanilla, ihan pillivaahdolla siis, laitoin harkko seinälle styroksilevyjä. Laajenee kyllä, että ihan "tiukkaa" saumaa ei saa. Mutta halpaa, helppoo, ja pitää yllättävän lujaa.



    "For a 1,600MW (nuclear) unit, that means a construction cost of up to €5.6bn. We see very little prospect of these costs falling and every likelihood of them rising further."
    -Citigroup Global Markets, 2010
  4. #4
    Melkeinpä paras liima on UHU POR. Se on vartavasten tätä käyttöä tehty kontaktiliima. Allekirjoittaneella paljon kokemusta lennokkipuolella. Sitä saa mm. Bauhausista ja lennokkialan liikkeistä.

    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

    ZZR 1400 2014
  5. #5
    Rakennusliimaa,saa tuubeissa,sikaa kannattaa kokeilla,riippuen tietysti määristä, pinta-aloista ja käyttötarkoituksesta?
    -on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-

    -Casere weold Creacum ond Caelic Finnum-
  6. #6
    Myös kuumaliima käy.
    "Tavara tykkää, että sitä käytetään."
    -Ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantainen
  7. #7
    Erikeepperi pitää kuin tauti huokoisissa pinnoissa eikä sulata styroxia...
    Säälin saa lahjaksi, kateus pitää ansaita!
  8. #8
    Lainaa (Proffa @ Marras. 30 2007,13:00) kirjoitti
    Erikeepperi pitää kuin tauti huokoisissa pinnoissa eikä sulata styroxia...
    Vaan ei tykkää kosteudesta Saman näköistäkin viiliä Eri:llä kyllä on, mutta olikos se nyt just tota rakennus- tai puuliimaa, joka siis on about vastaavaa, mutta kosteuden kestävää
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  9. #9
    äänestetään polyuretaani puuliimaa, siis tätä "erikeepperi pullo lajia". http://www.rakennuskemia.fi/?Info=T....&page=2
    Tottakai sika, yms rakenneliimalla menee kiinni mikä vaan, mutta "puuliima" on kiva levittää esim pensselillä isolle pinnalle.
  10. #10
    Ääni kuumaliimalle
  11. #11
    Heips,

    Minkä kokoinen se sinun liimattava pita-ala on?

    Mulla on paljon kokemusta liimata styroxia. Tuo uretaaniliima on yksi vaihtoehto, mutta sen kuivumisaika on ihan jotain muuta, kuin UHU POR:n.

    Erikeeperia tai sen kaltaisia ei kannata käyttää, jos on muovi vastaan muovi pinta. Sen kuivuminen sieltä sisältä on todella hidasta. Vaatii korkean lämpötilan, että veden saa pois sieltä sisältä muovi vastaan muovi pinnoilla. Jos taasen olet tekemässä puu tai keramiikka vasten styroxia, Erikeeperia (PVA-liima) parempaa liimaa ei ole olemassa.

    Epoxiliima on sitten se seuraava vaihtoehto, jolla styroxi pysyy oikeasti kiinni muovi vastaan muovi pinnalla. Mutta silti suosittelen UHU POR:ia.

    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

    ZZR 1400 2014
  12. #12
    Laadukas kakspuoliteippi jos pintaa ei ole paljoa ja ohutta/kevyttä styroksia.Eli ei mitään 50mm paksua.
    Pitää yllättävän hyvin!
  13. #13
    Varma valinta; Ohut palko uretaania ettei käy laajeneen liikaa. Unohda kuumaliimat ja erikeepperit ym paskakonstit.
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
  14. #14
    Lainaa (TunturiTT @ Marras. 30 2007,11:31) kirjoitti
    Kyllä, tämä liittyy moottoripyöriin. *
    Jahas. Muotin askartelu Psyko-Guzzin katteisiin alkanut
    <br />
  15. #15
    Eikö Sikaflexikin ajaisi tuossa tapauksessa taas kerran asiansa ihan hyvin? Uretaaniliima on ainakin hyvä.
    Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

    " Been there, wrecked that... "

    En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!

    The more I learn about women, the more I love my motorcycle
  16. #16
    Lainaa (Samiv @ Marras. 30 2007,17:49) kirjoitti
    Lainaa (TunturiTT @ Marras. 30 2007,11:31) kirjoitti
    Kyllä, tämä liittyy moottoripyöriin.
    Jahas. Muotin askartelu Psyko-Guzzin katteisiin alkanut
    Muottia hyvinkin.

    Rakentelin tuossa kuumalankaleikkurin ja varasin työhön soveltuvat hiomavehkeet. Hommasin nyt kuumaliimapyssyyn muutaman puikon, kun se soveltuu käyttönopeutensa puolesta tuolla kylmässä työskentelyyn. Tahtoo noilla liuottimensa haiduttavilla liimoilla olla pitkä kuivumisaika Kaksipuolinen teippi sopisi testailuun ja sellaiseen tuossa hommassa, mutta ei ole mallineessa pitemmän päälle riittävän luja ratkaisu.
    Olisin kernaasti ostanut UHU POR:ia tai Cascon sitä tiettyä liimaa, jonka joku jo päivällä mainitsi, mutta kaupoissa joissa pääsin tänään pyörähtämään, ei niitä ollut. Valehtelematta 30 eri Cascoa ja kahtakymmentä kontaktiliimaa kyllä löytyi, mutta ei sitä 18 jotain rakennusliimaa
    No siirryn talliin kokeilemaan. Kyselen ja kokeilen sitten uudestaan, jos ei toimi.
    Kiitos kaikille vastanneille.
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  17. #17
    Lainaa (whosia @ Marras. 30 2007,11:54) kirjoitti
    Uretaanilla, ihan pillivaahdolla siis, laitoin harkko seinälle styroksilevyjä. Laajenee kyllä, että ihan "tiukkaa" saumaa ei saa. Mutta halpaa, helppoo, ja pitää yllättävän lujaa.
    Ja kun hieroo levyjä toisia vasten rikkoo pullouretaanin laajenevat kuplat uretaanivaahto muuttuu erittäin lujaksi liimaksi. Ei tartte turskauttaa kuin pisara niin pitää kuin kuppa töölössa
    a
    BMW R1200RS
    Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
  18. #18
    Pelkällä asetonillahan styreeniä pystyy liimaamaan.
  19. #19
    Olen kokeillut asetonia, isommilla pinnoilla väliin jäänyt asetoni tahtoo jatkaa liuottamista ja saa aikaan irrallisia kohtia.
    Kokeilin eilen myös spraylakkaa suhaus ja äkkiä pinnat kiinni. Liuottaa hivenen liikaa, mutta toimii.

    Äsken sain loistoidean, joka toimi myös käytännössä-> Liimapyssyllä tursottaessa, alkupään makkara alkoi jo kangerrella (liekö syynä viiden asteen pakkanen tallissani ), joten pyssy oli kuopattava ideana. Otin sen sijaan kolme liimapuikkoa ja asettelin ne pienelle teräslautaselle. Kuumensin liiman sulaksi kuumailmapuhaltimella. Kun liima oli notkeaa, kaapaisin sitä pakkelilastalla styroxille. Pinnat kiinni toisiinsa ja voilá!! Koko pinta-alalta kiinni liimaantuneet routastyroxlevyt. Ja on muuten tiukassa..



    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  20. #20
    Hyvä oivallus Taas oppi tänäänkin jotain uutta kikkaa. Vielä kun muistaisi kaikki tollaset hyvät kikat sillonkun niitä tarvii
  21. #21
    Saako udella, että minkälaista muottia ja mihin käyttöön pyörässä?

    Mitä materiaaleja olet ajatellut käyttää muottiin ja mistä varsinainen kappale?

    Ajattelin nääs, jos voisin asiaa konsultoida, koska allekirjoittaneella sattuu olemaan kokemusta lenstikan muoteista ja valmistamisesta. Ei tarttis hakata päätä kiveen niin kauhian paljon.

    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

    ZZR 1400 2014
  22. #22
    Lainaa (Masa @ Joulu. 03 2007,02:17) kirjoitti
    Saako udella, että minkälaista muottia ja mihin käyttöön pyörässä?

    Mitä materiaaleja olet ajatellut käyttää muottiin ja mistä varsinainen kappale?

    Ajattelin nääs, jos voisin asiaa konsultoida, koska allekirjoittaneella sattuu olemaan kokemusta lenstikan muoteista ja valmistamisesta. Ei tarttis hakata päätä kiveen niin kauhian paljon.

    Katteita tuosta syntyy. Kunhan saan nuo mallineet valmiiksi, maalaan ne ja vahaan. Siihen Gelcoat ja lasikuitua, niin että jäykkyys riittää. Tämän jälkeen poistan (=tuhoan) mallineen muotin sisältä ja puhdistan sekä vahailen muotin, jonka jälkeen sen pitäisi olla valmis Gelcoatin, hartsin ja kuidun kanssa läträämiseen.

    Onko hyviä vinkkejä irroitusaineeksi ja vahaksi? Viime keväänä vahasin seitsemän/kahdeksan kertaa kovalla venevahalla ja muotti oli kappaleessa kiinni kuin tauti!! Sain taltata palaset irti. Onneksi oli kipsirunkoinen kopiomuotti. Mikä (edullinen) aine toimii parhaiten Gelcoatin kanssa?
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  23. #23
    Lainaa (TunturiTT @ Joulu. 03 2007,07:29) kirjoitti
    Katteita tuosta syntyy. Kunhan saan nuo mallineet valmiiksi, maalaan ne ja vahaan. Siihen Gelcoat ja lasikuitua, niin että jäykkyys riittää. Tämän jälkeen poistan (=tuhoan) mallineen muotin sisältä ja puhdistan sekä vahailen muotin, jonka jälkeen sen pitäisi olla valmis Gelcoatin, hartsin ja kuidun kanssa läträämiseen.

    Onko hyviä vinkkejä irroitusaineeksi ja vahaksi? Viime keväänä vahasin seitsemän/kahdeksan kertaa kovalla venevahalla ja muotti oli kappaleessa kiinni kuin tauti!! Sain taltata palaset irti. Onneksi oli kipsirunkoinen kopiomuotti. Mikä (edullinen) aine toimii parhaiten Gelcoatin kanssa?
    Epoksi vai polyesteri? Esim. kevrasta saa muistaakseni "mold release" kovavahaa. Sillä on lähtenyt _aina_ irti hienosti, polyesteri nyt irtoaa helposti vaikka vahaisi vain kerran muotin.

    Frekote irroitusaine on kanssa hyvä, mutta ei toimi vissiin kaikilla pinnoilla, monta muottia tuhoutunut sen takia. Välillä taas osa lähtenyt irti melkein kääntämällä vaan muotti ympäri! Riippuu aika paljon pinnasta, jos muottiin vedetty hiontaväri, niin en käyttäisi frekotea, ainakaan sitä spray versiota. Paras tulee kun vetää ensin frekoten ja sitten 2 kertaa varmistukseksi ton vahan.

    Frekote tais olla 20 ja vaha 20.

    Oot siis tekemässä katteita ja muottina lasikuitu muotti? Alipaineella vai käsin? Fotoja? Eipä näy pal enään noita projekteja, missä itse duunataan katteet. Tusinakama virityksiä ihan liikaa



    DUCATI is just the Italian word for Harley.
  24. #24
    uretaani eristyslevy kestää paremmin noita liukkareita. Eli jos vielä mahdollista niin vaihda materiaali siihen. Tuon styroksin kanssa tulee ongelmia kun yrität saada hyvän pinnan... Ensin paljon lateksi maalia sitten vasta voit alkaa paklaamaan ja sitten maalit pintaan ja vahaus. Uretaani kestää suoraan hartsia ja voit kätevästi hartsilla tehdä pinnan kovetuksen ja sitten pakkeloinnin, hionnan ja maalauksen, eikä missään vaihessa tarvii murehtia jotta tuleeko pohja kestämään styreenin.. Itselläni alkaa projektin kuituosien suunittelu tammikuussa ja itse aion käyttää uretaani levyä...
  25. #25
    Motskarin osat kannattaa tehdä epoxi-hartsisysteemilla. Se kestää paremin iskuja ja ei ala ajanmittaan haurastumaan, kuten polyesteri-tyyppiset hartsit. Sen korjattavuus on myös helpompaa. Tällä samalla epoxihartsilla voi valmistaa niin lasi- kuin hiili- sekä aramidikuituiset osat. Hillen kanssa vaan käsilaminointi ei tuota rakenteellisesti niin nyvää jälkeä, kuin lasilla. Hiilen kanssa tarvitsee lähes aina käyttää painemuottia (ali- tai ylipaine), jotta ilmahuokoset saadaan pois kudoksien risteyksestä. Hiilellä on sellaine perkeleellinen ominaisuus "juoda" enemän hartsia, kuin mitä on tarvis. Lasilla taasen saavutetaan käsinlaminoiden se optimi suhde, jolla laminaatista saadaan pitkäikäisin. Esim. lentokonekäytössä se suhde tilavuudessa on 60 % liimaa ja 40 % lasikuitua.

    Muotin irroiusaineena kannattaa käyttää esim. juuri Kevrasta saatavaa tarkoituksen mukaista muottivahaa ja sen päälle kalvo polyvinyylialkoholia. Muottivahaa tehdään 5-7 kerrosta, jokaisen vahauksen välille 1 päivä kuivumiseen. Vuorokauden jälkeen kiilloitus ja uusi kerros...

    Polyvinyylialkoholi on vesiohenteinen kirkas neste. Se laimennetaan veteen (1/5) + 5...10 % isoprapanolia. Tällä käsittelyllä, ihan vaan puhtaalla kankaalla levittämällä saadaan kirkas kalvo, jonka päälle voi jopa maalata tulevan kappaleen pintavärin ja kuviot.

    Olen usein maalannut valmiiksi vahatun ja Polyvinyylialkohli-käsitellyn muotin ihan tavallisella akryyliautomaalilla. Sen maalaamisen kanssa pitää noudattaa hyvin ohuita kerroksia. Lopuksi se maalipinta vedetään ruiskulla törkeän appelsiinipinnaksi, jossa on suorastaan kuivaa maalisumua. Laminointi tarttuu siihen pintaa kuin tauti, eikä sitä välttämättä tarvitse maalata enää uudelleen. Epoxihartsin joukkoon kannattaa lurauttaa muutama pisara samaa väripastaa, jolla aikoo tehdä perusvärin katteeseen. Tikkurilan maaleja myyvät kaupat myyvät ihan sitä samaa sävytysainetta, jolla esim. sisämaalit sävytetään ihan pieneen omaan purkkiin. Itselläni on monenlaisia värejä "pilttipurkeissa"

    Jos tekee ison muotin siinä kannattaa optimoida kustannuksia. Epoxi on niin kallista, että liimana kannattaa käyttää vinyyliesterihartsia. Sillä on lähes epoxin kaltaiset ominaisuudet, mutta ei maksa niin paljon. Muotin pinta kannatta, kuten jo mainitsitkin, käsitellä aluksi Gelcotella. Sillä saadaan kankaalle etäisyyttä pintaan sekä poistettua pintakuplat. Sen knassa kannattaa vaan olla varovainen, ettei sitä tökötä liikaa jyrkkiin mutkiin muotissa. Se kun ei ole se aine, joka lujittaa muotin.

    Tuikkaa mulle YV:nä viestiä, jos kiinnostaa saada jeesinkiä homman kuntooonsaamisessa.





    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

    ZZR 1400 2014
  26. #26
    Ai niin, unohtu sanoa pari varoituksen sanaa Frekote-tuotenilellä myytävästä irroitusaineesta. Se on helvetin myrkkyä ihmiselle. Sille altistuminen alkaa ekaksi särkeä päätä ja sitten tulee ne muut oireet... Parempi pysyä erossa siitä aineesta, ainakin minun mielestäni.

    Lisäksi se tuhoaa muottivahan sen alapuolelta, eikä sen päällekään voi tai kannata vahata. Sen ensimmäisen kerran kun kokeilin laittaa Frekotea kopioitavaan muottiin, tein itselleni tupla työn, kun kappale ei irronnut hajottamatta muotista.

    Siis Frekote ja vaha ei ole hyvä yhdistelmä.

    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

    ZZR 1400 2014
  27. #27
    No, en usko että lasikuiturakenteen haurastuminen pääsisi yllättämään, sillä on ollut tapana tehdä joka keväälle joka tapauksessa uudet osat
    Kyllä se edelleen tulee olemaan käsinlaminoitua lasia ja polyesterihartsia. Noilla on yksinkertaisesti niin hyvä saatavuus ja niiden kanssa pelaaminen on jo tuttua. Painon kannalta on ihan sama mitä ainetta taka- ja sivukatteet ovat, jo pelkkä pyöräni pannu painaa 60-70 kiloa, joten parin sadan gramman laihdutukset kuorimuoveissa eivät tunnu missään.

    Vaan mistä saan sopivia myrkkyjä täältä Keskeisestä Suomesta? Ei ole oikein käyntiä etelässä..
    Eli edelleen peräänkuulutan vähintään yhtä hyvin toimivia budjettiratkaisuja.
    Mistä tuota polyvinyylialkoholia saa? Kuulostaa juuri hyvältä ainekselta.
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  28. #28
    Lainaa (Masa @ Joulu. 04 2007,05:53) kirjoitti
    Muotin irroiusaineena kannattaa käyttää esim. juuri Kevrasta saatavaa tarkoituksen mukaista muottivahaa ja sen päälle kalvo polyvinyylialkoholia. Muottivahaa tehdään 5-7 kerrosta, jokaisen vahauksen välille 1 päivä kuivumiseen. Vuorokauden jälkeen kiilloitus ja uusi kerros...

    Polyvinyylialkoholi on vesiohenteinen kirkas neste. Se laimennetaan veteen (1/5) + 5...10 % isoprapanolia. Tällä käsittelyllä, ihan vaan puhtaalla kankaalla levittämällä saadaan kirkas kalvo, jonka päälle voi jopa maalata tulevan kappaleen pintavärin ja kuviot.
    Melko hidasta hommaa, jos venailet päivän joka vahauksen välissä Ite oon aina vahannut 4 kertaa ja kaikki putkeen.. aina on lähtenyt hienosti irti. Tosta polyvinyylialkoholista en oo kuullutkaan, täytyykin kokeilla seuraavaksi, kun saa inspikset taas näihin hommiin.

    En tosiaan itsekään suosittele tota Frekotea, vittumaista kun saa aina jännittää, että irtookohan se nyt vai ei. Jos ottaa muotin esim. polyeteeni katteista tai metallista, niin sillon toi frekote ainakin pelaa hienosti. Kyllä sen frekoten pinnan pystyy kevran mukaan korjaamaan vahalla ja itse oon kanssa korjaillut / varmistanut vahalla monta kertaa. Gelcoat ja maalatuille pinnoille vetäisin kyllä pelkästään vahan 4 kertaa.. irtoaa varmasti.

    Eikös pyöräkaista käyttänyt pelkästään frekotea? Lukeekohan vielä tätä foorumia..

    Voihan sieltä kevrasta tilata sitä vahaa, samalla pari pönttöä niin riittää aika moneen osaan.
    www.kevra.fi



    DUCATI is just the Italian word for Harley.
  29. #29
    Tuota Polyvinyylialkoholia kannattaa kysyä Reichold Oy:sta Espoosta. Ne toimii tukkurina kaikille suomen myyjille, kuka myy polyesteri-pohjaisia zydeemeja. Olen itsekin sieltä tiedustellut kaikkea...

    Joo, kyllä mä myönnän. lentokonelaatua vaativalle on sitten ne omat aineet. Yritin vain kertoa, miten ja mitä materiaaleja käytetään, kun tehdään kestävää ja laadukasta laminaattia.

    PS. se hartsiin sekoitettava pigmentti toimii myös polyesteripohjaisissa hartseissa.

    PSS. Sitä polyesterihartsia ei ole ainakaan pääkaupunkiseudulla tarvis käyttää muuhun, kuin veneen tekoon. Se Vinyyliesteri on nykyään melkein kaikkien kunnollisten hartsi-mönjäliikkeiden valikoimissa. Se ei maksa juurikaan enempää, kuin polyesteri, mutta sillä saa aikaan parempaa laminaattia. Niitä liikkeitä, jotka myy Vinyyliesteriä on sitten googlen mukaan jo aika monta.

    tekemisen iloa toivotellen,

    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

    ZZR 1400 2014
  30.  
  31. #30
    Lainaa (Masa @ Joulu. 05 2007,02:11) kirjoitti
    Tuota Polyvinyylialkoholia kannattaa kysyä Reichold Oy:sta Espoosta. Ne toimii tukkurina kaikille suomen myyjille, kuka myy polyesteri-pohjaisia zydeemeja. Olen itsekin sieltä tiedustellut kaikkea...

    Joo, kyllä mä myönnän. lentokonelaatua vaativalle on sitten ne omat aineet. Yritin vain kertoa, miten ja mitä materiaaleja käytetään, kun tehdään kestävää ja laadukasta laminaattia.

    PS. se hartsiin sekoitettava pigmentti toimii myös polyesteripohjaisissa hartseissa.

    PSS. Sitä polyesterihartsia ei ole ainakaan pääkaupunkiseudulla tarvis käyttää muuhun, kuin veneen tekoon. Se Vinyyliesteri on nykyään melkein kaikkien kunnollisten hartsi-mönjäliikkeiden valikoimissa. Se ei maksa juurikaan enempää, kuin polyesteri, mutta sillä saa aikaan parempaa laminaattia. Niitä liikkeitä, jotka myy Vinyyliesteriä on sitten googlen mukaan jo aika monta.
    Täytyykin kysästä tuolta, myykö siis ihan yksityisille pienissä erissä?

    Itse käytän epoksia, polyesteri kelpaa ainoastaan muotteihin.

    Sorry offtopic..

    Sain jostain inspikset hetkeksi ja kävin ottamassa hussen magneetonkopasta lasikuitu muotin (metallia). Kerran vahasin SIMONIZ carnabau autovahalla, kun kevran vaha oli loppu ja irtosi erittäin hienosti, aikaa meni about tunti + kuivumisajat.

    Nyt sitten tuttu hiilikuitu + Kirkas epoxi gelcoat + SP115 epoksi + alipaine. Jos löydän vielä inspikset itse osan tekemiseen. Tähän onkin nyt hyvä testata tota polyvinyylialkoholia..

    Minkäs verran 600g hiiltä piti laittaa, että saa 3mm paksuuden? Ei muista enää..

    EDIT: Frekotea näyttää olevan tehty erikseen gelcoat pinnoille, eli Frekote FRP.. sitä voisikin testata kanssa.



    DUCATI is just the Italian word for Harley.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen