Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
    Eli pitäisi saada SV:n katteet sutattua auttavasti väriin. Taloyhtiöstä ei askartelutilaa löydy ja pyöräkellarin myrkyttämisestä tulee takuuvarmasti palautetta.

Olisiko tiedossa jotain paikkaa jossa voisi katteisiin vetää kohtuullisen pölyttömässä ja lämpimässä tilassa pohjamaalit, pintavärin ja lakat?

Ennen oli omasta takaa tila tehdä, mutta eipä ole oikein enää mahdollisuutta.. Ideoita ja ehdotuksia otetaan vastaan.

Varasuunnitelmana on tehdä kevyt "maalauslaatikko" jolla saa hyvin maalin "pölyämisen" kuriin, mutta silti tulee melko kovat katkut maalauksesta.
    kai ne vois edullisesti vetää maalaamossakin..
    ota vaikka yhteyttä..
    -Pasi-
    Lainaa (Myltsi @ Joulu. 03 2007,16:55) kirjoitti
    kai ne vois edullisesti vetää maalaamossakin..
    ota vaikka yhteyttä..
    -Pasi-
    Maalaatko katteita?
    F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
    kyllähän niitä katteitakin tulee maalailtua,jos vaan tarvetta on.. ihan normi maalauksia,en kynäruisku oikein pysy lapasessa..
    Itse taidan pitäytyä "tein itse ja säästin" ja "tein itse ja nyt hävettää" linjalla.

Kysymys: onko sähköisistä maaliruiskuista muuhun kuin aidan maalaukseen? Tekisikö niillä katteille jotain? Ei tulisi sitä paineaineen käryä ja se taas helpottaisi maalausta.

t.Ville
    Lainaa (Kyytsis @ Joulu. 21 2007,19:43) kirjoitti
    Kysymys: onko sähköisistä maaliruiskuista muuhun kuin aidan maalaukseen? Tekisikö niillä katteille jotain?
    Juu tekee, [VAHINKOA]. Käyttäkää ihmeessä ammattilaisia, kun sellaisiakin on olemassa.

Serkku-poika kävi taannoin lakkailemassa Espoonkaupungin Nikkarinverstaan maalaamossa. Tästä jo muutama vuosi aikaa mutta ainakin verstas näyttää olevan vielä toiminnassa. Kliks verstaalle
    Verstas on pääasiassa puutöille ja en tiedä maalaamon tasoa tarkemmin... Homma toimii niin että maksat käyttetystä ajasta.

Olen itse taannoin kokeillut sellaista halpaa sähköruiskua enkä sillä kokemuksella voi suositella katteiden maalaamiseen. Paras on ilmaruisku mutta myös spray kannuillakin voi saada (huom. taitava ja kärsivällinen kaveri) säädyllisen näköistä.

Idea maalauslaatikosta voi toimia, jos pystyt rakentamaan siihen toimivan ilmanvaihdon ja a2-tason aktiivihiilisuodatus poistoilmalle vähentää hajuhaittoja tehokkaasti.

Onnea yritykseen
    -- No sehän on se kaikkien Ninjojen isoäiti!!! -- GPZ 900R

-- ZZR kärpänen -- ZZR 600R -> Myyty!

-- Ihka oikea wannabee reisseri -- ZX 6RR

-- Voe vehnä mikä kiksutin -- GSX-R 750
    Lainaa (Kyytsis @ Joulu. 21 2007,19:43) kirjoitti
    Kysymys: onko sähköisistä maaliruiskuista muuhun kuin aidan maalaukseen? Tekisikö niillä katteille jotain? Ei tulisi sitä paineaineen käryä ja se taas helpottaisi maalausta.

t.Ville
    voi olla noin kohtalaisia jotkut yberkalliit, halvimmat ei muuhun kun piha-aidan maalaukseen punamullalla. Jälki ja ennenkaikkea se ääni on karmiva.
    Halpis valovirtakompura noin parinkympin säiliöllä 80-100ekee+bilteman vedenerotin 9e+letku+maaliruisku 20-xxx ekee. Maali+kovete+ohenne (mopoon ei kuiteskaan tarvii kun deseissä mitattuna aineita). Miranoolit ja rautakauppojen purkit kantsii unohtaa suosiolla kun niistä ei ole kun harmia. Maalaus "nopeasti" niillä voi olla kivan hieno, mutta tuloksena on pehmeä pinta joka ei kummaista kestä naarmuutumatta.
    www.automaalit.net
    Sellaisia "paikkamaalaus" pikku ruiskuja jossa on pieni ilman tarve ja siisti ohut jälki eli siis pienet suuttimet vois olla kova sana.Clas olsonista joskus sai halvalla. Näillä voisi jo päästä samaan kärymäärään hitaasti maalaten kun kilikalipurkilla.

Kun setti on kunnossa, niin maalaus silloin tällöin on jopa hauskaakin. Hyvää jälkeähän ei saa kun harjoittelemalla, mutta aina ei kannata mennä perä eellä puuhun.

Maallahan maalataan perinteisesti keväällä ulkona, jotain raksamuovi telttaa vaativampiin juttuihin voi toki viritellä.
    Kaikessa suljetussa tilassa tapahtuvaan suihkutukseen kannattaa oikeasti hommata ensiksi joku parempi merkki hengityssuojain, myös sprei hommiin.

nm. harrastava, ei ammattilainen.
  9.  
    juu,ei muuta kun onnea vaan joka maalarille jotka itse maalailevat.. kilinkolin pullot käteen vaan ja pintaa vetämään.. jos halavalla haluaa..
    älä nyt hyvä mies siihen sähköruiskuun koske.. vedä vaikka sillä paukkupullolla ennemmin jos nyt jotain väriä halut ladata niihin katteisiin..