Moro
Onko kenellähään tietoa, löytyykö 929 Bladeen valmista pulttaa kiinni sarjaa, vai pitääkö tässä tosiaan alkaa itse tekemään kaiken.
Riittääkö Bladen omat suuttimet miten pitkälle komentajan ja teclusion kanssa rikastuttamaan, vai joutuuko hommaan toiset ruiskusuuttimet.
Tarkoitus olisi jatkaa jokunen vuosi sitten alkanutta XX:än ahtamista, mutta eri mopolla ja paremmalla likviditeetillä tjsp.
Enkä osta Busaa , ainakaan ihan heti. Eikä kiinnosta et miks noin pientä konetta ahtamaan.Tässä ei ole järjellä mitään tekemistä.
CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
Koitin löytää viaberin ja MC-xpressin sivuilta infoa koska MUISTELIN että 929:iin olis ollu paketti olemassa mutten löytäny. Ainakaan 954:een ei ollu, siitä olisin ollut itsekin kiinnostunut..
Mitälietapahtunut mutta viaberin sivuilla ei puhuttu turbottamisesta enää mtn.
Onnea yritykseen!![]()
![]()
---ÄLÄ ota kesäkissaa!!!---
jossain joku väitti muistaakseni, että originaalisuuttimet riittäs 200heppaan.
ton mallin blade ei siitä ole kovin hyvä, koska sylinteriryhmä on kiinteä lohkoon. ei voi porata uusille männille, tai vaihtaa sylinteriryhmää. Lisäksi noin 'uuteen' on ne saastejutut.
en ole kanssa nähnyt ikinä 929/954 turboa. johtuneeko siitä, että ahtoaihioiksi valitaan yleensä jo valmiiksi tehokas, esim XX, busa tms. lisäksi noi bladet on melko lyhyitä, joten menee älyttömäksi keulimiseksi jos lisätehoa on reippaammin.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Jep
Ei varmasti mikään ihanne mopo ahtamiseen,
jep enkä tosiaan ole netistä löytänyt valmiita sarjoja, joten tässä olisi talvelle näprättävää.
tarkoitus olisi pysyä hivenen alle 200hv, mutkaakin olen sillä silmällä nyt tutkaillu, joten tuo suuttimien riittävyys olisi iloinen asia.
Saasteista viis, en ole sitä leimaamassakaan.
Joten jatketaan miettimistä ja osien etsimistä.
CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
Jos suuttimet riittävät vaparikäytössä esim. 200 heppaan niin ahdetussa ne käyvät pieniksi jo aikaisemmin. Muutenkin voisi olla moottorin hengen ja terveyden kannalta turvallisempaan mitoittaa bensanjakelu niin että kakkua varmasti riittää joka tilanteessa.(jaket @ Marras. 28 2007,16:03) kirjoitti
Jatketan siis edelleen tehojen etsintää, ensi suvea silmällä pitäen.
Saatan että korpee, rapakon takaa saa Busaan pulttaa kiinni sarjoja alle 3000€ nykyisellä dollarin kurssilla. *
No niin taas kävi niin ,että kaasujen kanssa jatketaan vielä kevääseen. Kokeillaan suuttimen suurentamista 20:stä 36:seen, ja tilataan penkkiin aika.
Olipa tosiaan minisuuttimet (14,16,18,20), tuossa kaasusarjassa mukana ,kun tilasin menneenä suvena."NX EFI Boosteri paketin".
Johan se oli XX:kin rivakampi 34:lla suuttimella ja itse kasatuilla osilla, joten eiköhän blade saada myös parempaa menoon.
ihmettelen vain näitä kotomaisia hintoja, kun pullon lämmitin maksaa yli 80€ ja rapakon takaa tilattuna saa alle 40€ posteineen.
Eli laitetaan järempää suutinta ja jos tämä ei auta,
niin pakkohan se on tosissaan alettava tilaaman isonrapakon takaa osia ylimääräseen paineiden kasvattamiseen
CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
niissä on joku kovacromi, voi tietty pinnoittaa, mutta koska kone on ylikoko porattu jo 929:sistä, tarkoitan siis, että 954 on porattu 929:sistä, joten 954:sen sylinterien väliset tilat on jo kortilla.
929:sin voi porata varmaan 954:seksi, mutta pitäs pinnoittaa sylinterit.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Onkohan jollain tietoa, onko noista matalimmasta imusuppiloista apua missään muodossa.
Jossain vaiheessa tasi olla keskustelua asiasta, mutta onko kokemuksia esim alla olevan liikkeen kamoista.
Suppiloita
CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
veikkaan, että imusuppilot auttavat vähemmän kuin turbo![]()
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Jotenkin oletinkin(jaket @ Joulu. 07 2007,12:18) kirjoitti
, mutta mutta aattelinkin näin kaasujen ja uuden kokorännin yhteisvaikutukseen.
Mutta eipäs hosuta, talvikaan ole vielä alkanut.
CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
Kehutaan nyt tässä, nopeaa toimintaa JR-Powersport.
Suuttimet tuli mukavasti alta viikon vaikka välissä oli itsepäisyys,
nyt on suuttimet kokoa 34 ja 36. 36 tulee laitettavaksi *jos bensan saanti riittää techlusionilla, komentaja saa hoitaa edelleen muun toiminnan ja techlusion kaasut.
CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
No niin nyt on tilattu kokoränni ison rapakon takaa, rahteineen 850 ameriikan dollaria.
Nyt si odotellaan mahtaako paketti saapua ja milloin.
Muzzyn ränni.
CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
(mopokuume @ Joulu. 27 2007,18:17) kirjoitti
Mikäs sulla on tilanne sen turbon kanssa?Mulla olis 900-Hornetissa ollut IHIrhb4 turbo.==> http://www.moottoripyora.org/cgi-bin...;f=107;t=78015 Jos pari sataa heppaa riittää,niin tuolla ne saa ulos.Mulla olis myös tarjolla hitausjigi pakosarjan hitsaukseen jos tarkoitus on itse se tehdä.
Vain turbo antaa kunnon voimaa!
Turbo hässäkkä sai jäädä jälleen toistaiseksi, kokeilen uudella rännillä ja komentajan säädöllä, sekä tietty järeemmillä suuttimilla saada liikettä aikaiseksi iloisella voimalla.(cool´eri @ Joulu. 27 2007,18:48) kirjoitti
Eli kaasuilla mennään kevääseen, jos tämä ei tuo tulosta, homma menee seuraavaksi ahdin kokeiluihin.
CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
Mitenköhän moni turbotusprojekti päättyy jo ennenkuin kunnolla alkaakaan?
Autopuolella tämä on vielä yleisempää, esson baarissa ollaan turbottamassa jokaista värkkiä. Gti-lehdessä lukee joka 2. autossa "tulossa: turbo" ;)
Sitten kun todelliset haasteet ja kustannukset alkaa selvitä niin unohdetaan koko juttu.
Aika harvoin turbotus onkaan suorituskykyä ajatellen järkevin vaihtoehto. Jos haluaa harrastaa ja vähän eksoottisemman vehkeen niin sitten.
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Semmosta se vaan on *(jyk4 @ Joulu. 27 2007,19:19) kirjoitti
Mutta asiaan, ei olla haudattu ahtamista kokonaan.
Kunhan saisin lentokenttäajoihin tuon kattilan kulkemaan, muutahan itse en kaipaa ja kaasuthan multa löytyy kaksin kappalein, mutta oli viime kesänä palikat pielessä ja kuskilla nappulat sekasin.
On vain niin monta projektia että johonkin *täytyy vetää jarrua, toivottavasti isoin projektini on valmis ensikesänä ja se vielä liikkuisi Haukilahdesta jonnekkin saaristoon. Joten ei vaivuta vielä masennukseen. *
CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
No nyt on vihdoin yoshin putkistosta tehty kaupat. tulee half systems, eli pakosarja jää alkuperäselleen.
Eiköhän tälläkin muutama kilo putoa ja virtaus parane. rahteineen jää hinnaksi alle 440€, mutta vielä saattaapi tulla lisäkuluja, riippuu nyt kovasti tullista![]()
CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
Montakos putkea sä oikein tilasit?(mopokuume @ Tammi. 05 2008,11:27) kirjoitti
Aikasemmin kirjoittelit Muzzyn tilanneesi, nyt Yoshin. Kumpi tulee?
![]()
Totta piti tulla muzzy, mutta olikin ei oo kauppa, joten tarjosivat hyvitysta ja edukkaammin yoshia. Joten yoshi tulee.(Pahus @ Tammi. 05 2008,12:07) kirjoitti
CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
oisit nyt alkukäyrätki ottanu, ei niistä orkkismehupilleistä tuu mitää läpi![]()
(arivaljus @ Tammi. 05 2008,21:52) kirjoitti
Jos ne nyt edes vähän paremmin hengittäs, kun loppu osa on suorempaa putkea.
CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
Miten on, kun tulee nuo kaasut nyt laitettavaksi paremmin istumaan mopoon, niin olisko parempi survoa kaasuputken pää tuonne ilmanputsarin imutorveen, vaikko suoraan kuten se aikaisemmin on olluna ilmanputsarikoteloon imusuppiloiden väliin, joku meinasi että sekoittuisi paremmin ilmanputsarin *imotorvesta, eli tasasemmin kaasut sylintereihin.
Olisko jollain tutkitta tietoa. *
CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
Tuola jotain juttua 929 nja 954 virittämisestä. Katso ihmeessä se putkisto-osuus..(mopokuume @ Tammi. 10 2008,17:38) kirjoitti
Linkki
Komiaa tuloo oltua kun tietää miston kotoosin!
No niin nyt on putkisto kotona, Yoshimura RS3 titanium halfsystem saapui.
On kaverit jenkkilässä paketoineen varsin perusteellisesti, olivat laatikon valaneet uretaanilla, ei ole osat liikkuneet ja saaneet kolhuja.
Eli tulevana viikonloppuna alkaa mopon kursiminen.
CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
Eivät kuitenkaan tursottaneet urtsua putkeenkin?Saahan sillä paketille painoa ja postimaksulle hintaa kun tolleen holaa.
Olivat kumminkin laittaneet osat kunnolla muoveihin(Pahus @ Tammi. 28 2008,23:31) kirjoitti
No nyt on uudet ketjut eli vain mopon kasaaminen ja penkkaus ajanvaraus.
CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
No nyt on mopon kanssa edistytty sen verran, että ketjut ja rattaat vaihdettu, uusi putkisto, komentajassa valmis kartta, ilokaasut asennettu toimintakuntoon, vielä täytys varata aika säätöön. Menee maaliskuulle ennen kuin kerkee mopoon kajota seuraavaksi.
CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.