Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 70:een 70:sta
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Jokainen kuitenkin ostaa sen pyörän jonka haluaa. Itse aloitin tonnisella ducatilla enkä ole katunut ostostani. Toinen vaihtoehto oli K-bemari, mutta tuon tukaanin sain paremmalla diilillä.

Allekirjoittaneen mielestä tollanen bemari on parempi ensimmäinen pyörä kuin jotkut kyykyt kusiaiset. Absit kuitnekin voi pelastaa niistä ongelmista joihin kokematon helposti joutuu.

Nimim. hiekkaa mutkassa ja liikaa vauhtia...
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
    Jos kerran K12S on mieluinen peli ja sen hankintaan on mahdollisuus, niin anna palaa.
    Aikaisemmissa viesteissä on tasapuolisesti perusteltu puolesta ja vastaan tehokkaan pyörän hankkimisesta ensimmäiseksi pyöräksi.

Oma kokemus: Keväällä -06 hankin ekan oman pyörän, pikku-Bandiitin. Todella hauska ajettava, huoleton peli kaikin puolin. Pikkurosvossa on suorituskykyä huomattavasti enemmän kuin allekirjoittaneessa, näin uskon. Jäin kuitenkin kaipaamaan vääntävämpää konetta, oma ajelu kun suuntautuu enemmän maantielle. Niinpä tammikuussa -07 tein kaupat vuoden -99 mallisesta K12RS:stä.

RS on selkeästi painavampi, tehokkaampi ja vääntävämpi kuin pikkurosvo. Se on maantiellä vakaampi kulkija pitemmän akselivälinsä ansiosta. Kääntöpuolena painolla ja pitemmällä akselivälillä on kuulopuheitten mukaan kankeampi käsiteltävyys kaupungissa nurkka-ajossa. Itse olen niin noviisi mopohommissa että pistän käsittelyongelmat ihan oman kokemattomuuteni piikkiin. Pitää vaan harjoitella ja ajaa

Tehoa ja vääntöä RS:ssä on minulle vähintäänkin riittävästi. Teho ja vääntö annostellaan siitä ohjaustangon oikeassa päässä olevasta kahvasta. Annostelussa käytetään apuna kuljettajan omaa keskusyksikköä jota myös aivoiksi kutsutaan. Aivoihin on ainakin minulla tallentunut oma ajokokemus autolla, reilut 20 vuotta 30 - 55 tkm/vuosi. Se auttaa liikennetilanteiden lukemisessa ja lasten saaminen on rauhoittanut kaasujalkaa ja -kättä. Auton lisäksi moottoripyörällä tulevat ilometrit (menneenä kesänä 15 tkm) kehittävät sitä mopoliikennesilmää. En halua tehdä lapsistani isättömiä enkä myöskään omalla toiminnallani liikenteessä tehdä kenenkään lapsesta orpoa!

Tehokas pyörä on mukava ja helppo ajaa. Minulla on terve kunnioitus oman pyörän suorituskykyä kohtaan, toivottavasti ensi kesänä pääsen radalle kokeilemaan ajamista. Siellä sitten kykyjen ja uskalluksen mukaan

Hommaa vaan se haluamasi pyörä ja tule käymään elokuussa BMWKLTIBMIJOF-tapaamisessa. Sitä ennen nauti ajamisesta. Aja harkiten, älä ole hölmö ja riskeeraa omaa/muitten turvallisuutta. Ihan totta, moottoripyörällä ajaminen ilman hölmöilyä on ihan mukavaa. Kysy vaikka 12-vuotiaalta tyttäreltäni, maailman parhaalta reissukaverilta!

Maantiellä nähdään, ja kenties radallakin. Piis pratö!
    Pyörä on tilattu. Kiitos arvokkaista kommenteista!
    Ajokautta -08 odottaen!
    Lainaa (BMWK1200S @ Tammi. 08 2008,08:18) kirjoitti
    Pyörä on tilattu. Kiitos arvokkaista kommenteista!
    Ajokautta -08 odottaen!
    Mikäs tuli tilattua? Se, mitä alunperin haaveilitkin?
    Life is not a spectator sport!
    Onneksi olkoon pyörän hankinnasta.

Millä herkuilla ostit pyörän?
    SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
    Lainaa (rammus @ Marras. 27 2007,16:46) kirjoitti
    Ostat nyt yksityiseltä "järki" pyörän halvalla vedät keväällä muutaman kuukauden sillä, ja viet vaihdossa liikkeeseen ja saatat jopa saada enemmän kuin itse maksoit.
    Mitä pyöriä tarkoitat? Kawan ER-5 ja vastaavia (Honda CB, Suzuki GS) vai jotain muita? Mietin vain, että pyörän ulkonäkö ja oma käsitys pyörän imagosta vaikuttaa lopulliseen fiilikseen mallista. Siksi ainakin listaamani järkipyöräehdokkaat eivät välttämättä miellytä kaikkia alkuunkaan.
    Lainaa (Prätkis @ Tammi. 08 2008,09:30) kirjoitti
    Onneksi olkoon pyörän hankinnasta.

Millä herkuilla ostit pyörän?
    Kiitos!
    Ihan tuon nimimerkkini mukaisen tilasin, kuten kaavailin.
    ESA:lla, safety-paketilla, ajotietokoneella ja laukuilla.
    Niin muuten, onkos se niin että jos kevääksi vaikka toukukuun 15.päiväksi haluaa tietyn pyörän, se pitäisi laittaa tilaukseen tässä tammi-helmikuussa? Vaimo kun katteleee ekaa pyörää.
    Plootu
    Burgman 07 400
    Bandit (GSF) 1250 SA
    Moro.
    Painiskelin itsekkin samanlaisen asian kanssa kesä-07 ja oli
    kaikenlaisia tietäjiä neuvomassa että osta joku 500-600cc
    kokoinen pyörä harjoitteluun ja vaihda sitten isompi kun osaat.
    Mutta pidin pääni ja ajatus oli että isollakin voi ajaa hiljaa ja varovasti, vaimon Cbr600F2 on teräsrunkoineen 210kg kuivana ja oma Cbr1100XX 224kg, eli sekään ei puoltanut ajatusta
    pienemmästä "harjoittelupyörästä".Itse olen 185cm eli jalat
    ylettyy reilusti maahan. Minulle oli parempi vaihtoehto
    hankkia suoraan mieluinen pyörä Honda Cbr 1100XX josta olen tykännyt kuin hullu puurosta ja kesä 07 meni ongelmitta, ei ainoatakaan kaatoa, edes läheltäpiti tilannetta. Hyvää tuuria ehkä. Onnekseni minulla oli reissuilla mukana kokenut XX-kuski jolta sain kullanarvoisia vinkkejä pyöränkäsittelyyn ja maantielläajoon. Ja kun muistaa että maltti on valttia. *
  10.  
    Lainaa (Plootu @ Tammi. 08 2008,11:11) kirjoitti
    Niin muuten, onkos se niin että jos kevääksi vaikka toukukuun 15.päiväksi haluaa tietyn pyörän, se pitäisi laittaa tilaukseen tässä tammi-helmikuussa? Vaimo kun katteleee ekaa pyörää.
    Ei se välttämättä yleispätevästi noin mene. Käsittääkseni kuitenkaan uusia Bemareita ei maahantuoja tilaa 100 kpl nippuina ensi kesäksi tarvitsemaansa määrää keskimääräisin varustein, vaan jokainen uusi yksilö tehdään tilaajalle hänen valitsemillaan varusteilla ja väreillä.

Pääseekös muuten tilaaja seuraamaan oman pyöränsä valmistumista runkonumeron allokoinnista alkaen?
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123