Emmää vaa oo tommost myrkkyy huamannu...(rammus @ Marras. 28 2007,11:20) kirjoitti
Toi K1200S on kyllä turvallinen pyörä sinänsä. ABS:ssät pelastaa jarrutusvirheet, pitkä akseliväli estää keulimiset se nenälleen menot ja muutenkin on kyllä yllätyksellitön peli. Osta pois vain. Vähän raskashan se on, mutta potkuakin löytyy tarvittaessa. Oikeasti ihan hyvä valinta ekaksi pyöräksi, kunhan pitää mielessä mopon potentiaalin. Se kyllä lähtee kuin tykin suusta, vaikka vauhti ei tunnu siinä junassa yhtään miltään.
On kyllä helppo hallita, eikä tee mitää yllättävää.
Dixi et animam levavi
Jos ei ole rahasta kiinni, niin suoraan vaan siihen mielitiettyyn. Se vahinko sattuu pienemmälläkin, jos sitä oikein hakee. Ja samalla pyörällä voi ajaa niin monella eri tavalla...
Ensimmäinen pyöräni oli Suzuki DR 750 Doctor Big vuonna 1989. Sillä ajoin 4 kuukautta ja 6 000 km, mieli teki tehokkaampaa. Sitä seurasi Yamaha XJ-900 jolla ajoin 7 vuotta ja reilut 100 000 km. Sitten tulikin vuoroon vuonna 1997 BMW K 1200 RS joka vaihtui tänä vuonna BMW K 1200 GT:hen.
Eli ei muuta kuin kauppaan ostamaan mieluinen mopo.
Näköjään samasta asiasta voi ajatella monella tavalla(arikorho @ Marras. 28 2007,12:58) kirjoitti
Mun mielestä jos ei ole rahasta kiinni niin nimenomaan silloin ei tarvitse miettiä mopottimen jäämistä pieneksi. Senhän voi vaan käydä vaihtamassa jos siltä alkaa tuntumaan, vaikka viikon päästä.
Aloittelijalle on varmasti helpompi aloittaa pienemmällä ja kevyemmällä mopottimella, se lienee selvä asia kaikille. Persaukiset vaan joutuvat miettimään asiaa muultakin kannalta...
Sul onkin palkka paremmin kohdillaan. Köyhän täytyy koittaa jostain säästää(Köpi @ Marras. 28 2007,12:24) kirjoitti
![]()
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
Se on ihan kuskista kiinni minkälaisella pyörällä pärjää kolhimatta. Tunnen sellaisia, joille ei voisi piikkiäkään suositella ja toisaalta taas eräskin kaverini aloitti varttuneemmaalla iällä 1000-kuutioisella matkabemulla. Ja hyvin on pysynyt hanskassa.
Jos on malttia ja älyä niin ei ole mitään estettä hankkia ekaksi pyöräksi vaikka tällaista nopeaa matkasporttia kuin K1200S. Onhan se hieno pyörä niin ajoltaan kuin näöltään.![]()
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
Joo, eiköhän se ole sieltä pääkopasta kiinni kuinka sujuu eli aivan sama minkä pyörän hommaa jos vaan järki mukana ajossa.
AR125 -84 --> CBR600F -05 --> CBR1000rr -04/-05 --> GSX1300R K9 --> DR650RSE -93 --> XJR1300 -03
Varmaan niistä tänäkin vuonna kolaroineista osa on ollut samaa mieltä, sieltä kun seasta löytyy hyvinkin varttunutta ajelijaa.
Tampere hiljenee tämän osalta.
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
Yleisesti ottaen kyllä näin on.(ek@ @ Marras. 28 2007,12:53) kirjoitti
On tosin ainoa minulla olleista pyöristä, missä on jarrut hävinneet kesken ajon.
Onneksi en ajanut ihan yhtä urheilullisesti kuin paikalliset.
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Jarrut hävinny? Onko tuosta jossain tarinaa?(Ekku @ Marras. 28 2007,14:37) kirjoitti
Testi
Kolmekymmentä vuotta suunnittelin ja puhuin aluksi kotiväkeä ja myöhemmin vaimoa ympäri kunnes sain luvan ostaa mopon.
Meinasin, että tällä iällä ei enää joka kevät mopokaupoissa juosta ja ostin kerralla loppuiän kulkineen - tai saas nyt nähdä milloin se uuden sukupolven LT tulee (tai tuleeko ollenkaan...).
Nollavauhdista se on ollut kenollaan jo puolen tusinaa kertaa, eka kerran vajaa tunti kaupasta noudon jälkeen (mutta onneksi jo alunperin tehtaalta suunniteltu kumottavaksi).Tähän mennessä reilut 70 tonnia ja neljä kautta jo hullun tuurilla selvitty....
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Mun sigusta näkee millä mä oon ajellu, ei ole alle tonnista ollu. Hyvin on pärjänny, mutta jos aloittaisin uudestaan, ottaisin sopivan kevyen 750- kuutioisen. Isolla ja raskaalla pyörällä oppiminen on hitaampaa. Tarkoitus kai on oppia ajamaan eikä näyttää naapureille.
Tosin kyllä se oppiminen varmasti käy Ässälläkin, mutta toisaalta, miksi maksaa sellaisista ominaisuuksista joita ei osaa/uskalla käyttää. Ei pyörän vaihto mitenkään vaikeeta ole, päinvastoin, erilainen pyörä antaa aina uutta virikettä hommaan.
Mielestäni ne jotka ostaa ky*vänjatkeen, niille ei pitäs myydä pyörää lainkaan. En nyt tarkoita ketjunaloittajaa, vaan noin yleensä.
Samapa se mitä täällä sanoo, jokainen ostaa kuitenkin sen mikä kiinnostaa. En mäkään ole ketään kuunnellut.
Hyviä pointteja tullut paljon, kiitos näkemyksistä! Järkisyillähän näitä hankintoja on mahdotonta perustella, oli se pyörä sitten mikä tahansa.
Mistään show offista ei tosiaan ole kyse, tuo pyörä vaan viehättää. Minuakin kiinnostaisi lisätiedot tuosta jarrujen häviämisestä. Olitko Ekku radalla tai ulkomailla vuoristossa ajelemassa kun niin kävi? Jotain juttua ABS:ien kuumenemisesta ja tehostuksen katoamisesta muistan jostain lukeneeni. Katosiko jarrut aivan täysin? Se nimittäin kuulostaa melko epäterveelliseltä![]()
hyvä just tollainen keskikokonen alkuun!!!![]()
<p>gubbe</p>
Ei siinä sen kummempaa tarinaa, kun etä viime kesänä Italian reissulla jarrut meni "varaohjelmalle" muutamaan kertaan eli tahtoo sanoa että abs ja jarrutehostus hävisivät kesken ajon.(S^Hansu @ Marras. 28 2007,18:17) kirjoitti
Eka kerta oli Mugellosta pois jonotellessa ja vuoristotietä alaspäin tultaessa ennen lähes 90 asteen mutkaa vasemmalle...
Meinasin muuten ihan pelästyä.
Toinen kerta oli Fim-rallin paraatissa, jonka aikana tämä varaohjelmalle meno tapahtui parikin kertaa.
Vuodimalli on 2005. Seuraavan vuoden mallissa tätä jarrutehostinta ei enää ole.
Syy on virallisen tulkinnan mukaan se että peräkkäin tapahtuvat jarrutukset laskevat akun jännitettä ja kun se laskee liian alas, niin abs ja tehostin putoaa pois toiminnasta.
Kyllä siinä silloinkin jarrut vielä on, mutta kahvatuntumaa ei käytännössä ole lainkaan ja jarrut sen vuoksi lukkiutuvat aika äkkinäisesti.
Rata-ajossa ja muulloin kun edellämainituissa tilanteissa ei ole vielä ongelmia ollut.
Onneksi ei ollut siihen alamäkeen sen enempää vauhtia. Oli nimittäin ulosajo jo nytkin sen verran lähellä.
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Aloitin 1987 tuuttisella Hondalla, joka oli silloin ISO PYÖRÄ. No problemas. Sen jälkeen on ollut about 10 erilaista fillaria ja vieläkin aika ajoin mietin pitäisikö sittenkin hankkia ruutulippubemari vai ollaanko loppusijoituksessa tuon 1150GS:än kanssa. Säästät varmaa jotain 10-15 t€ menemällä suoraan vankilaan kulkematta lähtöruudun kautta.(BMWK1200S @ Marras. 27 2007,22:55) kirjoitti
Vankka mielipiteeni on, että laatu ratkaisee myös turvallisuuden. Noissa pienemmissä ja halvemmissa kinnereissä, mitä edellä kai Sinulle jo suositeltiinkin, osat ja komponentit ovat halpaosastolta. Bandit 1200:kaan ei pääse lähellekään K1200RS:n hallittavuutta ja ajettavuutta (olen ajanut sekä K100RS:llä että Bandit 1200 S:llä molemmilla yli 20tkm.).
Jos Sinulla on perusjärki päässä, asenne kunnossa ja riittävästi rahaa, suosittelen pauttiarallaa 20 vuoden harjoittelun tuomalla kokemuksella, että ostat sen Beemerin nyt etkä kymmenen vuoden päästä. Toisaalta, jos ostat sen heti, et kuitenkaan osaa sitä arvostaa.....
Monet eloonjäämiskertomukset jo rohkaisivatkin ostamaan suoraan sen mikä tuntuu mieluisalta, joten ei siitä sen enempää.
Omasta kokemuksestani vain haluaisin vielä muistuttaa, ettei pelkkä eloonjäänti välttämättä mahdollista pyörän ostamista moniksi vuosiksi.
Itse ainakin ostin ensimmäiseksi pyöräksi sellaisen perinteisen oikean moottoripyörän näköisen 1- tai enintään 2-sylinterisen nakun.
Ja seuraavana kesänä yllätin itseni koeajamasta vähintään nelisylinterisiä ja ilman muuta katettuja. Luonnollisesti. Nykyinen on jo niin katettu, etten edes tiedä mitä kaikkea noiden muovien sisällä on, kun ei tekniikasta näy kuin pilkahdus sylinterikansia molemmin puolin.
Minut tähän hullutukseen houkutellut kollega sanoi aikanaan ettei prätkää voi ajaa muuten kuin saappaat edellä. Hänen Blackbirdinsa mittarissa alkaa olla pian 100.000 km täynnä.
K1200S on varmasti hyvä pyörä ja kyllä sen kanssa pärjää, jos osaa itsensä motivoida opiskelemaan, sillä opiskelemisesta tässä lajissa on kyse.
Mutta K1200S:n hyvyys omassa lajissaan ei silti pelasta sinua LT:n, kuraskootterin, 200+ hevosvoimaisen muoviluodin tai kromatun kustomin hankinnalta, jos pään asento seuraavana keväänä vaihtuu siihen suuntaan.
Vaan hällä väli, ei näitä rakkineista säästömielessä hankitakaan.
CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
(Hannu59 @ Marras. 29 2007,07:24) kirjoitti
Tässä se Hannu59 pisti kaikki tämän ketjun tarinat pähkinänkuoreen, asiat on on just noin. *
Allekirjoitan saman.
t. pozo
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
On myös olemassa sellainen vaihtoehto, että ei sitä Bemaria välttämättä noteeraa kovin korkealle vanhanakaan.(hra1150 @ Marras. 28 2007,23:06) kirjoitti
Tai sitten odotukset on jo kasaantunet niin korkealle tasolle, että niitä ei Bmw pysty lunastamaan.
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Eihän se tuokaan tietenkään ole poissuljettua, mutta onko tuo jokin peruste jättää K1200S ostamatta, jos sellaista tekee mieli?(Ekku @ Marras. 30 2007,14:31) kirjoitti
Ei missään nimessä.(hra1150 @ Marras. 30 2007,15:59) kirjoitti
Olen vaan monesti ihmetellyt etenkin tiettyjen merkkien harrastajien hehkutusta oman merkin paremmuudesta, mutta se varmaankin on sellainen ilmiö joka on aina ollut ja tulee olemaankin.
Uskoisin että K1200S on omassa kategoriassaan parhaita saatavissa olevia pyöriä, mutta ei sekään virheetön ole.
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Tämä taitaa olla sellainen ihmiseen sisäänrakennettu mekanismi, joka panee aina puolustelemaan ostoksiaan. Asioiden täytyy mennä yleensä totaalisen metsään ennenkuin perussuomalainen myöntää julkisesti tehneensä virheostoksen. Ostetusta hyödykkeestä pyritään aina löytämään valoisat puolet viimeiseen asti ja tehtyä hankintapäätöstä perustellaan ainakin "virallisesti" vaikka hiljaa mielessään jo kiroaisikin koko ostoksen.(Ekku @ Marras. 30 2007,16:09) kirjoitti
Se on inhimillistä ja sillä siisti...
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Se on totta että moni ei myönnä niitä huonoja puolia jotka paljastuvat vasta hetken käytön jälkeen siitä himoitusta uudesta pyörästä.Niitä kuitenkin on ollut ainakin minulla jokaisessa pyörässä jonka olen hankkinut.Joskus ne ovat pieniä juttuja mutta joskus ne saavat ihottuman aikaan jotain tiettyä ominaisuutta kohtaan.Ihmeesti niiden kanssa vaan oppii elämään ja kun käy ajamassa jotain kaverin ylettömästi kehuttua mallia ja huomaa heti että tässäkin on näemmä tietyt asiat littleesti poskellaan.(pozo izquierdo @ Marras. 30 2007,16:39) kirjoitti
Osta vaan niin suuri kuin kaupasta löydät. Sillä opit parhaiten ajaan.![]()
<p>R 1200 RT</p>
Tämä on ehdotukseni ".ORG!:n vuoden 2007 suurin viisaus" -kisaan.(hra1150 @ Marras. 28 2007,23:06) kirjoitti
![]()
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Näinhän se on. Vasta kun on kurvaillut aikansa kaikenmaailman Yamahoilla ja muilla alamittaisilla kiinarimpuloilla, voi verrata. Osaa vasta sitten paremmin arvostaa oikeata moottoripyörää. Ei ihminen pahasta maailmasta mitään tiedä, jos heti hankkii Beemerin.
Ja vihdoin, kun kaikki nämä kokeneena hankkii HD:n, onkin kokenut kaiken moottoripyöräilystä ja voi palata sauvakävelyyn..(hra1150 @ Joulu. 01 2007,09:15) kirjoitti
![]()
![]()
Itsellä on paha siirtymävaihe päällä, on sekä HD, BMW ja sauvat, ei vaan kroppa ja poikanmainen luonne oo valmis luovuttamaan, ei edes BMW:stä. (GS pitäis päivittää uuteen)![]()
![]()
PSmo
- Luotettavia asiantuntijalausuntoja aiheesta kuin aiheesta, niistä mitään tietämättä -
*
http://www.tiet.fi/liity.htm
Kyllä uskon että opit jos olet ajanut edes pappatunturilla jossa on oikeat vaihteet, bemarilla kaikki on vain hieman isompaa .Mulla eka pyörä oli Yamaha 600 Fazer ,hyvä pyörä mutta ahdas kahdelle.Vaihtui jo samalle kaudelle Honda XX:ään samat tehot ja muutenkin samantyyppinen pyörä kuin K1200S. No proplems.(BMWK1200S @ Marras. 27 2007,16:04) kirjoitti
Teho ei tapa, *portaaton säätö on siinä oikeassa kahvassa
paskapuhetta(hra1150 @ Joulu. 01 2007,09:15) kirjoitti
Gsx-r 750 -01
Yzf-r1 -06
Hayabusa -08