Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Hellou vaan kaikille, nyt on kortti taskussa ja ekaa pyörää pitäisi mennä ostamaan kevättä silmällä pitäen, ajattelin että tähän aikaan vuodesta voisi saada hyvät kaupat.. Mutta asiaan, gsx-r 600 -04 hakusessa, ja tätä pitäisi mennä testaamaan. Hankalaa on varmaan päästä paljoa lumessa ajamaan, joten jos muutaman metrin jossain hallissa saan ajettua ja kokeiltua vaihteita niin muuta koeajoa on varmaan turha haaveilla, mikä on kyllä harmi, en ole ajanut vielä kuin autokoulun pyörällä. Mitä kaikkea kannattaa ottaa huomioon tollaista katsoessa, näkeekö jostain äänistä/oireista koneen kunnon ja mitä muuta kannattaa ottaa huomioon ostettaessa? Kyseessä yksityishenkilö jolta pyörää menossa ostamaan.
  2. #2
    Tervetuloa joukkoon! Tämän linkin takaa löydät yhdenlaisen check-listan asioista, mitä kannattaa tarkistaa. Tuo on kyllä melko yksityiskohtainen, mutta sopivasti soveltaen...
    Life is not a spectator sport!
  3. #3
    Lainaa (Jeimssi @ Marras. 25 2007,16:58) kirjoitti
    Mitä kaikkea kannattaa ottaa huomioon tollaista katsoessa...
    LINKKI_Kohtuullisen_kattava_lista_Lontoon_murteell a
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  4. #4
    Ota joku puolueeton mukaan "jarrumieheksi". Tietysti sellainen, joka tietää moottoripyöristä.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  5. #5
    Lainaa (sefo @ Marras. 25 2007,18:21) kirjoitti
    Ota joku puolueeton mukaan "jarrumieheksi". Tietysti sellainen, joka tietää moottoripyöristä.
    Tuo on ehdottomasti tärkein vinkki. Yleensä itselleen ei enää voi mitään jos kuume iskee. Siitä tulee sokeaksi ja tärkeätkin viat voivat alkaa vaikuttaa mitättömiltä.
  6. #6
    Nettimotosta, motopalstalta yms. kannattaa tutkailla yleistä hintatasoa ennekuin menee katsomaan. Tuon ikäisistä voi helposti vielä löytää vähän ajettuja "helmiä", kunhan katsoo, että pyyntihinta on suhteessa vuosimalliin. Uudetkaan eivät nimittäin montaa tonnia enempää maksa tähän aikaan vuodesta.
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  7. #7
    Sanonpa vaan, älä osta ajamatta. Vituttaa sitten keväällä jos oletkin saanut paskaa. Se on sika säkissä kauppaa jos niin teet.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08


    m 72 projekti
  8. #8
    Vai suzukia havittelet... Meillä täällä Maskussa olis helmi Honda myytävänä... Ja tietkin sulat, tosta lämpimästä tallista senkun päräyttää kojarit ja mopo kotio *

    Kirj.Kallio

    edit.näppäinhäirö



    Beta 350 RR -11 enskahärveli

    R1 -08 ratahärveli *B1000 #78 (myyty 12.2.2012)

    GSXR 1000 K7 Black #162 (myyty 19.8.2009)

    R1 -06 + Akra Full + K&N + PCIII (R.I.P. 21.5.2007)

    K1200R -05 (myyty -06)

    CBR600F -90 (myyty -04)
  9. #9
    Lainaa (rammus @ Marras. 25 2007,20:41) kirjoitti
    Sanonpa vaan, älä osta ajamatta. Vituttaa sitten keväällä jos oletkin saanut paskaa. Se on sika säkissä kauppaa jos niin teet.
    Heh. Kaikki pyörät oon ostanut ajamatta, eikä yhtään p*skaa ole vielä joukkoon osunut !
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  10. #10
    Itte ainakin ottaisin jonkun sellasen mukaan, joka lähtee avoimin mielin kattomaan sun ehdokasta, eikä sellaista joka ensimmäiseksi sanoo että älä nyt ihmeessä suzukia, yamahaa, hondaa tai mikä sen kaverin mielestä sattuu olemaan se huono pyörä.Jos sulla itelläs on tietty pyörä mielessä.
    Harley Davidson Vrod -03
    Suzuki B-King -09
    Tuska tuottaa mielihyvää.
  11. #11
    Kiitti vastauksista! Kyllähän tuo keli näyttää siltä ettei koeajolle pääse, mutta jos edes vähä pääsee muutaman metrin ajamaan niin kai siinäki voi jotain päätelmiä tehdä? Pitänee ottaa joku mukaan joka tietää pyöristä vähä enemmän kun minä,mutta mitään kovettua ammattilaista en kyllä mukaani löydä.
  12. #12
    Sekin auttaa, että lähdet etsimään moottoripyörää, etkä esim ainoastaan suzukia, yamahaa, hondaa...jne.

    Silloin kun itse etsin ensimmäistä pyörää ( tänäkesänä ), niin monet kaverit sanoivat, että osta ihmeessä customi. Omasta mielestä kuitenkin sporttipyörät näyttää paremmalta, niin en kuunnellut neuvoja.

    Katselin kawasakia, yamahaa ja hondaa, mutta Triumph miellytti silmää eniten. Kokemusta oli ostovaiheessa vain kawasakin zr-7:sta ja Trumpan kävi koeajamassa tästä syystä serkku, jolla on enemmän kokemusta erilaisista pyöristä.

    Eli jos sulla on joku kokenut motoristikaveri, niin suosittelen, että annat hänen(kin) käydä koeajamassa. Mutu-tuntumalla sanoisin, että ihan sama mikä merkki, niin sporttipyörissä on hyvä ajotuntuma, eikä sen takia tarvi lähteä koeajelemaan.

    Sitte voisin vielä mainita syyt, miksi päädyin triumphiin, enkä tarjolla olleisiin muihin vaihtoehtoihin.
    1) Edullisin
    2) Uusin
    3) Harvinaisin
    4) Hienoin (siis ainakin hintaluokan pyöristä)



    // Triumph TT 600 // 2002 \\ 25 tkm \\
  13. #13
    Check-listat ym. on jo tarjottu ja ne ovat asiaa, joten ei niistä sen enempää.

    Mutta kuten jo aiemmin sanottiinkin, tarvitaan jarrumies. Jos se olet sinä itse, niin sitten pitää innostua mopon ostamisesta, jonka seurauksena jossain vaiheessa jokin yksilö nyt vain on niin paljon parempi kuin aiemmin näkemäsi puoli tusinaa samanmallista ja niin paljon hienommalla historialla ja hintalapulla varustettu kuin ne muutama tusin samanmerkkistä jotka olet jo netti-ilmoituksissa eliminoinut, että hienon ostoprosessin sivuvaikutuksena joudut sen hankkimaan itsellesi.

    Tämä on harmi, sillä mopojen ostaminen on kivaa ja se valitettavasti loppuu kun laskee rahat pöytään. Tai ainakin taukoaa hetkeksi.

    Eli siis ostat mitä tahansa, sinun pitää tietää, mitä sellaisista pyydetään ja tarjotaan, kuinka monta on tarjolla myyntiin ja missä.

    Toinen asia, joka kannattaa muistaa on, että nyt on talvi ja sen sekä ilman kunnon koeajoa oston pitää näkyä hinnassa. Jo näyttelyviikonlopusta alkaa kevät ja keväthinnat. Jos joku piti moponsa helmikuulle saakka, niin yksi lysti kuinka monta metriä lunta on maassa, kun tallivuokrasta ja lainan koroista suurin osa talvea on jo maksettu...

    600 on oikein hyvä valinta. Jarruiltaan, ajettavuudeltaan ja alustaltaan (ai niin ja myös kiihtyvyydeltään) paljon pystyvämpi kuin 500 ja halvempi kuin 1000. Ja muutaman sata ensimmäistä kierrosta se 600 on radallakin nopeampi kuin 1000 sportti, jota pitää käsitellä v-a-r-o-v-a-s-t-i ettei se sutaise kurvista ulostullessa avattaessa.
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  14.  
  15. #14
    Ihan vain vähän repeilen jos joku on tulossa omaa pyörää ostamaan ja alkaa kysellä kaikki nuo asiat mitä listalla on.. Kattelee mistä vaijerit on viety yms.

    Huoltokirja on hyvä olla ja jos kone käy nätisti niin se on jo puolivoittoa.. Ja sitten paikanpäällä vasta tingitään! Jos on hyvä mopo niin ilomielin maksaa täyden hinnan.