Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
    Elikäs kyseessä olisi saada hieman infoa cbr 600rr:n akusta. pyörässä on ns. huoltovapaa akku, eli onko se ihan tavallinen vesi akku vai jonkun sortin geeliakku? ja millainen laturi sopii kyseiselle akulle? voiko ladata ihan tavallisella mp akkulaturilla?

kiitos!
    Hyytelöakku on alkuperäinen, ja ainakin itse latailin ihan normi laturilla...
    en kyllä suosittele normaalia isoa laturia

lataus virran tulisi noissa suljetuissa hyytelöakuissa olla MAX 1 A luokkaa

Optimate , CTEK tai vastaava

liian suuri latausvirta aiheuttaa akun turpoamisen ja akku ei lataudu täyteen
    Olen itse aikoinaan rikkonut mp-akun (eikä mikään geeli) tavallisella akkumatilla 4A max. Kannattaa olla vähän varovainen noitten ampeereiden kans.
    Pojat ajaa mopoilla
    Lainaa (miäs @ Marras. 25 2007,19:48) kirjoitti
    Olen itse aikoinaan rikkonut mp-akun (eikä mikään geeli) tavallisella akkumatilla 4A max. Kannattaa olla vähän varovainen noitten ampeereiden kans.
    Ei ne amppeerit mitään, mutta kun se tavallinen autolaturi mopoon unohdettuna nostaa jännitteen about 18V:iin se sen akun tuhoaa. CTEK tms. kunnollinen laturi lopettaa latauksen 14,4V:iin eikä akku tuhoudu.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
    Normi MP-akkulaturia siis tarkoitin.
  8.  
    Normaalilla Biltema 12voltin mp-akkulaturilla oman pyörän akku latailin, eikä mitään ongelmia ilmennyt.